Sundsvall: IT-supporttekniker - Onsite Support Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-supporttekniker - Onsite Support Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-03 // Varaktighet: Heltid

Vi söker en IT-supporttekniker för ett konsultuppdrag med onsite-support i Sundsvall, Alby och Örnsköldsvik, baserat i Sundsvall. Du kommer att arbeta nära användare och lösa IT-problem på plats som inte kan hanteras på distans.

Arbetsuppgifter

? Onsite IT-support: Datorer, skrivare, nätverk, IP-telefoni och kringutrustning
? Installation & felsökning: Hantering av hårdvara, programvara och uppdateringar
? Incident- & servicehantering: Lösa problem, följa upp ärenden och informera användare
? Säkerhet & infrastruktur: Övervakning, patchning och hantering av sårbarheter
? Samarbete med leverantörer: Hantering av garantisupport och lokala leverantörer

Kvalifikationer

? 2-3 års erfarenhet av IT-support
? Teknisk utbildning inom IT/datasystem
? Erfarenhet av MS-Azure och Office365
? God kundserviceförmåga och kommunikation
? Flytande svenska & engelska (tal & skrift)
? B-körkort krävs

???? Konsultuppdrag med start enligt överenskommelse.

Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansökan
För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

IT-konsult inom support och drift till myndighet

Läs mer Maj 16
Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid.
Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering.
Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag!
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

I denna roll i Sundsvall arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt.
Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat:

-     Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support

-     Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur

-     Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara

-     Hantering av användarkonton och behörigheter

-     Dokumentation av processer och lösningar

Din profil och kvalifikationer

För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb.
Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga.
Krav

-     Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365

-     Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet

-     Erfarenhet av klienthantering och felsökning

-     Flytande svenska i både tal och skrift
Meriterande

-     Erfarenhet av ITIL-processer

-     Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Elise Haglund
+46 733 571793
Elise.Haglund@centric.eu

Ansök nu

Skiftgående drifttekniker till GDM

Läs mer Maj 13
Har du ett gediget tekniskt intresse och är på jakt efter din nästa utmaning i arbetslivet? Vi söker just nu flera skiftgående drifttekniker till NOC-teamet hos GDM. Du välkomnas till ett företag som ligger i framkant inom teknik och utveckling. Låter detta som något för dig? Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN

GDM är ett företag i stark tillväxt som sedan starten år 1992 utvecklats och blivit ett starkt varumärke inom IT-Sverige och har nu ca 130 medarbetare. År 2024 blev GDM en del av Aderian Group, en stark sammanslutning av lokalt ledande IT-bolag från norr till söder.

Som drifttekniker på NOC blir du en del av ett team på 12 personer, där 5 arbetar i skift. Du kommer att arbeta med drift och support inom nätverk, servrar och säkerhet. Dina uppgifter inkluderar att övervaka kundernas system och tjänster, hantera incidenter och registrera ärenden i ett ärendehanteringssystem. Du kommer också att lösa plötsliga störningar och ta tag i mindre problem innan de växer till större störningar. För att nå kvalitetsmålen och leverera det vi lovat kunderna, samarbetar du nära med andra team inom GDM.

Du erbjuds
- Att vara en del av ett företag som värderar medarbetarna högt och har en enastående arbetsmiljö
- En varierad vardag där du skapar ett stort värde för kunderna
- En stöttande och närvarande chef som motiveras av att utveckla sina medarbetare

Då verksamheten bedrivs dygnet runt så innebär tjänsten skiftgång och därmed är det viktigt att du trivs med att arbeta enligt schema med både dag- och nattpass.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Åtgärda eller skicka vidare öppna incidenter till 2:a/3:e linan
* Agera första kontaktyta för samordning och koordinering runt incidenter
* Utföra enklare diagnostiseringar och återställa tjänster enligt instruktioner (Linux, Nätverk och Windows)
* Följa upp och återkoppla ärenden till såväl tekniker som kund
* Uppdatera larm-/diagnos- instruktioner
* Arbeta med användarsupport, dagliga fasta rutiner och drift-beställningar samt ansvara för personlarmstjänsten Sankt Bernhard


