Sundsvall: Supporttekniker till tele- och mediegigant

Hitta ansökningsinfo om jobbet Supporttekniker till tele- och mediegigant i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2025-07-01 // Varaktighet: Heltid

Har du goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC och teknisk felsökning? Har du även redan ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT? Då kan det vara dig vi söker - om du vill bli en del av ett framgångsrikt företag in IT och telefoni, så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker en medarbetare till ett spännande uppdrag hos vår kunds kontor i Sundsvall. Kundföretaget erbjuder en mängd kommunikationstjänster och bidrar varje dag till att forma den digitala omvandlingen i Norden. Deras produkter och tjänster har en avgörande roll i kampen mot att lösa nuvarande och framtida samhälls- och miljöutmaningar.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som IT-supporttekniker hos vår kund får du möjlighet att utnyttja allt det du redan kan om teknik för att lösa olika problem. Du får varje dag chansen att hjälpa och utveckla andra människor genom att se till att kunderna har en fungerande IT-arbetsplats. I ditt arbete kommer du att ansvara för ett antal kunder som har IT-supportavtal med kunden. Du hjälper kunden med allt ifrån att installera ett mailprogram till att sätta upp en virtuell maskin för en server. Supporten sker genom guidning över telefon och email, eller direkt med fjärrstyrning ifrån kontoret.
Företaget vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Du blir en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas.
Dina egenskaper
För att trivas i rollen tror vi att du är en lagspelare som trivs med att träffa nya människor och är social. Du är engagerad och har ett starkt inre driv, samtidigt som du är pålitlig och ansvarstagande. Som person är du strukturerad och noggrann, med en passion för problemlösning. Dessutom har du ett stort intresse för teknik och är nyfiken på att ständigt lära dig nya saker.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT
Goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC, teknisk felsökning
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start 2025-09-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35342 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

IT-konsult inom support och drift till myndighet

Läs mer Jun 27
Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid.
Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering.
Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag!
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

I denna roll i Sundsvall arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt.
Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat:

-     Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support

-     Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur

-     Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara

-     Hantering av användarkonton och behörigheter

-     Dokumentation av processer och lösningar

Din profil och kvalifikationer

För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb.
Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga.
Krav

-     Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365

-     Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet

-     Erfarenhet av klienthantering och felsökning

-     Flytande svenska i både tal och skrift
Meriterande

-     Erfarenhet av ITIL-processer

-     Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Elise Haglund
+46 733 571793
Elise.Haglund@centric.eu

Ansök nu

IT-konsult inom support och drift till myndighet

Läs mer Maj 16
Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid.
Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering.
Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag!
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

I denna roll i Sundsvall arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt.
Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat:

-     Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support

-     Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur

-     Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara

-     Hantering av användarkonton och behörigheter

-     Dokumentation av processer och lösningar

Din profil och kvalifikationer

För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb.
Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga.
Krav

-     Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365

-     Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet

-     Erfarenhet av klienthantering och felsökning

-     Flytande svenska i både tal och skrift
Meriterande

-     Erfarenhet av ITIL-processer

-     Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Elise Haglund
+46 733 571793
Elise.Haglund@centric.eu

Ansök nu

IT-koordinator till samhällsbyggnadsprojekt i Sundsvall

Läs mer Jun 30
Beskrivning
Vi söker nu en självgående och social IT-koordinator till ett spännande konsultuppdrag inom samhällsbyggnad i Sundsvall.

Uppdraget erbjuder en varierande vardag där du får arbeta nära verksamheten och vara länken mellan IT och användare på plats. Uppdraget pågår initialt från 1 september till 31 december 2025, med god möjlighet till förlängning.

Du blir anställd av oss och arbetar som konsult hos vår kund.

Arbetsuppgifter
Vara verksamhetens kontaktpunkt för Finance och I&T och bidra till god serviceleverans.


Hantera och leverera IT-support på plats och på distans.


Arbeta i ITSM-verktyget ServiceNow: incidenthantering, ärendehantering, dokumentation.


Planera och samordna etablering av kontor eller byggarbetsplatser, inklusive nätverk (WAN/LAN), skrivare, kontorslösningar och kontakter med leverantörer.


Ansvara för livscykelhantering av kontor och arbetsplatser i regionen.


