Sundsvall: Administratör med fokus på kundservice

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör med fokus på kundservice i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-06 // Varaktighet: Heltid

Har du erfarenhet av kundservice och administrativt arbete inom offentlig sektor? Vill du vara med och skapa samhällsnytta med oss? 

Vi vill förstärka vår laguppställning med fler kompetenta spelare, kanske är du vår nästa? Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här. 

Om jobbet
Vi söker en serviceinriktad och strukturerad administratör till enheten för kommunikation. I det här jobbet kommer du framförallt att arbeta med att ge service via telefon och mejl.

Diarieföring är en del av tjänsten och du kommer också arbeta med administrativ handläggning av ärenden som rör digital post i Diggs ärendehanteringssystem. Vidare kommer du arbeta med vår internservice - det vill säga konferens- och resebokningar samt uppgifter kopplade till våra lokaler. Även administrativa arbetsuppgifter såsom posthantering och beställningar ingår i rollen.

Om dig
För att lyckas och trivas i den här rollen har du kompetenser, aktuella erfarenheter och kunskaper inom följande områden:

Kompetenser

• Serviceinriktad - Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar
• Samarbetsförmåga - Det betyder att du samarbetar bra med andra genom att du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande.
• Ansvarstagande - Du tar aktivt ansvar, arbetar mot mål, fokuserar på och levererar resultat i prioriteringar, planering och i dina handlingar. Du har lätt för att ställa om och ändra riktning när förutsättningar förändras. Genom din prestigelöshet tar du ditt ansvar och gör det som behöver göras.
• Självgående - Du tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.

Erfarenheter och kunskaper

• Flerårig erfarenhet av arbete med kundservice eller annan support, exempelvis med kundrelationer via mejl och telefon.
• Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning.
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem
• Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska.

Meriterande erfarenheter och kunskaper:

• Erfarenhet av arbete med registratur och diarieföring
• Erfarenhet av frågor av juridisk karaktär.
• Digital nyfikenhet, dvs. kunskap om/vana av att hantera nya digitala verktyg

Utbildning
Akademisk utbildning (minst2 års akademiska studier) inom relevant område eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.

Om Digg och vad vi erbjuder
Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. En utgångspunkt är att de uppgifter som Digg och PTS har ska vara oförändrade. Vårt arbete med att digitalisera Sverige kommer fortsätta, vi hoppas du vill vara med på resan. 

Digg och PTS får uppdrag att utreda sammanslagning för att stärka Sveriges digitalisering

När vi är i Diggs lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamhetens och individens behov, men för den här rollen förväntas att du är på kontoret minst fyra dagar i veckan och när arbetet kräver det.

Vi erbjuder


• visstidsanställning på 12 månader med tillträde enligt överenskommelse.
• placeringsort är Sundsvall.
• jobbet är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.
• generösa förmåner. Läs mer på digg.se

 

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande med vårt urval och med cv-lös rekrytering. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 18 maj 2025.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Maria Boija på tel 010 484 73 94. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Personaladministratör/Personalassistent

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Personaladministratör/Personalassistent.

HR-Administratör till Rekryteringsstödet, Sundsvall

Läs mer Apr 16
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större.

Vill du jobba på en enhet som har en viktig roll i regionens kompetensförsörjning? Välkommen till oss!
Inom Regionledningsförvaltningen finns enheten Rekryteringsstöd som idag består av 3 medarbetare. Olika arbetsuppgifter fördelas inom gruppen men är också ett gemensamt ansvar för att minska sårbarhet. Arbetsgruppen sitter tillsammans och samarbetar nära för bästa möjliga stöd och service till chefer.
Idag finns ett väl utarbetat arbetssätt och erfarna kollegor i gruppen som blir en trygghet i arbetet.
Vi söker nu en HR-administratör till vårt team! Tjänsten avser ett vikariat på heltid med tillträde 2025-06-01 eller enligt överenskommelse till och med 2025-12-31.


HR-Administratör till Rekryteringsstödet, Sundsvall

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av:
Administrativa uppgifter i rekryteringsprocessen, skapa platsannonser, digital referenstagning och företrädeskontroller
Stöd till chefer gällande rekryteringsprocessen
Planering och stöd vid rekryteringsfrämjande aktiviteter såsom mässor och prao
Övriga arbetsuppgifter som har koppling mot rekrytering och kompetensförsörjning kan tillkomma

Som ny medarbetare får du introduktion genom att succesivt lära dig system och rutiner med stöd av erfarna kollegor.

