Sundsvall: Projektcontroller

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektcontroller i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2025-04-14 // Varaktighet: Heltid

Vi söker en driven och analytisk medarbete för rollen som Projektcontroller. I denna roll kommer du att spela en nyckelroll i vår projektorganisation och bidra till att säkerställa att projekten levereras enligt plan och budget. Vårt bolag är engagerat i hållbara lösningar och innovation, och vi värdesätter medarbetare som delar dessa värderingar.
Arbetsuppgifter Övervaka och analysera projektbudgeten för att säkerställa kostnadseffektivitet.
Utveckla och implementera kontrollsystem för projektdata och rapportering.
Identifiera och rapportera avvikelser från projektplanen samt föreslå korrigerande åtgärder.
Stödja projektledningen i ekonomiska beslutsprocesser.
Bistå med ekonomiska analyser och prognoser för att förbättra projektets resultat.
Kvalifikationer Erfarenhet av projektkontroll eller liknande ekonomifunktion.
Akademisk utbildning inom ekonomi, finans eller relevant område.
Stark analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med stora datamängder.
Kännedom om projekthanteringsverktyg och ekonomisystem.
Förmåga att arbeta självständigt samt i team, med skarpa deadline-färdigheter.
Personliga egenskaper Detaljorienterad och noggrann med ett strategiskt tänkande.
Proaktiv och lösningsorienterad med en förmåga att arbeta under press.
God kommunikationsförmåga och förmåga att bygga relationer med olika intressenter.
Varför arbeta hos oss?
Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du blir en del av ett målmedvetet och engagerat team. Hos oss har du möjlighet att utvecklas och växa i din professionella karriär. Vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv och erbjuder därför flexibla arbetsvillkor. Som Projektcontroller hos oss är du med och formar framtidens hållbara lösningar.
AnsökanÄr du redo att ta nästa steg i din karriär och vill vara en del av en innovativ och växande verksamhet? Skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och vad du kan tillföra vårt team!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Financial controller

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Financial controller.

Finansiell controller till polisregion Nord, placering i Sundsvall

Läs mer Maj 20
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.


Ekonomiavdelningen
Polismyndighetens ekonomiavdelning har som uppdrag att utforma och driva myndighetens strategiska styrning och uppföljning som fastställer vad myndigheten ska uppnå för resultat och effekter. Avdelningen fördelar ekonomiska medel för att verksamheten ska kunna nå beslutad riktning och följer upp att medlen används på ett effektivt och hållbart sätt.
Vi säkerställer också en rad andra förutsättningar för att polisen ska kunna nå sina mål, t ex. genom att möta verksamhetens behov av ändamålsenliga lokaler samt material och utrustning. Vi tillhandhåller en ändamålsenlig service inom områdena lokalvård, fordonsservice och drift av polisutbildningar vid lärosätena för att bidra till en god arbetsmiljö. Vi samordnar också Polismyndighetens hållbarhetsarbete samt ansvarar för myndighetens nationella fordonsförsörjning och interna trafiksäkerhetsarbete.
Lär mer om ekonomiavdelningen: polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/var-verksamhet/jobb-ekonomiavdelningen/


Enheten för Controlling och redovisning
Enheten bidrar till, och omsätter ekonomistyrningen i polisregioner och nationella avdelningar. Därutöver skapar enheten förutsättningar för regioner och avdelningar att hushålla väl med statens medel genom effektiva och ändamålsenliga processer för budget, uppföljning, analys och prognoser. Enheten ansvarar även för att myndigheten har en korrekt och rättvisande ekonomisk redovisning. Vi är ca 140 anställda och finns på flera orter i landet. Enheten och myndigheten är i början på en spännande förändringsresa där ett nytt affärssystem ska vara implementerat till 2026/2027.