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant utbildning för tjänsten eller motsvarande förvärvad erfarenhet
- Har grundläggande kunskaper inom nätverk och server
- Innehar B-körkort
- Har tidigare erfarenhet av att ha kundkontakt
- Har ett stort intresse för IT
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, då kommunikation och dokumentation genomförs på båda språken

Det är meriterande om du har vana av att arbeta skift och om du har kunskaper inom något eller några av följande områden:
- Microsofts server
- Övervakningssystem som t ex OP5/Nagios/SCOM/Opsview/LibreNMS
- Linux/Unix
- Arbetat med VMware/Hyper-V/Nutanix
- Molntjänster, med fördel Azure
- Nätverk

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ansvarstagande
- Ordningssam
- Stabil
- Respektfull

Övrig information
Arbetstider: 06-18 eller 18-06, rullande schema med 15 minuter inställelsetid

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
GDM grundades 1992 av Tommy Gustafsson som en IT-supportfunktion för skogskoncernen SCA. Genom åren har företaget vuxit till att bli ett framgångsrikt och snabbt växande bolag med kundservice som högsta prioritet. Idag är GDM en strategisk driftpartner inom flera olika branscher, där SCA fortsatt är en av de största kunderna. GDM har sitt huvudkontor i Sundsvall och finns även på andra orter. År 2024 blev GDM en del av Aderian Group, en stark sammanslutning av lokalt ledande IT-bolag från norr till söder.

Ansök nu

Onsite Support Sundsvall

Läs mer Apr 23
ITOnsite-support för Sundsvall, Alby och Örnsköldsvik, med bas i Sundsvall.

Onsite-support för Sundsvall, Alby och Örnsköldsvik, med bas i Sundsvall.

IT-supportteknikern tillhandahåller lokal support till slutanvändare och löser problem som inte kan lösas på distans. Arbetsplatsbaserad support utförs vanligtvis på större anläggningar men kan även omfatta närliggande platser och länder där ingen fast personal finns på plats, vilket kräver mobilitet.

Onsite-support ska leda till högre lokal lösningsgrad av incidenter och förfrågningar samt förbättrad produktivitet och kundnöjdhet. Funktionen fungerar även som lokal servicedesk vid problem som identifieras på plats.

Ansvarsområden:
Tjänster och aktiviteter (inkluderar men är inte begränsade till):

? Lokal support:

* Arbetsplatsstöd, fjärrsupport, bärbara datorer och kringutrustning, lokal felsökning och reparation

? Hantering av enhetslivscykel:

* PC/laptops/perifer enheter/printers/(W)LAN/brandväggar/lokal infrastruktur/servrar/IP-telefoni

? Mobiltjänster:Hantering och leverans av mobiltelefoner, smartphones och surfplattor

* Hantering av abonnemang
* Samordning av tredjeparts garantisupport

? Skrivare:

* Support inklusive förbrukningsartiklar, livscykelhantering och reparationer

? Stöd för lokaler:

* Mötesrum, utrustning, serverrum (underhåll, rack & stack, kylning och luftkonditionering, UPS)

? Telefoni:

* Support av telefonlinjer (incidenthantering, förändringar och leveranser) via ServiceNow

? Övervakning och säkerhet:

* Uppdatering och patchning av utrustning
* Övervakning av lokal infrastruktur via SolarWinds
* Hantering av säkerhets- och sårbarhetsincidenter

Professionalism:

* Ge kundfokuserad IT-support till verksamheten och säkerställa en snabb och informerad service
* Hantera och koordinera IT-aktiviteter på plats
* Vara punktlig, pålitlig och professionell i förhållande till kunder och kollegor
* Ha ett lämpligt språk och klädsel för kundmiljön

Smart Hands-aktiviteter:

* Ge assistans för hård- och mjukvaruproblem som inte kan lösas på distans
* Visuell inspektion och felsökning av lokala skrivare och skannrar innan en hårdvarutekniker involveras
* Dataåterställning och migrering vid behov
* Stöd för hårdvarurelaterade incidenter och reparationer
* Konfigurera lokal infrastruktur och stödja fjärrteam vid behov

Kvalifikationer:

? Yrkeskompetens:

* Tillämpar erfarenhet och interna riktlinjer för att utföra arbetsuppgifter
* Starkt kundfokus, god kommunikationsförmåga och pålitlighet

? Onsite Support-kompetens:

* Incidenthantering och Service Request-hantering, från anmälan till lösning
* Kommunikation med berörda användare och uppdateringar om framsteg
* Hantering av hårdvaruinventering och registrering av enheter
* Installation, flytt, tillägg och ändringar (IMAC) på plats
* Koordinering och lösning av infrastrukturrelaterade ärenden på plats
* Identifiering av återkommande problem och proaktiva lösningar

Erfarenhet:

* 2-3 års erfarenhet inom liknande roll

Utbildning:

* Teknisk utbildning eller motsvarande, exempelvis inom datavetenskap
* Utbildning i kundservice

Tekniska certifieringar:

* God kunskap om OEM-certifieringar för datorer, laptops, skrivare och telefoni
* A+-certifiering är meriterande
* Erfarenhet av MS-Azure och Office365 krävs

Språk:

* Flytande svenska och engelska (tal och skrift)

Körkort:

* Ja (B-körkort krävs för tjänste

Erbjudande

Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll



Om ambulerande-rollen

Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område.



Sök tjänsten idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Vid frågor är du välkommen att kontakta Ideal.shala@manpower.se
Skicka in din ansökan redan idag - vi intervjuar och anställer löpande!

Ansök nu

IT-supportekniker

Läs mer Apr 13
Om tjänsten
Vi söker nu en duktig IT-tekniker till våran kund i Sundsvall.
Avdelningen ansvarar för användarstöd till kundens medarbetare. Som tekniker förväntas du arbeta tätt tillsammans med dina kollegor för att säkerställa en snabb och professionell användarupplevelse via deras supportkanaler. Gruppen består idag av ca 5 medarbetare med en hög teknisk kompetens. Rollen är en konsultroll där du blir anställd hos vår kund på heltid.

Dina arbetsuppgifter
De primära arbetsuppgifterna är:
– Hantera inkommande ärenden via portal, e-post, telefon och på plats.
– Följa SLA:er enligt deras Incidentprocess.
– Ge support via fjärrverktyg för deras Klientdatortjänst.
– Ge användarsupport på plats vid behov.
– Upprätta dokumentation för interna processer.
– Hantera installationer och beställningar av datorer och konferensutrustning.
– Aktivt delta i gruppens utvecklings- och förbättringsarbete.
– Fånga upp samt vidareförmedla verksamhetsbehov till övriga grupperingar inom IT-avdelningen.
De värdesätter intern kompetensutveckling och det finns goda möjligheter att växa i rollen.




Din profil
Som person är du en serviceminded, kommunikativ och lösningsorienterad lagspelare som trivs i en miljö med högt tempo. Du arbetar proaktivt med en god förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter.

Skallkrav
Erfarenhet av Office365, citrix och Active directory.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.


Personliga egenskaper
Självgående
Lösningsorienterad
Serviceminded
Kommunikativ

Om företaget
Kundföretaget verkar inom offentlig sektor. Rollen startar så fort som möjligt. Sök idag, urval sker löpande.

Om oss
Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Gävle, Sundsvall, Örebro och Västerås.

Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och AW varje månad. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Recruitive är miljö- och kvalitets certifierade enligt ISO9001 samt ISO14001.

Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

Ansök nu

First line IT-support

Läs mer Apr 13
Om tjänsten
Vi söker nu en duktig supportekniker till en IT-Helpdesk hos vår kund i Sundsvall.
Helpdesk-avdelningen ansvarar för användarstöd till kundens medarbetare. Som tekniker förväntas du arbeta tätt tillsammans med dina kollegor för att säkerställa en snabb och professionell användarupplevelse via deras supportkanaler. Gruppen består idag av ca 7-8 medarbetare med en hög teknisk kompetens. Rollen är en konsultroll på 6 månader med möjlighet till direktanställning hos kund på sikt.