Övrig information
Kvalifikationer

Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning
Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du
Har en utbildning inom personal/HR
Har arbetslivserfarenhet av rekrytering

För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper
Självgående
Samarbetsförmåga
Serviceinriktad
Kvalitetsmedveten

Region Västernorrland
Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. 
Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se).
Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

HR-administratör med god initiativförmåga

Läs mer Mar 24
Har du erfarenhet av administration inom hela HR-området och gillar att ha roligt på jobbet? Digg växer och nu behöver vi utöka vårt HR-team med en ny kollega, kanske är det du?

Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här. 

Om jobbet

Nu söker vi en HR-administratör till HR-teamet vid enheten för lednings- och verksamhetsstöd. Idag är vi tre HR-specialister och en HR-chef som samarbetar nära varandra och den övriga verksamheten och är beroende av ett gott samarbete och förmågan att självständigt driva frågor. Nu behöver vi utöka vår verksamhet med en administratör för att möta verksamhetens behov i takt med att Digg växer. 
Som HR-administratör kommer du arbeta med administration inom hela HR-området och med löpande lönehantering gentemot vår externa löneleverantör. Det innebär att du kommer få en central roll med många kontaktytor att samarbeta med. Mer precist kommer du att:


• ansvara för vår funktionsbrevlåda och svara på frågor från verksamhetens chefer och medarbetare
• stötta, vägleda och eventuellt utbilda chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor
• arbeta med rekryteringsadministration och onboarding av nyanställda
• ta fram statistik, besvara enkäter och undersökningar inom HR-området
• vara myndighetens operativa kontaktperson mot Statens servicecenter som hanterar våra löner
• administration inom arbetsmiljö- och samverkansfrågor, till exempel bokningar av möten och ta anteckningar vid dessa
• administration inom personalsäkerhetsområdet
• uppdatera vårt intranät löpande med HR-information
• delta i utvecklingsarbeten inom HR och löneområdet
• hantera övrig administration inom HR-området

Om dig

För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter:

Kompetenser


• Samarbetsförmåga. Hos oss går laget före jaget. Det betyder att du samarbetar bra med andra genom att du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande.
• Självgående. Tar ansvar för sin uppgift. Strukturer själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare.
• Serviceinriktad. Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar.
• Kvalitetsmedveten. Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa.

Kunskaper

Krav


• Övergripande kännedom om HR-områdets processer
• Kunskap i att kunna bearbeta, sammanställa och i viss mån presentera data inom HR-området
• God kunskap om digitala verktyg. Du tar dig med lätthet an nya digitala verktyg
• Mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt

Erfarenheter

Krav


• Minst tre års erfarenhet av självständigt arbete med bred HR-administration inom den offentliga sektorn
• Erfarenhet av arbete i något lönesystem

Meriterande


• Erfarenhet av att tolka och ge stöd till verksamhet utifrån de statliga kollektivavtalen
• Erfarenhet av att ta fram processer inom HR-området

Utbildning

Du har en eftergymnasial utbildning inom HR-området eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant.  

Om Digg

Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

Eventuell organisationsförändring

I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. Redovisningen lämnades till regeringen 14 mars och vi inväntar nu besked om en organisationsförändring ska genomföras. Vårt arbete med att digitalisera Sverige fortsätter, vi hoppas du vill vara med på resan.

Redovisning av uppdrag att lämna förslag på organisationsförändring

Hos oss arbetar engagerade personer som alla har en viktig roll i digitaliseringen av Sverige. Vi rekryterar långsiktigt och det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har möjlighet att utvecklas på jobbet och trivs med det du gör.

Diggs huvudkontor finns i centrala Sunsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi har också ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamheten och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret som minst en dag i veckan och när arbetet kräver det.  Distansarbetets omfattning varierar mellan olika personer utifrån verksamhetens behov.

Vi erbjuder


• tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning 
• placeringsort är Sundsvall
• resor förekommer och dess antal kan variera över tid.
• jobbet är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.
• generösa förmåner. Läs mer på digg.se

Sök

Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är söndag den 13:e april.

Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Monica Grahn, monica.grahn@digg.se. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Personaladministratör sökes för extrajobb!

Läs mer Dec 20
Är du student och nyfiken på att starta en karriär inom rekryterings och bemanningsbranschen? Vill du ha ett utmanande arbete vid sidan av dina studier? Då har vi rätt tjänst för dig!

Vi söker nu dig som är student och vill arbeta internt hos oss med assistering kring bemanning samt vår rekryteringsprocess. Din roll som personaladministratör kommer variera beroende på behov och vi ser gärna att du är flexibel både vad gäller arbetstider och arbetsuppgifter. Vi kravställer dock att du ska kunna arbeta i snitt cirka 15 timmar/vecka och arbetstiderna kan förläggas vardagar mellan kl. 08:00-17:00.

Du kommer stötta vårat team med bla.
- Assistera vid administrativa uppgifter i samband med bemannings- och rekryteringsarbetet.
- Exempel på arbetsuppgifter är att kunna ta referenser, gå igenom urval, genomföra telefonintervjuer, avrop, lägga schema m.m.
- Du ska även kunna representera StudentConsulting vid olika arbetsmarknadsarrangemang, mässor och liknande.

En viktig del i tjänsten är också att du kan bemanna vår nationella jour en dag per vecka, detta innebär att du utanför kontorstid hanterar både sjukanmälningar från konsulter och beställningar från våra kunder samt att snabbt boka ut rätt person till kunden. Arbetstider varierar under dygnets alla timmar.

Vi har ett långsiktigt behov av tjänsten och ser gärna att du har minst ett års studier kvar. Tjänsten kommer att tillsättas så snart rätt kandidat har hittats.

DETTA SÖKER VI

För att söka tjänsten krävs att du är student på minst 50 % och vi ser gärna att du läser en inriktning mot ekonomi, personal, beteendevetenskap, marknadsföring eller likvärdig utbildning på högskola eller universitet. Din datorvana är god och du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Tempot är ofta högt därför tror vi att du har en hög tålighet mot stress och en förmåga att ta snabba beslut är ett måste.

Vi ser också att du är självständig, noggrann och utåtriktad. Vi tror att du har ett stort intresse för människor och genom ett helhjärtat engagemang kommer vara en god representant för StudentConsulting. Du brinner för att ge service till kunder och vill alltid lämna ett bra arbete efter dig.

Tjänsten kommer starta så fort vi hittar rätt personer, du kommer få en grundlig introduktion och utbildning på vårt kontor i Sundsvall. Vill du bli vår nästa kollega och arbeta med branschens nöjdaste kunder? Sök då tjänsten redan idag!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Personaladministratör sökes för extrajobb!

Läs mer Dec 3
Är du student och nyfiken på att starta en karriär inom rekryterings och bemanningsbranschen? Vill du ha ett utmanande arbete vid sidan av dina studier? Då har vi rätt tjänst för dig!

Vi söker nu dig som är student och vill arbeta internt hos oss med assistering kring bemanning samt vår rekryteringsprocess. Din roll som personaladministratör kommer variera beroende på behov och vi ser gärna att du är flexibel både vad gäller arbetstider och arbetsuppgifter. Vi kravställer dock att du ska kunna arbeta i snitt cirka 15 timmar/vecka och arbetstiderna kan förläggas vardagar mellan kl. 08:00-17:00.

Du kommer stötta vårat team med bla.
- Assistera vid administrativa uppgifter i samband med bemannings- och rekryteringsarbetet.
- Exempel på arbetsuppgifter är att kunna ta referenser, gå igenom urval, genomföra telefonintervjuer, avrop, lägga schema m.m.
- Du ska även kunna representera StudentConsulting vid olika arbetsmarknadsarrangemang, mässor och liknande.

En viktig del i tjänsten är också att du kan bemanna vår nationella jour en dag per vecka, detta innebär att du utanför kontorstid hanterar både sjukanmälningar från konsulter och beställningar från våra kunder samt att snabbt boka ut rätt person till kunden. Arbetstider varierar under dygnets alla timmar.