Controllergruppen region Nord
Gruppen som arbetar med den finansiella styrningen avseende Polisregion Nord är en grupp på 5 controllers. Controllers i gruppen ansvarar vardera för ett polisområde, samt ytterligare en enhet, exempel en utredningsenhet, en kanslienhet eller liknande.
Vi söker nu en driven och självgående Controller som kommer att ha sin placering i Sundsvall. Det finns möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar i veckan. Och som statligt anställd på Polismyndigheten erbjuds du särskilda förmåner kring pension, föräldralön, friskvård m.m. Läs mer om våra förmåner och villkor här: polisen.se/jobb-och-utbildning/polisen-som-arbetsplats/det-har-erbjuder-vi/


Arbetsbeskrivning


Du kommer arbeta med finansiell styrning i nära samarbete med såväl kollegor som med budgetansvariga chefer på olika nivåer. Arbetet utförs med hög grad av självständighet och omfattar huvudsakligen budgetering, uppföljning, analys och prognos.
Du kommer bland annat att delta i budget- och uppföljningsdialoger, analysera och rapportera utfall till budgetansvariga chefer. I arbetet ingår också att upprätta kalkyler och ta fram finansiella beslutsunderlag.
Därutöver tillkommer arbete i samband med årsbokslut, deltagande i utveckling av ekonomiarbetet samt andra ekonomiadministrativa göromål som ingår i gruppernas arbetsuppgifter. Du kommer att ingå i ledningsgrupp och utgöra stöd samt bidra med din kompetens inom ditt ansvarsområde.
Kompetensutveckling värderas högt och alla inom gruppen får regelbundet möjlighet till både verksamhetspraktik och kompetenshöjande aktiviteter utifrån behov och intresse.


Kvalifikationer


Detta är en möjlighet för dig som har:
För funktionen relevant akademisk utbildning, företrädesvis inom ekonomiområdet, alternativt annan relevant inriktning exempelvis inom statistik eller liknande. Eller motsvarande förvärvad kompetens som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
Minst några års (i närtid) relevant yrkeserfarenhet, exempelvis i en roll som finansiell controller/ business controller eller liknande roll inom ekonomistyrningsområdet
Yrkeserfarenhet och mycket god kompetens av arbete i Excel
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska



Följande är meriterande:
Erfarenhet från för tjänsten relevant arbete inom offentlig sektor eller statlig verksamhet
Yrkeserfarenhet av ekonomisystemet UBW, f.d. Agresso
Relevant yrkeserfarenhet från revisionsbyrå, företrädesvis någon av de större byråerna
Intresse/kompetens för IT-frågor, exempelvis kompetens kring relevanta digitala verktyg med koppling till ekonomistyrning, eller kring programmering och automatisering



Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är analytisk med strategisk förmåga att kunna lyfta blicken och identifiera vad som är viktigast med helheten i blickfånget. Rollen kommer att innebära många samverkansytor, du behöver därför gilla att samarbeta på olika organisatoriska nivåer och ha förmåga att etablera och vidmakthålla goda relationer. I dialog med budgetansvariga chefer och projektledare behöver du kunna förklara ekonomiska samband på ett lättöverskådligt och effektivt sätt, du behöver därmed vara en god kommunikatör med god pedagogisk förmåga.
Man behöver vara trygg i att verka självgående och självständigt i sin yrkesroll, och kunna ta stort eget ansvar för sina arbetsuppgifter. Vidare behöver du kunna verka initiativtagande inom givna ramar, samt att snabbt skifta fokus när situationen kräver det.
Vi värdesätter din vilja och förmåga att bidra till utveckling av verksamheten, du är även nyfiken på den digitala utvecklingens möjligheter. Vi ser att du är någon som själv vill utvecklas, lära nytt och dela med dig av din kompetens.
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och dina personliga egenskaper.


Kontaktpersoner


Helen Sundström Hetta, Rekryterande chef
076-115 82 20


Emil Bengtsson, HR-konsult
emil.bengtsson@polisen.se


Fackliga företrädare


Polisförbundet Sofia Ask, 010-563 87 10
SACO, saco-s.avdelningarna@polisen.se
SEKO Polisen, Karna Tillheden, 010-561 66 27
ST, Jessica Stålenkrans 010-563 32 66


Övrig information


Anställningen
Placering: Sundsvall
Funktion: Controller
Tillsvidareanställning som kan komma att inledas med sex månaders provanställning
Arbetstid: Heltid / Dagtid / Flextid



Ansökan
Läs mer om hur du ansöker och får tillgång till aktuella urvalsfrågor här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/finansiell-controller-till-polisregion-nord-placering-i-sundsvall/


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomicontroller

Läs mer Feb 12
Vill du bidra till utvecklingen av svensk digitalisering genom att hantera ekonomifrågor kopplat till helt nya verksamhetsområden? Har du goda kunskaper om budgetering, ekonomisk uppföljning och prognoser?