Dina arbetsuppgifter
De primära arbetsuppgifterna är:
– Hantera inkommande ärenden via portal, e-post, telefon och på plats.
– Följa SLA:er enligt deras Incidentprocess.
– Ge support via fjärrverktyg för deras Klientdatortjänst.
– Ge användarsupport på plats vid behov.
– Upprätta dokumentation för interna processer.
– Hantera installationer och beställningar av datorer och konferensutrustning.
– Aktivt delta i gruppens utvecklings- och förbättringsarbete.
– Fånga upp samt vidareförmedla verksamhetsbehov till övriga grupperingar inom IT-avdelningen.
De värdesätter intern kompetensutveckling och det finns goda möjligheter att växa i rollen.

Din profil
Som person är du en serviceminded, kommunikativ och lösningsorienterad lagspelare som trivs i en miljö med högt tempo. Du arbetar proaktivt med en god förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter.

Skallkrav
Erfarenhet av:
Teknisk support i minst 1 år
Office365, Active Directory.
IOS, windows.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Personliga egenskaper
Självgående
Lösningsorienterad
Serviceminded
Kommunikativ

Om företaget
Kundföretaget verkar inom offentlig sektor. Rollen startar så fort som möjligt. Sök idag, urval sker löpande.

Om oss
Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Sundsvall, Gävle, Örebro och Västerås.

Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och AW varje månad. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Recruitive är miljö- och kvalitets certifierade enligt ISO9001 samt ISO14001.

Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Manpower AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Manpower AB .

Administratör till DHL Freight

Kontorsreceptionist
Läs mer Maj 14
Är du en strukturerad, serviceinriktad och engagerad administratör som trivs i en roll med många kontaktytor? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Just nu söker vi en administratör till DHL Freight - ett konsultuppdrag via Manpower med goda möjligheter till förlängning eller anställning.

Om rollen

Som administratör ansvarar du för att hantera alla terminalbehandlade sändningar inom DHL Freight. Rollen innebär också kontakt med åkerier, kunder, hantering av aviseringar samt arbete vid kundlucka. Du arbetar enligt DHL\:s etablerade processer och säkerställer att arbetsuppgifterna utförs korrekt och effektivt.

Arbetsuppgifter:

* Administrera terminalbehandlade sändningar inom DHL Freight
* Ha daglig kontakt med åkerier och kunder
* Sköta avisering och ärenden vid kundlucka
* Följa fastställda rutiner och processer
* Bidra till förbättrad service, produktivitet och processefterlevnad

Kvalifikationer:

* Gymnasieutbildning
* Grundläggande datakunskaper och systemvana
* God kommunikationsförmåga och kundfokus
* Noggrannhet, struktur och ordningssinne
* Förmåga att arbeta både självständigt och i team
* Engagemang, initiativförmåga och god samarbetsvilja

Vad erbjuder vi?

Du blir anställd som konsult hos Manpower och jobbar på uppdrag hos DHL Freight - en arbetsplats med ett öppet klimat där prestationer uppmärksammas och utveckling uppmuntras. Här får du vara en del av ett team som vet hur var och en bidrar till ökat kundvärde och bättre resultat.

Plats: Sundsvall
Omfattning: Heltid
Start: 1/6

Välkommen med din ansökan - urval och intervjuer sker löpande!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Som konsult hos oss får du en personlig konsultchef som finns där för dig och tillsammans arbetar ni för att du ska utvecklas i din yrkesroll.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över ett flertal interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Ansök nu

Dansk- och finsktalande kundtjänstmedarbetare sökes!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 14
Är du serviceinriktad, kommunikativ och behärskar danska eller finska flytande? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Vi söker nu kundtjänstmedarbetare med språkkunskaper i danska och finska till ett uppdrag där du får möjlighet att arbeta i en internationell och kundfokuserad miljö.