Vi har ett långsiktigt behov av tjänsten och ser gärna att du har minst ett års studier kvar. Tjänsten kommer att tillsättas så snart rätt kandidat har hittats.

DETTA SÖKER VI

För att söka tjänsten krävs att du är student på minst 50 % och vi ser gärna att du läser en inriktning mot ekonomi, personal, beteendevetenskap, marknadsföring eller likvärdig utbildning på högskola eller universitet. Din datorvana är god och du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Tempot är ofta högt därför tror vi att du har en hög tålighet mot stress och en förmåga att ta snabba beslut är ett måste.

Vi ser också att du är självständig, noggrann och utåtriktad. Vi tror att du har ett stort intresse för människor och genom ett helhjärtat engagemang kommer vara en god representant för StudentConsulting. Du brinner för att ge service till kunder och vill alltid lämna ett bra arbete efter dig.

Tjänsten kommer starta så fort vi hittar rätt personer, du kommer få en grundlig introduktion och utbildning på vårt kontor i Sundsvall. Vill du bli vår nästa kollega och arbeta med branschens nöjdaste kunder? Sök då tjänsten redan idag!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Myndigheten För Digital Förvaltning

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Myndigheten För Digital Förvaltning .

Verksamhetscontroller

Business controller
Läs mer Apr 17
Har du erfarenhet av controllerarbete, gärna från en statlig myndighet och vill arbeta med myndighetsövergripande frågor? Har du lätt för att ändra om dagens agenda, ta ansvar och driva dina processer framåt? Då kan du vara den vi söker. 

Nu växlar vi upp och förstärker vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare. Digg är en myndighet med ett stort och viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om DIGG här. 

Om jobbet

Digg är i behov av att utöka styrning- och uppföljningsområdet med en verksamhetscontroller. Som verksamhetscontroller arbetar du dels med myndighetsövergripande frågor såsom planering, uppföljning, intern styrning och kontroll, dels med att bistå i framdriften av Diggs olika leveranser. Du kommer även att få bidra i pågående arbete med att anpassa vår styrmodell till våra agila arbetssätt. Rollen innebär löpande kontakter inom myndigheten, med myndighetens ledning och även kontakter med många aktörer som Digg samverkar med externt.

Om dig

För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande erfarenheter, kunskaper och kompetenser:

Erfarenheter

Krav


• Aktuell erfarenhet av att arbeta med verksamhetsstyrning, planering och uppföljning samt riskhantering

Meriterande


• Erfarenhet inom intern styrning och kontroll från statlig myndighet
• Erfarenhet av att arbeta i en organisation som har ett agilt arbetssätt
• Erfarenhet av att inom området ge stöd på ledningsnivå

Kunskaper

Krav


• Mycket goda kunskaper om att formulera dig i tal och skrift.
• Goda kunskaper inom engelska i tal och skrift.

Meriterande 


• Erfarenhet av olika styrmodeller

Kompetenser


• Samarbetsförmåga. Hos oss går laget före jaget. Det betyder att du samarbetar bra med andra genom att du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande.
• Problemlösande analysförmåga. Arbetar bra med komplexa frågor. Analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem.
• Strukturerad. Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.
• Helhetssyn. Du tar ansvar för att förstå och agera i enlighet med Diggs roll och uppdrag på en övergripande nivå. Du har lätt för att sätta dig in i och växla mellan olika perspektiv och ser till hela verksamhetens bästa i beslut och handling.
• Mål och resultatorienterad. Arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Förändrar sin inriktning när målen ändrar sig.

Utbildning 

Du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.

Om Digg

Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

Eventuell organisationsförändring

I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. Redovisningen lämnades till regeringen 14 mars och vi inväntar nu besked om en organisationsförändring ska genomföras. Vårt arbete med att digitalisera Sverige fortsätter, vi hoppas du vill vara med på resan.

Redovisning av uppdrag att lämna förslag på organisationsförändring

Hos oss arbetar engagerade personer som alla har en viktig roll i digitaliseringen av Sverige. Vi rekryterar långsiktigt och det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har möjlighet att utvecklas på jobbet och trivs med det du gör.

Diggs huvudkontor finns i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi har också ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamheten och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret som minst en dag i veckan och när arbetet kräver det.  Distansarbetets omfattning varierar mellan olika personer utifrån verksamhetens behov.