Vi vill förstärka vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare, kanske är du vår nästa? Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliserinen framåt.

Diggs versamhet har utvecklats och nya uppgifter har tillkommit. Därutöver har organisationen utökats med fler avdelningar, enheter och medarbetare. Myndighetens uppgift går mot att bli alltmer komplex inte minst vad avser allt fler finansieringskällor. Digg ska etablera en ny verksamhet (auktorisationssystem för tjänsterna elektronisk identifiering och digital post), som är ett nytt avgiftsområde.

Den stora mängd sakanslag och bidragshantering som myndigheten hanterar samt regeringens ökade fokus på kostnadseffektivitet innebär ett ökat behov av stöd till verksamheten gällande ekonomistyrning, inbegripen prognostisering och uppföljning. Utöver det ingår Digg alltmer som en part i EU-projekt.

Nu söker vi en ekonomicontroller till enheten för lednings- och verksamhetsstöd. Du kommer ingå i arbetet med att etablera och hantera den nya verksamheten auktorisationssystem. Du kommer bistå verksamhet och ledning vad gäller budget- och verksamhetsplanering, ekonomisk uppföljning och prognoser. Tjänsten inbegriper även uppföljning av myndighetens olika finansieringskällor samt bidragshantering till andra aktörer. Utöver det behöver Digg ditt stöd i processen för tidrapportering och till viss del övrig ekonomiadministration.

Om dig
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter:

Kompetenser

• Samarbetsförmåga - Du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande.
• Serviceinriktad - Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
• Självgående - Du tar ansvar för din uppgift. Strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.
• Strukturerad - Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.
• Problemlösande analysförmåga - Du arbetar bra med komplexa frågor. Analyserar och bryter ned problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem.

Kunskaper
Ska-krav

• God kunskap om ekonomisk redovisning
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• God kunskap om budgetering och ekonomisk uppföljning och prognos

Bör-krav
Erfarenheter
Ska-krav

• Två års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inom statlig verksamhet under de senaste fem åren.
• God erfarenhet av att arbeta i Agresso och Excel.

Bör-krav

• Erfarenhet av att hantera sakanslag, avgifter och bidrag
• Erfarenhet av att ge stöd till verksamheten gällande EU-finansierade projekt
• Erfarenhet av e-handel
• Erfarenhet av arbete med kundreskontra

Utbildning
Du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet som arbesgivaren bedömer relevant. 

Om Digg och vad vi erbjuder
Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

När vi är i Diggs lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Placeringsort för det här jobbet är Sundsvall.

Vi är positivt inställda till att ge utrymme för arbete hemifrån upp till fyra dagar i veckan, utifrån verksamhetens behov. 

Vi erbjuder en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

Resor förekommer och dess antal kan variera över tid. 

Det här jobbet är placerat i säkerhetsklass vilket innebär att en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 28 februari 2024.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Monica Grahn på 070 654 35 64. Fackliga kontaktpersoner är Arvid Perbo för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Financial Controller

