Sundsvall: Administratör till DHL Freight

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör till DHL Freight i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-14 // Varaktighet: Heltid

Är du en strukturerad, serviceinriktad och engagerad administratör som trivs i en roll med många kontaktytor? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Just nu söker vi en administratör till DHL Freight - ett konsultuppdrag via Manpower med goda möjligheter till förlängning eller anställning.

Om rollen

Som administratör ansvarar du för att hantera alla terminalbehandlade sändningar inom DHL Freight. Rollen innebär också kontakt med åkerier, kunder, hantering av aviseringar samt arbete vid kundlucka. Du arbetar enligt DHL\:s etablerade processer och säkerställer att arbetsuppgifterna utförs korrekt och effektivt.

Arbetsuppgifter:

* Administrera terminalbehandlade sändningar inom DHL Freight
* Ha daglig kontakt med åkerier och kunder
* Sköta avisering och ärenden vid kundlucka
* Följa fastställda rutiner och processer
* Bidra till förbättrad service, produktivitet och processefterlevnad

Kvalifikationer:

* Gymnasieutbildning
* Grundläggande datakunskaper och systemvana
* God kommunikationsförmåga och kundfokus
* Noggrannhet, struktur och ordningssinne
* Förmåga att arbeta både självständigt och i team
* Engagemang, initiativförmåga och god samarbetsvilja

Vad erbjuder vi?

Du blir anställd som konsult hos Manpower och jobbar på uppdrag hos DHL Freight - en arbetsplats med ett öppet klimat där prestationer uppmärksammas och utveckling uppmuntras. Här får du vara en del av ett team som vet hur var och en bidrar till ökat kundvärde och bättre resultat.

Plats: Sundsvall
Omfattning: Heltid
Start: 1/6

Välkommen med din ansökan - urval och intervjuer sker löpande!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Som konsult hos oss får du en personlig konsultchef som finns där för dig och tillsammans arbetar ni för att du ska utvecklas i din yrkesroll.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över ett flertal interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Kontorsreceptionist

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Kontorsreceptionist.

Receptionist, 75% till Sundsvall

Läs mer Apr 3
Vill du bli en del av ett globalt företag där du får möjligheten att arbeta i en varierad och servicefokuserad roll? Vi söker nu en serviceinriktad receptionist till en av vår uppdragsgivare som trivs med att ge ett professionellt bemötande, hålla ordning och ha många kontaktytor! I den här rollen blir du anställd av Uniflex och tjänstens omfattning är 75% men är stationerad hos kund.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som receptionist är du företagets ansikte utåt och en viktig del i att få vardagen att fungera smidigt. Du ansvarar för att ta emot besökare, hantera post- och leveransflöden samt säkerställa att gemensamma ytor håller en hög trivselnivå.
Du har en samordnande roll där du stöttar organisationen med kontorsservice, allt från beställningar och bokningar till enklare praktisk administration. Det kan handla om att koordinera möten och konferensrum, beställa fika eller material, hantera resebokningar och stödja onboarding av nyanställda.

Du har även ansvar för enklare fastighetsrelaterade frågor, kontakt med serviceleverantörer och hantering av system såsom passerkontroll och informationsskärmar. Rollen innebär många kontaktytor och varierande uppgifter, där din struktur, initiativförmåga och servicekänsla verkligen kommer till sin rätt.

Vem är du?
Vi söker dig som trivs med att ge stöd till andra och som har en professionell och lösningsorienterad inställning. Du är kommunikativ, strukturerad och gillar att ha ett helhetsperspektiv. Du arbetar självständigt, tar ansvar och tycker om att skapa ordning och effektivitet i det dagliga arbetet.

Vi tror att du har:

-Erfarenhet av reception, kontorsservice eller en liknande samordnande roll
-God administrativ förmåga och vana av att arbeta med IT- och bokningssystem
-Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
-Goda kunskaper i Office-paketet – kunskaper i SharePoint och Photoshop är meriterande
-Erfarenhet av beställningar, fakturahantering eller reseadministration är ett plus

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och låter det som din nästa utmaning?
Välkommen med din ansökan! Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:

• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.

