Sundsvall: Verksjurist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Verksjurist i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-08 // Varaktighet: Heltid

Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall med uppdrag att kvalitetssäkra, registrera och tillhandahålla företagsinformation. Vi arbetar tillsammans för att skapa största möjliga samhällsnytta genom att göra det enklare och tryggare att vara företagare i Sverige – samtidigt som vi värnar om ett hållbart arbetsliv för våra drygt 600 medarbetare.

Rättsavdelningen ansvarar för den rättsliga styrningen och ger förutsättningar för att myndigheten bedriver en rättssäker verksamhet. Här ingår bl.a. att styra och driva rättsutvecklingen, omvärldsbevaka och samverka i juridiska frågor med olika aktörer samt ge stöd i juridiska frågor till verksamheten. Avdelningen består av två enheter.

ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för rättssäkerhet och god förvaltning? Vill du göra verklig skillnad i en modern och digitalt drivande myndighet? Då kan det vara dig vi söker!

Som verksjurist på Bolagsverket är du med och driver utvecklingen mot en mer effektiv och rättssäker statsförvaltning. Du får möjlighet att arbeta med kvalificerad och högaktuell juridik inom flera spännande rättsområden såsom förvaltningsrätt, dataskydd, offentlighet och sekretess, informationssäkerhet, associationsrätt samt upphandlings- och avtalsrätt. Hos oss kombinerar du juridisk expertis med samhällsnytta varje dag.

I din roll ger du kvalificerat juridiskt stöd till myndighetens ledning och bistår rättschefen i den rättsliga styrningen av verksamheten. Du är juridiskt sakkunnig i olika utvecklingsinitiativ kopplade till digitalisering, tjänsteutveckling och verksamhetsförbättringar. I uppdraget ingår även att bereda remisser och föreskrifter, genomföra rättsutredningar, följa rättsutvecklingen och ge löpande juridiskt stöd till hela organisationen. Rättsliga frågor kopplade till digitalisering och myndighetssamverkan är en naturlig del av vår vardag, och du har kontinuerliga kontakter med andra myndigheter och externa aktörer.

Tjänsten är varierad och ger dig stora möjligheter att forma och styra din arbetsvardag. Vi tillämpar en hybrid arbetsform där du kombinerar arbete på kontoret med arbete hemifrån.

Kunskapsutbyte, samarbete och engagemang samt balans mellan arbete och fritid anser vi vara viktiga förutsättningar för att vi ska lyckas med vårt uppdrag.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en jur.kand. eller juristexamen samt flerårig aktuell erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete på myndighet inom förvaltningsrätt, it-rätt, offentlig upphandling, avtalsrätt, beredskap eller dataskydd. 

Det är meriterande om du har fullgjord notarietjänstgöring eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig.   

Du har lätt för att uttrycka komplicerade juridiska frågeställningar på ett målgruppsanpassat, klart och tydligt sätt på svenska, i både tal och skrift . Även dina engelska språkkunskaper är goda.

Du är en ansvarstagande person som har fokus på resultat och drivs av att bidra till myndighetens gemensamma mål. Du tar initiativ, ser vad som behöver göras och agerar snabbt när utmaningar dyker upp.

Med din analytiska skärpa har du lätt för att förstå komplexa sammanhang och omsätta insikter till konkreta handlingar. Du är trygg i din profession, agerar självständigt och står för dina beslut. Samtidigt har du ett starkt samarbetsfokus och vet att goda relationer och samspel med andra är nyckeln till att lyckas.

Förutom vårt kontor i Sundsvall har Bolagsverket även kontorsplatser i centrala Stockholm, men du behöver på regelbunden basis kunna arbeta i Sundsvall.

Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga endast CV.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba med oss: https://bolagsverket.se/jobbamedoss/vierbjuder.5080.html

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Verksjurist

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Verksjurist.

Verksjurist med inriktning dataskyddsjuridik

Läs mer Okt 29
Kom med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet.
 
Vi söker nu en verksjurist med erfarenhet av dataskyddsjuridik till vårt team som arbetar med rättslig styrning och stöd. I teamet arbetar fem verksjurister, tre pensionsspecialister, en paralegal och en dokumentcontroller med att ge kvalificerat stöd till hela myndigheten.
 