Läs mer Maj 30
Nu söker vi en Financial Controller med fokus på finansiell uppföljning och styrning. Vi står inför spännande förändringar och utveckling av arbetssätt kopplat till styrning och uppföljning, som Financial Controller kommer du att vara en av nyckelpersonerna i det här arbetet.
Du kommer att arbeta brett inom finansiell uppföljning och styrning med exempelvis avvikelsehantering, problemlösning och förbättringsinitiativ. Arbetet är ansvarsfullt, kreativt och lärorikt. Du kommer att ingå i enhet Business Development & Control, där verksamhetsutvecklare och controllers arbetar i samma team.
Som Financial Controller kommer du bland annat
Vara delaktig i månads- och årsbokslut
Samarbeta med Vattenfallkoncernens centrala ekonomifunktioner
Identifiera, föreslå och driva åtgärder som förbättrar finansiell kontroll och styrning
Medverka i utveckling av styr- och ekonomimodell
Hantera dagliga finansiella transaktioner (periodiseringar, konteringar, etc.)
Arbeta med finansiella direktiv och riktlinjer
Medverka i den externa och interna revisionsprocessen
Ansvara för ekonomisk uppföljning av tre delägda dotterbolag (exempelvis analyser, prognos/budget, likviditetsplanering, delta i styrelsemöten, hantera ad-hoc frågor)
Ansvara för ekonomisk uppföljning mot andelsägare
Driva förändringar och delta i olika projekt för att förbättra ekonomiska processer.

Din bakgrund
Kandidatexamen; tre års universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande yrkeskompetens
Relevant arbetslivserfarenhet som kvalificerad ekonom, controller eller liknande
Redovisningskunskaper
Goda IT- och systemkunskaper, van att arbeta med affärssystem (t.ex. SAP), analys-/rapportverktyg (t.ex. Power BI) och MS Office
Talar och skriver svenska och engelska
B-körkort, resor i tjänsten förekommer.

För att trivas i den här rollen behöver du vara analytisk, pedagogisk, ansvarstagande och noggrann. Du jobbar affärsmässigt, resultatinriktat och har kunden i fokus. Arbetet innebär att du har mycket kontakter, både internt och externt. Det är viktigt att du är en kommunikativ och serviceinriktad person med samarbetsförmåga.
Placeringsort
Luleå, Solna eller Sundsvall
Kontaktpersoner
Har du frågor kontakta gärna rekryterande chef Claes Gisle. Fackliga företrädare är Anneli Jönsson Ledarna, Samuel Jernlif Unionen, Magnus Nilsson Akademikerna och Anders Karlström SEKO. Alla nås via Vattenfalls växel, 08-739 50 00.
Känns det här som ett jobb för dig?
För att förverkliga målet om ett fossilfritt liv behöver vi ta vara på olika perspektiv, erfarenheter och färdigheter. Vi behöver tänkare, skapare, utvecklare, problemlösare och en lång rad andra roller med en sak gemensamt - att alla bidrar med sin unika talang och frigör just sina superkrafter i teamet. Vi arbetar mot vårt gemensamma mål i en förstklassig arbetsmiljö där alla ska få känna sig jämlika och inkluderade.
Vi ser fram emot din ansökan!
Välkommen med din ansökan via vår annons på Vattenfalls karriärsidor senast den 14 juni, 2023.
Vi är övertygade om att mångfald berikar, och arbetar därför kontinuerligt för jämställdhet och inkludering på vår arbetsplats. Läs gärna mer om vårt arbete inom mångfald och inkludering https://careers.vattenfall.com/se/jobba-med-oss/
Vattenfall Vattenkraft är en del av Sveriges samhällskritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är tjänsten du söker säkerhetsklassad kommer, i enlighet med säkerhetsskyddslagen, registerkontroll och säkerhetsintervju genomföras innan anställning.
Vattenfall Vattenkraft ansvarar för Vattenfalls 90 vattenkraftverk och ca 300 dammar i Norden. Vi är ca 500 medarbetare i Sverige och Finland med huvudkontor i Luleå. Vattenkraftens förnybara elproduktion är en förutsättning för att skapa ett klimatsmart och fossilfritt samhälle där vi spelar en viktig roll som möjliggörare för framtidens hållbara energisystem. Vår produktion motsvarar ca 25 % av Sveriges totala elbehov. För att leverera hög tillgänglighet i vår produktion behöver vi ständigt utmana oss själva, utveckla våra arbetssätt och ta tillvara digitala möjligheter. Du blir en viktig del i det arbetet!

Ansök nu

Projektcontroller till Vattenfall services Controlling

Läs mer Mar 22
Företagsbeskrivning
Vattenfall Services företagskultur präglas av säkerhets- och entreprenörsanda där kreativitet, självständighet och resultatorientering är nyckelbegrepp. Vi arbetar kundinriktat i en mål- och projektorienterad organisation.
Vill du vara med och utveckla Vattenfall Services verksamhet?
Nu söker vi en projektcontroller till vår Controlling enhet, ett team med business controllers och projektcontrollers. Ditt huvuduppdrag blir att stötta affärsområde Ledningar Södra Nord.


