Sundsvall: HR-partner rekrytering SSG Standard Solutions Group AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR-partner rekrytering SSG Standard Solutions Group AB i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2025-09-24 // Varaktighet: Heltid

I över 60 års tid har SSG samlat svensk industris främsta experter i kommittéer och nätverk för att hitta lösningar på branschens gemensamma utmaningar.

Idag är vi Nordens ledande leverantör av digitala tjänster för säkrare och mer hållbara arbetsplatser. Bland våra kunder finns över 400 av de största internationella industriföretagen, mer än 50 000 entreprenörer och vi levererar cirka 500 000 digitala säkerhetsutbildningar - varje år.

Vi välkomnar framtidens utmaningar och möjligheter. Med innovativ teknik lägger vi grunden för nya tjänster som gör internationell industri konkurrenskraftig.

SSG är inne i en spännande fas och därmed också vår HR-funktion där vi skruvar på både struktur och arbetssätt för att möta framtidens behov. Vi söker nu en HR partner som tar täten inom rekrytering med känsla för både människor och strategi!

Om rollen

Som vår nya rekryteringsspecialist och HR-partner blir du den självklara motorn i alla rekryteringsfrågor i organisationen. Du arbetar nära verksamhetschefer och HR-chef för att säkra att vi har rätt kompetens på plats - vid rätt tid. Från behovsanalys och kravprofil till search, urval och onboarding - du håller ihop hela processen med både struktur och fingertoppskänsla. Men du nöjer dig inte där. Du gillar att tänka nytt kring hur vi syns som arbetsgivare, vässa våra processer och jobba strategiskt med Employer Branding. Det kan handla om allt från samarbete med lärosäten och deltagande i mässor till att utveckla vårt arbetssätt för att attrahera framtidens talanger.

Hos oss får du tillsammans med HR-chef möjligheten att forma hur vi jobbar med rekrytering - samtidigt som du får en bred verksamhetsnära HR-roll med mycket variation och utvecklingsmöjligheter. Du rapporterar till HR-chefen och blir en del av ett engagerat team där vi hjälps åt, har högt i tak och nära till skratt.

Vad du gör hos oss - förutom att rekrytera:

* Samarbetar med chefer och verksamhet i HR-frågor kopplade till exempelvis kompetensutveckling, arbetsmiljö och rehabilitering.
* Är en del av verksamhetens pågående förändringsarbete.
* Bidrar till ett hållbart och modernt HR-arbete - både operativt och strategiskt.

Placeringsort: Sundsvall. Resor förekommer.

Vem är du

Vi tror att du har en akademisk utbildning inom HR, personal/organisationsvetenskap eller liknande med flera års gedigen erfarenhet av rekrytering. Du trivs i en dynamisk och föränderlig arbetsmiljö där förutsättningarna kan skifta, och har lätt för att anpassa dig efter nya situationer. Med ett lösningsorienterat förhållningssätt söker du gärna nya vägar framåt och tar initiativ för att driva arbetet tillsammans med andra. Då vi arbetar mycket nära varandra inom HR och i samverkan med verksamheten, värdesätter vi att du är samarbetsinriktad och generös med din kompetens och erfarenhet.

Du trivs med att arbeta både analytiskt och strategiskt - att fördjupa dig i detaljer samtidigt som du har förmågan att lyfta blicken och se möjligheter till utveckling och förbättring på en övergripande nivå. Din förmåga att se medarbetaren i organisationen är en naturlig del av dina styrkor.

Vi ser gärna att du har:

* En högskoleutbildning inom HR, personal/organisationsvetenskap eller ett närliggande område.
* Flera års gedigen erfarenhet av rekrytering - både operativt och strategiskt.
* Har god överblick över hela processen: från kravprofil till anställningsavtal och o onboarding.
* Ett genuint intresse för kompetensbaserad rekrytering - kanske har du redan jobbat med det, eller så är du nyfiken på att lära dig mer.
* Goda kunskaper i svenska och engelska - både i tal och skrift.
* God förmåga att arbeta strukturerat och hantera flera parallella uppgifter utan att kompromissa med kvalitet eller deadlines.

Extra plus i kanten om du också är nyfiken på hur digitalisering och AI-verktyg kan användas smart i HR-processer - vi står själva mitt i den utvecklingen!

Som person är du är trygg i dig själv, har lätt för att skapa förtroende och bygger relationer med både kollegor, chefer och externa kontakter. Du är kommunikativ, organiserad och har ett bra omdöme när det gäller att prioritera och fatta beslut. Vi ser också gärna att du har en serviceinriktad och prestigelös inställning - och inte räds att kavla upp ärmarna när det behövs.

Vad kan vi erbjuda dig

Vi erbjuder dig ett variationsrikt arbete där du får vara en del av både utveckling och utmaningar kopplat till tillväxten. Vår verksamhet har ett modernt agilt arbetssätt i autonoma produktteam och arbetar med att utveckla digitala produkter i egen regi med visionen:

Safety and skills for everyone, every day.

Förmåner för dig som medarbetare hos SSG:

Modernt kontor med egna arbetsplatser

Inspirerande mötesytor med studio, arkadspel och en 3D-printer

Inkluderande arbetsmiljö med god gemenskap och en hållbar prestationskultur

Kompetensutveckling på arbetstid

Friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt möjlighet till innebandy, gruppträning och padel med kollegorna

Arbetstidsförkortning med lediga dagar och sommar-/vintertid

Privat sjukvårdsförsäkring

Tjänstepension ITP1 och kollektivavtal

Vinstdelning när det går bra för SSG

Kontakt

Vi samarbetar med Jefferson Wells i denna rekrytering och har du frågor eller vill veta mera är du välkommen att ringa Karin Frisendahl, 070- 377 45 46, karin.frisendahl@jeffersonwells.se.