Om tjänsten

I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du att:

* Besvara inkommande samtal, mejl och chatt från kunder
* Hjälpa kunder med frågor, beställningar och reklamationer
* Ge professionell service på danska och/eller finska
* Arbeta i olika system för att registrera och följa upp ärenden

Detta är ett konsultuppdrag via Manpower med goda möjligheter till anställning hos kund på sikt.

Vi söker dig som:

* Talar och skriver flytande danska och/eller finska
* Har goda kunskaper i svenska och engelska
* Har erfarenhet av kundservice, support eller liknande (meriterande)
* Är lösningsorienterad, noggrann och har en positiv inställning

Vi erbjuder:

* En inkluderande arbetsplats med trevliga kollegor
* Möjlighet till hybridarbete eller arbete på plats beroende på uppdrag
* En gedigen introduktion och löpande stöd från Manpower
* Möjlighet till anställning hos kund vid uppdragets slut

Placering: Sundsvall
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse

Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Som konsult hos oss får du en personlig konsultchef som finns där för dig och tillsammans arbetar ni för att du ska utvecklas i din yrkesroll.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över ett flertal interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Ansök nu

Svetsare till spännande industrikund i Sundsvall

Svetsare
Läs mer Apr 17
Brinner du för svets- och produktionstekniska utmaningar? Vill du arbeta med stora och komplexa produkter i en ljus, modern och rymlig verkstad? Då kan det här vara jobbet för dig!

Vi på Manpower söker nu en skicklig och engagerad svetsare till ett uppdrag hos en av våra kundföretag inom tillverkningsindustrin. Uppdraget är på heltid och du blir anställd av Manpower.

Om rollen

I den här rollen arbetar du med svetsning av komponenter i både rostfritt (bland annat duplex och SMO) och kolstål. Materialtjocklekarna varierar från 1 mm till upp emot 100 mm, och arbetet omfattar flera olika svetsmetoder såsom MIG, MAG, TIG och pinne.

Efter utfört arbete genomförs ofta kvalitetskontroller som exempelvis tryckprovning och penetranttester för att säkerställa att produkterna håller högsta kvalitet.

Vem är du?

Vi söker dig som har:

Svetsutbildning med materialkännedom

Flera års erfarenhet av svetsning inom industrimiljö

Goda kunskaper i ritningsläsning och svetsbeteckningar

Vana att arbeta både självständigt och i team

Kunskap om och gärna erfarenhet av SS-EN ISO 5817

Det är meriterande om du har:

Travers- och truckkort

Erfarenhet av UP-svetsning

Erfarenhet av slipning/polering

Möjlighet att arbeta skift (två- och treskift kan förekomma)

För att lyckas i rollen tror vi att du är ansvarstagande, kvalitetsmedveten och har ett strukturerat arbetssätt. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs i en miljö där säkerhet, ordning och reda står i fokus.

Vi erbjuder

Anställning via Manpower med kollektivavtal

Ett långsiktigt uppdrag hos en modern industriverkstad med fokus på teknisk utveckling och säkerhet

Friskvårdsbidrag och möjlighet till friskvårdstimme

Arbete i ljusa och fräscha lokaler med trevliga kollegor

Låter det som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag - urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Välkommen till Manpower - vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Lagerarbetare till DHL Freight i Sundsvall | Extrajobb

Lagerarbetare
Läs mer Maj 16
Är du en noggrann och effektiv person som söker ett flexibelt extrajobb inom lager? Då har vi jobbet för dig! Vi på Manpower söker nu lagerarbetare till ett extrajobb hos DHL Freight i Sundsvall. Har du truckkort A1-A4 och trivs med ett fysiskt arbete i en fartfylld och varierad miljö? Då kan det här vara helt rätt möjlighet för dig. Välkommen med din ansökan redan idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och DHL Freight. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbetar på plats hos vår kund i Sundsvall.