Underhålla platsinformation (CIs) i ServiceNow.


Fungera som superanvändare för utvalda tjänster och komponenter.


Ge rådgivning och support till slutanvändare inom områden såsom arbetsplats, nätverk, telefoni och kontorslösningar.


Utföra 2nd line-support lokalt i det geografiska området.



Kvalifikationer – skallkrav
För att vara aktuell för uppdraget måste du uppfylla samtliga nedanstående krav:

Fullständig gymnasieutbildning.


Minst 3 års erfarenhet av arbete inom IT-teknik och support.


Eftergymnasial utbildning inom relevant område.


Deltagit i ett eller flera liknande uppdrag.


Förmåga att ta ansvar för avgränsade uppgifter.


Kunskap om ITIL.


Erfarenhet av att arbeta i ITSM-verktyget ServiceNow.


Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Körkort och tillgång till egen bil.



Personliga egenskaper
Vi söker dig som:

Har god samarbetsförmåga och är självgående.


Är lösningsorienterad och kommunikativ.


Trivs med att arbeta både självständigt och i team.



Villkor
Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd av oss och uthyrd till vår kund.
Start: 2025-09-01
Slut: 2025-12-31
Plats: Sundsvall, Sverige
Omfattning: 100 % på plats – distansarbete är ej möjligt
Sista ansökningsdag: 2025-07-09

Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Ansökan
Skicka in CV på engelska i Word-format, där det tydligt framgår hur du uppfyller skall-kraven. CV:t är en viktig del av utvärderingen.





Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Supporttekniker till tele- och mediegigant!

Läs mer Jul 1
Har du goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC och teknisk felsökning? Har du även redan ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT? Då kan det vara dig vi söker - om du vill bli en del av ett framgångsrikt företag in IT och telefoni, så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker en medarbetare till ett spännande uppdrag hos vår kunds kontor i Sundsvall. Kundföretaget erbjuder en mängd kommunikationstjänster och bidrar varje dag till att forma den digitala omvandlingen i Norden. Deras produkter och tjänster har en avgörande roll i kampen mot att lösa nuvarande och framtida samhälls- och miljöutmaningar.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som IT-supporttekniker hos vår kund får du möjlighet att utnyttja allt det du redan kan om teknik för att lösa olika problem. Du får varje dag chansen att hjälpa och utveckla andra människor genom att se till att kunderna har en fungerande IT-arbetsplats. I ditt arbete kommer du att ansvara för ett antal kunder som har IT-supportavtal med kunden. Du hjälper kunden med allt ifrån att installera ett mailprogram till att sätta upp en virtuell maskin för en server. Supporten sker genom guidning över telefon och email, eller direkt med fjärrstyrning ifrån kontoret.
Företaget vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Du blir en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas.
Dina egenskaper
För att trivas i rollen tror vi att du är en lagspelare som trivs med att träffa nya människor och är social. Du är engagerad och har ett starkt inre driv, samtidigt som du är pålitlig och ansvarstagande. Som person är du strukturerad och noggrann, med en passion för problemlösning. Dessutom har du ett stort intresse för teknik och är nyfiken på att ständigt lära dig nya saker.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT
Goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC, teknisk felsökning
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start 2025-09-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35342 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

IT Coordinator

Läs mer Jul 1
Description
Are you looking for a role where you can work independently and take ownership of IT deliveries on-site? We are currently searching for an IT Coordinator for an assignment located in Sundsvall.

You will act as a key contact between IT and the business, ensuring high-quality IT service and support both on-site and remotely.

Responsibilities
In this role, you will represent Finance and IT within the region and be responsible for supporting both daily IT operations and the setup of new offices and construction sites. This includes planning and coordinating network installations (WAN/LAN), printers, and office solutions, as well as liaising with suppliers.
You will manage the full life cycle of office and site setups, provide second-line support in the ITSM tool (ServiceNow), and offer on-site support for workplace services, network, telephony, and office equipment. You will also serve as a super-user for selected IT services and components, and provide technical guidance to end-users.