Jobbeskrivning
Din roll som Projektcontroller
Som projektcontroller kommer du att vara affärsområdets starka stöd i arbetet med projektuppföljning, ekonomisk planering och rapportering. Under året är du sammanhållande för budgetarbete och prognosgenomgångar.
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att
projektuppföljningar, månadsrapportering, budget och prognos samt analys av verksamheten.
delta vid projektavstämningar
ha ett nära samarbete med affärsområdeschefen, avdelningschefer, projektledare, projektstöd och enhetscontroller.
bidra till ständiga förbättringar genom att utveckla och effektivisera arbetssätt eller processer som bidrar positivt till verksamhetens resultat.
tolka och dra slutsatser av information i vårt ekonomisystem såväl som vårt ärendehanteringssystem.
medverka till att skapa ordning och reda vid projektstart, uppföljning och avslut.

Som projektcontroller kommer du att rapportera till chefen för Controlling och har ett nära samarbete med affärsområdeschefen i det dagliga arbetet.


Kravspecifikation
Vi söker dig som har:
en ekonomutbildning med inriktning företagsekonomi och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig t.ex. arbete som projektcontroller i liknande bransch
erfarenhet av ekonomiskt arbete som bokslut och budgetering
god kommunikativ förmåga och bra på att skapa samt underhålla relationer
meriterande om du har god kännedom av succesiv vinstavräkning
erfarenhet inom entreprenadbranschen ser vi det som meriterande
Du talar och skriver flytande svenska och har goda kunskaper i engelska
B-körkort är ett krav då tjänsteresor förekommer
god vana vid Office 365
du är van vid arbete i olika system, gärna SAP och Power BI.

Som person är du strukturerad, pedagogisk och självgående. Du tycker om att utmana dig själv, trivs med ett stort ansvar och att leda och utbilda andra. Du har ett starkt driv och får saker att hända.


Ytterligare information
Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här.
Placeringsort: Vi söker en person i området Sundsvall, Hudiksvall eller Sollefteå med omnejd. Ange önskad placeringsort i din ansökan. I denna tjänst förekommer övernattningar och dagsresor i ca ett par gånger i månaden.
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Elisabeth Nordin Johansson, 070-528 71 90. För mer information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Mays Al-Musfi, 070-267 94 57.
Fackliga representanter för denna tjänst är Anders Sundqvist Unionen, Juha Siipilehto SEKO, Torbjörn Blom Akademikerna och Anders Landqvist (Nyköping) Ledarna. Du når alla via Vattenfalls växel, tfn 08-739 50 00.
Välkommen med din ansökan senast den 23 april 2023. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.
Observera att anställning av denna tjänst sker efter sommarperioden.
Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsprövningen omfattar registerkontroll och säkerhetsintervju. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest.
Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.
Vattenfall Services bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för näringsliv och offentlig verksamhet. Bland våra kunder hittar du nät- och energibolag, industrier, kommuner, landsting och entreprenadbolag. I Sverige har vi drygt 2 000 medarbetare på ett 90-tal orter. Våra verksamhetsområden är byggnation – underhåll – konsulttjänster. Läs mer om våra tjänster på www.vattenfallservices.se
Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats!
Följ oss gärna
Linkedin – Vattenfall Services Nordic AB
Instagram – Vattenfallservice

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Lbs, Lule Building System AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Lbs, Lule Building System AB .

Affärsområdeschef Stationer

Affärsutvecklare
Läs mer Maj 9
Vill du vara med och bygga upp och vidareutveckla vårt affärsområde för stationsprojekt? Vi söker dig som vill ta ett helhetsansvar – från affärsutveckling till projektleverans – i en snabbt växande och skalbar organisation.
Om rollen Som Affärsområdeschef ansvarar du för att driva och utveckla affärsområdet Stationer. Rollen innebär ett helhetsansvar för försäljning, kalkylering, projektgenomförande och resultat. Du säkerställer att affärsområdet når sina mål inom tillväxt, lönsamhet och kvalitet – samtidigt som du utvecklar organisation, arbetssätt och relationer med kunder och partners.
Vårt grundkoncept: Vi bygger långsiktigt värde genom att säkra nyckelkompetens internt, vara noggranna i valet av specialister och underleverantörer, och arbeta med en skalbar och smart organisationsmodell som fokuserar på att skapa kundvärde.
Vi erbjuder totalentreprenader inklusive projektering, dimensionering och installation av stationer och ställverk upp till 400kV, inklusive markarbeten.
Ansvarsområden:
Definiera och följa upp affärsområdets mål, nyckeltal och strategiska aktiviteter
Säkerställa riskhantering, projektplanering och kvalitetssäkrad leverans
Genomföra och leda marknads- och konkurrentanalyser
Leda och utveckla anbudsarbete i nära samarbete med vår kalkylavdelning
Säkerställa effektivt samarbete med konstruktion- och projektavdelningarna
Leda affärsutveckling mot både befintliga och nya kunder
Säkerställa en effektiv överlämning till drift & underhållsverksamheten vid projektavslut
Rapportera affärsområdets resultat och status till VD enligt fastställd struktur
Bygga och utveckla affärsområdets interna organisation och kompetensbas

Kvalifikationer:
Erfarenhet av entreprenader inom stationer, ställverk och motsvarande infrastrukturprojekt samt resultatansvar
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Erfarenhet av anbudsarbete, riskhantering och projektstyrning
Vana vid att arbeta i och utveckla skalbara organisationsmodeller
Erfarenhet av att leda och utveckla team mot tydliga mål

Personliga egenskaper:
Driv och initiativförmåga – du tar ansvar och får saker att hända
Starkt affärssinne och förmåga att driva både försäljning och genomförande
Relationsskapare – du bygger förtroende både internt och externt
Målorienterad med starkt analytiskt tänkande
God kommunikationsförmåga och en ledarstil som skapar engagemang och delaktighet

Vi erbjuder: En möjlighet att ta nästa steg och vidareutveckla ett redan etablerat affärsområde med tydliga tillväxtmål och starkt stöd från en erfaren och växande koncern. Du får stort mandat, tydliga ramar och en plattform för att bygga vidare på både din egen och bolagets framgång.

Ansök nu

Anbudsingenjör

Elingenjör
Läs mer Maj 9
Vill du arbeta i en framtidsinriktad och växande organisation där du får möjlighet att driva hela anbudsprocessen? Vi söker dig som vill vara navet i arbetet med anbud för tekniskt avancerade energi- och infrastrukturprojekt. Här får du kombinera detaljfokus, samarbete och affärsmannaskap i en internationaliserad miljö där din insats bidrar till företagets tillväxt och den gröna omställningen.
Arbetsuppgifter Driva hela processen av anbudsarbete, från förfrågningsunderlag till färdiga anbud inom energilagring, elnätsprojekt och tekniska entreprenader.
Samordna arbete mellan interna teknikexperter, kalkylingenjörer, säljteam och externa samarbetspartners.
Analysera, tolka och kvalitetssäkra förfrågningsunderlag, tekniska specifikationer och avtalsvillkor.
Strukturera och koordinera dokumentation för anbudsinlämning enligt gällande rutiner och krav.
Delta vid förhandlingar och presentationsmöten samt stödja övriga projektfunktioner vid överlämning efter vunnet anbud.
Kvalifikationer  Praktisk erfarenhet av anbudsarbete, kalkylering eller projektadministration inom teknisk bransch, gärna energi, elkraft eller liknande.
God förmåga att förstå och tolka tekniska underlag och upphandlingsprocesser.
Kunskap om LOU/LUF och erfarenhet av offentliga upphandlingar är meriterande.
Eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi, projektledning eller motsvarande erfarenhet.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Bekväm med att arbeta i team och i digitala arbetsmiljöer – vana vid Office-paketet och affärssystem.
Personliga egenskaper  Strukturerad, noggrann och analytisk med en passion för att skapa resultat.
Kommunikativ och samarbetsorienterad – du har lätt för att bygga relationer internt och externt.
Initiativtagande, lösningsorienterad och bekväm med deadlines i en föränderlig projektmiljö.
Varför du ska arbeta hos oss?
Hos oss får du vara del av ett engagerat och sammansvetsat team där vi driver utvecklingen av framtidens energilösningar. Vi erbjuder flexibla arbetsvillkor, möjlighet till både professionell och personlig utveckling samt konkurrenskraftiga förmåner. Här bidrar du till samhällsnyttiga projekt och blir en nyckelperson i företagets fortsatta tillväxt, samtidigt som du värnar om balansen mellan arbete och fritid.
AnsökanSer du dig själv i rollen? Tveka inte! Skicka in din ansökan redan idag och ta första steget mot att utveckla morgondagens hållbara lösningar med oss.