Ansök nu

Kontorssamordnare

Läs mer Mar 31
Arbetsbeskrivning
Just nu letar vi dig som söker ett deltidsjobb!
Här kommer du ha varierande arbetsuppgifter, ingen dag är den andra lik. Gillar du en allt-i-allo roll? Då kommer du trivas här! Din dag kan innebära allt från att ta emot gäster till att ordna fika. Arbetsplatsen ligger centralt i Sundsvall.
Startdatum: Så snart som möjligt. Uppdraget pågår året ut med goda möjligheter till förlängning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Mikael Melin Bhy, mikael.melin@randstad.se

Ansvarsområden
Administration
Ansvara för felanmälningar
Beställa kontorsmaterial


Kvalifikationer


Meriterande med tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
Kommunikativ och serviceinriktad.
Händig och lösningsorienterad.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Svea Vaccin söker kundvärdar till våra mobila team!

Läs mer Feb 3
Vill du arbeta med preventiv hälsovård i ett expansivt företag där arbetsglädje, hög kompetens, trygghet och kundens hälsa är i fokus? Svea Vaccin är Nordens största vaccinationskedja med 43 mottagningar över hela landet, från Luleå i norr till Malmö i söder. Med över 30 års erfarenhet som vaccinatör i Sverige erbjuder Svea Vaccin mer än bara ett jobb – det är en möjlighet att göra skillnad i människors liv. Våren 2024 utökade vi verksamheten med vaccinationsbussar och snart är det säsong igen och vi vill ha med DIG på resan!
Om rollen
Vi söker just nu flera flexibla och engagerade kundvärdar i Sundsvall, Stockholm, Göteborg, Örebro och Umeå för att förstärka vårt team i vår resa genom Sverige. Som kundvärd kommer du att vara ansiktet utåt och spela en central roll i driften av vår vaccinationsbuss. Du ansvarar för att köra vår vaccinationsbuss från mottagningen till olika uppställningsplatser och informerar om vaccinationsalternativ. Du kommer även att hantera administrativa uppgifter såsom betalningsprocesser, service och framställning av material.
Arbetsuppgifter och profil
För att trivas och vara framgångsrik i rollen som kundvärd ser vi att du har en passion för service och förmågan att skapa goda kundrelationer. Vi värdesätter en person som är disciplinerad i sitt arbete, har en stark arbetsmoral och alltid strävar efter att överträffa förväntningarna hos Svea vaccin och våra kunder. Vi söker dig som är flexibel och har en säljande inställning då ersättningen till viss del är bonusbaserad. Din passion för att ge enastående service och din positiva attityd kommer att vara nyckelfaktorer i denna position när du arbetar för att skapa kundupplevelser och långsiktiga relationer. Dina arbetsuppgifter kommer inkludera;
Sätta upp reklamskyltar, betalningsstationer och övrigt material vid varje uppställningsplats.
Ansvara för att köra vaccinationsbussen säkert mellan olika platser samt utföra regelbundet underhåll.
Sköta transaktioner inklusive hantering av kortbetalningar genom betalterminaler och Swish.
Vara tillgänglig för att hjälpa och vägleda våra kunder genom processen att fylla i nödvändiga hälsodeklarationer och vaccinationskort.

Krav
Erfarenhet av service, försäljning eller liknande tjänster
Förmåga att arbeta självständigt och i team
B-körkort, helst manuellt
Gymnasieutbildning
God kommunikationsförmåga på svenska

Meriterande
Erfarenhet inom sjukvård
God kommunikationsförmåga på engelska

Vi erbjuder
En dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik
En chans för personlig utveckling
En möjlighet att resa genom Sverige och göra en skillnad i folkhälsan
En säsongstjänst med möjlighet till förlängning