Arbetsuppgifter
Som verksjurist på SPV arbetar du med att ge juridiskt stöd till verksamheten i frågor som rör bland annat allmän förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess, upphandling, digitaliserings- och it-juridik samt avtalsrätt. Du deltar som juridiskt stöd i olika projekt och regeringsuppdrag, följer aktivt rättsutvecklingen och håller i eller bidrar till genomförande av utbildningar internt.
Du kommer också att axla rollen som myndighetens dataskyddsombud. I arbetsuppgifterna ingår att på olika sätt bidra till myndighetens arbete med dataskydd – till exempel att ge råd om och övervaka tillämpningen av dataskyddsförordningen och annan tillämplig dataskyddslagstiftning, delta i hantering av personuppgiftsincidenter och rapportera till myndighetens generaldirektör och styrelse. Rollen som dataskyddsombud är självständig och du kommer att ha stora möjligheter att själv utforma arbetet.
 
Vi söker en person som trivs med att jobba både självständigt och i team. Arbetet förutsätter att du kan ta initiativ och agera även om förutsättningarna inte alltid är helt klara.
 
Arbetet kommer att bedrivas på SPV:s kontor i Sundsvall, men möjlighet finns till distansarbete upp till 50 procent.
Tjänsten är på heltid. Du anställs som verksjurist och får ett förordnande som dataskyddsombud. Fördelningen i arbetstid kommer som utgångspunkt att vara 50 procent verksjurist och 50 procent dataskyddsombud.
 
Kvalifikationer Vi söker dig som har juriskandidatexamen eller juristexamen. Du har aktuell erfarenhet av arbete med dataskyddsjuridik och med dataskyddsfrågor. Du har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
 
Vi ser det som meriterande om du har
• aktuell erfarenhet av arbete på myndighet eller med myndighetsnära juridik
• aktuell erfarenhet av juridiskt arbete inom offentlig verksamhet
• tidigare erfarenhet av arbete som dataskyddsombud
• erfarenhet av it-rätt, digitaliseringsfrågor eller informationssäkerhet i stort
• erfarenhet av upphandlings- och avtalsrättsliga frågor

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.
 
Som person
• är du självgående. Du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Du strukturerar själv ditt tillvägagångssätt och driver dina processer vidare.
• är du kvalitetsmedveten. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa.
• har du en problemlösande, analytisk förmåga. Du arbetar bra med komplexa frågor. Du har förmågan att analysera och bryta ner problem i sina beståndsdelar och lösa komplicerade problem.
• är du serviceinriktad. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.


 
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: den 1 januari 2025 eller enligt överenskommelse.
Provanställning kan förekomma.
 
Varaktighet: Tillsvidare
Antal annonserade arbetstillfällen: 1
 
Sista ansökningsdag är 10 november 
Säkerhetsprövning
Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning (klass 2) enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare. Du måste också ha svenskt medborgarskap för att kunna få den här sortens säkerhetsklassade tjänst.
 
 






Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder – både statligt anställda, tidigare anställda och pensionärer. Vårt kontor ligger i Sundsvall.

Vår verksamhet vilar på den gemensamma statliga värdegrunden. Den är en grundläggande utgångspunkt för oss, oavsett vad vi arbetar med. Demokrati är den överordnade principen i värdegrunden och medborgarna är vår yttersta uppdragsgivare. Övriga principer i den statliga värdegrunden är legalitet, objektivitet, fri åsiktsbildning, respekt samt effektivitet och service.

Hos oss på SPV blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt.

Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en fika i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i – det finns något för alla.

Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Ansök nu

Verksjurist (intermittent SÄVA)

Läs mer Okt 16
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.

Rättsavdelningen är ansvarig för den rättsliga styrningen på Bolagsverket och ger förutsättningar för att myndigheten bedriver en rättssäker verksamhet. Här ingår att styra och driva rättsutvecklingen på Bolagsverket, omvärldsbevaka och samverka i juridiska frågor med olika aktörer samt ge stöd i juridiska frågor till övriga avdelningar. Avdelningen består av två enheter som ansvarar för att styra och driva Bolagsverkets rättstillämpning.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en tillfällig resurs till Rättsavdelningen som kan avlasta våra verksjurister vid behov fram till och med utgången av 2025.

