Sundsvall: Gör skillnad i rollen som resande regionchef hos Sibylla

Hitta ansökningsinfo om jobbet Gör skillnad i rollen som resande regionchef hos Sibylla i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2025-07-02 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och forma framtiden för Sveriges äldsta snabbmatskedja? I rollen som regionchef hos Sibylla får du en central roll där du gör skillnad. Du kommer att resa runt i landet och arbeta nära deras engagerade franchisetagare, stötta dem i att utveckla och driva sina restauranger framåt. Som en del av deras tighta och stöttande team får du möjlighet att bidra till gemensam framgång och samtidigt växa i ditt eget ledarskap. Här väntar en spännande utvecklingsresa där du kan göra din röst hörd, påverka och vara med och skapa framtidens Sibylla!

OM TJÄNSTEN
Redan 1932 serverades den första Sibylla-korven, och sedan dess har denna svenska klassiker förgyllt vardagen för miljontals människor. Idag består Sibylla-familjen av cirka 128 restauranger över hela Sverige, och oavsett var du befinner dig, möts du av den varma och välkomnande Sibylla-andan.

Sibylla är ett franchiseföretag, vilket innebär att varje restaurang ägs och drivs av engagerade och passionerade företagare. Som regionchef har du en unik möjlighet att stötta dessa eldsjälar i deras dagliga arbete, bidra till deras framgång och hjälpa dem att utveckla sina verksamheter. Tillsammans driver ni försäljningen framåt och skapar förutsättningar för tillväxt och trivsel i din region. I denna roll kommer du att åka ut till restaurangerna, både planerat och spontant, för att vara en stöttande pelare i restaurangens vidareutveckling och förbättring.

Du erbjuds

???? En varierad och dynamisk tjänst där du får möjlighet att växa tillsammans med dina kollegor, din närmaste chef och franchisetagarna

???? Möjligheten att arbeta med kunniga, seniora kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap och stöttar varandra

???? Frihet under ansvar och schyssta förmåner

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som regionchef kommer du att vara en nyckelperson för Sibylla-restaurangerna i din region. Du kommer bland annat att:


* Genomföra regelbundna besök på restaurangerna för att identifiera möjligheter till förbättring och ökad lönsamhet genom driftoptimering
* Samarbeta med franchisetagare för att utveckla deras verksamheter, inklusive att skapa handlingsplaner och stödja deras långsiktiga mål
* Stötta franschisetagaren gällande utbildning, optimering av drift, arbetsmiljö, personalfrågor bland annat
* Ha budget och försäljningsansvar för enskilda Sibyllor och för regionen
* Arbeta med uppstart av nya restauranger och ansvara för att varje ny restaurang får en stark och positiv start


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av franchiseverksamhet
- Har god datavana, främst i Office-paketet
- Innehar B-körkort, då det förekommer mycket resande (inklusive övernattningar) inom Sverige, främst i Norrland
- Är van vid att arbeta med budget och lönsamhet, samt har god förståelse för företagsledning
- Har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska i tal

Det är även meriterande med erfarenhet från snabbmatsbranschen eller liknande samt kunskaper i andra språk.

För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du är:
- Målmedveten och har en stark drivkraft
- Öppen, kommunikativ och självsäker i sociala sammanhang
- Strukturerad och ordningsam med en god känsla för detaljer
- En stabil och trygg ledare som inspirerar och engagerar andra

Hos Sibylla får du inte bara en ny karriärmöjlighet – du får också vara med och bygga på en tradition som älskats i generationer. Vill du vara med på resan? Välkommen till Sibylla-familjen!

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kan läsa mer om Sibylla här!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Regionchef, butik

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Regionchef, butik.

Gör skillnad i rollen som resande regionchef hos Sibylla!

Läs mer Jul 2
Vill du vara med och forma framtiden för Sveriges äldsta snabbmatskedja? I rollen som regionchef hos Sibylla får du en central roll där du gör skillnad. Du kommer att resa runt i landet och arbeta nära deras engagerade franchisetagare, stötta dem i att utveckla och driva sina restauranger framåt. Som en del av deras tighta och stöttande team får du möjlighet att bidra till gemensam framgång och samtidigt växa i ditt eget ledarskap. Här väntar en spännande utvecklingsresa där du kan göra din röst hörd, påverka och vara med och skapa framtidens Sibylla!

OM TJÄNSTEN
Redan 1932 serverades den första Sibylla-korven, och sedan dess har denna svenska klassiker förgyllt vardagen för miljontals människor. Idag består Sibylla-familjen av cirka 128 restauranger över hela Sverige, och oavsett var du befinner dig, möts du av den varma och välkomnande Sibylla-andan.