Anställningsform och arbetstider
Visstidsanställning på heltid, 100% från början av maj till sista juni. Arbetstiderna är måndagar-fredagar klockan 10:00-19:00.
Utveckling
Varje medarbetare en viktig del av Svea Vaccins framgång. Vi strävar efter att skapa en miljö där våra anställda kan växa och utvecklas, och vi vi sätter högt värde på kvalitet och säkerställer därför att all vår personal har rätt kompetens och får utbildning i vad som krävs för att utföra våra tjänster. Vi uppskattar våra medarbetare och det finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person. Det är viktigt för oss att du visar en stor engagemang för ditt arbete genom att följa utvecklingen och lära nytt. Vi erbjuder utbildningar i samarbete med våra leverantörer.
Kontakt
Välkommen med följande handlingar i din ansökan;
CV
Personligt brev
Kopia på körkort

Urval sker löpande, skicka gärna din ansökan snarast möjligt.
Genom att skicka in din ansökan vsamtycker du till att ansökningsdokumenten och dess personuppgifter behandlas av Svea Vaccin för att hantera din ansökan. Uppgifterna kommer endast att hanteras av oss inom företaget, samt i enlighet med vår Integritetspolicy.
Ansök Nu och Följ Med På Resan!

Ansök nu

Vill du jobba med service på Skatteverket?

Läs mer Dec 5
Vi söker dig, en engagerad och kommunikativ person med god samarbetsförmåga, till oss på Kontorsenheten.

Vår verksamhet bygger på teamarbetet. Var med och gör samhället möjligt!

Om jobbet
På Kontorsenheten kommer du som servicetjänsteman att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter som utförs självständigt såväl som i team. I huvudsak innebär arbetet att ansvara för och praktiskt utföra den löpande servicen samt samordna helheten på kontoret.

Du ansvarar för den operativa servicen vilket innebär att möta medarbetarna på kontoret i deras
arbetsvardag och vara behjälplig i olika situationer som tex göra behörighetskort, beställningar och ge arbetsplatsservice. I arbetsplatsservice ingår det att hantera felanmälningar, ge lokalt teknikstöd, tjänstebils- och godshantering, kommunikation med verksamheterna på kontoret mm. I arbetet ingår också den inre förvaltningen av våra kontorslokaler. Förvaltningen innebär bla underhåll av den fysiska arbetsmiljön och säkerhetsfrågor. Samverkan med interna skyddsorganisationer, fastighetsägare och leverantörer förekommer. Vi är på en ständig utvecklingsresa och jobbar aktivt med att utveckla vår organisation, servicenivå och användandet av våra lokaler.

Med ditt serviceinriktade sätt och din förmåga att leverera kvalitet möter du våra interna och externa kunders olika behov, stora som små. Du har sinne för detaljer, tar initiativ och känner ansvar för dina arbetsuppgifter och för verksamheten.

Din placeringsort är Sundsvall, där det arbetar ca 200 personer. Kontorsenhetens 10 sektioner tillhör Administrativa avdelningen. Din sektions verksamhet bedrivs på flera orter och består av ca 15 medarbetare totalt, varav 3 har placering i Sundsvall. Det är därför viktigt att du kan och vill kommunicera och samarbeta under virtuella former. Samverkan mellan orterna i sektionen kan också innebära resor till andra orter. Arbetet innebär att du arbetar fysiskt på plats på kontoren. För oss är det en självklarhet att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- kunna arbeta i team och självständigt
- vara serviceinriktad med ett gott bemötande
- samordna och driva processer framåt
- ha ett systematiskt och noggrant arbetssätt samt förmåga att se helheten
- god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska
- kunna analysera informationsflöden, se samband och avgränsa

Du ska även ha:

- en avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg
- aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter i kontorsmiljö
- goda systemkunskaper
- B-körkort

Det är önskvärt att du har ett intresse för och förmåga att lära dig att använda ny teknik då tekniken utvecklas hela tiden. Erfarenhet av förvaltnings-, säkerhets-, brandskydds- och arbetsmiljöarbete är meriterande.

Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Intervjuer planeras påbörjas under vecka 3, 2025.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Manpower AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Manpower AB .