Qualifications
Requirements:

Completed high school education


Minimum 3 years of experience in IT technical and support roles


Post-secondary education in a relevant field


Participated in one or more similar assignments


Ability to take responsibility for limited tasks


ITIL knowledge


Experience working with the ITSM tool ServiceNow


Fluent in local language (Swedish) and English


Driving license and access to own car



Personal characteristics:

Able to work independently and take initiative


Strong communication and social skills


Cooperative and self-motivated


A team player with a service-oriented mindset



Terms
Location: Sundsvall
Workload: Full-time
Assignment period: 2025-09-01 initially until 2025-12-31 with possible extension
On-site work is required, with limited possibility for remote work when needed

Application
Please attach your CV in English and in Word format. The CV is an important part of the evaluation process and should clearly demonstrate that you possess the required skills and experience for this role. 

If you are ready to take on the role of IT Coordinator and contribute to strong and reliable IT delivery in Sundsvall – don’t hesitate to apply. We are reviewing applications on an ongoing basis!

Good luck – we look forward to receiving your application!

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Perido AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Perido AB .

Supporttekniker till tele- och mediegigant!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jul 1
Har du goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC och teknisk felsökning? Har du även redan ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT? Då kan det vara dig vi söker - om du vill bli en del av ett framgångsrikt företag in IT och telefoni, så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker en medarbetare till ett spännande uppdrag hos vår kunds kontor i Sundsvall. Kundföretaget erbjuder en mängd kommunikationstjänster och bidrar varje dag till att forma den digitala omvandlingen i Norden. Deras produkter och tjänster har en avgörande roll i kampen mot att lösa nuvarande och framtida samhälls- och miljöutmaningar.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som IT-supporttekniker hos vår kund får du möjlighet att utnyttja allt det du redan kan om teknik för att lösa olika problem. Du får varje dag chansen att hjälpa och utveckla andra människor genom att se till att kunderna har en fungerande IT-arbetsplats. I ditt arbete kommer du att ansvara för ett antal kunder som har IT-supportavtal med kunden. Du hjälper kunden med allt ifrån att installera ett mailprogram till att sätta upp en virtuell maskin för en server. Supporten sker genom guidning över telefon och email, eller direkt med fjärrstyrning ifrån kontoret.
Företaget vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Du blir en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas.
Dina egenskaper
För att trivas i rollen tror vi att du är en lagspelare som trivs med att träffa nya människor och är social. Du är engagerad och har ett starkt inre driv, samtidigt som du är pålitlig och ansvarstagande. Som person är du strukturerad och noggrann, med en passion för problemlösning. Dessutom har du ett stort intresse för teknik och är nyfiken på att ständigt lära dig nya saker.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT
Goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC, teknisk felsökning
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start 2025-09-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35342 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Supporttekniker till tele- och mediegigant!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Feb 3
Har du goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC och teknisk felsökning? Har du även ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT redan? Då kan det vara dig vi söker - om du vill bli en del av ett framgångsrikt företag in IT och telefoni, så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker en medarbetare till ett spännande uppdrag hos vår kunds kontor i Sundsvall. Kundföretaget erbjuder en mängd kommunikationstjänster och bidrar varje dag till att forma den digitala omvandlingen i Norden. Deras produkter och tjänster har en avgörande roll i kampen mot att lösa nuvarande och framtida samhälls- och miljöutmaningar.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som IT-supporttekniker får du möjlighet att utnyttja allt det du redan kan om teknik för att lösa kundernas problem. Hos vår kund får du varje dag chansen att hjälpa och utveckla andra människor genom att se till att kunderna har en fungerande IT-arbetsplats. I ditt arbete kommer du att ansvara för ett antal kunder som har IT-supportavtal med kunden. Du hjälper kunden med allt ifrån att installera ett mailprogram till att sätta upp en virtuell maskin för en server. Supporten sker genom guidning över telefon och email, eller direkt med fjärrstyrning ifrån kontoret.
Här erbjuds du en roll på ett företag som vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Du blir en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas.
Dina egenskaper
För att trivas i rollen tror vi att du är en lagspelare som trivs med att träffa nya människor och är social. Du är engagerad och har ett starkt inre driv, samtidigt som du är pålitlig och ansvarstagande. Som person är du strukturerad och noggrann, med en passion för problemlösning. Dessutom har du ett stort intresse för teknik och är nyfiken på att ständigt lära dig nya saker.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT
Goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC, teknisk felsökning
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start mitten av januari.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34937 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Erfaren Controller till myndighet!

