Sundsvall: Affärsområdeschef Stationer

Hitta ansökningsinfo om jobbet Affärsområdeschef Stationer i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och bygga upp och vidareutveckla vårt affärsområde för stationsprojekt? Vi söker dig som vill ta ett helhetsansvar – från affärsutveckling till projektleverans – i en snabbt växande och skalbar organisation.
Om rollen Som Affärsområdeschef ansvarar du för att driva och utveckla affärsområdet Stationer. Rollen innebär ett helhetsansvar för försäljning, kalkylering, projektgenomförande och resultat. Du säkerställer att affärsområdet når sina mål inom tillväxt, lönsamhet och kvalitet – samtidigt som du utvecklar organisation, arbetssätt och relationer med kunder och partners.
Vårt grundkoncept: Vi bygger långsiktigt värde genom att säkra nyckelkompetens internt, vara noggranna i valet av specialister och underleverantörer, och arbeta med en skalbar och smart organisationsmodell som fokuserar på att skapa kundvärde.
Vi erbjuder totalentreprenader inklusive projektering, dimensionering och installation av stationer och ställverk upp till 400kV, inklusive markarbeten.
Ansvarsområden:
Definiera och följa upp affärsområdets mål, nyckeltal och strategiska aktiviteter
Säkerställa riskhantering, projektplanering och kvalitetssäkrad leverans
Genomföra och leda marknads- och konkurrentanalyser
Leda och utveckla anbudsarbete i nära samarbete med vår kalkylavdelning
Säkerställa effektivt samarbete med konstruktion- och projektavdelningarna
Leda affärsutveckling mot både befintliga och nya kunder
Säkerställa en effektiv överlämning till drift & underhållsverksamheten vid projektavslut
Rapportera affärsområdets resultat och status till VD enligt fastställd struktur
Bygga och utveckla affärsområdets interna organisation och kompetensbas

Kvalifikationer:
Erfarenhet av entreprenader inom stationer, ställverk och motsvarande infrastrukturprojekt samt resultatansvar
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Erfarenhet av anbudsarbete, riskhantering och projektstyrning
Vana vid att arbeta i och utveckla skalbara organisationsmodeller
Erfarenhet av att leda och utveckla team mot tydliga mål

Personliga egenskaper:
Driv och initiativförmåga – du tar ansvar och får saker att hända
Starkt affärssinne och förmåga att driva både försäljning och genomförande
Relationsskapare – du bygger förtroende både internt och externt
Målorienterad med starkt analytiskt tänkande
God kommunikationsförmåga och en ledarstil som skapar engagemang och delaktighet

Vi erbjuder: En möjlighet att ta nästa steg och vidareutveckla ett redan etablerat affärsområde med tydliga tillväxtmål och starkt stöd från en erfaren och växande koncern. Du får stort mandat, tydliga ramar och en plattform för att bygga vidare på både din egen och bolagets framgång.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Affärsutvecklare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Affärsutvecklare.

Affärsutvecklare

Läs mer Jan 29
Nu är det dags för Nordic Groups att ta ett större grepp om svenska marknaden och söker därför dig, som företagets nya affärsutvecklare, och vill fortsätta utvecklas med Nordic Group och deras kunder i Sverige, Danmark och Norge. Är du personen som trivs och drivs i kontakten med kunder, har lätt för att skapa nya affärer och ha hela Norden som din arbetsplats? Här erbjuds du en varierande roll med stora möjligheter att utvecklas samt att resa.

Företaget
Nordic Export Groups Oy (Nordic Groups) erbjuder internationaliseringstjänster samt experthjälp vid försäljning och marknadsföring åt små och medelstora företag inom olika affärsområden och branscher inom teknologisektorn i Norden, framförallt i Sverige, Danmark och Norge.
Nordic Groups hjälper finska företag främst med att etablera sig i Sverige, Danmark och Norge. Tyngdpunkten i deras uppdrag ligger på direkta försäljning- och marknadsföringsåtgärder genom att "öppna nya dörrar" för deras uppdragsgivare. Bland företagens större kunder kan nämnas Volvo, ABB, Alfa-Laval, Atlas Copco, Sandvik, SSAB, Boliden, SCA samt byggföretag som Skanska, PEAB och NCC i Sverige. Nordic Groups har också goda kontakter till den svenska massa- och pappersindustrin och till Metso Outotec och Valmets enheter i Sverige. De får många förfrågningar även i nya branscher inom digitalisering, elektrifiering, clean-tech, och inom marina sektorn.