Ansök nu

HSEQ-ansvarig

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Apr 14
Vi söker en engagerad och erfaren person för rollen som HSEQ-ansvarig till vår bolagsgrupp. Din roll i vårt team är att ha helikopterperspektiv på säkerhet, kvalitet, miljö och arbetsmiljö i vår verksamhet. Vi är ett bolag inom förnybar energi och vi växer ständigt och innovation i vårt DNA.
Arbetsuppgifter
Säkra att vårt arbete överensstämmer med miljölagstiftning och föreskrifter.
Ansvara för arbetsmiljöplaner och säkerställa att de efterföljs inom verksamheten.
Utveckla och implementera strategier för att säkerställa kvalitetsmål och standarder.
Genomföra interna revisioner samt uppföljning av HSEQ-arbetet.
Samordna och driva förbättringsprojekt relaterade till HSEQ-frågor.
Kvalifikationer Erfarenhet av att driva och leda HSEQ-arbete. Att ha varit inom energisektorn är meriterande men vi ser gärna sökande även från andra branscher.
Utbildning inom säkerhet, kvalitet, miljö och arbetsmiljö eller motsvarande relevant erfarenhet.
Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Stark kommunikativ förmåga och vana att samarbeta med flera olika intressenter och yrkesroller.
Personliga egenskaper Ansvarstagande och välstrukturerad
Lösningsorienterad
Engagerad på ett sätt som gör att kollegor och samarbetspartners vill bidra till ett proaktivt förhållningssätt i HSEQ-arbetet.
Varför arbeta hos oss?
Vi är framtiden! Vår verksamhet inom den gröna given innebär att du kommer ombord i en verksamhet som ständigt utvecklas och där där din insats gör skillnad. Du kommer in ett välfungerande team och jobbar tätt intill vår HR- och hållbarhetschef och vår projektorganisation. Vi värdesätter våra medarbetares välmående och erbjuder flexibla arbetsvillkor och har medarbetare över hela landet.
AnsökanOm du uppfyller ovanstående kriterier och är redo för nästa steg i din karriär, skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att läsa din ansökan och välkomna dig till vårt team!