Du kommer att ge råd och stöd internt inom myndigheten i olika juridiska frågor med inriktning mot aktiebolagsrätt, handels- och föreningsområdet, årsredovisningslagstiftning, brottsförebyggande arbete och förvaltningsrätt. Vidare ingår att fatta tvångslikvidationsbeslut och då inom samtliga grunder, skriva och föredra remissyttranden samt att arbeta löpande med utredningar och regelutveckling.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en jur. kand. eller juristexamen samt flerårig aktuell erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete och myndighetsutövning kopplat till associationsrätt, årsredovisningslagstiftning och förvaltningsrätt. 

Vi ser det som meriterande om du har aktuell erfarenhet av juridiskt arbete från Bolagsverket.

Som person är du strukturerad och tar stort ansvar för att ditt arbete ska ge resultat för myndighetens gemensamma mål. Vidare tar du initiativ till de aktiviteter du ser behövs och hittar snabbt lösningar på uppkomna problem. Du agerar självständigt, är trygg i din profession och med dina beslut.

Du har lätt för att uttrycka komplicerade juridiska frågeställningar på ett målgruppsanpassat, klart och tydligt sätt på svenska, i både tal och skrift. Även dina engelska språkkunskaper är goda.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Anställningen är en intermittent särskild visstidsanställning (SÄVA), vilket innebär att du kommer att anställas vid varje enskilt tillfälle då behov finns samt får ekonomisk ersättning per timme.

Hur mycket du får arbeta varierar och det finns inga garantier, eftersom du blir erbjuden arbete när behov finns. Det innebär att du kommer att erbjudas enstaka, kortvariga anställningstillfällen med start december 2024. Avtalet skrivs på en period om 13 månader.

Bifoga personligt brev och CV.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Jurist

Läs mer Aug 23
Har du något års erfarenhet av juridiskt arbete inom offentlig förvaltning? Vill du växa in i din roll och utvecklas tillsammans med oss på Digg? Här får du stimulerande uppgifter inom ett område som driver samhällsutvecklingen framåt.

Vi söker dig som tog din juridikexamen för några år sedan och som har arbetat minst 2 år med juridiska frågor på myndighet eller inom annan offentlig förvaltning. Du är intresserad av att arbeta med verksamhetsutveckling och digitalisering och vill gärna utveckla dina kunskaper ytterligare.

Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här. 

Om jobbet
Tjänsten är placerad på enheten för juridik där det idag arbetar 13 jurister. Enheten ger stöd och rådgivning i juridiska frågor kopplat till vår verksamhet. Som jurist hos oss får du delta i olika regeringsuppdrag och tillhöra team med olika kompetenser från övriga delar av verksamheten.
Du kommer att löpande besvara frågor från verksamheten och stötta verksamhetens olika utvecklingsprojekt. Du gör även rättsutredningar och svarar på remisser. 

Om dig
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter:

Kompetenser

• Samarbetsförmåga - du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande.
• Kvalitetsmedveten - du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa.
• Problemlösande analysförmåga - du analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem och komplexa frågor.
• Muntlig kommunikation - du talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten och små och stora grupper. Du lyssnar och är mottaglig för morparten och anpassar dig till situationen.

Kunskaper
Ska-krav

• God kunskap i svensk lagstiftning
• God kunskap inom IT-rätt, förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess samt dataskydd
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift

Meriterande

• Kunskap inom upphandling och avtalsrätt
• Kunskap om svensk säkerhetslagstiftning

Erfarenheter
Ska-krav

• Minst två års erfarenhet av juridiskt arbete inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet av juridiska frågor kopplat till digitalisering och verksamhetsutveckling inom offentlig förvaltning.

Meriterande

• Erfarenhet av arbete med tillsynsverksamhet i offentlig sektor
• Erfarenhet av arbete med dataskyddsfrågor
• Erfarenhet av arbete enligt agila metoder
• Erfarenhet av arbete med data som tillgängliggörs för vidareutnyttjande.

Utbildning
Du har en juristexamen eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Om Digg och vad vi erbjuder
Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

När vi är i Diggs lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamhetens och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret minst en dag i veckan och när arbetet kräver det.