Sibylla är ett franchiseföretag, vilket innebär att varje restaurang ägs och drivs av engagerade och passionerade företagare. Som regionchef har du en unik möjlighet att stötta dessa eldsjälar i deras dagliga arbete, bidra till deras framgång och hjälpa dem att utveckla sina verksamheter. Tillsammans driver ni försäljningen framåt och skapar förutsättningar för tillväxt och trivsel i din region. I denna roll kommer du att åka ut till restaurangerna, både planerat och spontant, för att vara en stöttande pelare i restaurangens vidareutveckling och förbättring.

Du erbjuds

???? En varierad och dynamisk tjänst där du får möjlighet att växa tillsammans med dina kollegor, din närmaste chef och franchisetagarna

???? Möjligheten att arbeta med kunniga, seniora kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap och stöttar varandra

???? Frihet under ansvar och schyssta förmåner

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som regionchef kommer du att vara en nyckelperson för Sibylla-restaurangerna i din region. Du kommer bland annat att:


* Genomföra regelbundna besök på restaurangerna för att identifiera möjligheter till förbättring och ökad lönsamhet genom driftoptimering
* Samarbeta med franchisetagare för att utveckla deras verksamheter, inklusive att skapa handlingsplaner och stödja deras långsiktiga mål
* Stötta franschisetagaren gällande utbildning, optimering av drift, arbetsmiljö, personalfrågor bland annat
* Ha budget och försäljningsansvar för enskilda Sibyllor och för regionen
* Arbeta med uppstart av nya restauranger och ansvara för att varje ny restaurang får en stark och positiv start


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av franchiseverksamhet
- Har god datavana, främst i Office-paketet
- Innehar B-körkort, då det förekommer mycket resande (inklusive övernattningar) inom Sverige, främst i Norrland
- Är van vid att arbeta med budget och lönsamhet, samt har god förståelse för företagsledning
- Har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska i tal

Det är även meriterande med erfarenhet från snabbmatsbranschen eller liknande samt kunskaper i andra språk.

För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du är:
- Målmedveten och har en stark drivkraft
- Öppen, kommunikativ och självsäker i sociala sammanhang
- Strukturerad och ordningsam med en god känsla för detaljer
- En stabil och trygg ledare som inspirerar och engagerar andra

Hos Sibylla får du inte bara en ny karriärmöjlighet – du får också vara med och bygga på en tradition som älskats i generationer. Vill du vara med på resan? Välkommen till Sibylla-familjen!

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kan läsa mer om Sibylla här!

Ansök nu

Gör skillnad i rollen som resande regionchef hos Sibylla!

Läs mer Jun 12
Vill du vara med och forma framtiden för Sveriges äldsta snabbmatskedja? I rollen som regionchef hos Sibylla får du en central roll där du gör skillnad. Du kommer att resa runt i landet och arbeta nära deras engagerade franchisetagare, stötta dem i att utveckla och driva sina restauranger framåt. Som en del av deras tighta och stöttande team får du möjlighet att bidra till gemensam framgång och samtidigt växa i ditt eget ledarskap. Här väntar en spännande utvecklingsresa där du kan göra din röst hörd, påverka och vara med och skapa framtidens Sibylla!

OM TJÄNSTEN
Redan 1932 serverades den första Sibylla-korven, och sedan dess har denna svenska klassiker förgyllt vardagen för miljontals människor. Idag består Sibylla-familjen av cirka 128 restauranger över hela Sverige, och oavsett var du befinner dig, möts du av den varma och välkomnande Sibylla-andan.

Sibylla är ett franchiseföretag, vilket innebär att varje restaurang ägs och drivs av engagerade och passionerade företagare. Som regionchef har du en unik möjlighet att stötta dessa eldsjälar i deras dagliga arbete, bidra till deras framgång och hjälpa dem att utveckla sina verksamheter. Tillsammans driver ni försäljningen framåt och skapar förutsättningar för tillväxt och trivsel i din region. I denna roll kommer du att åka ut till restaurangerna, både planerat och spontant, för att vara en stöttande pelare i restaurangens vidareutveckling och förbättring.

Du erbjuds

???? En varierad och dynamisk tjänst där du får möjlighet att växa tillsammans med dina kollegor, din närmaste chef och franchisetagarna

???? Möjligheten att arbeta med kunniga, seniora kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap och stöttar varandra

???? Frihet under ansvar och schyssta förmåner

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som regionchef kommer du att vara en nyckelperson för Sibylla-restaurangerna i din region. Du kommer bland annat att:


* Genomföra regelbundna besök på restaurangerna för att identifiera möjligheter till förbättring och ökad lönsamhet genom driftoptimering
* Samarbeta med franchisetagare för att utveckla deras verksamheter, inklusive att skapa handlingsplaner och stödja deras långsiktiga mål
* Stötta franschisetagaren gällande utbildning, optimering av drift, arbetsmiljö, personalfrågor bland annat
* Ha budget och försäljningsansvar för enskilda Sibyllor och för regionen
* Arbeta med uppstart av nya restauranger och ansvara för att varje ny restaurang får en stark och positiv start


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av franchiseverksamhet
- Har god datavana, främst i Office-paketet
- Innehar B-körkort, då det förekommer mycket resande (inklusive övernattningar) inom Sverige, främst i Norrland
- Är van vid att arbeta med budget och lönsamhet, samt har god förståelse för företagsledning
- Har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska i tal

Det är även meriterande med erfarenhet från snabbmatsbranschen eller liknande samt kunskaper i andra språk.