Om jobbet som lagerarbetare

Hos vår kund kommer du bland annat att plocka och packa artiklar som sedan ska levereras till kunder. Vidare kommer du i dina arbetsuppgifter även att köra ut material till de olika avdelningarna. Vi erbjuder ett fysiskt roligt extrajobb med en marknadsmässig lön. Det är ett perfekt jobb för dig som vill ha flexibla arbetstider och extra inkomst vid sidan av din huvudsakliga sysselsättning!

Övrig information

Placeringsort: Sundsvall

Anställningsform: Extra, vid behov. Vi ser gärna att du är tillgänglig 2-3 gånger i veckan

Arbetstider: Arbetstiderna varierar mellan 13.30-22 och 01-30-10.00. Du behöver vara öppen för båda skiften

Är du rätt person för tjänsten?

För att trivas i den här rollen ser vi att du är en ansvarstagande och flexibel person som kan hantera ett högt arbetstempo. Du är lugn och fokuserad även under stress, och har lätt för att samarbeta med andra - samtidigt som du också kan ta eget ansvar och arbeta självständigt. Du jobbar strukturerat och noggrant, och strävar efter att leverera ett resultat med hög kvalitet. Med ett positivt driv och en serviceinriktad attityd är du en person som bidrar till en god stämning i teamet och ett smidigt arbetsflöde.

Krav för tjänsten

* En annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - tex studier, deltidsjobb, F-Skattsedel etc
* Truckkort A1-4
* Körkort och tillgång till bil
* God fysik
* Flytande svenska i tal och skrift

Det anses meriterande om du sedan innan har erfarenhet av lager och truckkort B1-B4.

I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning.

Vad kan Manpower erbjuda dig?

Som konsult hos Manpower har du alla möjligheter att forma din framtid utifrån din kompetens, dina behov och dina önskemål. Vi samarbetar med många populära arbetsgivare och kan öppna dörrarna till nya, spännande uppdrag. Du får en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Om ambulerande-rollen

Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område.

Hur söker jag jobbet?

Det är väldigt enkelt! Ansök jobbet via ansökningsknappen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Agnes Halvardson via e-post: agnes.halvardson@manpower.se

Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Påminnelse inför ansökan

För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också.

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Vi erbjuder alltid en marknadsmässig lön.

Ansök nu

Vi söker lagerpersonal med truckkort för extrajobb!

Lagerarbetare
Läs mer Apr 14
Har du truckkort och söker ett flexibelt extrajobb vid sidan av studier eller annat arbete? Gillar du fysiskt arbete, trivs i lager­miljö och kan hoppa in med kort varsel? Då kan det här vara något för dig!

Om tjänsten

Vi söker dig som vill arbeta extra vid behov, med varierande arbetstider - både dag, kväll och helg kan förekomma. Du kommer att arbeta med plock, pack, in- och utleveranser samt truckkörning. Det är viktigt att du är flexibel, ansvarstagande och trivs med att arbeta i ett högt tempo.

Arbetsuppgifter:

Plock och pack av varor

In- och utleveranser

Truckkörning (A- och/eller B-behörighet)

Lagerhållning och inventering

Övriga arbetsuppgifter inom lager

Vi söker dig som:

Har giltigt truckkort (A och/eller B)

Har en annan huvudsaklig sysselsättning (t.ex. studier eller deltidsjobb)

Är flexibel och kan arbeta oregelbundna tider, ibland med kort varsel

Är noggrann, pålitlig och trivs med fysiskt arbete

Har goda kunskaper i svenska

Vi erbjuder:

Ett flexibelt extrajobb i ett positivt team

Möjlighet att bygga erfarenhet inom logistik och lager

Trygg anställning med kollektivavtal

Låter det intressant?

Erbjudande

Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll



Om ambulerande-rollen

Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område.



Sök tjänsten idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Vid frågor är du välkommen att kontakta Ideal.shala@manpower.se
Skicka in din ansökan redan idag - vi intervjuar och anställer löpande!

Ansök nu

Onsite Support Sundsvall

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 23
ITOnsite-support för Sundsvall, Alby och Örnsköldsvik, med bas i Sundsvall.