Dansk- och finsktalande kundtjänstmedarbetare sökes!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 14
Är du serviceinriktad, kommunikativ och behärskar danska eller finska flytande? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Vi söker nu kundtjänstmedarbetare med språkkunskaper i danska och finska till ett uppdrag där du får möjlighet att arbeta i en internationell och kundfokuserad miljö.

Om tjänsten

I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du att:

* Besvara inkommande samtal, mejl och chatt från kunder
* Hjälpa kunder med frågor, beställningar och reklamationer
* Ge professionell service på danska och/eller finska
* Arbeta i olika system för att registrera och följa upp ärenden

Detta är ett konsultuppdrag via Manpower med goda möjligheter till anställning hos kund på sikt.

Vi söker dig som:

* Talar och skriver flytande danska och/eller finska
* Har goda kunskaper i svenska och engelska
* Har erfarenhet av kundservice, support eller liknande (meriterande)
* Är lösningsorienterad, noggrann och har en positiv inställning

Vi erbjuder:

* En inkluderande arbetsplats med trevliga kollegor
* Möjlighet till hybridarbete eller arbete på plats beroende på uppdrag
* En gedigen introduktion och löpande stöd från Manpower
* Möjlighet till anställning hos kund vid uppdragets slut

Placering: Sundsvall
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse

Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Som konsult hos oss får du en personlig konsultchef som finns där för dig och tillsammans arbetar ni för att du ska utvecklas i din yrkesroll.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över ett flertal interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Ansök nu

Lagerarbetare till DHL Freight i Sundsvall | Extrajobb

Lagerarbetare
Läs mer Maj 16
Är du en noggrann och effektiv person som söker ett flexibelt extrajobb inom lager? Då har vi jobbet för dig! Vi på Manpower söker nu lagerarbetare till ett extrajobb hos DHL Freight i Sundsvall. Har du truckkort A1-A4 och trivs med ett fysiskt arbete i en fartfylld och varierad miljö? Då kan det här vara helt rätt möjlighet för dig. Välkommen med din ansökan redan idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och DHL Freight. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbetar på plats hos vår kund i Sundsvall.

Om jobbet som lagerarbetare

Hos vår kund kommer du bland annat att plocka och packa artiklar som sedan ska levereras till kunder. Vidare kommer du i dina arbetsuppgifter även att köra ut material till de olika avdelningarna. Vi erbjuder ett fysiskt roligt extrajobb med en marknadsmässig lön. Det är ett perfekt jobb för dig som vill ha flexibla arbetstider och extra inkomst vid sidan av din huvudsakliga sysselsättning!

Övrig information

Placeringsort: Sundsvall

Anställningsform: Extra, vid behov. Vi ser gärna att du är tillgänglig 2-3 gånger i veckan

Arbetstider: Kväll- och nattskift förekommer. Du behöver vara öppen för båda skiften

Är du rätt person för tjänsten?

För att trivas i den här rollen ser vi att du är en ansvarstagande och flexibel person som kan hantera ett högt arbetstempo. Du är lugn och fokuserad även under stress, och har lätt för att samarbeta med andra - samtidigt som du också kan ta eget ansvar och arbeta självständigt. Du jobbar strukturerat och noggrant, och strävar efter att leverera ett resultat med hög kvalitet. Med ett positivt driv och en serviceinriktad attityd är du en person som bidrar till en god stämning i teamet och ett smidigt arbetsflöde.

Krav för tjänsten

* En annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - tex studier, deltidsjobb, F-Skattsedel etc
* Körkort och tillgång till bil
* God fysik
* Flytande svenska i tal och skrift

Det anses meriterande om du sedan innan har erfarenhet av lager och truckkort A1-A4 och B1-B4.

I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning.

Vad kan Manpower erbjuda dig?

Som konsult hos Manpower har du alla möjligheter att forma din framtid utifrån din kompetens, dina behov och dina önskemål. Vi samarbetar med många populära arbetsgivare och kan öppna dörrarna till nya, spännande uppdrag. Du får en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Om ambulerande-rollen

Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område.

Hur söker jag jobbet?

Det är väldigt enkelt! Ansök jobbet via ansökningsknappen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Agnes Halvardson via e-post: agnes.halvardson@manpower.se

Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Påminnelse inför ansökan

För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också.

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Vi erbjuder alltid en marknadsmässig lön.

Ansök nu

Svetsare till spännande industrikund i Sundsvall

Svetsare
Läs mer Apr 17
Brinner du för svets- och produktionstekniska utmaningar? Vill du arbeta med stora och komplexa produkter i en ljus, modern och rymlig verkstad? Då kan det här vara jobbet för dig!

Vi på Manpower söker nu en skicklig och engagerad svetsare till ett uppdrag hos en av våra kundföretag inom tillverkningsindustrin. Uppdraget är på heltid och du blir anställd av Manpower.

Om rollen

I den här rollen arbetar du med svetsning av komponenter i både rostfritt (bland annat duplex och SMO) och kolstål. Materialtjocklekarna varierar från 1 mm till upp emot 100 mm, och arbetet omfattar flera olika svetsmetoder såsom MIG, MAG, TIG och pinne.

Efter utfört arbete genomförs ofta kvalitetskontroller som exempelvis tryckprovning och penetranttester för att säkerställa att produkterna håller högsta kvalitet.

Vem är du?

Vi söker dig som har:

Svetsutbildning med materialkännedom

Flera års erfarenhet av svetsning inom industrimiljö

Goda kunskaper i ritningsläsning och svetsbeteckningar

Vana att arbeta både självständigt och i team

Kunskap om och gärna erfarenhet av SS-EN ISO 5817

Det är meriterande om du har:

Travers- och truckkort

Erfarenhet av UP-svetsning

Erfarenhet av slipning/polering

Möjlighet att arbeta skift (två- och treskift kan förekomma)

För att lyckas i rollen tror vi att du är ansvarstagande, kvalitetsmedveten och har ett strukturerat arbetssätt. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs i en miljö där säkerhet, ordning och reda står i fokus.

Vi erbjuder

Anställning via Manpower med kollektivavtal

Ett långsiktigt uppdrag hos en modern industriverkstad med fokus på teknisk utveckling och säkerhet

Friskvårdsbidrag och möjlighet till friskvårdstimme

Arbete i ljusa och fräscha lokaler med trevliga kollegor

Låter det som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag - urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Välkommen till Manpower - vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Vi söker lagerpersonal med truckkort för extrajobb!

Lagerarbetare
Läs mer Apr 14
Har du truckkort och söker ett flexibelt extrajobb vid sidan av studier eller annat arbete? Gillar du fysiskt arbete, trivs i lager­miljö och kan hoppa in med kort varsel? Då kan det här vara något för dig!

Om tjänsten

Vi söker dig som vill arbeta extra vid behov, med varierande arbetstider - både dag, kväll och helg kan förekomma. Du kommer att arbeta med plock, pack, in- och utleveranser samt truckkörning. Det är viktigt att du är flexibel, ansvarstagande och trivs med att arbeta i ett högt tempo.

Arbetsuppgifter:

Plock och pack av varor

In- och utleveranser

Truckkörning (A- och/eller B-behörighet)

Lagerhållning och inventering

Övriga arbetsuppgifter inom lager

Vi söker dig som:

Har giltigt truckkort (A och/eller B)

Har en annan huvudsaklig sysselsättning (t.ex. studier eller deltidsjobb)

Är flexibel och kan arbeta oregelbundna tider, ibland med kort varsel

Är noggrann, pålitlig och trivs med fysiskt arbete

Har goda kunskaper i svenska

Vi erbjuder:

Ett flexibelt extrajobb i ett positivt team

Möjlighet att bygga erfarenhet inom logistik och lager

Trygg anställning med kollektivavtal

Låter det intressant?

Erbjudande

Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll



Om ambulerande-rollen

Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område.



Sök tjänsten idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Vid frågor är du välkommen att kontakta Ideal.shala@manpower.se
Skicka in din ansökan redan idag - vi intervjuar och anställer löpande!

Ansök nu

Onsite Support Sundsvall

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 23
ITOnsite-support för Sundsvall, Alby och Örnsköldsvik, med bas i Sundsvall.