Ansök nu

Projektledare inom elkraft

Projekteringsingenjör, elkraft
Läs mer Apr 14
Vi söker erfarna projektledare för processdrivet arbete inom elkraft. Du är med från start till mål och vår företagskultur förenar innovation med fokus på leverans. En viktig egenskap är att vara lösningsorienterad, och eftersom vi jobbar över hela Sverige och stora delar av Europa är det värdefullt att du är kommunikativ.
Arbetsuppgifter Planera och leda elkraftsprojekt för att säkerställa att tidsplaner och budgetar följs.
Koordinera med interna team, leverantörer och kunder för att optimera projektgenomförandet.
Identifiera risker och utforma strategier för att minimera dem effektivt.
Säkerställa att projekt överensstämmer med gällande lagar och industriella standarder.
Utvärdera projektets framsteg och rapportera regelbundet till andra intressenter.
Kvalifikationer Erfarenhet av projektledning inom elkrafts- eller liknande tekniska projekt, vilket innebär att du har god kännedom om elektriska anläggningar.
Akademisk examen inom elektroteknik eller likvärdigt inom teknikområdet.
Flytande engelska, både i tal och skrift. 
Starkt analytiskt tänkande och förmåga att lösa komplexa problem med innovativa lösningar.
Vana vid att använda projekthanteringsverktyg och teknikplattformar.
Förmåga att leda team och driva resultat under pressande förhållanden.
Personliga egenskaper  Driven och initiativtagande med förmåga att inspirera, samarbeta och leda andra.
Lösningsfokuserad med stark kommunikationsförmåga och relationella färdigheter.
Strukturerad och noggrann med förmåga att hantera flera prioriteringar samtidigt.
Varför arbeta hos oss?
Vi erbjuder en varierande arbetsmiljö med stort mått av frihet. Eftersom vi växer finns det gott om möjlighet till professionell utveckling och karriärtillväxt. Som projektledare inom elkraft kommer du att vara en del av ett dynamiskt och stöttande team där ditt arbete gör en betydande skillnad i den gröna omställningen. Vi värdesätter balansen mellan arbete och fritid och tillhandahåller flexibla arbetsvillkor.
Ansökan Är du redo för en spännande karriärutmaning inom elkraft och vill bidra till en hållbar framtid? Skicka in din ansökan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig och utforska hur du kan stärka vårt team!

Ansök nu

Teknisk projektledare

Civilingenjör, anläggning, elkraft
Läs mer Maj 27
Vårt Engineeringteam behöver växa med tekniska projektledare! Du växlar mellan strategiskt och operativt arbete men har din bas med andra teknikspecialister. Du trivs i en dynamisk miljö, är snabb i tanken och gillar att driva projekt från idé till färdigt system. Vi erbjuder en flexibel arbetsvardag i projektmiljö inom en internationell bolagsgrupp som driver på den gröna omställningen.
Våra projekt omfattar tekniskt komplexa energilagringsprojekt, från design, upphandling och kontrakt till installation, driftsättning och överlämning, samt projekt inom elnät, stationer och ställverk, inklusive ny- och ombyggnation av 10–400 kV-anläggningar. Beroende av ditt intresse och kunskap så kan du komma att arbeta med alla dessa områden eller bidra med din specialistkompetens.
Arbetsuppgifter Löpande arbete inom energilagrings- eller elnätsprojekt.
Identifiera och minimera tekniska risker genom proaktiv problemlösning.
Delta, följa upp och rapportera projektetets resultat till interna och externa intressenter regelbundet.
Delta aktivt ute på site tillsammans med kollegor från andra delar av verksamheten för att genomföra olika projektmoment.
Bidra till verksamhetsutveckling genom att utveckla projektprocessen för att optimera flödet.
Kvalifikationer Erfarenhet av teknisk projektledning inom elkraft, energisystem eller industri.
God förståelse för högspänningsanläggningar, ställverk eller storskaliga lösningar för energilagring. 
Utmärkta kunskaper i projektstyrningsmetoder och erfarenhet av att använda moderna verktyg för projekthantering. Och intresse av att fortsätta lära.
Dokumenterad erfarenhet av att ha klarat av att hantera parallella detaljrika processer.
Meriterande: Akademisk examen inom teknik, gärna elektroteknik eller motsvarande.
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
Personliga egenskaper Självgående. Projektstödet behöver ha god förmåga att planera och organisera sitt eget och andras arbete.
Analytisk och stresstålig.
Utmärkt kommunikationsförmåga i interna och externa sammanhang. Det är avgörande för att bygga långvariga relationer.
Varför arbeta hos oss?
Vi är bolagsgruppen som börjat som familjebolag, vuxit till startup och nu är i scale-up-fasen. Hos oss jobbar du med den nya tekniken och bryter ny mark tätt ihop med kund, leverantörer och kollegor. Ditt närmaste team består av ett litet sammansvetsat lag som stöttar varandra. Vi erbjuder också konkurrenskraftiga villkor, inklusive möjligheter till professionell tillväxt och utveckling. Vår verksamhet är en del av den framtida teknikutvecklingen och vi strävar efter att alltid ligga i framkant.
AnsökanStår det ditt namn på den här rollen? Vänta inte! Skicka in din ansökan idag!

Ansök nu