Onsite-support för Sundsvall, Alby och Örnsköldsvik, med bas i Sundsvall.

IT-supportteknikern tillhandahåller lokal support till slutanvändare och löser problem som inte kan lösas på distans. Arbetsplatsbaserad support utförs vanligtvis på större anläggningar men kan även omfatta närliggande platser och länder där ingen fast personal finns på plats, vilket kräver mobilitet.

Onsite-support ska leda till högre lokal lösningsgrad av incidenter och förfrågningar samt förbättrad produktivitet och kundnöjdhet. Funktionen fungerar även som lokal servicedesk vid problem som identifieras på plats.

Ansvarsområden:
Tjänster och aktiviteter (inkluderar men är inte begränsade till):

? Lokal support:

* Arbetsplatsstöd, fjärrsupport, bärbara datorer och kringutrustning, lokal felsökning och reparation

? Hantering av enhetslivscykel:

* PC/laptops/perifer enheter/printers/(W)LAN/brandväggar/lokal infrastruktur/servrar/IP-telefoni

? Mobiltjänster:Hantering och leverans av mobiltelefoner, smartphones och surfplattor

* Hantering av abonnemang
* Samordning av tredjeparts garantisupport

? Skrivare:

* Support inklusive förbrukningsartiklar, livscykelhantering och reparationer

? Stöd för lokaler:

* Mötesrum, utrustning, serverrum (underhåll, rack & stack, kylning och luftkonditionering, UPS)

? Telefoni:

* Support av telefonlinjer (incidenthantering, förändringar och leveranser) via ServiceNow

? Övervakning och säkerhet:

* Uppdatering och patchning av utrustning
* Övervakning av lokal infrastruktur via SolarWinds
* Hantering av säkerhets- och sårbarhetsincidenter

Professionalism:

* Ge kundfokuserad IT-support till verksamheten och säkerställa en snabb och informerad service
* Hantera och koordinera IT-aktiviteter på plats
* Vara punktlig, pålitlig och professionell i förhållande till kunder och kollegor
* Ha ett lämpligt språk och klädsel för kundmiljön

Smart Hands-aktiviteter:

* Ge assistans för hård- och mjukvaruproblem som inte kan lösas på distans
* Visuell inspektion och felsökning av lokala skrivare och skannrar innan en hårdvarutekniker involveras
* Dataåterställning och migrering vid behov
* Stöd för hårdvarurelaterade incidenter och reparationer
* Konfigurera lokal infrastruktur och stödja fjärrteam vid behov

Kvalifikationer:

? Yrkeskompetens:

* Tillämpar erfarenhet och interna riktlinjer för att utföra arbetsuppgifter
* Starkt kundfokus, god kommunikationsförmåga och pålitlighet

? Onsite Support-kompetens:

* Incidenthantering och Service Request-hantering, från anmälan till lösning
* Kommunikation med berörda användare och uppdateringar om framsteg
* Hantering av hårdvaruinventering och registrering av enheter
* Installation, flytt, tillägg och ändringar (IMAC) på plats
* Koordinering och lösning av infrastrukturrelaterade ärenden på plats
* Identifiering av återkommande problem och proaktiva lösningar

Erfarenhet:

* 2-3 års erfarenhet inom liknande roll

Utbildning:

* Teknisk utbildning eller motsvarande, exempelvis inom datavetenskap
* Utbildning i kundservice

Tekniska certifieringar:

* God kunskap om OEM-certifieringar för datorer, laptops, skrivare och telefoni
* A+-certifiering är meriterande
* Erfarenhet av MS-Azure och Office365 krävs

Språk:

* Flytande svenska och engelska (tal och skrift)

Körkort:

* Ja (B-körkort krävs för tjänste

Erbjudande

Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll



Om ambulerande-rollen

Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område.



Sök tjänsten idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Vid frågor är du välkommen att kontakta Ideal.shala@manpower.se
Skicka in din ansökan redan idag - vi intervjuar och anställer löpande!

Ansök nu