Controller
Läs mer Jan 22
Är du en driven ekonom med gedigen erfarenhet av ekonomistyrning och en passion för utvecklingsarbete? Vi söker en controller med skarp analytisk förmåga och flerårig erfarenhet från statlig verksamhet. Hos vår kund får du möjlighet att stötta ledning och chefer i budget- och uppföljningsarbete, samtidigt som du driver förbättringsprojekt som gör skillnad. Kan detta vara din nästa utmaning?
Om tjänsten
Perido söker en Controller till vår kund, en viktig statlig organisation som jobbar med service och administration i syfte att skapa värde för dess kunder (som oftast är pensionärer eller arbetstagare). Tjänsten är placerad på kundens kontor i Sundsvall, där de erbjuder möjligheten att arbeta distans 40% av tjänsten efter upplärningsperioden.
Dina arbetsuppgifter
Myndigheten genomför ett pågående förändringsarbete i verksamheten och behöver nu förstärkning med en erfaren controller. Rollen kräver att du är självgående och kan bidra både i det pågående utvecklingsarbetet och ta ansvar för arbetsuppgifter i det löpande arbetet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Arbeta aktivt med ekonomistyrning i syfte att säkerställa en ekonomistyrningsstruktur och information som behövs för styrning och uppföljning av verksamheten
Arbeta med budget och prognoser på olika nivåer i organisationen
Göra analyser av ekonomiskt resultat och hantering av avvikelser
Vara ett stöd till chefer, projekt och styrgrupper i planering och uppföljning av ekonomiskt resultat
Ta fram beslutsunderlag inför beslut om prioriteringar och investeringar
Göra presentationer av planer, beslutsunderlag och analyser till olika ledningsforum mm
Utveckla, dokumentera och implementera processer och rutiner inom området

Dina egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen är du en analytisk och lösningsorienterad person som motiveras av att arbeta både strategiskt och operativt. Du har en naturlig förmåga att kommunicera ekonomiska frågor på ett tydligt och pedagogiskt sätt, vilket gör att du enkelt skapar förtroende hos ledning, chefer och medarbetare. Som person är du strukturerad och har ett starkt fokus på resultat, samtidigt som du är lyhörd och engagerad i att driva utvecklings- och förbättringsarbete. Din vana vid olika stödsystem och din förmåga att se helheten gör att du snabbt kan sätta dig in i verksamheten och bidra till att skapa värde.
Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi du ska skicka in din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Akademisk examen inom ekonomi eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med ekonomistyrning
Minst 5 års erfarenhet av att arbeta som controller eller motsvarande på statlig myndighet
Erfarenhet av att driva utvecklings- och förbättringsarbete inom ekonomistyrningsområdet
Erfarenhet av att stötta ledning och chefer i budget och uppföljningsarbete
Erfarenhet av olika stödsystem för planering och rapportering, tidredovisning mm
Mycket goda kunskaper i Excel
Mycket goda kunskaper i Svenska i tal och skrift

Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta med affärssystemet Unit4 ERP Agresso
Erfarenhet av myndighet med uppdrag som innefattar handläggning och utbetalning av förmåner