Vi erbjuder


• tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning
• placeringsort är Sundsvall
• resor förekommer och dess antal kan variera över tid.
• jobbet är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.
• generösa förmåner. Läs mer på digg.se

Sök

Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 12:e maj 2025.

Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Monica Grahn på monica.grahn@digg.se Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Enhetschef för ekonomi- och upphandlingsområdet

Ekonomichef
Läs mer Apr 17
Gillar du att skapa goda förutsättningar för medarbetare samtidigt som du har en helhetssyn med verksamhetens bästa i fokus? Lockas du av ett framåtlutat uppdrag inom intern styrning, ekonomi- och upphandlingsområdet? Nu söker vi dig som vill leda och utveckla en ny enhet hos oss på Digg.

Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här. 

Om jobbet
Diggs verksamhet befinner sig i en snabb tillväxtfas vilket har lett till behovet att dela lednings- och verksamhetsstödsenheten i två enheter. Vi söker nu en chef för den enhet som kommer bestå av 10 engagerade medarbetare som arbetar inom ekonomi, upphandling, planering och uppföljning samt intern styrning och kontroll. Enheten är en av tre enheter inom avdelningen för Styrning och stöd.

Som enhetschef kommer du att leda och utveckla medarbetare och verksamhet inom den nybildade enheten. Tillsammans med enhetens medarbetare stödjer du ledningen och verksamheten med enhetliga, effektiva och tillförlitliga processer för inköp- och avtalshantering, ekonomi, planering och uppföljning samt riskhantering. I uppdraget ligger ansvar för att leda förändrings- och utvecklingsarbete, bland annat inom verksamhets- och ekonomistyrningsområdet.  

Som enhetschef ingår du i avdelningsledningen för Styrning och stöd och rapporterar till avdelningschefen.

Om dig
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter:

Kompetenser

• Ledarskap
• Samarbetsförmåga
• Helhetssyn
• Omdöme

Kunskaper
Krav

• God kunskap om hur du skapar ett välfungerande samarbete inom enheten och med andra delar av organisationen
• Du kan delegera till och skapa förutsättningar för medarbetare i deras arbete
• God förståelse för hur statliga myndigheter fungerar i ledning, styrning och uppföljning
• Relevanta kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

Meriterande

• Goda kunskaper om den statliga budgetprocessen
• Kunskap om LOU

Erfarenheter
Krav

• Erfarenhet av att leda självständiga medarbetare antingen som chef, eller i uppdrag/projekt
• Erfarenhet av att arbeta med strategier, mål, planer och uppföljning
• Erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation
• Erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbete
• Erfarenhet av att stötta ledning och chefer inom området

Meriterande

• Erfarenhet av att företräda en verksamhet i externa sammanhang
• Aktuell och god kunskap inom ekonomistyrning
• Aktuell och god kunskap inom offentlig upphandling – regelverk och tillämpning av detsamma
• Erfarenhet av att arbeta i en organisation som har ett agilt arbetssätt

Utbildning
Akademisk utbildning inom relevant område eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Om Digg
Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

Eventuell organisationsförändring
I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. Redovisningen lämnades till regeringen 14 mars och vi inväntar nu besked om en organisationsförändring ska genomföras. Vårt arbete med att digitalisera Sverige fortsätter, vi hoppas du vill vara med på resan.

Redovisning av uppdrag att lämna förslag på organisationsförändring

Hos oss arbetar engagerade personer som alla har en viktig roll i digitaliseringen av Sverige. Vi rekryterar långsiktigt och det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har möjlighet att utvecklas på jobbet och trivs med det du gör.

Diggs huvudkontor finns i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi har också ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamheten och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret som minst en dag i veckan och när arbetet kräver det.  Distansarbetets omfattning varierar mellan olika personer utifrån verksamhetens behov.

Vi erbjuder

• tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning
• placeringsort är Sundsvall
• resor förekommer och dess antal kan variera över tid.
• jobbet är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.
• generösa förmåner. Läs mer på digg.se

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 8 maj.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta avdelningschef Chanett Edlund på tel 010 484 73 35. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Enhetschef Digital tillgänglighet med uppdrag inom verksamhetsutveckling

Verksamhetskonsult
Läs mer Apr 11
Gillar du att skapa goda förutsättningar för medarbetare samtidigt som du har en helhetssyn med verksamhetens bästa i fokus? Lockas du av ett brett uppdrag med stora möjigheter till utveckling? Nu söker vi dig som vill leda och utveckla enheten för Digital tillgänglighet. Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här. 

Om jobbet
Enheten är ny inom avdelningen för tjänster och tillgänglighet. Diggs verksamhet befinner sig i en snabb tillväxtfas vilket har lett till behovet att skapa en egen enhet för teamet som arbetar med digital tillgänglighet. Enheten ansvarar för granskning och tillsyn av digital offentlig service och främjar att information och tjänster ska vara tillgängliga för alla oavsett funktionsförmåga. Verksamheten förutsätter ett nära samarbete med andra myndigheter och organisationer. Som enhetschef hos oss kommer du att ha ett delat uppdrag mellan att leda enheten och att arbeta med verksamhetsutveckling för att utveckla processer och arbetssätt samt digitala verktyg som stödjer enhetens arbete. 

I rollen som enhetchef kommer du att:


• leda och skapa förutsättningar för dina medarbetare
• ansvara för mål, planer och uppföljning inom din verksamhet samt ha verksamhets- och budgetansvar 
• ha personal och arbetsmiljöansvar för dina medarbetare
• samverka med chefer och medarbetare inom hela myndigheten då många arbeten bedrivs tvärfunktionellt
• leda förändrings- och utvecklingsarbeten inom enheten
• representera enheten i externa sammanhang

I rollen som Verksamhetsutvecklare kommer du att:


• utreda och analysera utvecklingsbehov samt driva och delta i förvaltnings- och utvecklingsinsatser
• genomföra behovsfångst
• arbeta med att etablera och förbättra interna processer samt samarbeta aktivt i arbetet med utvecklingsteam
• samverka med andra myndigheter och privata aktörer
• arbeta med utvecklingen av arbetssätt inom teamet

Om dig
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter:

Kompetenser

• Ledarskap
• Samarbetsförmåga
• Personlig mognad
• Tydlig

Kunskaper

• God kunskap i att bygga och utveckla goda relationer och grupper/team
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande

• Kunskap om rättsliga och säkerhetsmässiga förutsättningar som påverkar arbetet med digital tillgänglighet
• Kunskap om agila arbetssätt

Erfarenheter

• Flerårig erfarenhet av att leda människor och tvärfunktionella grupper antingen som chef, eller i uppdrag/projekt
• Erfarenhet av att arbeta med strategier, mål, planer och uppföljning
• Erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbete
• Erfarenhet av att företräda en verksamhet i externa sammanhang
• Erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation

Meriterande

• Erfarenhet av arbete med digital tillgänglighet, dvs att ingen ska hindras från att få tillgång till digital offentlig service såsom tjänster och information på webbplatser och applikationer
• Erfarenhet av arbete med regeringsuppdrag eller motsvarande
• Erfarenhet av granskningsarbete
• Erfarenhet av att skapa välfungerande samarbeten och samverkan både internt och externt
• Erfarenhet av tillsynsarbete
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling
• Erfarenhet av juridiskt arbete

Utbildning
Du har en akademisk utbildning om minst tre år eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Om Digg
Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla. Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

Eventuell organisationsförändring
I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. Redovisningen lämnades till regeringen 14 mars och vi inväntar nu besked om en organisationsförändring ska genomföras. Vårt arbete med att digitalisera Sverige fortsätter, vi hoppas du vill vara med på resan.

Redovisning av uppdrag att lämna förslag på organisationsförändring

Hos oss arbetar engagerade personer som alla har en viktig roll i digitaliseringen av Sverige. Vi rekryterar långsiktigt och det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har möjlighet att utvecklas på jobbet och trivs med det du gör. Diggs huvudkontor finns i centrala Sunsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi har också ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamheten och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret som minst en dag i veckan och när arbetet kräver det.  Distansarbetets omfattning varierar mellan olika personer utifrån verksamhetens behov.