Din ansökan vill vi ha via länken senast den 19 oktober.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till en framåtblickande organisation med starkt fokus på kvalitet och hållbarhet, ser vi fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Rekryteringsspecialist HR Nord

Läs mer Okt 31
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Vill du använda din rekryteringskompetens till att göra verklig skillnad varje dag?
Vi söker dig som har ett starkt engagemang för rättsväsendet och flera års erfarenhet av kvalificerad rekrytering. Hos Kriminalvården får du möjlighet att bidra till ett tryggare samhälle genom att säkerställa att rätt personer anställs i viktiga
funktioner.

Hos oss erbjuds du flexibla arbetsformer då vi arbetar delvis på distans och ses på kontoret i Härnösand två dagar i
veckan, vilket ger en bra balans mellan gemenskap, fokus och flexibilitet.

ARBETSUPPGIFTER
Som regional rekryteringsspecialist är du ett konsultativt stöd till våra chefer i hela eller delar av rekryteringsprocessen. Du ansvarar för att driva och hålla ihop processerna, säkerställa rättssäker hantering och genomföra säkerhetsprövningar. Du arbetar nära verksamheten och har en viktig roll i att säkra kompetensförsörjningen i Region Nord som sträcker sig från Falun i söder till Haparanda i norr.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara för rekryteringar till en bredd olika roller inom regionen
Vara ett konsultativt stöd till regionens chefer
Vid behov hålla utbildningar och följa upp rekryteringsarbetet i ett eller flera verksamhetsområden
Bidra till utvecklings- och förbättringsarbete

Du blir en del av ett engagerat team av rekryteringsspecialister och samarbetar tätt med både HR-experter och kommunikatörer. I din roll ges du också möjlighet att vid tillfällen delta i nationella arbetsgrupper med fokus på utveckling och erfarenhetsutbyte för området rekrytering.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är van att självständigt driva hela rekryteringsprocesser. Du är trygg i din roll, trivs i ett högt tempo och har lätt för att anpassa dig till olika yrkesprofiler och verksamhetsbehov. Du har ett konsultativt arbetssätt och trivs i dialogen med chefer kring urval, bedömningar och upplägg av rekryteringsprocesser. Du arbetar strukturerat, självständigt och med god effektivitet. Du har också mod att ta initiativ, fatta beslut och generöst dela med dig av din kompetens för att bidra till verksamhetens framgång.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:

• Akademisk utbildning inom HR/PA eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer likvärdig
• Flerårig erfarenhet av kvalificerat rekryteringsarbete
• God kunskap av kvalificerade systemstöd rekryteringssystem
• Mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift

Det är meriterande om du har:

• God erfarenhet av kompetensbaserad rekryteringsmetod
• Erfarenhet av rekryteringsarbete inom offentlig sektor
• Erfarenhet av att utbilda i rekrytering
• Erfarenhet av att arbeta som rekryteringskonsult

ÖVRIGT
För att bli aktuell för anställning inom Kriminalvården krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande lämplighet, omdöme, säkerhets- och sekretessmedvetande och att du följer gällande lagar. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som gäller för Kriminalvårdens verksamhet.

Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För vissa säkerhetsklassade tjänster krävs svenskt medborgarskap. Kriminalvården välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/

Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika tjänster besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Rekryteringsassistent i Sundsvall

Läs mer Okt 2
Gör skillnad hos vår kund i en roll där du får bidra till att bemanna viktiga verksamheter inom vård och omsorg – samtidigt som du utvecklas i en digital och dynamisk arbetsmiljö.
Om uppdraget
Vill du vara med och bidra till att säkra personalförsörjningen inom vård och omsorg hos en kommun? Vår kund söker nu en rekryteringsassistent på heltid för att stärka sitt team på rekryterings- och bemanningsenheten. Uppdraget startar den 1 november 2025 till och med 30 april 2026 (med ev. förlängning). Rekryterings- och bemanningsenheten, med placering på Servicecenter, ansvarar för att rekrytera sommar- och timvikarier till kommunens vård- och omsorgsverksamheter. Här arbetar du i en miljö som präglas av samarbete och tydliga rutiner för att möta verksamhetens behov. Arbetstiden är vardagar kl. 08.00–16.45.
Dina arbetsuppgifter
Rollen som rekryteringsassistent handlar främst om att hantera kandidater som sökt sommarvikariat. I rollen som rekryteringsassistent ansvarar du för delar av rekryteringsprocessen gällande ansökningar. I detta ingår att se/lyssna på videointervjuer, utföra telefonintervjuer, digital referenstagning, följa upp och komplettera uppgifter vid behov, bedöma och sammanfatta resultat av de olika delarna i rekryteringsprocessen. Arbetsuppgifterna inkluderar även:
Du bemannar enhetens receptionstid enligt schema, där du tar emot de efterfrågade dokument från sökande
Du ansvarar även för att följa upp dina ärenden i kommunens rekryteringsverktyg Varbi
Rollen som rekryteringsassistent handlar även om att stötta vikariesamordnare där behov finns. Här ingår att hantera delar av bemanningsenhetens e-tjänster utifrån tydliga rutiner. Du kommer även delta på informationsträffar med sökande kandidater
Du jobbar i nära samarbete med vikariesamordnare och deltar på alla gemensamma möten för att på ett så effektivt sätt som möjligt arbeta för att nå uppsatta mål.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen inom personalområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig i kombination med relevant yrkeserfarenhet
Du har goda kunskaper inom Allmänna bestämmelser (AB).
Du har god yrkeserfarenhet av arbete inom kompetensförsörjning och då specifikt i rekryteringsprocessen och dess olika delar
Mycket goda IT-kunskaper och god vana av att arbeta med IT-stöd då det är det främsta arbetsredskap, du har god vana att hantera Office-paketet, främst Word och Excel
Har god erfarenhet av att möta kunder och kandidater både vid personliga möten, över telefon och via digitala kanaler och i och med det mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska

Meriterande 
Har påbyggnadskurser som arbetsgivaren bedömer som relevanta för tjänsten, om du har fördjupade kunskaper inom arbetsrättslig lagstiftning, samt erfarenhet av arbete i IT-verktyget Varbi och/eller erfarenhet av rekryteringsarbete andra rekryteringssystem.


Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 14 oktober
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, Sanna.Perjons@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00
 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Rekryteringsassistent sökes till Sundsvalls kommun

Läs mer Okt 2
Vi söker nu en Rekryteringsassistenter till Sundsvalls kommuns rekryterings- och bemanningsenhet - start 1 november.
Om arbetsplatsen Vi söker nu en person till Sundsvalls kommuns rekryterings- och bemanningsenhet, med placering på Servicecenter. Bemanningsenheten ansvarar bl.a. för rekrytering av sommarvikarier i verksamheter inom Vård och omsorg. De ansvarar även för timvikarierekrytering och bemanning inom kommunens vikarietäta verksamheter.
Enheten består av vikariesamordnare och bemanningskonsulter, som arbetar tätt tillsammans för att lösa bemanningsuppdraget. Bemanningsenheten har även det eminenta uppdraget att tillsätta sommarvikariat bl.a. inom vård och omsorgsförvaltningen och arbetar efter tydligt framtagna processer och rutiner för att så effektivt som möjligt kunna leverera en stor volym kandidater för sommarvikariat. Enheten arbetar först och främst digitalt genom att använda oss av digitala möteskanaler, videointervjuer, digital referenstagning och digital bemanning av timvikarietillsättningar. Uppdraget är på 100% med arbetstiderna 08.00 – 16.45 alla vardagar (ej röda dagar samt helger).
Om uppdraget

Rollen som rekryteringsassistent handlar främst om att hantera kandidater som sökt sommarvikariat. I rollen som rekryteringsassistent ansvarar du för delar av rekryteringsprocessen gällande ansökningar. I detta ingår att se/lyssna på videointervjuer, utföra telefonintervjuer, digital referenstagning, följa upp och komplettera uppgifter vid behov, bedöma och sammanfatta resultat av de olika delarna i rekryteringsprocessen. Du bemannar enhetens receptionstid enligt schema, där du tar emot de efterfrågade dokument från sökande. Du ansvarar även för att följa upp dina ärenden i kommunens rekryteringsverktyg Varbi.
Rollen som rekryteringsassistent handlar även om att stötta vikariesamordnare där behov finns. Här ingår att hantera delar av bemanningsenhetens e-tjänster utifrån tydliga rutiner. Du kommer även delta på informationsträffar med sökande kandidater. Du jobbar i nära samarbete med vikariesamordnare och deltar på alla gemensamma möten för att på ett så effektivt sätt som möjligt arbeta för att nå uppsatta mål.

Om dig I verksamhetens värld kan uppdrag och förutsättningar snabbt förändras vilket ställer krav på flexibilitet och stresstålighet. Du ska trivas med att både arbeta självständigt i ett högt tempo och samtidigt som du för ett nära samarbete med kollegor, chefer och beställare för att kunna prioritera och ta beslut i ärenden.
Arbetet innebär många kontaktytor och vi söker dig som är engagerad, lösningsfokuserad och serviceinriktad samt ser möjlighet till utveckling utifrån verksamhetens behov. Du tycker det är viktigt att följa rutiner och processer men ser också utvecklingspotentialen i dessa och deltar aktivt i det dagliga arbetet.
Krav för tjänsten - Akademisk examen inom personalområdet (eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig) - Goda kunskaper inom Allmänna bestämmelser (AB).  - God yrkeserfarenhet av arbete inom kompetensförsörjning och då specifikt i rekryteringsprocessen och dess olika delar.  - Goda IT-kunskaper och god vana av att arbeta med IT-stöd då det är vårt främsta arbetsredskap. Du har god vana att hantera Office-paketet, främst Word och Excel. - Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska. - Du har god erfarenhet av att möta kunder och kandidater både vid personliga möten, över telefon och via digitala kanaler.

Meriterande är också om du har påbyggnadskurser som arbetsgivaren bedömer som relevanta för tjänsten, om du har fördjupade kunskaper inom arbetsrättslig lagstiftning, samt erfarenhet av arbete i IT-verktyget Varbi och/eller erfarenhet av rekryteringsarbete andra rekryteringssystem.

Övrigt Uppdraget startar den 1:a november 2025 och pågår till och med 30 april 2026 (med ev. förlängning). Arbetstider: 08.00 – 16.45 alla vardagar.
Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. 
Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!

Ansök nu

Rekryteringsassistent i Sundsvall

Läs mer Okt 2
Gör skillnad hos vår kund i en roll där du får bidra till att bemanna viktiga verksamheter inom vård och omsorg – samtidigt som du utvecklas i en digital och dynamisk arbetsmiljö.
Om uppdraget
Vill du vara med och bidra till att säkra personalförsörjningen inom vård och omsorg hos en kommun? Vår kund söker nu en rekryteringsassistent på heltid för att stärka sitt team på rekryterings- och bemanningsenheten. Uppdraget startar den 1 november 2025 till och med 30 april 2026 (med ev. förlängning). Rekryterings- och bemanningsenheten, med placering på Servicecenter, ansvarar för att rekrytera sommar- och timvikarier till kommunens vård- och omsorgsverksamheter. Här arbetar du i en miljö som präglas av samarbete och tydliga rutiner för att möta verksamhetens behov. Arbetstiden är vardagar kl. 08.00–16.45.
Dina arbetsuppgifter
Rollen som rekryteringsassistent handlar främst om att hantera kandidater som sökt sommarvikariat. I rollen som rekryteringsassistent ansvarar du för delar av rekryteringsprocessen gällande ansökningar. I detta ingår att se/lyssna på videointervjuer, utföra telefonintervjuer, digital referenstagning, följa upp och komplettera uppgifter vid behov, bedöma och sammanfatta resultat av de olika delarna i rekryteringsprocessen. Arbetsuppgifterna inkluderar även:
Du bemannar enhetens receptionstid enligt schema, där du tar emot de efterfrågade dokument från sökande
Du ansvarar även för att följa upp dina ärenden i kommunens rekryteringsverktyg Varbi
Rollen som rekryteringsassistent handlar även om att stötta vikariesamordnare där behov finns. Här ingår att hantera delar av bemanningsenhetens e-tjänster utifrån tydliga rutiner. Du kommer även delta på informationsträffar med sökande kandidater
Du jobbar i nära samarbete med vikariesamordnare och deltar på alla gemensamma möten för att på ett så effektivt sätt som möjligt arbeta för att nå uppsatta mål.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen inom personalområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig i kombination med relevant yrkeserfarenhet
Du har goda kunskaper inom Allmänna bestämmelser (AB).
Du har god yrkeserfarenhet av arbete inom kompetensförsörjning och då specifikt i rekryteringsprocessen och dess olika delar
Mycket goda IT-kunskaper och god vana av att arbeta med IT-stöd då det är det främsta arbetsredskap, du har god vana att hantera Office-paketet, främst Word och Excel
Har god erfarenhet av att möta kunder och kandidater både vid personliga möten, över telefon och via digitala kanaler och i och med det mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska

Meriterande 
Har påbyggnadskurser som arbetsgivaren bedömer som relevanta för tjänsten, om du har fördjupade kunskaper inom arbetsrättslig lagstiftning, samt erfarenhet av arbete i IT-verktyget Varbi och/eller erfarenhet av rekryteringsarbete andra rekryteringssystem.


Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 14 oktober
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, Sanna.Perjons@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00
 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Rekryteringsassistent sökes till Sundsvalls kommun!

Läs mer Okt 2
Till Sundsvalls kommun söker vi nu en rekryteringsassistent för ett spännande konsultuppdrag med start omgående,

Välkommen med din ansökan redan idag!

Beskrivning av uppdrag
Vi söker nu rekryteringsassistent till vår kund som tillsammans med ordinarie medarbetare ska arbeta med volymrekrytering av sommarvikarier. Rekryteringsassistenten kommer ingå i en arbetsgrupp med vikariesamordnare och stärka upp arbetet i deras rekryteringsprocesser med huvudsakligen administrativa uppgifter, genomgång av videointervjuer samt hålla telefonintervjuer. Arbetet är självständigt men sker i mycket nära samarbete med Bemanningsenhetens vikariesamordnare.

Som rekryteringsassistent är man delaktig i intervju och referensfasen av sökande kandidater i rekryteringsprocessen, du kommer även ansvara för vissa andra administrativa delar som är av vikt i rekryteringsprocessen. I rollen ingår också att dokumentera och sammanställa material samt ha kontakt med sökande.
Arbetsuppgifter
• Bemannar enhetens receptionstid enligt schema 
• Administration av sammanställningar av sökande
• Boka intervjuer
• Genomföra telefonintervjuer
• Referenstagning
• Administration av mail till sökande i rekryteringssystem
• Stötta vikariesamordnare där behov
• Övriga administrativa arbetsuppgifter.

Rollen kräver att du trivs i att arbeta med flera processer parallellt och har förmåga att prioritera mellan dem och driva dem framåt på eget initiativ, och trivas att arbeta i grupp.
Vem är du?
Konsulten måste uppfylla;

• Examen från personal och arbetslivsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Goda kunskaper inom Allmänna bestämmelser (AB)
• Du har god yrkeserfarenhet av arbete inom kompetensförsörjning och då specifikt i rekryteringsprocessen och dess olika delar
• Har mycket goda IT-kunskaper och mycket god vana av att arbeta med IT-stöd då det är vårt främsta arbetsredskap
• God vana att hantera Office-paketet, främst Word och Excel
• Behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift

Det är meriterande om konsulten har;

• Påbyggnadskurser som arbetsgivaren bedömer som relevanta för tjänsten, om du har fördjupade kunskaper inom arbetsrättslig lagstiftning, samt erfarenhet av arbete i IT-verktyget Visma Recruit och/eller erfarenhet av rekryteringsarbete andra rekryteringssystem.

Det är viktigt att du är kvalitetsmedveten och strukturerad samt är bra på att följa rutiner och processer.
Du erbjuds
Du kommer att vara anställd av Jurek Talents AB och vara stationerad ute hos vår kund i Sundsvall. Ett av uppdragen kommer vara på 100 %, heltid. Uppdragen förväntas starta 1 november till och med 30 april 2025, med eventuell förlängning. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Elvira Björebäck på Elvira.bjoreback@jurek.se.

Välkommen med din ansökan redan idag på www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Om verksamheten

Jurek Recruitment & Consulting erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Experis AB .

Processledare El & Instrument till SSG Standard Solution Group

Driftelektriker
Läs mer Nov 5
I över 60 års tid har SSG samlat svensk industris främsta experter i kommittéer och nätverk för att hitta lösningar på branschens gemensamma utmaningar.

Idag är vi Nordens ledande leverantör av digitala tjänster för säkrare och mer hållbara arbetsplatser. Bland våra kunder finns över 400 av de största internationella industriföretagen, mer än 50 000 entreprenörer och vi levererar cirka 500 000 digitala säkerhetsutbildningar - varje år.

Vi välkomnar framtidens utmaningar och möjligheter. Med innovativ teknik lägger vi grunden för nya tjänster som gör internationell industri konkurrenskraftig. När industrin nu ställer om mot en grön, digital och hållbar framtid spelar våra standarder en avgörande roll. Vill du vara med och forma den utvecklingen?

Varmt välkommen till SSG Standard Solutions Group! Vi stärker svensk konkurrenskraft, främjar innovation och bidrar till en hållbar framtid genom att utveckla och tillhandahålla branschledande standarder. Som Processledare El & Instrument hos oss får du en nyckelroll i att utveckla framtidens standarder och vidareutveckla vår verksamhet.

Om rollen

Som processledare/projektledare hos SSG ansvarar du för att leda, driva och utveckla arbetet med våra el- och instrumentstandarder i nära samarbete med Elkommittén och våra intressenter. Du följer utvecklingen inom elteknikområdet - både nationellt och internationellt - och fångar upp behovet av nya eller reviderade standarder.

I rollen samarbetar du med företag, myndigheter, akademi och andra organisationer för att säkerställa att våra standarder håller hög kvalitet och möter branschens behov. Elbranschen står inför en grön och digital omställning, och du blir en viktig del i att säkerställa att standardiseringen följer med i denna utveckling.

Du arbetar både strategiskt och operativt med att förbättra och vidareutveckla SSG:s verksamhet - såväl externt som internt - genom effektiva arbetssätt, tydliga processer och ett nära samarbete med våra nätverk.

Rollen innebär även att:

* Leda och utveckla SSG:s nätverk inom elområdet.
* Sammanställa och bearbeta information från arbetsgrupper som ligger till grund för nya eller uppdaterade standarder.
* Planera, samordna och genomföra konferenser och webbinarier.
* Vara rådgivare och stöd till externa kunder inom teknikområdet.

Placeringsort är Sundsvall. Resor förekommer i tjänsten. B-körkort är ett krav.

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av att leda projekt och att facilitera grupper av specialister mot gemensamma mål. Du trivs i rollen som brygga mellan teknik och människor. Du har en teknisk bakgrund, gärna från industrin, och är van att arbeta i en miljö där teknik och samverkan går hand i hand. Erfarenhet av arbete med elsäkerhet är meriterande, liksom kunskap om standarder, branschregler eller andra typer av regelverk. Du har mycket god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt, på svenska och engelska.

Som person är du strukturerad, drivande och prestigelös, med en trygghet i din yrkesroll. Du kommunicerar öppet, samarbetar gärna med andra och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Vi ser gärna att du är en relationsbyggande nätverkare som motiveras av att förstå kundernas behov och bidra till affärsmässig utveckling - samtidigt som du har ett genuint engagemang för elteknik och branschens framtid.

Vad kan vi erbjuda dig

Hos oss får du arbeta i en organisation som kombinerar teknik, kunskap och samhällsnytta. Du blir en del av ett engagerat team med stark laganda, stort ansvar och mycket frihet. Här får du möjlighet att påverka både branschens utveckling och framtidens hållbara samhälle.

Vår vision är tydlig:
Safety and skills for everyone, every day.

Vill du vara med och göra den till verklighet?

Förmåner för dig som medarbetare hos SSG:

Modernt kontor med egna arbetsplatser

Inspirerande mötesytor med studio, arkadspel och en 3D-printer

Inkluderande arbetsmiljö med god gemenskap och en hållbar prestationskultur

Kompetensutveckling på arbetstid

Friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt möjlighet till innebandy, gruppträning och padel med kollegorna

Arbetstidsförkortning med lediga dagar och sommar-/vintertid

Privat sjukvårdsförsäkring

Tjänstepension ITP1 och kollektivavtal

Vinstdelning när det går bra för SSG

Kontakt

Vi samarbetar med Jefferson Wells i denna rekrytering och har du frågor eller vill veta mera är du välkommen att ringa Karin Frisendahl, 070- 377 45 46, karin.frisendahl@jeffersonwells.se. Det går även bra att kontakta Philip Reiz, rekryterande chef, 070-259 54 51, philip.reiz@ssgsolutions.com

Din ansökan vill vi ha via länken senast den 30 november.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till en framåtblickande organisation med starkt fokus på kvalitet och hållbarhet, ser vi fram emot din ansökan!

Ansök nu

HR-generalist till spännande uppdrag i Sundsvall

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Nov 5
Vill du ta nästa steg i din HR-karriär och vill ta nästa steg i en internationell och föränderlig miljö? Nu söker vi på Jefferson Wells en engagerad HR-generalist till ett uppdrag hos en av våra globala industrikunder i Sundsvall. Uppdraget är ett konsultuppdrag via Jefferson Wells med ambition om överrekrytering till kund på sikt.

Om rollen

I rollen som HR-generalist blir du en viktig del av kundens People Operations-team för norra Europa, där du stöttar både den svenska organisationen och samarbetar med kollegor internationellt.

Du får möjlighet att arbeta brett med HR-relaterade frågor och utvecklas inom hela medarbetarresan - från rekrytering och introduktion till personaladministration, arbetsrätt, fackliga kontakter och medverkan i olika HR-projekt.
Rollen är både operativ och koordinerande, och passar dig som vill bygga erfarenhet i ett globalt företag med hög förändringstakt och ett starkt HR-nätverk.

Exempel på arbetsuppgifter

* Stöd till chefer i operativa HR-frågor och processer
* Delta i rekrytering och introduktion av nya medarbetare
* Hantera personaladministration och uppdatera HR-system
* Medverka i lokala och internationella HR-initiativ
* Bidra till en positiv, inkluderande och välfungerande arbetsplats

Vem är du?

Vi söker dig som har en universitetsutbildning inom HR/Personalvetenskap eller motsvarande, och 1-3 års erfarenhet av HR-arbete, till exempel som HR-assistent, HR-koordinator eller HR-generalist.
Du trivs i en miljö där du får ta ansvar, samarbeta och utvecklas i takt med verksamheten.

För att lyckas i rollen tror vi att du:

* Har goda kunskaper i svenska arbetsrättsliga frågor
* Är trygg i att kommunicera på både svenska och engelska
* Har erfarenhet av HR-system (gärna Workday) och goda kunskaper i Excel
* Är strukturerad, serviceinriktad och har ett prestigelöst sätt att samarbeta
* Är nyfiken, engagerad och ser möjligheter i förändring

Vi erbjuder

Detta är en spännande möjlighet att växa inom HR i en global och framtidsinriktad organisation.
Som konsult hos Jefferson Wells blir du en del av ett stort professionellt nätverk och får tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling, handledning och trygga anställningsvillkor.

Uppdraget löper initialt på konsultbasis, med god möjlighet till övergång i anställning hos kund för rätt person.

Ansökan

Låter det som något för dig?
Varmt välkommen med din ansökan via Jefferson Wells redan idag - urval sker löpande!

Ansök nu

HR-generalist till globalt industriföretag

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Okt 29
Har du erfarenhet av brett HR-arbete och vill utvecklas i en internationell miljö? Vi söker nu en HR-generalist till ett spännande uppdrag.

Om rollen

Som HR-generalist blir du en viktig del av HR-funktionen hos ett välkänt globalt industriföretag. Du kommer att arbeta nära chefer och medarbetare i det dagliga HR-arbetet och bidra till att driva och utveckla företagets personalprocesser.

I rollen ingår bland annat:

* Stöd till chefer i personalrelaterade frågor såsom rekrytering, onboarding och arbetsmiljö
* Administration kopplad till anställningar, personalförändringar och löneunderlag
* Delaktighet i HR-projekt och utvecklingsinitiativ
* Samverkan med fackliga representanter
* Bidrag till employer branding- och trivselaktiviteter
* Du blir en del av ett engagerat HR-team med nära samarbete över olika verksamhetsområden.

Om dig

Vi söker dig som har en utbildning inom HR, personalvetenskap eller motsvarande, samt erfarenhet av en liknande roll. Du trivs i en operativ och varierad HR-roll där du får kombinera administration med rådgivning och utvecklingsarbete.

Vi tror att du:

* Har goda kunskaper inom arbetsrätt och kollektivavtal
* Är trygg i att ge stöd till chefer och medarbetare
* Arbetar strukturerat och har ett prestigelöst förhållningssätt
* Har god datorvana och erfarenhet av HR-system
* Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska

Vi erbjuder

Ett stimulerande uppdrag via Jefferson Wells där du får möjlighet att bidra i en professionell HR-miljö inom industrin. Du erbjuds en roll där du får bredda din kompetens och utvecklas i ett företag som värdesätter engagemang, samarbete och utveckling.

Plats: Sundsvall
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid

Ansökan

Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Ideal shala, konsultchef på Jefferson Wells.

Ansök nu

Ekonom till Mjälloms Tunnbröd

Redovisningsekonom
Läs mer Okt 23
Mjälloms Tunnbröd är Sveriges äldsta tunnbrödsbageri, grundat 1923 och fortfarande i samma familjs ägo. Vi är det näst största tunnbrödsbageriet i Sverige, med försäljning både inom och utom landet. Vid vårt bageri driver vi även en välsorterad delikatessbutik och en restaurang som årligen lockar omkring 60 000 besökare.


Är du en engagerad och noggrann ekonom som söker en utvecklande roll i ett livsmedelsföretag med både anrik historia och framtidsfokus - och som dessutom har egen delikatessbutik och restaurang? Vill du bli en viktig del av vår resa framåt?





Om rollen

I rollen som Ekonom får du ett omväxlande och ansvarsfyllt uppdrag där du har det övergripande ansvaret för företagets ekonomiska och administrativa funktioner. Du blir en nyckelperson i organisationen och arbetar nära både platschef och VD. Rollen är bred och ger dig möjlighet att arbeta såväl operativt som strategiskt - och att utveckla arbetssätt som förbättrar ekonomistyrningen och ger snabbare beslutsunderlag.

Exempel på dina arbetsuppgifter:
* Löpande redovisning och hantering av kund- och leverantörsreskontra
* Löner och personaladministration
* Månads- och årsbokslut
* Enklare koncernredovisning
* Stöd till verksamheten i ekonomiska frågor och styrning
* Arbete i affärssystemen Monitor och Fortnox

På sikt finns goda möjligheter att växa i rollen och ta ett större ansvar för finansiella analyser, produktkalkyler, beslutsunderlag och utveckling av våra ekonomiska styr- och kontrollsystem. Du kommer även vid behov att bidra med stöd till andra delar av verksamheten, vilket gör rollen både varierande och central för företagets fortsatta utveckling.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och är placerad vid vår verksamhet i Ullånger.

Vem är du?

Vi söker dig som är självgående, strukturerad och lösningsorienterad, och som har lätt för att ta egna initiativ och fatta välgrundade beslut i vardagen. Du har goda redovisningskunskaper och gärna en högskoleutbildning inom ekonomi. Har du dessutom erfarenhet från ett tillverkande företag - gärna inom livsmedelsbranschen - och kunskap inom koncernredovisning, ser vi det som ett extra plus.

Som person är du positiv, lyhörd och trivs med att samarbeta över avdelningsgränser. Du kommunicerar obehindrat med både kollegor och externa kontakter, och din analytiska förmåga tillsammans med ett gott ordningssinne gör att du har lätt för att se helheten och bidra till vår långsiktiga utveckling

Vi erbjuder

Hos oss får du ett självständigt och utvecklande arbete i ett familjeägt företag med blicken riktad mot framtiden. Här ges du möjlighet att verkligen påverka - och vara med och bidra till både tillväxt och lönsamhet.

Vi är en arbetsplats där gemenskap, tradition och nytänkande går hand i hand, och vi tror på att ge våra medarbetare utrymme att växa. För rätt person finns mycket goda möjligheter att utvecklas tillsammans med oss.

Kontakt

Vi samarbetar med Jefferson Wells och har du frågor är du varmt välkommen att ringa Karin Frisendahl, 070-3774546, karin.frisendahl@jeffersonwells.se. Din ansökan vill vi ha via länken senast den 12 november.

Ansök nu

Enhetschef inköp och upphandling

Administrativ chef
Läs mer Okt 17
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större.

Hos oss får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag. Med 7 000 medarbetare och över 200 yrken arbetar vi varje dag för att Västernorrlands invånare ska få tillgång till en god hälso- och sjukvård, hållbar regional utveckling och service i toppklass.

Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland.

Vill du vara med och forma framtidens inköps- och upphandlingsverksamhet - i en samhällsviktig organisation där strategi, ekonomi och utveckling går hand i hand?
Hos oss får du en nyckelroll i att driva förändring i en komplex och dynamisk miljö, med stort utrymme att påverka både arbetssätt och resultat.

Om uppdraget

Enheten Inköp och Upphandling tillhör från 2025 den nya verksamheten Administrativt stöd, som även omfattar HR, Ekonomi, Kommunikation samt Säkerhet och beredskap. Denna verksamhet ingår i regionledningsförvaltningens nya organisation Stöd och service, som trädde i kraft samma år. Under kommande år ska stödet standardiseras och utvecklas utifrån organisationens behov.

Enheten ansvarar för både operativa och strategiska inköp, upphandlingar samt avtalsförvaltning, med fokus på hela inköpsprocessen. Ett omfattande förändringsarbete pågår för att stärka det strategiska inköpsarbetet i regionen.

Enheten har 26 medarbetare i roller som inköpsstrateg, upphandlare, avtalscontroller, inköpare och avropare. Placeringen är i Härnösand, men medarbetare finns även i Sundsvall och Örnsköldsvik, vilket innebär visst distansledarskap och resor inom länet. Du ingår i verksamhetschefens ledningsgrupp tillsammans med sju andra enhetschefer. Tillsammans ansvarar ni för att vidareutveckla stödfunktionernas gemensamma uppdrag och leda arbetet med att forma framtidens administrativa tjänster.

Som enhetschef har du ett övergripande ansvar för att leda, utveckla och följa upp verksamheten inom din enhet, vilket innefattar personalansvar, verksamhetsansvar samt ansvar för ekonomi och resultat. Du har ett nära samarbete med övriga stödfunktioner inom regionen och samverkar med verksamhetschef och andra enhetschefer för att säkerställa en långsiktig och hållbar utveckling av såväl arbetssätt som organisation.

En central del av uppdraget är att driva och optimera enhetens processer och arbetssätt, med särskilt fokus på förbättringsarbete och förändringsledning. Du förväntas ta en aktiv roll i att vidareutveckla enheten och dess funktion som en strategisk aktör inom inköp och upphandling. I detta arbete är det viktigt att ligga i framkant när det gäller processer, arbetssätt och tekniska lösningar.

Din bakgrund

Vi söker dig med akademisk utbildning inom ett för tjänsten relevant område, alternativt med motsvarande kompetens förvärvad genom erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har aktuell erfarenhet från en ledande befattning inom inköp och upphandling, eller från en kvalificerad specialistroll inom inköpsverksamhet i offentlig sektor, med mycket god kännedom om lagen om offentlig upphandling (LOU) och dess tillämpning.

Det är meriterande om du har utbildning i förändringsledning samt andra relevanta utbildningar inom upphandlingsområdet. Erfarenhet av inköpsarbete inom offentlig verksamhet och avtalsrätt, vana vid förhandling och avtalsuppföljning samt erfarenhet av verksamhetsutveckling ses också som fördelar.

Du kommunicerar väl på svenska och engelska, både i tal och skrift. Som tydlig, stödjande och strategisk ledare motiverar du medarbetare, skapar delaktighet och samordnar arbetet mot gemensamma mål. Du behåller fokus och stabilitet även i pressade situationer, har god samarbetsförmåga och agerar med helhetssyn för verksamhetens bästa. Du driver utveckling och förändring strukturerat och målmedvetet. Rollen kräver ett innovativt, digitalt arbetssätt och god samverkan med interna och externa aktörer på regional och nationell nivå.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se).

Kontakt och ansökan

Vi samarbetar med Jefferson Wells i denna rekrytering. Har du frågor är du välkommen att kontakta Karin Frisendahl, 070-377 45 46, karin.frisendahl@jeffersonwells.se

Fackliga kontakter: Saco, Eva Coos Berglund, 0611-801 65, eva.coos.berglund@rvn.se. Vision, Emelie Westin, 0611- 804 36, emelie.westin@rvn.se

Välkommen med din ansökan via länken senast 9 november.

Observera att vissa tjänster inom Region Västernorrland är placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför bli aktuell.

Ansök nu

Affärsområdeschef Science Park

Administrativ chef
Läs mer Okt 1
BizMaker arbetar för att forma framtidens Västernorrland. Med fokus på entreprenörskap, innovation och attraktion jobbar vi för att forma nya idéer till hållbara lösningar, möjliggöra nya etableringar och hjälpa dagens företag att ställa om. Allting börjar med en gnista - hos oss finns engagemanget, nyfikenheten och kunskapen som ger den kraft att spraka och skina. Välkommen in i värmen!

I Sverige är vi ett 70-tal inkubatorer och science parks som arbetar tillsammans för att på bästa sätt stärka varandra och utveckla Sverige som innovationsland. Nära relationer med andra partners och ett stort kontaktnät med specialister gör BizMaker till ett resursstarkt bollplank för regionens alla nyskapare

Vill du vara med och forma framtidens näringsliv i Västernorrland och bidra till en utveckling som gynnar både människa, samhälle och planet? Trivs du i en dynamisk miljö där du får leda processer, bygga relationer och navigera i komplexa system? Då kan detta vara rollen för dig.

Om tjänsten

Uppdraget handlar om att samarbeta med etablerat näringsliv och offentliga aktörer för att stärka deras förmåga att växa, utvecklas och driva innovation och förändring. Det gör du genom att forma och vidareutveckla erbjudanden och processer som gör detta möjligt. Du leder ett mindre team med bred kompetens där samarbete och ömsesidigt stöd är centralt. Tillsammans driver ni förändring, samverkan och regional tillväxt.

I rollen ingår att:

* Utveckla strategiska nätverk i mötet mellan näringsliv, akademi och offentlig sektor.
* Delta i nationella och internationella nätverk för att bygga relationer och projektsatsningar framåt.
* Stötta förändringsarbete i både näringslivet och den offentliga sektorn.
* Samordna och driva utvecklingsprojekt som utifrån näringslivets och samhällets utmaningar och möjligheter.
* Ansvara för vårt tillväxtprogram för micro- och småföretag med vilja att växa.
* Bygga relationer med företag i regionen i syfte att stärka konkurrenskraften och innovationsförmågan.
* Identifiera framtida behov kopplade till hållbar utveckling och samhällsomställningen.

BizMaker finns i hela Västernorrland med miljöer i Härnösand, Ånge, Sollefteå, Örnsköldsvik och Sundsvall och består av cirka 20 medarbetare. Som affärsområdeschef ansvarar du för Science Park-verksamheten och ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD.

Tjänsten är placerad i Sundsvall och innebär resor i länet.

Vem är du?

Du är en ledare som bygger tillit och skapar delaktighet. Din lyhördhet och strategiska blick gör att du ser helheten och samtidigt fångar viktiga detaljer. Du trivs i både strategiska och operativa frågor och kan omsätta insikter till konkreta initiativ. Erfarenhet av innovationsledning, forskning och utveckling, större bolag eller offentligt finansierade projekt är meriterande - särskilt om du är van att navigera i komplexa system. Du har ett brett nätverk, brinner för innovation och entreprenörskap och ser möjligheter att koppla samman människor, företag och resurser.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper: nyfikenhet, kreativitet och förmåga att ta ansvar.

Vi erbjuder dig

Hos oss blir du en del av Team BizMaker - ett arbetslag där alla bidrar till den nyfikenhet, kreativitet, handlingskraft och kompetens som skapar magin i vår gemenskap. Vi är en liten organisation i ständig utveckling, där du som medarbetare har stor möjlighet att påverka och växa tillsammans med oss.

Vi tror på frihet under ansvar - för vi vet att det är ditt liv och dina intressen utanför jobbet som gör dig till den du är. Vår arbetsmiljö och vårt arbetssätt skapar utrymme för både kreativitet och balans i livet.

Kontakt

Vi samarbetar med Jefferson Wells i denna rekrytering. Har du frågor är du välkommen att kontakta Karin Frisendahl, 070-3774546, karin.frisendahl@jeffersonwells.se. Din ansökan vill vi ha via länken senast den 22 oktober.

Ansök nu