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2025-12-31. Start 2025-02-15.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35020 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Supporttekniker till tele- och mediegigant!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jan 20
Har du goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC och teknisk felsökning? Har du även ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT redan? Då kan det vara dig vi söker - om du vill bli en del av ett framgångsrikt företag in IT och telefoni, så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker en medarbetare till ett spännande uppdrag hos vår kunds kontor i Sundsvall. Kundföretaget erbjuder en mängd kommunikationstjänster och bidrar varje dag till att forma den digitala omvandlingen i Norden. Deras produkter och tjänster har en avgörande roll i kampen mot att lösa nuvarande och framtida samhälls- och miljöutmaningar.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som IT-supporttekniker får du möjlighet att utnyttja allt det du redan kan om teknik för att lösa kundernas problem. Hos vår kund får du varje dag chansen att hjälpa och utveckla andra människor genom att se till att kunderna har en fungerande IT-arbetsplats. I ditt arbete kommer du att ansvara för ett antal kunder som har IT-supportavtal med kunden. Du hjälper kunden med allt ifrån att installera ett mailprogram till att sätta upp en virtuell maskin för en server. Supporten sker genom guidning över telefon och email, eller direkt med fjärrstyrning ifrån kontoret.
Här erbjuds du en roll på ett företag som vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Du blir en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas.
Dina egenskaper
För att trivas i rollen tror vi att du är en lagspelare som trivs med att träffa nya människor och är social. Du är engagerad och har ett starkt inre driv, samtidigt som du är pålitlig och ansvarstagande. Som person är du strukturerad och noggrann, med en passion för problemlösning. Dessutom har du ett stort intresse för teknik och är nyfiken på att ständigt lära dig nya saker.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT
Goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC, teknisk felsökning
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start mitten av januari.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34937 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Supporttekniker till tele- och mediegigant!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jan 3
Har du goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC och teknisk felsökning? Har du även ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT redan? Då kan det vara dig vi söker - om du vill bli en del av ett framgångsrikt företag in IT och telefoni, så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker en medarbetare till ett spännande uppdrag hos vår kunds kontor i Sundsvall. Kundföretaget erbjuder en mängd kommunikationstjänster och bidrar varje dag till att forma den digitala omvandlingen i Norden. Deras produkter och tjänster har en avgörande roll i kampen mot att lösa nuvarande och framtida samhälls- och miljöutmaningar.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som IT-supporttekniker får du möjlighet att utnyttja allt det du redan kan om teknik för att lösa kundernas problem. Hos vår kund får du varje dag chansen att hjälpa och utveckla andra människor genom att se till att kunderna har en fungerande IT-arbetsplats. I ditt arbete kommer du att ansvara för ett antal kunder som har IT-supportavtal med kunden. Du hjälper kunden med allt ifrån att installera ett mailprogram till att sätta upp en virtuell maskin för en server. Supporten sker genom guidning över telefon och email, eller direkt med fjärrstyrning ifrån kontoret.
Här erbjuds du en roll på ett företag som vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Du blir en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas.
Dina egenskaper
För att trivas i rollen tror vi att du är en lagspelare som trivs med att träffa nya människor och är social. Du är engagerad och har ett starkt inre driv, samtidigt som du är pålitlig och ansvarstagande. Som person är du strukturerad och noggrann, med en passion för problemlösning. Dessutom har du ett stort intresse för teknik och är nyfiken på att ständigt lära dig nya saker.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT
Goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC, teknisk felsökning
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start mitten av januari.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34937 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Supporttekniker till tele- och mediegigant!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 3
Har du goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC och teknisk felsökning? Har du även ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT redan? Då kan det vara dig vi söker - om du vill bli en del av ett framgångsrikt företag in IT och telefoni, så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker en medarbetare till ett spännande uppdrag hos vår kunds kontor i Sundsvall. Kundföretaget erbjuder en mängd kommunikationstjänster och bidrar varje dag till att forma den digitala omvandlingen i Norden. Deras produkter och tjänster har en avgörande roll i kampen mot att lösa nuvarande och framtida samhälls- och miljöutmaningar.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som IT-supporttekniker får du möjlighet att utnyttja allt det du redan kan om teknik för att lösa kundernas problem. Hos vår kund får du varje dag chansen att hjälpa och utveckla andra människor genom att se till att kunderna har en fungerande IT-arbetsplats. I ditt arbete kommer du att ansvara för ett antal kunder som har IT-supportavtal med kunden. Du hjälper kunden med allt ifrån att installera ett mailprogram till att sätta upp en virtuell maskin för en server. Supporten sker genom guidning över telefon och email, eller direkt med fjärrstyrning ifrån kontoret.
Här erbjuds du en roll på ett företag som vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Du blir en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas.
Dina egenskaper
För att trivas i rollen tror vi att du är en lagspelare som trivs med att träffa nya människor och är social. Du är engagerad och har ett starkt inre driv, samtidigt som du är pålitlig och ansvarstagande. Som person är du strukturerad och noggrann, med en passion för problemlösning. Dessutom har du ett stort intresse för teknik och är nyfiken på att ständigt lära dig nya saker.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT
Goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC, teknisk felsökning
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start mitten av januari.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34937 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu