Sundsvall: EUROPART söker Filialchef till Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet EUROPART söker Filialchef till Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2025-07-02 // Varaktighet: Heltid

EUROPART strävar alltid efter att ha de bästa medarbetarna och nu har du chansen att bli en del av vårt team! Vi tror att samarbete är nyckeln till framgång och arbetar kontinuerligt för att stärka teamkänslan och trivseln. Vi värdesätter våra medarbetare och sätter högt värde på att skapa en arbetsmiljö som främjar gemenskap, utveckling och innovation. Tillsammans skapar vi möjligheter!
Vill du ta steget in i en ledarroll samtidigt som du får möjligheten att arbeta nära våra kunder? Då har vi tjänsten för dig!
Om jobbet
Som Filialchef på EUROPART i Sundsvall har du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla filialen, säkerställa hög kundnöjdhet och att uppnå våra försäljningsmål. Filialchefen ska operativt driva, leda och fördela arbetet på filialen, samt bland annat implementera riktlinjer, policys och beslut.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leda och coacha filialens medarbetare för att säkerställa hög produktivitet och motivation.
Driva försäljningsaktiviteter och kundmöten för att uppnå och överträffa försäljningsmål.
Bygga och stärka långsiktiga relationer med våra kunder genom aktivt och strategiskt säljarbete.
Ansvara för lagerhållning, logistik och operativa processer inom filialen.
Utveckla och genomföra affärsplaner och strategier för filialens tillväxt.
Kontinuerligt följa upp och analysera filialens resultat och vidta åtgärder för förbättringar.

Vad söker vi?
Vi ser många vägar in på EUROPART, din inställning och engagemang är den viktigaste egenskapen och var du befinner dig i din karriär är mindre viktigt. Vi ser att du har erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B och helst med tekniska produkter eller tjänster. Har du tidigare ledarerfarenhet eller är redo att ta steget in i en ledarroll tror vi att detta kan vara tjänsten för dig.
Vi tror att du är kundfokuserad, med starka förhandlings- och kommunikationsförmågor. Förmåga att arbeta självständigt, är resultatorienterad och har en entreprenörsanda. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort är ett krav.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande roll i ett internationellt och marknadsledande företag där du blir en del i ett framgångsrikt team. Vi är ett kundorienterat företag med fokus på service och kvalitet. Vårt företag befinner sig i en expansiv fas och vi vill gärna utvecklas tillsammans med våra medarbetare. Villkor enligt gällande kollektivavtal.
En spännande och utvecklande roll i ett stabilt och expansivt företag.
Möjlighet att arbeta med marknadsledande produkter och lösningar.
En trevlig arbetsmiljö med engagerade kollegor.
Stöd och utbildning för att utvecklas i din roll och nå dina mål.
En positiv företagskultur där vi värdesätter mångfald, samarbete och utveckling.

Om oss
EUROPART Group är Europas ledande leverantör av reservdelar, verktyg och tillbehör för nyttofordon, bussar, skåpbilar och specialfordon. Med ett omfattande sortiment på över 400 000 delar och en stark närvaro på marknaden i 28 länder och 300 försäljningsställen, erbjuder vi produkter och lösningar som våra kunder kan lita på. Dessutom har EUROPART kvalitetsprodukter av vårt eget märke EUROPART Premium Parts med över 7 500 tillgängliga delar.
Välkommen till EUROPART - där din framgång är vår framgång!
Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till oss snarast. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Din kontaktperson för denna rekrytering:
Magnus Lisstrand, m.lisstrand@europart.net, 0702483858

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Butikschef

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Butikschef.

Butikschef till Arken Zoo Sundsvall Birsta, tillsvidare

Läs mer Maj 15
Arken Zoo är en rikstäckande kedja inom zoobutiksbranschen som driver franchise och centralägda butiker. Företaget har vuxit snabbt de senaste åren och vi fortsätter att expandera och varumärket Arken Zoo stärks kontinuerligt. I våra butiker har vi ett noga utvalt sortiment till många olika typer av husdjur. Vi älskar djur och våra kärnvärden är kärlek, kunskap och kvalitet.
 
Om anställningen
Du erbjuds en tillsvidaretjänst på heltid i ett lönsamt och snabbt växande företag. Tjänsten är förlagd till en Arken Zoos butik i Sundsvall Birsta. (antennvägen)
- Tjänsten är på heltid, 38,25h/vecka. 
- Anställningsavtal och lön mm. enligt överenskommelse.
- Arbetstider, dag, kväll och helg efter schema.
- Tillträde enligt överenskommelse.
 
Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär bland annat:
- Att du ger bästa kundservice varje gång du jobbar och att alltid hjälpa kunden till rätt val av produkt.
- Att du är en driven säljare som älskar mötet med kunden.
- Butiksskötsel, underhåll, uppackning, påfyllning och försäljning.
 
Butikschefsrollen innebär bland annat: 
*Aktivt arbetar i butiken tillsammans med din personal 
*Har personal- och resultatansvar för butiken 
*Ansvarar för att butiken är attraktiv och säljande 
*Ansvarar för att våra kunder är nöjda 
*Utvecklar medarbetarna i deras roller
 
Kvalifikationer: 
Vi söker dig som har en passion för husdjur, särskilt hund och katt. Du ska vara en utpräglad servicemänniska och ha en viss erfarenhet av butiksarbete och försäljning inom detalj- eller dagligvaruhandeln.
Djurvårdsutbildning från gymnasiet, djurparker etc. är en merit men inget krav.
*Erfarenhet av ledande befattning från detalj- eller dagligvaruhandel är ett krav då det krävs stora kunskaper i affärsmannaskap, personalledning och butiksdrift. 
*Ledarskap, erfarenheter av att leda och utveckla säljande personal mot kvalitativa- och kvantitativa mål. 
*Schemaläggning, erfarenhet av praktiskt schemaläggningsarbete i t ex webbaserat program 
*Grundläggande IT-kunskaper
 
 Så här söker du tjänsten
Klicka på "Skicka ansökan", fyll i formuläret och ladda upp dina ansökningshandlingar.
Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta regionchef Tobias Lindqvist på tobias.lindqvist@arkenzoo.se
Observera att ansökningshandlingar endast kan skickas via "Skicka ansökan"-funktionen. Inskickade ansökningar via e-mail kan ej behandlas.
Sista ansökningsdag är 2025-06-22
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Franchise - Sundsvall City

Läs mer Jun 4
Scorett-gruppen är en av Sveriges ledande skokedjor inom detaljhandeln. Vi arbetar med att till varje säsong ta fram ett attraktivt sortiment med mycket hög kvalitet, trendfaktor och god komfort för både herr och dam. Vi ger alla medarbetare god produktkompetens och chans till utveckling och karriär – vilket är nyckeln till vår framgång. Vi arbetar också för en hållbar utveckling!
Vi söker en franchisetagare till Sundsvall City!
Brinner du för försäljning och entreprenörskap? Gillar du tanken på att vara din egen chef och att få utveckla din egen verksamhet i ett framgångsrikt och beprövat affärskoncept? Då kanske vårt franchiseerbjudande kan vara något för dig.
Som Franchisetagare driver du din egen butik i Scoretts-gruppens verksamhetsregi i nära samarbete med Scoretts övriga butiker. Som medlem i franchise-teamet får du ta del av Scoretts beprövade och välfungerade affärsidé, väletablerade varumärken och kundkrets. Du kommer driva din egen butik med stöd från Scorett genom bland annat inledande utbildning, tillgång till Scoretts sortiment, utbud och marknadsföringsplan.
Att ingå i vårt Franchiseavtal ger dig otaliga möjligheter. Du får chansen att växa som människa i din roll som egen företagare, medan du samtidigt kan utveckla en framgångsrik butik utifrån eget driv och engagemang.
Våra förväntningar på dig?
För att bli en framgångsrik franchisetagare krävs det att du har möjlighet att investera tid, kapital och otaliga mängder kärlek till din butik.
Vi tror vi även att du:
Har erfarenhet av detaljhandeln
Brinner för sälj och service
Är arbetsvillig, driven och tävlingsinriktad
Motiveras av entreprenörskap
Har ekonomiska möjligheter att finansiera ett eget aktiebolag och en uppstart
Känner passion för skor och mode i allmänhet

Känner du igen dig i ovan? Scorett kan då erbjuda dig att inom företagets trygga ramar få möjligheten att öppna en franchisebutik i en av Sveriges ledande skokedjor.
Rekryteringsprocessen sker löpande så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Butikschef - Brothers, Sundsvall

Läs mer Maj 5
Brothers är en ledande svensk herrmodekedja med 40 butiker i Sverige. Med 30 års erfarenhet på den svenska marknaden har Brothers utvecklat ett brett utbud med starka, välkonstruerade produkter i hög kvalitet med fokus på egen design och uttryck. Tillsammans är vi fler än 250 medarbetare som alla har drivet och ambitionen att erbjuda mode i kombination med enastående service, oavsett tjänst eller ort.
Vår ambition är enkel. Vi vill göra det möjligt för varje man att vara sitt bästa jag!
Hej Butikschef, letar du efter ett nytt jobb?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en liknande roll i ett modeföretag. Har du dessutom arbetat med herrmode tycker vi att du skall läsa vidare.
Att du gillar försäljning, kunder och att leda andra är en självklarhet. Du vet ju att butikschefsjobbet är varierande och oförutsägbart, dagen blir sällan som planerat och så är det hos oss på Brothers också. Vi vet att du är en tusenkonstnär som kan säga att du kan ha ”många bollar i luften” på riktigt, inte bara som en sliten klyscha. Vi som vet, vi vet.
Hos oss kommer du att jobba självständigt i din ’egen’ butik, varför det är viktigt att du är trygg i din roll och är bra på självledarskap. Du har personal- och resultatansvar, driver försäljning, rekryterar personal, håller medarbetarsamtal, jobbar som visual merchandiser och allt annat man gör som butikschef.
Du måste ha grundkunskap inom arbetsrätt och kunna schemaläggning. Det är bra om du även har baskunskap inom arbetsmiljö, men det är inget krav då en kurs i SAM ingår i din introduktion.
Du behöver gilla att ta i där det behövs, leda och utveckla andra, samt vara lösningsorienterad och ha ett positivt, pragmatiskt förhållningssätt. Inom handel varierar arbetsmängden beroende på säsong, vilket kräver att du kan arbeta flexibelt. När det är som mest att göra, trivs du som allra bäst.
Blir du nyfiken på rollen? Då tycker vi att du skall söka, det finns mycket mer att berätta om både Brothers och den lediga tjänsten.
Just nu söker vi butikschef till vår butik i Sundsvall.
Arbetstid 40 h/v (100%), med tillsättning snarast möjligt. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Observera att arbetstiden innefattar vardagar, kvällar och helger.
Vi vill hjälpa våra kunder till att vara sitt bästa jag genom det de har på sig – och vi vill att du skall vara ditt bästa jag i din roll som butikschef på Brothers!
Vänta inte med att söka vi kommer tillsätta tjänsten så snart vi har hittat varandra.
Butikschef till Brothers Sundsvall - Brothers

Ansök nu

Butikschef Thansen Sundsvall

Läs mer Apr 17
Om jobbet
Vi söker en driven butikschef till vår kommande butik i Sundsvall som kommer öppna i september 2025.
Vi ser gärna att du är driven och har tidigare erfarenhet som butikschef inom detaljhandel.
Sök via vår hemsida jobb.thansen.se
Drömmer du om en utvecklande och intressant arbetsdag där du kan finslipa dina kunskaper och utveckla dina ambitioner? Är du en serviceperson som gör allt för att kunden ska bli nöjd? Är du intresserad av bilar, däck, cyklar eller andra av våra produktgrupper?
Som butikschef är det du som har huvudansvaret för butiken och är den dagliga driften. Du kommer att ansvara för butikens prestation och teamet av medarbetare.
Samtidigt blir du en del av ett ambitiöst företag, där dina möjligheter att skapa sig en karriär inom detaljhandeln är mycket stora.
Vill du bli en del av det "blå laget"?
Ansvarsområden:
Butikens prestation av försäljning och alla andra nyckeltal
Kundnöjdhet
Utbildning och motivering av medarbetare
Planering och optimering av verksamheten


Tjänsten passar dig väl om du:
Kan arbeta självständigt och lösa utmaningar på egen hand
Har en hög energinivå och ett positivt förhållningssätt
Är duktig på att ha överblick och är fokuserad i dina insatser
Inte är rädd för att ta dig an och delta i butikens dagliga uppgifter
Du kommer att få en grundlig utbildning så att du är väl beredd för uppgiften. Därefter har du löpande möjlighet att diskutera idéer och lösningar med ansvarig distriktschef.
Din profil
Du har erfarenhet av butiksledning, försäljning och service.
Du förstår kundernas behov
Du är ambitiös och fokuserad
Du är trygg och tydlig i ditt ledarskap
Du är utåtriktad och trivs i kontakten med andra


Vi erbjuder:
Som butikschef i en av de stora kedjorna inom dansk och norsk detaljhandel kommer du att ingå i ett team av engagerade kollegor med en informell ton, där alla arbetar för att nå de gemensamma målen.
Vi arbetar för att ge kunderna den bästa servicen och de vassaste erbjudandena. Vi arbetar utifrån mantrat ANK "Alltid nöjda kunder", och vill skicka en tydlig signal om att vi finns till för våra kunder.
Du blir en kollega med mer än 1 800 engagerade medarbetare i Danmark, Norge och Sverige och kommer in i en organisation som präglas av dynamik, tillväxt och engagemang.
Observera att vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Europart i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Europart i Sverige AB .

EUROPART i Sundsvall söker ny kollega!

Innesäljare
Läs mer Maj 23
EUROPART strävar alltid efter att ha de bästa medarbetarna och nu har du chansen att bli en del av vårt team! Vi tror att samarbete är nyckeln till framgång och arbetar kontinuerligt för att stärka teamkänslan och trivseln. Vi värdesätter våra medarbetare och sätter högt värde på att skapa en arbetsmiljö som främjar gemenskap, utveckling och innovation. Tillsammans skapar vi möjligheter!
Hos oss får du möjlighet att spela en viktig roll i vår logistikverksamhet eller försäljning, säkerställa att våra produkter levereras i tid och att vårt lager fungerar smidigt eller skapa långsiktiga relationer med kunder och administrera ordrar. Sök redan idag!
Om jobbet
Till vår filial i Sundsvall söker vi nu en vikarierande Warehouse Logistics eller Innesäljare (beroende på kompetens och intresse) på heltid till och med september ut (finns chans till förlängning). Arbetet innebär:
Innesäljare:
Proaktivt bearbeta kunderna i området för att etablera och öka försäljningen
Att bygga långsiktiga relationer med nya och befintliga kunder
Aktiv försäljning och rådgivning till våra kunder om våra produkter och tjänster
Orderadministration och uppföljning för att säkerställa att våra kunder alltid är nöjda
Hantera reklamationer och returärenden
Ge support och rådgivning om företagets produkter
Arbeta för att försäljningsmål och budget nås och kanske till och med överträffas

Warehouse Logistics:
Budbilskörning: Du kommer leverera varor till kunder i vårt område med vår budbil.
Plocka och packa varor för leverans: Du kommer att ansvara för att noggrant plocka och packa varor enligt beställningar, säkerställa att de är korrekt märkta och redo för leverans.
Hantera inkommande och utgående leveranser: Du kommer att ta emot inkommande leveranser, kontrollera att de stämmer överens med beställningarna och placera dem på rätt plats i lagret. Dessutom kommer du att förbereda och skicka utgående leveranser.
Säkerställa att lagret är organiserat och välfyllt: Du kommer att hålla ordning och reda i lagret, se till att varor är korrekt placerade och att lagret är välfyllt. Detta inkluderar att inventera lagerstatus och rapportera eventuella brister.
Använda lagerhanteringssystem för att spåra varor: Du kommer att använda vårt lagerhanteringssystem för att spåra varor, uppdatera lagerstatus och säkerställa att all information är korrekt och uppdaterad.

Din noggrannhet och ditt ansvarstagande är avgörande för att säkerställa att våra kunder får sina leveranser i tid eller för att se till att kunden känner sig omhändertagen.
Vad söker vi?
Vi söker dig som är noggrann, ansvarsfull och har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Du bör ha god fysisk kondition och vara bekväm med att hantera olika typer av arbetsuppgifter i ett lager eller inom försäljning. Du har även:
Antingen erfarenhet av lagerarbete
Eller erfarenhet av försäljning
Körkort B
Truckkort
Grundläggande datorkunskaper

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande roll i ett internationellt och marknadsledande företag där du blir en del i ett framgångsrikt team. Vi är ett kundorienterat företag med fokus på service och kvalitet. Vårt företag befinner sig i en expansiv fas och vi vill gärna utvecklas tillsammans med våra medarbetare. Villkor enligt gällande kollektivavtal.
En spännande och utvecklande roll i ett stabilt och expansivt företag.
Möjlighet att arbeta med marknadsledande produkter och lösningar.
En trevlig arbetsmiljö med engagerade kollegor.
Stöd och utbildning för att utvecklas i din roll och nå dina mål.
En positiv företagskultur där vi värdesätter mångfald, samarbete och utveckling.

Om oss
EUROPART Group är Europas ledande leverantör av reservdelar, verktyg och tillbehör för nyttofordon, bussar, skåpbilar och specialfordon. Med ett omfattande sortiment på över 400 000 delar och en stark närvaro på marknaden i 28 länder och 300 försäljningsställen, erbjuder vi produkter och lösningar som våra kunder kan lita på. Dessutom har EUROPART kvalitetsprodukter av vårt eget märke EUROPART Premium Parts med över 7 500 tillgängliga delar.
Välkommen till EUROPART - där din framgång är vår framgång!
Tjänsten är ett vikariat på heltid på initialt 4 månader, men chans till förlängning. Tjänsten förväntas tillsättas så snart som möjligt.
Din kontaktperson för denna rekrytering:
Magnus Lisstrand, m.lisstrand@europart.net, 0702483858

Ansök nu