För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du är:
- Målmedveten och har en stark drivkraft
- Öppen, kommunikativ och självsäker i sociala sammanhang
- Strukturerad och ordningsam med en god känsla för detaljer
- En stabil och trygg ledare som inspirerar och engagerar andra

Hos Sibylla får du inte bara en ny karriärmöjlighet – du får också vara med och bygga på en tradition som älskats i generationer. Vill du vara med på resan? Välkommen till Sibylla-familjen!

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kan läsa mer om Sibylla här!

Ansök nu

Smarteyes söker Regionchef Norr

Läs mer Feb 27
Regionchef Smarteyes
 
Trivs du med att arbeta både självständigt och i sammansvetsade team? Drivs du av påverkansmöjligheter, förtroende och utveckling? Tror du på att mod till förändring, att göra saker enkelt och omtanke av varandra är förutsättningar för en välmående organisation? 
Då återstår bara en fråga: Vill du vara med oss på en unik och spännande integrationsresa där du som ledare har stora möjligheter att utveckla verksamheten, dina medarbetare och dig själv? Om du känner dig lockad av detta bör du genast skicka in din ansökan till rollen som regionchef för Smarteyes norra region!
 
Om Smarteyes
För oss på Smarteyes är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Din åsikt är därför betydelsefull och du kommer att ha stora möjligheter att påverka och utveckla organisationen och din arbetsplats.Smarteyes är en av Sveriges snabbast växande optikerkedjor. Vår ambition är att alltid vara den bästa optikern för våra kunder genom att vara nytänkande, alltid ligga steget före våra branschkollegor och att alltid designa, tillverka och distribuera på det smartaste sättet.
Arbetsuppgifter
 
Som Regionchef för region norr kommer du, för att nå maximal lönsamhet i varje butik, utveckla och coacha butikscheferna i deras dagliga arbete, analysera försäljnings- och resultatsiffror, delta i budgetarbetet, säkerställa att alla butiker har ett bra arbetsklimat och säkerställa att våra värderingar och koncept efterlevs. Du kommer även arbeta aktivt med att hitta best practice tillsammans med vår branschkollega och ägare Synoptik i vårt gemensamma integrationsarbete.
 
Du jobbar mot tydliga, mätbara mål och motiveras av att utveckla andra. Du kommer ha ett arbetsområde som främst sträcker sig över norra Sverige från Katrineholm i syd och Boden i norr, med ansvar för 14 butiker. Arbetet kräver mycket resor och du behöver därför trivas med rörlighet och flexibilitet. B-körkort är ett krav.
 
Vi söker
Som person är du entusiasmerande, analytisk och professionell. Du arbetar målstyrt vilket syns genom din goda förmåga att dagligen prioritera, organisera och delegera. Du är en trygg ledare med flera års erfarenhet av att leda dig själv, leda dina medarbetare och leda genom andra. Din kompetens inom ledarskap präglas särskilt av dina förmågor att vara lyhörd, tydlig och ge förtroende. Du har dessutom ett skarpt öga för utveckling av både medarbetare och affären. Att bygga goda relationer genom hela organisationen genom god dialog och lösningsfokus kommer naturligt för dig och är en högt värderad del i rollen.
Slutligen söker dig med flerårig erfarenhet från en ledande roll och vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda flera enheter. Har du tidigare erfarenhet från detaljhandeln ser vi det som meriterande.
Som regionchef på Smarteyes rapporterar du till Smarteyes Retail Director och du ingår i ett team på fyra ledare för våra regioner. Smarteyes supportkontor ligger centralt i Göteborg där vi samlas med jämna mellanrum.
 
 
Vi erbjuder
Engagerade och välmående medarbetare Smarteyes viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö och kultur där alla våra medarbetare trivs över tid. Smarteyes är en arbetsplats där delaktighet och samarbete har en betydande roll i det dagliga arbetet. Vi följer upp medarbetartrivsel och engagemang på veckobasis för att alltid veta hur vår organisation mår. Hur stolta och glada vi är över hur väl våra medarbetare trivs berättar vi gärna mer om!
 
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: 100%
Ort: Önskvärt i norra delen av Sverige, du utgår från din nuvarande ort
Lön: Individuell lönesättning
I samband med denna rekrytering samarbetar Smarteyes med Retail Recruitment och frågor besvaras av ansvarig rekryterare Monica Sveiven, telefonnummer 0702-584200 alternativt monica.sveiven@retailrecruitment.se.
Skicka in sin ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag vid rätt matchning!
 



Smarteyes är en av Sveriges snabbast växande optikerkedjor som även finns i Danmark. Ända sedan starten 2007 har vi på Smarteyes haft en lite annorlunda syn på glasögon, vi ser dem nämligen som någonting mer än ett synhjälpmedel. Vi ser dem som en modeaccessoar. Genom effektiva inköp och god design erbjuder vi ett brett sortiment modeglasögon till attraktiva priser i våra 71 butiker i Sverige. Sedan 2022 ingår vi i Synoptik A/S samt EssilorLuxottica, och ser mycket framemot att fortsätta utveckla framtidens optik tillsammans!
Läs mer om oss på www.smarteyes.se

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu

Smarteyes söker Regionchef Norr

Läs mer Feb 20
Regionchef Smarteyes
 
Trivs du med att arbeta både självständigt och i sammansvetsade team? Drivs du av påverkansmöjligheter, förtroende och utveckling? Tror du på att mod till förändring, att göra saker enkelt och omtanke av varandra är förutsättningar för en välmående organisation? 
Då återstår bara en fråga: Vill du vara med oss på en unik och spännande integrationsresa där du som ledare har stora möjligheter att utveckla verksamheten, dina medarbetare och dig själv? Om du känner dig lockad av detta bör du genast skicka in din ansökan till rollen som regionchef för Smarteyes norra region!
 
Om Smarteyes
För oss på Smarteyes är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Din åsikt är därför betydelsefull och du kommer att ha stora möjligheter att påverka och utveckla organisationen och din arbetsplats.Smarteyes är en av Sveriges snabbast växande optikerkedjor. Vår ambition är att alltid vara den bästa optikern för våra kunder genom att vara nytänkande, alltid ligga steget före våra branschkollegor och att alltid designa, tillverka och distribuera på det smartaste sättet.
Arbetsuppgifter
 
Som Regionchef för region norr kommer du, för att nå maximal lönsamhet i varje butik, utveckla och coacha butikscheferna i deras dagliga arbete, analysera försäljnings- och resultatsiffror, delta i budgetarbetet, säkerställa att alla butiker har ett bra arbetsklimat och säkerställa att våra värderingar och koncept efterlevs. Du kommer även arbeta aktivt med att hitta best practice tillsammans med vår branschkollega och ägare Synoptik i vårt gemensamma integrationsarbete.
 
Du jobbar mot tydliga, mätbara mål och motiveras av att utveckla andra. Du kommer ha ett arbetsområde som främst sträcker sig över norra Sverige från Katrineholm i syd och Boden i norr, med ansvar för 14 butiker. Arbetet kräver mycket resor och du behöver därför trivas med rörlighet och flexibilitet. B-körkort är ett krav.
 
Vi söker
Som person är du entusiasmerande, analytisk och professionell. Du arbetar målstyrt vilket syns genom din goda förmåga att dagligen prioritera, organisera och delegera. Du är en trygg ledare med flera års erfarenhet av att leda dig själv, leda dina medarbetare och leda genom andra. Din kompetens inom ledarskap präglas särskilt av dina förmågor att vara lyhörd, tydlig och ge förtroende. Du har dessutom ett skarpt öga för utveckling av både medarbetare och affären. Att bygga goda relationer genom hela organisationen genom god dialog och lösningsfokus kommer naturligt för dig och är en högt värderad del i rollen.
Slutligen söker dig med flerårig erfarenhet från en ledande roll och vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda flera enheter. Har du tidigare erfarenhet från detaljhandeln ser vi det som meriterande.
Som regionchef på Smarteyes rapporterar du till Smarteyes Retail Director och du ingår i ett team på fyra ledare för våra regioner. Smarteyes supportkontor ligger centralt i Göteborg där vi samlas med jämna mellanrum.
 
 
Vi erbjuder
Engagerade och välmående medarbetare Smarteyes viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö och kultur där alla våra medarbetare trivs över tid. Smarteyes är en arbetsplats där delaktighet och samarbete har en betydande roll i det dagliga arbetet. Vi följer upp medarbetartrivsel och engagemang på veckobasis för att alltid veta hur vår organisation mår. Hur stolta och glada vi är över hur väl våra medarbetare trivs berättar vi gärna mer om!
 
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: 100%
Ort: Önskvärt i norra delen av Sverige, du utgår från din nuvarande ort
Lön: Individuell lönesättning
I samband med denna rekrytering samarbetar Smarteyes med Retail Recruitment och frågor besvaras av ansvarig rekryterare Monica Sveiven, telefonnummer 0702-584200 alternativt monica.sveiven@retailrecruitment.se.
Skicka in sin ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag vid rätt matchning!
 



Smarteyes är en av Sveriges snabbast växande optikerkedjor som även finns i Danmark. Ända sedan starten 2007 har vi på Smarteyes haft en lite annorlunda syn på glasögon, vi ser dem nämligen som någonting mer än ett synhjälpmedel. Vi ser dem som en modeaccessoar. Genom effektiva inköp och god design erbjuder vi ett brett sortiment modeglasögon till attraktiva priser i våra 71 butiker i Sverige. Sedan 2022 ingår vi i Synoptik A/S samt EssilorLuxottica, och ser mycket framemot att fortsätta utveckla framtidens optik tillsammans!
Läs mer om oss på www.smarteyes.se

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu

Regionchef – Region Nord

Läs mer Dec 19
Lämplig bostadsort: Gävle, Sundsvall, Östersund, Umeå, Luleå, Skellefteå


Om jobbet
Vi, Dryckeskonsult Sverige AB, söker efter en strukturerad, prestigelös och målstyrd regionchef som kan leda arbetet i vår region Nord.

Kort om företaget
Vi på Dryckeskonsult Sverige AB har varit verksamma inom dagligvaruhandeln i över 15 års tid. Vår affärsidé är att erbjuda de mest kvalitativa och effektiva drifttjänsterna till butiker och leverantörer inom hela Sveriges dagligvaruhandel, med en marknadsledande spetskompetens inom kategorin drycker.
Vi har en vision om att ha minst en fast anställd merchandiser i varje kommun år 2030.

Om rollen
Vi söker nu en regionchef för helhetsansvaret för drift och utveckling av organisationen i region Nord.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att
Anställa ny personal och utveckla all din personals kompetens
Coacha, leda och motivera ditt team, framför allt genom samresor
Bygga en långsiktigt hållbar organisation som kan fortsätta växa med säkrad kvalité
På ett strukturerat sätt säkerställa planeringen av den dagliga driften
Följa upp aktiviteter för säkerställande av måluppfyllnad
Utveckla vårt samarbete med våra kunder
Ingå i den nationella sälj- & driftsledningsgruppen. Du kommer att rapportera direkt till vår nationella försäljningschef


Vi söker dig som
Har erfarenhet från livsmedelsbranschen. Gärna som butikschef, avdelningschef eller som säljledare i en säljorganisation
Brinner för att lära ut och utveckla andra människor
Är prestigelös, inte är rädd för att kavla upp ärmarna och anser att merchandising är något av det roligaste som finns
Har en omfattande struktur och problemlösningsförmåga
Gillar att ta ansvar och har en känsla för hur man skapar ett team med trygga medarbetare som hela tiden vill utvecklas
Känner dig trygg med att hålla i anställningsintervjuer och vet vad du ska fråga efter för att hitta rätt medarbetare inom butiksarbete
Själv klarar av fysiskt butiksarbete i högt tempo
Har goda grundkunskaper inom Office-paketet
Har minst gymnasial utbildning
Pratar svenska flytande i tal och skrift
Har körkort B


Vi erbjuder en arbetsplats där du kommer ingå i ett härligt, prestigelöst och kompetent team där vi hjälps åt, inte minst utifrån våra värderingar; Professionella, Effektiva och Ansvarsfulla med Kvalité och där du och andra har chansen att påverka och utvecklas inom den branschen som vi ser som roligast – dagligvaruhandeln!

Övrigt om tjänsten
Heltidsanställning med initialt 3 månades provanställning
Laptop, telefon, iPad, arbetskläder och tjänstebil ingår i tjänsten
Kollektivavtal med Unionen



Vi har löpande urval så skicka in din ansökan direkt! Dock kommer inga intervjuer att bokas upp innan januari 2023.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Academic Work Sweden AB .

Teknikansvarig maskin till Sweco

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Jul 2
Är du en erfaren projektör eller konstruktör som söker en roll där du får vara en del av multidisciplina?ra projekt som ledare för teknikdisciplinen maskin? Då har vi jobbet för dig! Vi söker nu för Swecos räkning en teknikansvarig (TA) maskin till Sundsvall, Östersund eller Umeå. Vi tillämpar löpande urval, så se till att skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. De levererar kvalificerade tekniska konsulttjänster inom teknik, miljö och arkitektur. Sweco utför tiotusentals uppdrag i 70 länder runt om i världen för att säkerställa rent vatten, effektiv infrastruktur och hållbara energilösningar.

Som TA ansvarar du för att hålla samman budget och resurser i pågående projekt. Du säkerställer även den tekniska kvaliteten inom projekten och samordnar arbetet med övriga teknikdiscipliner. Arbetet fokuserar främst på kommunal VA-teknik, det vill säga vattenverk och reningsverk, men kan även omfatta mer komplexa pumpstationsprojekt.

Du erbjuds
- Att bli en del av en arbetsgivare som värderar hållbarhet, öppenhet och personlig utveckling högt
- Möjligheten att få arbeta i varierade och utmanande projekt och ingå i ett större nationellt sammanhang
- En flexibel roll där du själv är med och påverkar utformningen utifrån din spetskompetens och ditt intresse

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ledande roll i projekten med ansvar för budget, resurser samt den tekniska kvaliteten
* Samordning med övriga teknikdiscipliner


VI SÖKER DIG SOM
- Är utbildad civilingenjör eller högskoleingenjör inom väg- och vattenbyggnad, maskinteknik alternativt annan relevant inriktning
- Har flera års arbetslivserfarenhet som konstruktör eller projektör inom maskin eller motsvarande på en processanläggning
- Har erfarenhet av vatten- eller reningsverk
- Kommunicerar obehindrat på engelska
- Har B-körkort

Det är meriterande om du
- Kommunicerar obehindrat på svenska
- Har erfarenhet av försäljning inom ett för tjänsten relevant område
- Tidigare arbetat som konsult

För att lyckas i rollen ser vi att du som söker är en person som självständigt kan navigera och hitta lösningar på komplexa problem. Du är målmedveten, har en gedigen teknisk kompetens samt förmåga att arbeta i en föränderlig miljö. Därtill trivs du i en ledande befattning med många kontaktytor.

Övrig information
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Flexibilitet: Möjlighet finns till arbete på distans
- Placering: Företrädesvis Sundsvall, alternativt Östersund, Åre eller Umeå
- Sista ansökningsdag: 8/8
- Tjänsten kan innebära säkerhetsprövning i och med säkerhetsklassade projekt

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Sweco och hur de presenterar sig här!

Ansök nu

Uppdragsledare väg och mark till Sweco

Projekteringsingenjör, bygg och anläggning
Läs mer Jul 2
Har du erfarenhet som projektledare, projektingenjör eller uppdragsledare och söker efter en roll där du får leda multidisciplina?ra projekt av varierande karakta?r mot olika kunder? Då har vi jobbet för dig! Vi söker nu för Swecos räkning en uppdragsledare till teamet i Sundsvall. Vi tillämpar löpande urval, så se till att skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. De levererar kvalificerade tekniska konsulttjänster inom teknik, miljö och arkitektur. Sweco utför tiotusentals uppdrag i 70 länder runt om i världen för att säkerställa rent vatten, effektiv infrastruktur och hållbara energilösningar.

Som uppdragsledare fa?r du jobba i intressanta projekt med de senaste verktygen, omgiven av kompetenta kollegor. Swecos uppdrag a?r av varierande karakta?r mot ba?de privata och offentliga kunder. Här får du arbeta i gra?nso?verskridande team tillsammans med medarbetare inom andra kompetensomra?den, pa? andra orter och i andra la?nder. Du kommer att arbeta i ett engagerat och sammansvetsat team som består av projektörer, uppdragsledare och teknikansvariga som har kompetens inom väg och anläggning.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leda multidisciplina?ra projekt av varierande karakta?r mot olika kunder
* Hja?lpa Swecos kunder att genomfo?ra sina projekt, fra?n fo?rstudier och utredningar till detaljprojektering
* Ansvara fo?r att sa?kersta?lla att kundens och o?vriga intressenters ma?l och krav uppfylls i den produkt som ska levereras
* Utveckla kundrelationer och sa?lja in egna uppdrag
* Jobba med intern och extern granskning


VI SÖKER DIG SOM
- Har flerårig erfarenhet inom väg och anläggningsprojekt. Exempelvis som projektledare, projektingenjör eller uppdragsledare
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, då kommunikation förekommer på båda språken
- Har B-körkort

Vi ser det meriterande om du har:
- Kunskap i MS Project
- Erfarenhet som va?gprojekto?r/teknikansvarig i infrastrukturprojekt

Vidare söker vi dig som är:


* Målmedveten
* Ansvarstagande
* Ordningssam
* Respektfull


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Flexibilitet: Möjlighet finns till arbete på distans
* Placering: Sundsvall
* Sista ansökningsdag: 8/8
* Tjänsten kan innebära säkerhetsprövning i och med säkerhetsklassade projekt


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Sweco och hur de presenterar sig här

Ansök nu

Systemutvecklare till Nordiska

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jun 27
Vill du arbeta med den senaste tekniken och vara med och forma framtidens finansiella tjänster? Vi söker nu erfarna systemutvecklare till Nordiska - Fintech företaget med sann entreprenörsanda! Varmt välkommen med din ansökan.

OM TJÄNSTEN

Nordiska är en bank som tillhandahåller innovativa finans­iella produkter för både företag och konsumenter. Nordiska Embedded är en plattform för inbyggda finans­iella tjänster där Nordiska erbjuder sparande, lån eller betalningstjänster, antingen under eget varumärke eller genom partners. Nordiska tillhandahåller även företags- och fastighets­finans­iering samt hållbart sparande med statlig insättnings­garanti.

I rollen som systemutvecklare arbetar du med den senaste tekniken och har ett ledande ansvar för systemarkitektur, utveckling och kodkvalitet. Tillsammans med ditt team sätter du tekniska riktlinjer och skapar lösningar som är stabila, skalbara och säkra.

Du erbjuds
- Att arbeta på ett expansivt företag med en bred produktportfölj inom den starkt växande fintech-sektorn
- Arbeta i en internationell miljö med moderna arkitekturer och den senaste tekniken
- Arbeta i ett kompetent och sammansvetsat team där utveckling, kvalitet och innovation står i centrum

Läs mer om hur det är att arbeta på Nordiska här!

VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom IT alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig
- Har flerårig arbetslivserfarenhet av utveckling inom C#.NET
- Har erfarenhet av att arbeta med molnlösningar
- Har goda kunskaper i engelska, i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av Azure
- Erfarenhet av eventdrivna system
- Erfarenhet av CI/CD-pipelines
- Kunskaper i React, Typescript, Node.js, Next.js, GraphQL
- Kunskap om AI-ramverk och MLOps
- Tidigare erfarenhet från finanssektorn

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid, tillsvidare

Arbetstider: Kontorstider

Placeringsort: Sundsvall

Sista ansökningsdag: 8/8

Övrigt: Innan anställning kommer en bakgrundskontroll att genomföras

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Nordiska här.

Ansök nu

Mätningsingenjör till Sweco

Mätningsingenjör
Läs mer Jun 25
Vill du vara med och bidra till framtidens hållbara samhällen och städer? Vi söker nu en erfaren mätningsingenjör till Sweco med placeringsort i Sundsvall, Härnösand eller Östersund. Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Sweco ligger i framkant när det kommer till digitala arbetssätt och utvecklar den mätningstekniska affären i nära samarbete med Swecos övriga konsulter och kunder runt om i Europa. Affärsenhet mätningsteknik är en nationell linjeorganisation inom Sweco Sverige AB och består av 16 grupper fördelat över 3 regioner, med ca 220 medarbetare utspridda på 20 kontor.

I rollen som mätningsingenjör blir du en nyckelperson i Swecos uppdrag där du leder teamen, ansvarar för det tekniska innehållet och ser till att lösningar håller hög kvalité genom hela processen. Du blir en del av ett team med nio kollegor i Västernorrland och Jämtland med lång erfarenhet inom mätningsteknik.

Du erbjuds
- Ett flexibelt arbete med frihet under ansvar – baserat på Swecos kunders behov såklart!
- Att arbeta i några av de mest intressanta och komplexa uppdragen i Sverige
- En omväxlande och dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter till teknisk och personlig utveckling

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för teknikområdet mätningsteknik i uppdrag mot Trafikverket och andra kunder
* Planera, genomföra och följa upp uppdrag med fokus på kvalité
* Ansvara för teknikområdets budget och framdrift i projekten
* Ta fram teknisk dokumentation och underlag för rapportering
* Aktivt bidra till affärsenhetens utveckling genom kompetensspridning och teknikutveckling


VI SÖKER DIG SOM
- Har flerårig arbetslivserfarenhet inom mätteknik
- Kommunicerar obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift, då det krävs i kommunikation med kollegor och kunder
- Innehar B-körkort

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av att arbeta i projekt mot trafikverket
- Trafikverksbehörighet typ 2 (TRV2)

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Övrigt
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Placering: Sundsvall, Härnösand eller Östersund
- Sista ansökningsdag: 8/8
- Tjänsten kan innebära säkerhetsprövning i och med säkerhetsklassade projekt

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Sweco här!

Ansök nu

Möjlighet för lärarstudenter att arbeta extra som svenskalärare!

SFI-lärare
Läs mer Jul 8
Nytt
Har du en passion för undervisning och vill göra en meningsfull insats genom att hjälpa icke-svensktalande medarbetare att behärska det svenska språket? Då kan detta vara en perfekt möjlighet för dig! Skicka in din ansökan redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN

Acolad är en välrenommerad global ledare inom språk- och innehållslösningar, som är engagerad i att tillhandahålla språkutbildning, översättning och lokaliseringstjänster av högsta kvalitet inom olika branscher. Med sin expertis och sitt engagemang för kulturell mångfald hjälper Acolad till att överbrygga språkbarriärer och stöder internationella medarbetare i att anpassa sig till nya miljöer.

Din roll kommer att fokusera på att främja förståelse och förbättra kommunikationen för att utveckla de språkkunskaper som krävs i det dagliga arbetet – oavsett om det sker individuellt, tillsammans med en kollega eller i en större grupp. Du kommer att få tillgång till omfattande lektionsmaterial och stöd från Acolad, men du behöver själv ha tillgång till en egen laptop/dator med tillhörande pålitlig internetuppkoppling för lektionsplanering och förberedelser.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som svensklärare för Acolad kommer du att ge språkundervisning till icke-svensktalande medarbetare på ett välkänt företag i Ludvika. Du kommer att hålla cirka en till tre lektioner per vecka, där varje lektion är 90 minuter. Dessa lektioner kommer att utföras på plats. Du planerar och förbereder engagerande lektioner utifrån det material som tillhandahålls. Du skapar en stödjande lärmiljö anpassad för vuxna elever i en professionell miljö, och ger även kulturella insikter för att hjälpa medarbetare att integreras smidigt i den svenska arbetskulturen.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en pågående utbildning till lärare eller annat som bedöms likvärdigt. Alternativt om du har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50% och har tidigare arbetslivserfarenhet av att undervisa
- Har svenska som modersmål eller kan uppvisa TISUS, Swedex eller annat certifikat på att du besitter de språkkunskaper som krävs
- Har god organisations- och kommunikationsförmåga
- Är självständig och kan skapa en motiverande lärmiljö
- Har goda IT-kunskaper och är bekväm med MS Office
- Har goda kunskaper i engelska då det används i intern samverkan

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet som lärare
- Erfarenhet av att undervisa i svenska språket

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Social
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Övrig information
- Plats: Ludvika
- Omfattning: Cirka en till tre lektioner per vecka, 90 minuter per tillfälle
- Startdatum: Mitten på augusti
- Du måste ha: Tillgång till en egen laptop/dator och en stabil internetuppkoppling för lektionsplanering och förberedelser

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

IT-infrastrukturspecialist till Adven

Infrastrukturarkitekt
Läs mer Jun 13
Adven leder vägen inom energiomställningen med sina smarta, cirkulära och hållbara lösningar och behöver nu stärka upp teamet med en infrastrukturspecialist. Tjänsten passar dig som vill ha en nyckelroll inom företaget när det kommer till att skapa säkra, stabila och framtidssäkra IT-miljöer. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN

I rollen som infrastrukturspecialist kommer du ansvara för att leda, planera och följa upp organisationens IT-infrastruktur. Du kommer att arbeta med bland annat kommunikation, nätverk, servrar och molnplattformar för att säkerställa en stabil och säker IT-miljö. Rollen kombinerar operativt arbete nära verksamheten med strategiska beslut och lösningar gällande teknologiinvesteringar och externa samarbeten.

Du erbjuds
- En nyckelroll i ett kunnigt och engagerat IT-team som tillsammans skapar verkligt affärsvärde
- En spännande roll i en växande IT-organisation med starkt fokus på utveckling och säkerhet
- Bli en del av en utvecklande och stöttande företagskultur där medarbetaren värderas högt

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för design, utveckling och underhåll av IT-infrastrukturen både lokalt och i molnet med fokus på driftsäkerhet och prestanda
* Implementera och förvalta nätverkslösningar i nära samarbete med verksamheten
* Säkerställa funktion och förvaltning av hårdvara, applikationer och tillhörande klientmiljöer i samarbete med supportteamet
* Verka som beställare mot externa partners för säkerhetsrelaterade uppgifter som patch management, backup, accesshantering och nätverkssäkerhet
* Bidra till utveckling och efterlevnad av IT-policys, standarder och regelverk som ISO-27001 och NIS2
* Dokumentera tekniska konfigurationer och processer för en effektiv och hållbar förvaltning


VI SÖKER DIG SOM
- Har flerårig erfarenhet inom IT-infrastruktur och nätverk
- Har erfarenhet av att arbeta med molnlösningar, med fördel Azure
- Har förståelse för informationssäkerhet
- Har erfarenhet av att samarbeta med både interna och externa intressenter
- Är obehindrad i svenska och har goda kunskaper i engelska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet
- Innehar B-körkort då resor i tjänsten kan förekomma

Det är meriterande om du har utbildning inom nätverkshantering, nätverksarkitektur och/eller säkerhet.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Problemlösande

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Adven Group är en ny energikoncern vars gemensamma resa för att bli en ledande aktör inom hållbara energilösningar påbörjades 2020. Tillsammans levererar deras 600 medarbetare fjärrvärme och geoenergi till flertalet olika fastighetstyper samt ånga, värme, kyla och relaterade infrastrukturlösningar till industrier. Med mer än 50 års erfarenhet inom energibranschen driver koncernen idag 350 anläggningar i Norden och Baltikum.

Ansök nu