Vi erbjuder

• tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning
• placeringsort är Sundsvall eller Stockholm
• resor förekommer och dess antal kan variera över tid.
• jobbet är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.
• generösa förmåner. Läs mer på digg.se

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 27 april.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta avdelningschef Anna Bünger på tel 010 484 73 97. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Självgående specialist till en gemensam digital ingång till Europa (SDG)

Processansvarig, ITIL
Läs mer Apr 7
Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här. 

Om jobbet

Nu söker vi en specialist inom Single digital gateway (SDG) till enheten för datadelning. Enheten arbetar med att utveckla tekniska lösningar för informationsutbyte och med standardiseringsfrågor inom dataområdet. Du kommer tillhöra ett team som arbetar med SDG-frågorna på Digg.

I den här rollen kommer du jobba med införandet och utvecklingen av SDG. Arbetet innebär bland annat att:


• förmedla kunskap, informera och besvara frågor om SDG-förordningen både internt och externt
• agera kontakt mot EU-kommissionen rörande exempelvis förändringar av länkregister och Your Europe
• bidra i arbetet med att ta fram anslutningsprocess för SDG i samverkan med andra behov av anslutningar, exempelvis för Ena - Sveriges digitala infrastruktur och Säker digital kommunikation (SDK)
• bidra i att skapa rutiner och uppföljningsprocesser för SDG samt implementera dessa som ett led i att säkerställa förvaltning av den utveckling som nu pågår
• bidra i arbetet med att säkerställa förutsättningar för att Digg framgent ska kunna inneha rollerna nationell samordnare och nationell kontaktpunkt
• bidra till utveckling och förvaltning av det tekniska systemet för bevisutbyte 
• samordna möten och vara en kontaktpunkt

Om dig

För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter:

Kompetenser


• Samarbetsförmåga. Hos oss går laget före jaget. Det betyder att du samarbetar bra med andra genom att du lyssnar, kommunicerar, och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an nya uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande.
• Självgående - Du tar ansvar för din uppgift. Strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.
• Omdöme. Gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.
• Strukturerad. Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.

Kunskaper

Krav


• Kan genomföra analyser och utredningar 
• Goda kunskaper i både tal och skrift i svenska och engelska språket
• Digital kompetens - Du är digitalt nyfiken och har god kunskap om digitala verktyg, och du tar dig an nya digitala verktyg med lätthet.

Erfarenheter

Krav


• Erfarenhet av samverkan inom offentlig förvaltning.
• Erfarenhet från kundorienterat arbete där teknik, juridik och säkerhet är centrala områden.
• Erfarenhet av att ta fram och arbeta efter processer och rutiner.
• Erfarenhet av att analysera och sammanställa olika typer av material.
• Erfarenhet av att arrangera möten och samordna många kontakter.

Meriterande


• Erfarenhet av att ha arbetat med eller att ha kunskap om SDG-förordningen.
• Erfarenhet av kommunal sektor.

Utbildning

Du har en akademisk utbildning på minst 2 år eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Om Digg och vad vi erbjuder

Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

Om Digg och vad vi erbjuder

Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. En utgångspunkt är att de uppgifter som Digg och PTS har ska vara oförändrade. Vårt arbete med att digitalisera Sverige kommer fortsätta, vi hoppas du vill vara med på resan. 

Digg och PTS får uppdrag att utreda sammanslagning för att stärka Sveriges digitalisering

Hos oss arbetar engagerade personer som alla har en viktig roll i digitaliseringen av Sverige. Vi rekryterar långsiktigt och det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har möjlighet att utvecklas på jobbet och trivs med det du gör.

Diggs huvudkontor finns i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi har också ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamheten och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret minst en dag i veckan och när arbetet kräver det. 

Vi erbjuder


• vikariat med tillträde enligt överenskommelse, dock senast 1 september, 2025 till och med 30 oktober, 2026.
• placeringsort är Sundsvall eller Stockholm.
• resor förekommer och dess antal kan variera över tid.
• jobbet är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.
• generösa förmåner. Läs mer på digg.se

Sök

Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 25 april, 2025

Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Joakim Nyström på tel 010 484 73 92. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Är du vår blivande iOS-utvecklare för Digital Identitetsplånbok?

Applikationsutvecklare
Läs mer Mar 10
Är du en fena på apputveckling för iOS?

Vi söker nu en utvecklare till vårt nya team!