Tjänsten
Syftet med tjänsten är att hjälpa företag att internationaliseras och starta export eller att utveckla redan existerande export.
Typiska arbetsuppgifter och resultat: Nordic Export Group har utfört uppdrag för ett flertal finska företag genom att göra marknads- och konkurrentanalyser, hitta olika typer av samarbetspartner ( t.ex. agenter, distributörer och övrig personal) och bygga upp distributionskanaler för deras produkter. Dessutom skapar Nordic Groups kundrelationer och fått till stånd affärer för många av de företag som de har som klienter.

Arbetsuppgifter
Som affärsutvecklare arbetar du både med att hjälpa befintliga uppdragsgivare att öka sin försäljning samt att hitta och starta upp nya affärer mot nya kunder i hela Norden. Detta gör du genom att göra marknads- och konkurrentanalyser, hitta olika typer av samarbetspartner (t.ex. agenter, distributörer och övrig personal) och bygga upp distributionskanaler för deras produkter. Du ska skapa kundrelationer och få till affärer för företag som Nordic Groups representerar. Du blir kundansvarig för företagen du blir tilldelad och eftersom du arbetar mot hela Norden, så kräver den hel del resande. Vidare i rollen närvarar du på mässor och följer med återförsäljarna på sambesök till kunderna du skapat. Du äger hela säljprocessen från lead/inkommande lead till avslut.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
. Minst 5 års erfarenhet av tekniska försäljning av produkter inom B2B
. Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
. Stort tekniskt intresse
. Meriterande med kunskaper i tyska
. Meriterande med försäljning sedan tidigare inom: metallindustri, kemiindustri, processindustri, gruvindustrin, byggnadsindustri, automation, el- eller energiindustri.

Vi tror att du som söker har en förmåga att tänka och resonera strategiskt samt har en god förståelse för affärens långsiktiga betydelse och dess möjliga utfall. Vidare har du förmågan att se helheten ur olika affärsmässiga perspektiv och är mån om att arbeta på projekt tills resultat uppnås. Ditt intresse för andra människor gör att du bygger dina relationer på ett genomtänkt sätt, är en god lyssnare och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare är du van vid att strukturera ditt eget arbete och har förmågan att ta egna beslut, även utan allt underlag, för att komma vidare.
Vi söker även personer med lång erfarenhet i seniora befattningar där kunskap om marknaden och tekniken har spelat en betydande roll.

Vi arbetar med löpande urval så du är varmt välkommen med din ansökan snarast till joakim.gyllenbogel@nordicgroups.net
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Joakim Gyllenbögel på mail som ovan eller på +358 40 560 3914.

Nyckelord Senior Affärsutvecklare, Export sales, Export, Export Development,
Export Experience, international sales person

Branschkategori Konsulter
Bransch Företagsutveckling / Strategi
Alternativ Industri / Tillverkning/Bygg / Process / Gruvindustrin
branschkategori
Alternativ bransch Gummi-, plast- och mineralprodukter

Ansök nu

Driven Affärsutvecklare med engagemang för utveckling

Läs mer Nov 23
Målet och drivkraften för oss på Sundsvall Energi är att våra verksamheter el, fjärrvärme, fjärrkyla, energitjänster, laddtjänster och återvinning ska vara bra både för människorna och miljön samt bidra till Sundsvallsregionens fortsatta utveckling. Vi är det lokala alternativet på energimarknaden och står för mod, helhetssyn och öppenhet i våra relationer. Den huvudsakliga produktionen av fjärrvärme och el sker vid Korstaverket. Vid Blåberget hanterar vi avfall för material- och energiåtervinning samt deponering. Sundsvall Energi ägs av Sundsvalls kommun och ingår i Stadsbacken AB. Vi är cirka 120 medarbetare och omsätter cirka 680 Mkr. Vi arbetar för en hållbar utveckling i Sundsvall och lägger stor vikt vid en jämställd och drogfri arbetsplats.

Sundsvall Energi söker en:
driven Affärsutvecklare med engagemang för utveckling

ARBETSUPPGIFTER
Sundsvall Energi söker dig som tillsammans med motiverade och kompetenta medarbetare vill arbeta klimatsmart och bidra till att utveckla Sundsvallsregionen. I din tjänst kommer du bland annat ansvara för att producera och publicera innehåll till våra olika kanaler som webb, intranät och sociala medier.

I rollen som affärsutvecklare för fjärrvärme och kyla kommer du att jobba med marknadsbevakning och affärsutveckling, både på produktions- och kundsidan. Du fångar nya affärsmöjligheter inom fjärrvärme- och kylrelaterade produkter till slutkund. Du kommer att samarbeta både internt och externt vilket ställer stora krav på att du är social och har lätt för att bygga relationer. Du genomför affärsbedömningar av nya energiproduktionsslag och produkter samt bygger upp och leder beslutad affärsverksamhet i ett tidigt stadium.

Som Affärsutvecklare för fjärrvärme/kyla kommer du därutöver att:
• driva utveckling av produkter och tjänster
• aktivt stödja säljarna i försäljningsprocessen inom marknadssegmenten
• bidra vid framtagande av företagets försäljningsplan
• vara en kunskapsresurs för medarbetare inom företaget

Hos oss blir du en del av avdelningen Affärsutveckling som tillsammans arbetar för att leda verksamheten framåt. Befattningen Affärsutvecklare för fjärrvärme och kyla är direkt underställd avdelningschef för Affärsutveckling.

KVALIFIKATIONER
Vi söker nu en driven och engagerad affärsutvecklare som vill skapa nya affärsmöjligheter för fjärrvärme-och kyla affären, bidra till den gröna omställningen och påverka positiv förändring.

Du har relevant universitet-/högskoleutbildning med yrkeserfarenhet inom kompetensområdet eller relevant arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Du har också god kännedom om distributionssystem för värme och kyla, energioptimering, värmetekniska installationer och fastigheters energianvändning. Erfarenhet av affärsutveckling, teknik, förhandling och arbete med avtal mot företagskunder är meriterande. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. B-körkort är ett krav.

För att trivas i rollen behöver du vara driven och affärsmässig. Du ger ett tryggt och professionellt intryck samt är duktig på att bemöta människor. När du ställs inför problem ser du möjligheter och du har lätt för att prioritera och strukturera ditt arbete. Du har ett utvecklat affärssinne, ser helheten i det arbete du utför och kan med enkelhet växla mellan att vara lagspelare till att arbeta självständigt. Som person är du social, utåtriktad och duktig på att skapa och underhålla relationer. Du är nyfiken och gillar att jobba i ett högt tempo med stort engagemang.

ÖVRIGT
Var med och forma framtiden av energibranschen, välkommen med din ansökan senast den 15 December 2023.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.

Vi är en modern arbetsplats som ger möjligheter till distansarbete från hemmet när det är möjligt för verksamheten.

Vill du få en inblick i våra tre verksamhetsplatsers dagliga arbeten samt vad Sundsvall Energi i huvudsak gör, ta del av vår kortfilm på Youtube: Energifabriken.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Välkommen med din ansökan: https://sundsvallenergi.se/lediga-jobb/ Sista ansökningsdag är den 15e December.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Ansök nu

Affärsrådgivare med rötter inom industrin

Läs mer Jun 2
ERFAREN AFFÄRSRÅDGIVARE, EXPORTCHEF/AGENT MED STOR YRKESERFARENHET INOM INDUSTRI OCH TEKNIK SöKES
Nordic Export Groups Oy (Nordic Groups) erbjuder internationaliseringstjänsterer samt experthjälp vid försäjlning och marknadsföring åt små och medelstora förretag inom olika affärsområden och branscher inom teknologisektorn i Norden, framförallt i Sverige, Danmark och Norge. Syftet med dessa tjänster är att hjäpa företag att internationaliseras och starta export eller att utveckla redan existerande export.
Typiska arbetsuppgifter och resultat:

Nordic Export Group har utfört uppdrag för ett flertal finska företag genom att göra marknads- och konkurrentanalyser, hitta olika typer av samarbetspartner ( t.ex. agenter, distributörer och övrig personal) och bygga upp distributionskanaler för deras produkter. Dessutom har vi skapat kundrelationer och fått till stånd affärer för många av de företag vi har som klienter. Vi hjälper de finska företagen främst att etablera sig i Sverige, Danmark och Norge. Tyngdpunkten i våra uppdrag ligger på direkta försäljning- och marknadsförringsåtgärder genom att "öppna nya dörrar" för våra uppdragsgivare.

Bland företagens större kunder kan nämnas Volvo,
ABB, Alfa-Laval, Atlas Copco, Sandvik, SSAB, Boliden, SCA samt byggföretag som Skanska, PEAB och NCC i Sverige.

Vi har också goda kontakter till den svenska massa- och pappersindustrin och till Metso Outotec och Valmets enheter i Sverige.

Vi får många förfrågningar även i nya branscher som digitalisering, elektrifiering, cleantech, marin, mm.
Områden du har erfarenhet från kan bland annat vara metallindustri, kemiindustri, byggnadsindustri, automation, el- och energiindustri.

Besök gärna www.nordicgroups.fi/sv för mer information om Nordic Export Groups

Teknisk försaljning (Krav) Exportförsäljning (Krav) Industriförsälning (Krav)
Språk: Svenska, engelska och gärna tyska

Ansök nu

Affärsutvecklare/Teknisk säljare, FB Kedjor AB

Läs mer Mar 21
Här är tjänsten för dig som vill komma till ett framgångsrikt företag och tillhöra en spännande koncern. Du får sätta din prägel på inom alla våra affärsområden i södra Norrland. För rätt person finns mycket goda möjligheter till utökat ansvar och avancemang.

Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att hjälpa våra kunder att utveckla sina kedjeapplikationer för en hållbar industri och öka deras produktivitet genom teknisk bearbetning på plats. Kunderna som ska bearbetas är massa- och pappersbruk, sågverk, värmeverk samt stål- och gruvindustri samt konsulter som arbetar inom detta område. Vidare tar du fram marknadsaktiviteter, såsom mässor, event och marknadsmaterial inom sociala medier tillsammans med vår Backoffice. Du gör egna kundbesök hos befintliga kunder och prospekt. Du offererar och följer upp offerter. Vid sålda projekt koordinerar du montage tillsammans med befintlig service- och Backoffice organisation. Resor med övernattning ingår i tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- är gymnasie och/eller högskoleingenjör
- har minst 3 års relevant erfarenhet av teknisk försäljning och vana av långa försäljningscykler
- har projektledarerfarenhet (meriterande)
- har mycket god teknisk förståelse med erfarenhet av arbete inom ovan nämnda industrier.
- uttrycker dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
- god vana av att arbeta med kundstödssystem samt Office-paketet.

Personlighet
Personliga egenskaper som vi värdesätter är att du har/är:
- ansvarstagande och har förmåga att arbeta självständigt
- förmåga att hålla en hög aktivitetsnivå, är uthållig och kan komma till avslut i affärer
- lyhörd och kan lyssna och förstå kundens behov
- tekniskt intresserad och lösningsorienterad
- socialt kompetent lagspelare som både gillar och har lätt för att knyta kontakter

Om FB Kedjor
FB Kedjor utvecklar, tillverkar och säljer högkvalitetskedjor och kringutrustning till industri och offentlig sektor. Produkterna gör driften säkrare och är samtidigt resurs- och kostnadseffektiva. Med över 100 år i branschen finns en enorm erfarenhet och kunskap i företaget. Detta används vid utveckling av nya produkter och banbrytande tekniska lösningar. Vi drivs av att lösa våra kunders utmaningar och tillför alltid ett tekniskt och ekonomiskt mervärde. Vårt tydliga mål är att göra mätbar skillnad för både människan, miljön och industrin. Vi omsätter ca 130 MSEK och har 20 anställda.

FB Kedjor AB ingår i den svenska börsnoterade tekniklösningskoncernen Addtech. Addtech består av 140 självständiga bolag som säljer högteknologiska produkter och lösningar till kunder inom framför allt tillverkande industri och infrastruktur i cirka 20 länder. Läs mer på www.fbkedjor.se och www.addtech.se.

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Lbs, Lule Building System AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Lbs, Lule Building System AB .

Anbudsingenjör

Elingenjör
Läs mer Maj 9
Vill du arbeta i en framtidsinriktad och växande organisation där du får möjlighet att driva hela anbudsprocessen? Vi söker dig som vill vara navet i arbetet med anbud för tekniskt avancerade energi- och infrastrukturprojekt. Här får du kombinera detaljfokus, samarbete och affärsmannaskap i en internationaliserad miljö där din insats bidrar till företagets tillväxt och den gröna omställningen.
Arbetsuppgifter Driva hela processen av anbudsarbete, från förfrågningsunderlag till färdiga anbud inom energilagring, elnätsprojekt och tekniska entreprenader.
Samordna arbete mellan interna teknikexperter, kalkylingenjörer, säljteam och externa samarbetspartners.
Analysera, tolka och kvalitetssäkra förfrågningsunderlag, tekniska specifikationer och avtalsvillkor.
Strukturera och koordinera dokumentation för anbudsinlämning enligt gällande rutiner och krav.
Delta vid förhandlingar och presentationsmöten samt stödja övriga projektfunktioner vid överlämning efter vunnet anbud.
Kvalifikationer  Praktisk erfarenhet av anbudsarbete, kalkylering eller projektadministration inom teknisk bransch, gärna energi, elkraft eller liknande.
God förmåga att förstå och tolka tekniska underlag och upphandlingsprocesser.
Kunskap om LOU/LUF och erfarenhet av offentliga upphandlingar är meriterande.
Eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi, projektledning eller motsvarande erfarenhet.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Bekväm med att arbeta i team och i digitala arbetsmiljöer – vana vid Office-paketet och affärssystem.
Personliga egenskaper  Strukturerad, noggrann och analytisk med en passion för att skapa resultat.
Kommunikativ och samarbetsorienterad – du har lätt för att bygga relationer internt och externt.
Initiativtagande, lösningsorienterad och bekväm med deadlines i en föränderlig projektmiljö.
Varför du ska arbeta hos oss?
Hos oss får du vara del av ett engagerat och sammansvetsat team där vi driver utvecklingen av framtidens energilösningar. Vi erbjuder flexibla arbetsvillkor, möjlighet till både professionell och personlig utveckling samt konkurrenskraftiga förmåner. Här bidrar du till samhällsnyttiga projekt och blir en nyckelperson i företagets fortsatta tillväxt, samtidigt som du värnar om balansen mellan arbete och fritid.
AnsökanSer du dig själv i rollen? Tveka inte! Skicka in din ansökan redan idag och ta första steget mot att utveckla morgondagens hållbara lösningar med oss.

Ansök nu

HSEQ-ansvarig

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Apr 14
Vi söker en engagerad och erfaren person för rollen som HSEQ-ansvarig till vår bolagsgrupp. Din roll i vårt team är att ha helikopterperspektiv på säkerhet, kvalitet, miljö och arbetsmiljö i vår verksamhet. Vi är ett bolag inom förnybar energi och vi växer ständigt och innovation i vårt DNA.
Arbetsuppgifter
Säkra att vårt arbete överensstämmer med miljölagstiftning och föreskrifter.
Ansvara för arbetsmiljöplaner och säkerställa att de efterföljs inom verksamheten.
Utveckla och implementera strategier för att säkerställa kvalitetsmål och standarder.
Genomföra interna revisioner samt uppföljning av HSEQ-arbetet.
Samordna och driva förbättringsprojekt relaterade till HSEQ-frågor.
Kvalifikationer Erfarenhet av att driva och leda HSEQ-arbete. Att ha varit inom energisektorn är meriterande men vi ser gärna sökande även från andra branscher.
Utbildning inom säkerhet, kvalitet, miljö och arbetsmiljö eller motsvarande relevant erfarenhet.
Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Stark kommunikativ förmåga och vana att samarbeta med flera olika intressenter och yrkesroller.
Personliga egenskaper Ansvarstagande och välstrukturerad
Lösningsorienterad
Engagerad på ett sätt som gör att kollegor och samarbetspartners vill bidra till ett proaktivt förhållningssätt i HSEQ-arbetet.
Varför arbeta hos oss?
Vi är framtiden! Vår verksamhet inom den gröna given innebär att du kommer ombord i en verksamhet som ständigt utvecklas och där där din insats gör skillnad. Du kommer in ett välfungerande team och jobbar tätt intill vår HR- och hållbarhetschef och vår projektorganisation. Vi värdesätter våra medarbetares välmående och erbjuder flexibla arbetsvillkor och har medarbetare över hela landet.
AnsökanOm du uppfyller ovanstående kriterier och är redo för nästa steg i din karriär, skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att läsa din ansökan och välkomna dig till vårt team!

Ansök nu

Projektledare inom elkraft

Projekteringsingenjör, elkraft
Läs mer Apr 14
Vi söker erfarna projektledare för processdrivet arbete inom elkraft. Du är med från start till mål och vår företagskultur förenar innovation med fokus på leverans. En viktig egenskap är att vara lösningsorienterad, och eftersom vi jobbar över hela Sverige och stora delar av Europa är det värdefullt att du är kommunikativ.
Arbetsuppgifter Planera och leda elkraftsprojekt för att säkerställa att tidsplaner och budgetar följs.
Koordinera med interna team, leverantörer och kunder för att optimera projektgenomförandet.
Identifiera risker och utforma strategier för att minimera dem effektivt.
Säkerställa att projekt överensstämmer med gällande lagar och industriella standarder.
Utvärdera projektets framsteg och rapportera regelbundet till andra intressenter.
Kvalifikationer Erfarenhet av projektledning inom elkrafts- eller liknande tekniska projekt, vilket innebär att du har god kännedom om elektriska anläggningar.
Akademisk examen inom elektroteknik eller likvärdigt inom teknikområdet.
Flytande engelska, både i tal och skrift. 
Starkt analytiskt tänkande och förmåga att lösa komplexa problem med innovativa lösningar.
Vana vid att använda projekthanteringsverktyg och teknikplattformar.
Förmåga att leda team och driva resultat under pressande förhållanden.
Personliga egenskaper  Driven och initiativtagande med förmåga att inspirera, samarbeta och leda andra.
Lösningsfokuserad med stark kommunikationsförmåga och relationella färdigheter.
Strukturerad och noggrann med förmåga att hantera flera prioriteringar samtidigt.
Varför arbeta hos oss?
Vi erbjuder en varierande arbetsmiljö med stort mått av frihet. Eftersom vi växer finns det gott om möjlighet till professionell utveckling och karriärtillväxt. Som projektledare inom elkraft kommer du att vara en del av ett dynamiskt och stöttande team där ditt arbete gör en betydande skillnad i den gröna omställningen. Vi värdesätter balansen mellan arbete och fritid och tillhandahåller flexibla arbetsvillkor.
Ansökan Är du redo för en spännande karriärutmaning inom elkraft och vill bidra till en hållbar framtid? Skicka in din ansökan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig och utforska hur du kan stärka vårt team!

Ansök nu

Projektcontroller

Finansiell controller
Läs mer Apr 14
Vi söker en driven och analytisk medarbete för rollen som Projektcontroller. I denna roll kommer du att spela en nyckelroll i vår projektorganisation och bidra till att säkerställa att projekten levereras enligt plan och budget. Vårt bolag är engagerat i hållbara lösningar och innovation, och vi värdesätter medarbetare som delar dessa värderingar.
Arbetsuppgifter Övervaka och analysera projektbudgeten för att säkerställa kostnadseffektivitet.
Utveckla och implementera kontrollsystem för projektdata och rapportering.
Identifiera och rapportera avvikelser från projektplanen samt föreslå korrigerande åtgärder.
Stödja projektledningen i ekonomiska beslutsprocesser.
Bistå med ekonomiska analyser och prognoser för att förbättra projektets resultat.
Kvalifikationer Erfarenhet av projektkontroll eller liknande ekonomifunktion.
Akademisk utbildning inom ekonomi, finans eller relevant område.
Stark analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med stora datamängder.
Kännedom om projekthanteringsverktyg och ekonomisystem.
Förmåga att arbeta självständigt samt i team, med skarpa deadline-färdigheter.
Personliga egenskaper Detaljorienterad och noggrann med ett strategiskt tänkande.
Proaktiv och lösningsorienterad med en förmåga att arbeta under press.
God kommunikationsförmåga och förmåga att bygga relationer med olika intressenter.
Varför arbeta hos oss?
Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du blir en del av ett målmedvetet och engagerat team. Hos oss har du möjlighet att utvecklas och växa i din professionella karriär. Vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv och erbjuder därför flexibla arbetsvillkor. Som Projektcontroller hos oss är du med och formar framtidens hållbara lösningar.
AnsökanÄr du redo att ta nästa steg i din karriär och vill vara en del av en innovativ och växande verksamhet? Skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och vad du kan tillföra vårt team!

Ansök nu

Konstruktör

Elkonstruktör
Läs mer Maj 9
Vill du vara med och utveckla nästa generations energilösningar? Vi söker en innovativ och noggrann Konstruktör till vårt teknikteam! Hos oss får du arbeta med avancerade tekniska projekt inom elkraft, energilagring och ställverk i en internationell miljö som leder utvecklingen inom den gröna omställningen.
Arbetsuppgifter  Ta fram och granska konstruktionsritningar och teknisk dokumentation för energilagringssystem, elnät och ställverksanläggningar.
Delta i designfasen av elkraftsanläggningar från koncept till färdig lösning i tätt samarbete med projektledare, teknikspecialister och kunder.
Ansvara för urval av material, komponenter och tekniska lösningar med fokus på säkerhet, kvalitet och hållbarhet.
Säkerställa att konstruktionerna följer gällande lagkrav, regelverk och industriella standarder.
Delta aktivt vid installation, testning och idrifttagning ute på site tillsammans med projektteam och andra discipliner.
Löpande förbättra och utveckla konstruktionsprocesser samt bidra till verksamhetsutveckling och innovativa tekniska lösningar.
Kvalifikationer  Erfarenhet av konstruktionsarbete eller CAD-projektering, gärna inom elkraft, energisystem eller närliggande industri.
God kännedom om tekniska standarder för högspänningsanläggningar, ställverk och elsystem.
Vana av att arbeta i moderna CAD-verktyg och mjukvara för elkonstruktion (Exempelvis AutoCAD, EPLAN eller liknande).
Dokumenterad förmåga att hantera flera projekt och samtidigt hålla hög kvalitet i teknisk dokumentation och ritningar.
Meriterande: Ingenjörsutbildning eller högskoleexamen inom teknik, gärna med inriktning elkraft, elektroteknik eller motsvarande.
Flytande svenska och goda engelska kunskaper i både tal och skrift.
Personliga egenskaper Strukturerad och noggrann – du har öga för detaljer och kvalitet.
Analytisk förmåga och problemlösningsorienterad.
God samarbets- och kommunikationsförmåga – du trivs i team och har lätt för att samarbeta med olika roller inom projektet.
Driv, engagemang och vilja att lära dig ny teknik och utvecklas professionellt.
Varför arbeta hos oss?
Hos oss får du frihet under ansvar, möjlighet att påverka framtidens teknik och arbeta i ett litet sammansvetsat lag där din insats gör verklig skillnad. Vi erbjuder attraktiva arbetsvillkor, möjlighet till kompetensutveckling och en arbetsplats där hållbarhet och innovation står i fokus. Du bidrar till den gröna omställningen varje dag och jobbar nära både interna och externa partners i en spännande projektmiljö.
AnsökanÄr du redo för nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att få veta mer om dig och hur du kan stärka vårt teknikteam!

Ansök nu