Vi erbjuder


• tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning.
• placeringsort är Sundsvall eller Stockholm.
• resor förekommer och dess antal kan variera över tid.
• jobbet är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.
• generösa förmåner. Läs mer på digg.se

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 11 september 2024.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Helene Thorgren på tel 010 484 74 03. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Bolagsverket

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Bolagsverket .

It-infrastrukturarkitekt

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Maj 9
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall med uppdrag att kvalitetssäkra, registrera och tillhandahålla företagsinformation. Vi arbetar tillsammans för att skapa största möjliga samhällsnytta genom att göra det enklare och tryggare att vara företagare i Sverige – samtidigt som vi värnar om ett hållbart arbetsliv för våra drygt 600 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Vi har stort fokus på förbättringar inom it-säkerhet och samtidigt utvecklar vi vår tekniska infrastrukturplattform för att möta framtiden. Vi behöver därför en tekniskt mycket kunnig it-infrastrukturarkitekt med god förståelse för it-säkerhet till oss på it-produktionsenheten.

Som it-infrastrukturarkitekt hos oss arbetar du i en strategiskt viktig roll där du är med och leder den tekniska utvecklingen tillsammans med teamen, ytterligare en it-infrastrukturarkitekt och med enhetens ledning. I rollen kommer du att leda och hålla samman komplexa it-infrastrukturleveranser tillsammans med andra it-arkitekter och vara ansvarig områdesarkitekt inom ett antal av våra teknikområden. 

Du kommer att arbeta i tätt samarbete med en annan it-infrastrukturarkitekt. Tillsammans ansvarar ni för hela it-infrastrukturen, men du kommer främst att arbeta med server, virtualisering, teknisk kommunikation och lagring. 

Du kommer ha stora möjligheter att vara med och påverka Bolagsverkets utveckling, då vi är en myndighet som vill ligga i framkant med ny teknik. Arbetet innehåller kontaktytor både internt i myndigheten men även mot våra leverantörer och samarbetspartners.

För att trivas i rollen behöver du kunna växla mellan strategiskt, taktiskt och operativt arkitekturarbete samt ha förmågan att både se helheten och sätta dig in i tekniska detaljer.

Hos oss finns stora möjligheter till kompetensutveckling och vi vill främja personlig och professionell utveckling samt möjliggöra anpassning till nya teknologier och arbetsmetoder.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• universitets- eller högskoleutbildning inom it-området, alternativt flerårig relevant arbetserfarenhet som vi bedömer motsvarar utbildningskravet
• flerårig, 5 år eller mer, relevant och aktuell erfarenhet som it-arkitekt och utveckling av it-infrastruktur i större, komplexa organisationer inom privat eller offentlig sektor
• god förståelse för informations- och it-säkerhet
• djup teknisk infrastrukturkompetens
• relevant erfarenhet av att arbeta med moderna it-plattformar och it-infrastruktur, både i lokala miljöer på plats (on-premise) och via molnbaserade lösningar
• god kommunikationsförmåga i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

 

Det är meriterande om du även har:

• erfarenhet av att arbeta med säkerhetsrelaterad it-arkitektur
• erfarenhet av att leda frågor i komplexa initiativ som omfattar flera kompetenser från olika tekniska produktområden
• erfarenhet av att arbeta enligt agila metoder, ramverk och arbetsmetodik
• formell certifiering som it-arkitekt.

Som person är du strukturerad, analytisk och har en god samarbetsförmåga. Du har en god förmåga att coacha andra kollegor samtidigt som du kan se helheten i komplexa it-miljöer och omsätta det i färdplaner (roadmaps) och målarkitekturer. Du har ett engagerat och kundorienterat förhållningssätt vilket innebär att du kan förstå och har förmågan att realisera och presentera verksamhetens behov av tekniska lösningar med hög kostnadsmedvetenhet.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. 

Placeringsort är Sundsvall och du kommer att arbeta i Bolagsverkets fina lokaler vid hamnen. Vi erbjuder våra medarbetare flera hälsofrämjande aktiviteter och möjlighet att till viss del arbeta på distans.

Om detta låter som ett passande och spännande uppdrag för dig så är du varmt välkommen med din ansökan! Vi gör urval löpande under ansökningstiden.

ÖVRIGT
Bifoga endast CV.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba med oss: https://bolagsverket.se/jobbamedoss/vierbjuder.5080.html

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Handläggare post- och ärendehantering

Servicehandläggare
Läs mer Maj 12
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall med uppdrag att kvalitetssäkra, registrera och tillhandahålla företagsinformation. Vi arbetar tillsammans för att skapa största möjliga samhällsnytta genom att göra det enklare och tryggare att vara företagare i Sverige samtidigt som vi värnar om ett hållbart arbetsliv för våra drygt 600 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi nya medarbetare till vår post- och ärendehantering!

Bolagsverket har som mål att inkommande post så långt det är möjligt ska vara inskannade och diarieförda samma dag som de kommer in. På sektionen, där du kommer placeras, jobbar engagerade kollegor tillsammans, och arbetsuppgifterna fördelas varje dag enligt ett schema. Varje medarbetare har ett eget ansvar för att utföra sina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt med god kvalité så att hela sektionen uppnår sina dagliga mål.

Du kommer främst att jobba med att hantera alla våra inkommande handlingar per post och e-post samt skanna, granska och diarieföra handlingar. Bolagsverket får stora mängder post varje dag och vi använder höghastighetsskanners för att hantera den.

Utöver det ingår även daglig hantering av vår utgående post samt handläggning av andra ärenden som hanteras inom sektionens uppdrag.

Är du sugen på ett fartfyllt och omväxlande arbete tillsammans med trevliga kollegor? Då ska du läsa vidare!

KVALIFIKATIONER
Vi behöver dig som är noggrann och som kan arbeta strukturerat och självständigt. Du gillar och har lätt för att lära dig nya saker och vill att jobbet blir utfört på bästa sätt och med hög kvalitet. Du arbetar självständigt, levererar i tid och behåller lugnet även under intensiva perioder. Du är också kommunikativ; både genom att ställa frågor och att själv informera. Du samarbetar bra med dina arbetskamrater för att ni tillsammans ska få ett gott resultat.

Känner du igen dig i den beskrivningen? Då kan du gå vidare i urvalet om du även har:
- slutförd och godkänd gymnasieutbildning.
- cirka ett års aktuell erfarenhet av handläggning inom posthantering och diarieföring av inkomna handlingar. Vi vill att du har haft det som huvudsysselsättning under denna tid.
- aktuell erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg för diarieföring.
- erfarenhet av och förmåga att enkelt navigera i olika datasystem och snabbt sätta dig in i och använda digitala verktyg.

Du behöver också ha goda kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt, då det är nödvändigt i det dagliga arbetet.

Det är en fördel om du dessutom har:
- arbetslivserfarenhet från statlig myndighet
- erfarenhet av att arbeta med och hantera höghastighetsskanners.
- erfarenhet av att arbeta i något digitalt ärende- eller handläggningssystem.
- erfarenhet av att arbeta i arbetsrotation enligt schemaläggning.

Pappersposten minskar nu och därför går vi mot mer digitala arbetsuppgifter, vilket innebär att vi behöver förändra våra arbetssätt. Därför kommer vi lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och att du vill och har förmåga att lära, växa och utvecklas med vår verksamhet.

Du kommer att arbeta på plats i Bolagsverkets fina och moderna lokaler vid hamnen i centrala Sundsvall.

Varmt välkommen med din ansökan!
Ansök så snart du kan, vi gör urval löpande.

ÖVRIGT
Bifoga endast CV till din ansökan.

Placeringsorten är Sundsvall.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Handläggare Företagsavdelningen - vikariat

Backofficepersonal
Läs mer Maj 12
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall med uppdrag att kvalitetssäkra, registrera och tillhandahålla företagsinformation. Vi arbetar tillsammans för att skapa största möjliga samhällsnytta genom att göra det enklare och tryggare att vara företagare i Sverige samtidigt som vi värnar om ett hållbart arbetsliv för våra drygt 600 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Nu finns möjligheten att fylla en viktig funktion för Sveriges företagare! Vi söker vikarier till vår företagsavdelning.

Företagsavdelningen ansvarar för verifiering och kvalitetssäkring av olika företagsuppgifter.

Som handläggare hos oss är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att handlägga, utreda, bedöma och besluta i olika ärenden med stöd av lagar och regler. Du har daglig kontakt med våra kunder där du ger dem support och service genom att svara på frågor på ett professionellt sätt med kunden i fokus.

Som vikarie kommer du främst arbeta med handläggning och kundservice på företagsavdelningens enheter starta företag och uppdatera företag. Du granskar och registrerar ärenden för aktiebolag men även andra företagsformer. Du bemannar även vår kundtjänst där vi tar emot och löser kundsamtal, både på svenska och på engelska.

Du ansvarar för dina egna ärenden där du och dina kollegor har ett nära samarbete.

Även handläggning av andra ärendetyper som finns inom avdelningen kan bli aktuellt utifrån behov i verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som kan arbeta strukturerat och självständigt.
Du är noggrann, följer våra arbetssätt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och håller tidsramar. Det är viktigt för dig att du utför ditt jobb på bästa sätt och med kvalitet och du har förmåga att kan behålla fokus i arbetet även om det är mycket att göra.

Som person gillar du att lära dig nya saker, har lätt för att lära och är öppen för att pröva nya arbetssätt. Du vågar ställa frågor och du är bra på att kommunicera tydligt med dina kollegor och kunder.

Du kan samarbeta bra med dina arbetskamrater så att ni tillsammans når ett gott resultat för våra kunders bästa.

Känner du igen dig i den beskrivningen?

Du kan vara den vi söker om du har:
- slutförd och godkänd gymnasieutbildning.
- cirka ett års aktuell arbetslivserfarenhet av handläggning samt support och kundservice via telefon och/eller skriftligt. Vi vill att du har haft det som huvudsysselsättning under denna tid.
- erfarenhet av arbete med granskning, hantering och registrering av ärenden.
- erfarenhet av arbete med kundtjänst, t.ex. telefon, mejl, chatt.
- erfarenhet av att ha fattat olika former av beslut i ditt arbete.
- god datorvana genom att enkelt kunna navigera i olika datasystem samt har förmåga att snabbt sätta dig in i och använda digitala verktyg.

Du behöver också kunna kommunicera obehindrat både muntligt och skriftligt på svenska och engelska i dina dagliga kontakter med arbetskamrater och kunder.

Det är meriterande om du dessutom har:
- erfarenhet av handläggning och kundservice från statlig verksamhet

Du kommer att arbeta i Bolagsverkets fina lokaler vid hamnen i centrala Sundsvall. Vi erbjuder våra medarbetare flera hälsofrämjande aktiviteter och vi ger möjlighet att till viss del arbeta på distans.

Varmt välkommen med din ansökan!
Ansök så snart du kan, vi gör urval löpande.

ÖVRIGT
Bifoga endast ditt CV.

Vikariatens längd varierar i tid.
Vikariaten är som handläggare på Företagsavdelningen. Du blir sedan placerad inom ett område utifrån din erfarenhet och kompetens.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är då en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Ekonomihandläggare - leverantörsreskontra

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 15
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall med uppdrag att kvalitetssäkra, registrera och tillhandahålla företagsinformation. Vi arbetar tillsammans för att skapa största möjliga samhällsnytta genom att göra det enklare och tryggare att vara företagare i Sverige samtidigt som vi värnar om ett hållbart arbetsliv för våra drygt 600 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du jobba hos en spännande och uppskattad myndighet där du får fylla en viktig funktion för Sveriges företagare?

Vi söker nu en ekonomihandläggare inom leverantörsreskontra till vår ekonomienhet på Staben.

Våra inköp/beställningar och fakturahantering hanteras av leverantörsreskontran. Beställningar görs elektroniskt och vi strävar efter automatisk ordermatchning.

Eftersom leverantörsreskontran hanterar hela kedjan från inköp/beställning till faktura och avstämning av bokföring behöver du vara intresserad av alla delar i kedjan.

Inköpsrollen är en administrativ roll som innebär både interna och externa kontakter då det handlar om att stötta organisationen med att göra beställningar och hålla kontakt med olika leverantörer.

Vi är nu inne i ett utvecklande arbete med att byta ekonomisystem vilket kommer att förändra både våra arbetsuppgifter och arbetssätt framåt.

KVALIFIKATIONER
Vi arbetar i team och därför är det viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra och lyssna, kommunicera och hitta lösningar på ett snabbt och konstruktivt sätt.

Det är också viktigt att du är självständig och självgående i dina arbetsuppgifter.

Du behöver vara strukturerad och kunna planera ditt arbete samt ha prioriteringsförmåga och en vilja att lära dig nya arbetsuppgifter och arbetsverktyg.

Vi söker dig som har:
- genomförd och godkänd gymnasieutbildning.
- 2-3 års aktuell erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra på statlig myndighet.
- aktuell erfarenhet av att arbeta med inköpsrelaterade uppgifter på statlig myndighet.
- aktuell erfarenhet av systemen Agresso och Visma Proceedo.

Du behöver ha en god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift, då arbetet innebär många olika kontakter internt och externt. Arbetet kräver även att du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel och Word.

Det är meriterande om du har:
- mer än 3 års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra på statlig myndighet.
- erfarenhet av att arbeta med Lagen om offentlig upphandling (LoU).

Du kommer att arbeta i Bolagsverkets fina lokaler vid hamnen i centrala Sundsvall. Vi erbjuder våra medarbetare möjlighet att till viss del arbeta på distans.

Välkommen med din ansökan!
Vi gör urval löpande.

ÖVRIGT
Bifoga endast CV.

Placeringsort är Sundsvall.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Infrastrukturutvecklare - virtualisering

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Apr 11
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall med uppdrag att kvalitetssäkra, registrera och tillhandahålla företagsinformation. Vi arbetar tillsammans för att skapa största möjliga samhällsnytta genom att göra det enklare och tryggare att vara företagare i Sverige – samtidigt som vi värnar om ett hållbart arbetsliv för våra drygt 600 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Vi har stort fokus på förbättringar inom it-säkerhet och samtidigt utvecklar vi vår plattform för att möta nya behov från verksamheten.

Vi behöver därför en intresserad och driven infrastrukturutvecklare inom virtualisering till oss på sektionen Teknisk infrastruktur på vår it-avdelning. 

Som infrastrukturutvecklare hos oss arbetar och samverkar du inom hela produktionsenheten samt har stor individuell frihet. Du bidrar till att utveckla ditt område och du kommer vara delaktig i framtida teknikval.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är att underhålla och utveckla våra tekniska miljöer för virtualisering och lagring. Inom teamet jobbar vi med produkter såsom VMware (automatisering med vRA), Fujitsu Eternus, NetApp AFF och Veritas NetBackup.

Du jobbar i ett kvalificerat team och du kommer ha stora möjligheter att vara med och påverka Bolagsverkets utveckling, då vi är en myndighet som vill ligga i framkant med ny teknik. Arbetet innehåller kontaktytor både internt i myndigheten men även mot våra leverantörer.

Hos oss finns stora möjligheter till kompetensutveckling och vi vill främja personlig och professionell utveckling samt möjliggöra anpassning till nya teknologier och arbetsmetoder.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är strukturerad och som kan organisera och planera ditt arbete väl samtidigt som du är idérik och tycker om att hitta nya förbättrings- och angreppssätt. Du har ett stort intresse av och förmåga till att vilja lära dig nya saker och hålla dig uppdaterad inom ditt område.

I din roll är det viktigt att du samarbetar bra med andra där ni tillsammans har fokus på det gemensamma målet. Du kan lyssna in andra och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du har en god problemlösningsförmåga, där du hittar lösningar på komplexa problem. 

Dessutom behöver du ha: 

• Eftergymnasial utbildning inom it eller kunskaper eller erfarenheter som vi bedömer som likvärdiga.
• Aktuell erfarenhet från arbete i VMware eller motsvarande.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

Det är meriterande om du även har:

• Erfarenhet från relevant skriptspråk (t ex PowerShell).
• Erfarenhet från arbete i plattformar inom lagring och backup.
• Erfarenhet av automatisering med VMware vRA.

Om detta låter som ett passande och spännande uppdrag för dig så är du varmt välkommen med din ansökan!

Vi gör urval löpande under ansökningstiden.

ÖVRIGT
Bifoga endast CV.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.

Ansök nu