Onsite-support för Sundsvall, Alby och Örnsköldsvik, med bas i Sundsvall.

IT-supportteknikern tillhandahåller lokal support till slutanvändare och löser problem som inte kan lösas på distans. Arbetsplatsbaserad support utförs vanligtvis på större anläggningar men kan även omfatta närliggande platser och länder där ingen fast personal finns på plats, vilket kräver mobilitet.

Onsite-support ska leda till högre lokal lösningsgrad av incidenter och förfrågningar samt förbättrad produktivitet och kundnöjdhet. Funktionen fungerar även som lokal servicedesk vid problem som identifieras på plats.

Ansvarsområden:
Tjänster och aktiviteter (inkluderar men är inte begränsade till):

? Lokal support:

* Arbetsplatsstöd, fjärrsupport, bärbara datorer och kringutrustning, lokal felsökning och reparation

? Hantering av enhetslivscykel:

* PC/laptops/perifer enheter/printers/(W)LAN/brandväggar/lokal infrastruktur/servrar/IP-telefoni

? Mobiltjänster:Hantering och leverans av mobiltelefoner, smartphones och surfplattor

* Hantering av abonnemang
* Samordning av tredjeparts garantisupport

? Skrivare:

* Support inklusive förbrukningsartiklar, livscykelhantering och reparationer

? Stöd för lokaler:

* Mötesrum, utrustning, serverrum (underhåll, rack & stack, kylning och luftkonditionering, UPS)

? Telefoni:

* Support av telefonlinjer (incidenthantering, förändringar och leveranser) via ServiceNow

? Övervakning och säkerhet:

* Uppdatering och patchning av utrustning
* Övervakning av lokal infrastruktur via SolarWinds
* Hantering av säkerhets- och sårbarhetsincidenter

Professionalism:

* Ge kundfokuserad IT-support till verksamheten och säkerställa en snabb och informerad service
* Hantera och koordinera IT-aktiviteter på plats
* Vara punktlig, pålitlig och professionell i förhållande till kunder och kollegor
* Ha ett lämpligt språk och klädsel för kundmiljön

Smart Hands-aktiviteter:

* Ge assistans för hård- och mjukvaruproblem som inte kan lösas på distans
* Visuell inspektion och felsökning av lokala skrivare och skannrar innan en hårdvarutekniker involveras
* Dataåterställning och migrering vid behov
* Stöd för hårdvarurelaterade incidenter och reparationer
* Konfigurera lokal infrastruktur och stödja fjärrteam vid behov

Kvalifikationer:

? Yrkeskompetens:

* Tillämpar erfarenhet och interna riktlinjer för att utföra arbetsuppgifter
* Starkt kundfokus, god kommunikationsförmåga och pålitlighet

? Onsite Support-kompetens:

* Incidenthantering och Service Request-hantering, från anmälan till lösning
* Kommunikation med berörda användare och uppdateringar om framsteg
* Hantering av hårdvaruinventering och registrering av enheter
* Installation, flytt, tillägg och ändringar (IMAC) på plats
* Koordinering och lösning av infrastrukturrelaterade ärenden på plats
* Identifiering av återkommande problem och proaktiva lösningar

Erfarenhet:

* 2-3 års erfarenhet inom liknande roll

Utbildning:

* Teknisk utbildning eller motsvarande, exempelvis inom datavetenskap
* Utbildning i kundservice

Tekniska certifieringar:

* God kunskap om OEM-certifieringar för datorer, laptops, skrivare och telefoni
* A+-certifiering är meriterande
* Erfarenhet av MS-Azure och Office365 krävs

Språk:

* Flytande svenska och engelska (tal och skrift)

Körkort:

* Ja (B-körkort krävs för tjänste

Erbjudande

Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll



Om ambulerande-rollen

Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område.



Sök tjänsten idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Vid frågor är du välkommen att kontakta Ideal.shala@manpower.se
Skicka in din ansökan redan idag - vi intervjuar och anställer löpande!

Ansök nu