EU har beslutat att varje EU-land ska tillhandahålla en europeisk digital identitetsplånbok (EUDIW). Tanken med identitetsplånboken är att medborgare i EU-länder ska kunna hantera digitala versioner av olika intyg, bevis och legitimationer som t.ex. ID-kort, körkort och yrkeslicens. I Sverige är det Digg som är ansvariga för att tillhandahålla identitetsplånboken.

Gillar du att vara med från början och utveckla helt nya tjänster där antalet användare kan bli väldigt stort, samtidigt som kraven på säkerhet är väldigt höga?




Om jobbet
Vårt fokus är att bygga upp den gemensamma digitala infrastrukturen för att kunna förse både det offentliga Sverige, privata aktörer och medborgare med digitala tjänster. Exempel på tjänster som vi utvecklar och driftar finns inom säker meddelandeutväxling, elektronisk identifiering och underskrift och den gemensamma digitala ingången till EU. För att nå dit satsar vi nu starkt på att bygga vidare på vår egna IT-leveransförmåga.

Idag är vi en grupp arkitekter, utvecklare och UX:are med en stark teamkänsla som arbetar tätt tillsammans och vi behöver bli fler. Vi har ett flertal utvecklingsteam som är kopplade till en eller flera tjänster. Vi har även ett plattformsteam som stödjer utvecklingsteamen för att de ska klara av att ta ansvar för en tjänst. Vår filosofi är att det team som hanterar nyutvecklingen av en tjänst också tar hand om tjänsten under hela livscykeln.

Arbetet i utvecklingsteamen sker agilt i tätt samarbete med interna behovsägare som formulerar verksamhetens behov såväl som systemets funktionella och icke funktionella krav. Du förväntas både samarbeta i team med andra men trivs också med att arbeta självständigt på egen hand.

Vill du vara med och skapa samhällsnytta med oss? Läs mer om Digg här. 

Om dig
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter:

Kompetenser

• Samarbetsförmåga - du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande.
• Problemlösande analysförmåga - du analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem och komplexa frågor.
• Ansvarstagande - du tar aktivt ansvar, arbetar mot mål, fokuserar på och levererar resultat i prioriteringar, planering och dina handlingar. Du har lätt för att ställa om och ändra inriktning när förutsättningarna förändras. Genom din prestigelöshet tar du ditt ansvar och gör det som behöver göras.
• Kvalitetsmedveten - du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa.    

Erfarenheter och kunskaper

• erfarenhet av native iOS-utveckling i minst 3 år
• erfarenhet av utveckling av säkerhetsfunktioner
• erfarenhet av agil utveckling
• goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Meriterande erfarenheter och kunskaper


• erfarenhet av öppen källkod
• erfarenhet av utveckling av hårdvarunära funktioner
• erfarenhet av utveckling med smartkort-teknik
• erfarenhet av att implementera kryptografiska säkerhetsfunktioner
• erfarenhet av utveckling inom PKI och certifikathantering
• erfarenhet av arbete med tillgänglighet/WCAG
• erfarenhet av utveckling för Android
• erfarenhet av Testflight (eller liknande)
• erfarenhet av SwiftUI


Utbildning
Du har en akademisk utbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.


Om Digg och vad vi erbjuder
Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

När vi är i Diggs lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamhetens och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret minst en dag i veckan och när arbetet kräver det.

Vi erbjuder


• tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning
• placeringsort är Sundsvall alternativt Stockholm
• resor förekommer och dess antal kan variera över tid.
• jobbet är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.
• det kan även komma att bli aktuellt med beredskapstjänstgöring.
• generösa förmåner. Läs mer på digg.se

I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. En utgångspunkt är att de uppgifter som Digg och PTS har ska vara oförändrade. Vårt arbete med att digitalisera Sverige kommer fortsätta, vi hoppas du vill vara med på resan. 

Läs mer här: Digg och PTS får uppdrag att utreda sammanslagning för att stärka Sveriges digitalisering

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 25 april 2025.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Niklas Karlsson via epost extern.niklas.karlsson@digg.se alternativt om du har allmänna frågor om Digg som arbetsplats, eller frågor utvecklare till utvecklare, kontakta systemutvecklaren Josef Andersson på Josef.Andersson@digg.se. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu