Inköpsassistent jobb i Sundsvall

Hitta lediga jobb som Inköpsassistent i Sundsvall. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet. Du kan också klicka på en arbetsgivare och se alla jobben i Sundsvall från den arbetsgivaren.

NavAero Avionics AB söker Produktionsadministratör

Inköpsassistent
Läs mer Jan 19
navAero Avionics AB söker Produktionsadministratör
navAero Avionics grundades 2003 och har sedan dess varit världsledande i utvecklandet av EFB teknologi. navAero ägs idag av Anuvu, som är en amerikansk koncern aktiv inom flygbranschen. navAero har sitt kontor i Sundsvall med ett 20-tal anställda som hanterar utveckling, produktion och kundprojekt. En EFB är enkelt förklarat en dator som används av piloterna inför, under och efter en flygning. Idag används primärt kommersiella tablets som t.ex. iPads eller Microsoft Surface som EFB. navAeros produkter integrerar dessa tablets i flygplanets cockpit med mekaniska hållare, dockningsstationer för laddning samt inkoppling på andra system i flygplanet för dataöverföring. https://www.anuvu.com/our-markets/aviation

Vi söker nu en Produktionsadministratör
Du kommer att arbeta med administration och beredning. Rollen innebär att du skall bistå inköps- och produktionsadministrationen med allmänt administrativt stöd samt följa upp konstruktions- och produktionsdata och se till att systemet är uppdaterat. Det är en viktig och korrdinerande roll där du kommer att arbeta i nära samarbete med samtliga avdelningar och funktioner i företaget.

Vem är du?
Som person är du trygg i dig själv och har lätt för att skapa förtroende och goda relationer. Du är analytisk och har förmåga att ta egna initiativ och lösa problem. Vidare behöver du vara noggrann och ha god administrativ förmåga.

Vi söker dig som
-har en slutförd gymnasieutbildning
-har god datavana och är kunnig i Officepaketet
-har mycket goda kunskaper i svenska och engelska.

Det är inte nödvändigt att ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, men det är meriterande om du har allmän kunskap inom produktion, lager och logistik samt erfarenhet av att tolka ritningar och specifikationer.

Anställningsomfattning
Heltid , anställd av navAero
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Arbetstid och lön
Dagtid, lön efter överenskommelse

Vi samarbetar med OnePartnerGroup i den här rekryteringen. För ytterligare information: Kontakta Rekryteringsansvarige Jens Olsson 060-789 05 01. Ansök senast 2022-02-20 på OnePartnerGroups hemsida. Urval sker löpande så ansök redan i dag!



Om OnePartnerGroup
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern med ett unikt helhetskoncept för företag. Vi är en trygg partner när du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Hos oss har du tillgång till den bästa lokala kompetensen inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Du får också flexibla lösningar som möjliggör långsiktig tillväxt och lönsamhet. Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksamma på ett 50-tal orter, med cirka 2500 engagerade medarbetare. Genom vår kännedom om, och närvaro på, så många platser är vi Sveriges lokalaste samarbetspartner. Hur kan vi hjälpa dig?
Varmt välkommen till www.onepartnergroup.se

Ansök nu

navAero Avionics AB söker Produktionsadministratör

Inköpsassistent
Läs mer Okt 8
navAero Avionics AB söker Produktionsadministratör
navAero Avionics grundades 2003 och har sedan dess varit världsledande i utvecklandet av EFB teknologi. navAero ägs idag av Anuvu, som är en amerikansk koncern aktiv inom flygbranschen. navAero har sitt kontor i Sundsvall med ett 20-tal anställda som hanterar utveckling, produktion och kundprojekt. En EFB är enkelt förklarat en dator som används av piloterna inför, under och efter en flygning. Idag används primärt kommersiella tablets som t.ex. iPads eller Microsoft Surface som EFB. navAeros produkter integrerar dessa tablets i flygplanets cockpit med mekaniska hållare, dockningsstationer för laddning samt inkoppling på andra system i flygplanet för dataöverföring. https://www.anuvu.com/our-markets/aviation

Vi söker nu en Produktionsadministratör
Du kommer att arbeta med produktionsadministration och beredning, rollen innebär att du skall bistå inköps och produktionsadministrationen med allmänt administrativt stöd. Följa upp konstruktions och produktionsdata och se till att systemet är uppdaterat. Det är en viktig och korrdinerande roll där du kommer att arbeta i nära samarbete med samtliga avdelningar och funktioner i företaget.
  
Vi söker dig som har relevant utbildning, tekniskt intresse och allmän kunskap inom produktion, lager och logistik. Du har dokumenterad erfarenhet av att tolka ritningar och specifikationer, du är kunnig i Officepaketet och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Som person är du kommunikativ, analytisk och har förmåga att ta egna initiativ och lösa problem.

Anställningsomfattning
Heltid
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Arbetstid och lön
Dagtid, lön efter överenskommelse

Vi samarbetar med OnePartnerGroup i den här rekryteringen. För ytterligare information: Kontakta Rekryteringsansvarige Jens Olsson 060-789 05 01. Ansök senast 2021–10–31 på OnePartnerGroups hemsida. Urval sker löpande så ansök redan i dag!


Om OnePartnerGroup
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern med ett unikt helhetskoncept för företag. Vi är en trygg partner när du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Hos oss har du tillgång till den bästa lokala kompetensen inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Du får också flexibla lösningar som möjliggör långsiktig tillväxt och lönsamhet. Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksamma på ett 50-tal orter, med cirka 2500 engagerade medarbetare. Genom vår kännedom om, och närvaro på, så många platser är vi Sveriges lokalaste samarbetspartner. Hur kan vi hjälpa dig?
Varmt välkommen till www.onepartnergroup.se

Ansök nu

Kommersiell assistent sourcing & logistics

Inköpsassistent
Läs mer Jul 13
SCA Forest Products AB

En hållbar arbetsplats – en renare värld

Gillar du logistik och brinner för inköp och affärer? Då kanske detta är din nästa utmaning! Till SCA Logistics Sourcing & Sales söker vi nu en Kommersiell assistent inom Inköp & Logistik.

På SCA har vi en tydlig plan för våra medarbetare. Den hänger ihop med vårt syfte: att med skogens kraft bidra till en hållbar framtid. Oavsett var du är i livet har vi plats för dig som vill utveckla och utvecklas, göra skillnad och tänka nytt. För när våra medarbetare växer, växer även vår verksamhet. 
SCA Logistics är en del i SCA Sourcing & Logistics som samordnar och hanterar inköp och logistik för SCA. SCA Logistics erbjuder omfattande sjö-, terminal- och landtransporttjänster inom Europa och till översjömarknader för en bred kundbas. Vår verksamhet stöds av ett nätverk av terminaler på strategiska platser i Europa. Affären bygger på ett koncept där våra terminaler och fartygssystem integreras på bästa sätt. Läs mer på www.sca.com/logistics.

Din nästa utmaning

I rollen som kommersiell assistent kommer du att vara delaktig i genomförandet av upphandlingar för sjö-, bil- och järnvägsfrakter samt terminaler. Inom landtransporter arbetar vi främst inom Skandinavien och övriga Europa samt USA. Inom sjöfrakt arbetar vi världsomspännande. Du kommer att assistera i stora sjötransport- eller landtransportupphandlingar, jobba med avtal, kalkyler och prislistor. Vidare kommer du att ha kontakt med kunder och leverantörer. Arbetet präglas av en blandning av att lösa snabba frågeställningar och långsiktiga projekt kring upphandling för värdeskapande logistiklösningar. 
Som kommersiell assistent arbetar du i ett team nära avdelningschef samt med våra operativa enheter inom SCA Logistics.

Vem är du?

Du har erfarenheter inom inköp eller logistik, gärna från sjö, åkeri- och järnvägsbranschen. Det är meriterande om du har eftergymnasialutbildning inom inköp och logistik.
För att lyckas i denna roll tror vi att du har en god administrativ förmåga, är analytiskt lagd, och gillar att arbeta med siffror samt har ett affärsmässigt tänk. Du är kommunikativ med förmåga att bygga förtroendefulla relationer. Kommunicerar obehindrat på såväl svenska och engelska i både tal och skrift. 
För oss är det också viktigt att ditt beteende samspelar med SCAs kärnvärden: respekt, högklassighet och ansvar.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder ett arbete där varje dag är stimulerande, varierande och händelserikt. Du kommer jobba i ett team med engagerande kollegor.
Utgångspunkten är en hälsosam och säker arbetsmiljö. Vi jobbar också medvetet för att skapa ett högt värde för individen och en stolthet över det vi gör tillsammans. Att jobba på SCA ska vara ett meningsfullt arbetsliv. För vi vet att det är människorna som gör framgångarna. Varje dag, året runt.

Vi söker två personer för tillsvidareanställning, en på respektive avdelning landtransporter och sjötransporter.  

Vill du veta mer?

För mer information om tjänsten: Lotta Åkre, Kommersiell Chef, Bil, järnväg och terminal, 060-19 36 21, lotta.akre@sca.com eller Mikael Toft, Kommersiell chef sjö, 060-19 35 31, mikael.toft@sca.com 
För mer information om rekryteringsprocessen: Alma Henriksson, HR-specialist rekrytering, 090-15 40 45, alma.henriksson@sca.com
Facklig företrädare: Magnus Jonsson, Unionen: 060-193 526, magnus.jonsson.logistics@sca.com Anette Karlsson, Sveriges Ingenjörer Saco 060-194 410, anette.karlsson@sca.com
Sista ansökningsdag: 2021-08-30 Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag. 

Om SCA

Kärnan i SCAs verksamhet är skogen, Europas största privata skogsinnehav. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder papper för tryck och förpackningar, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar.

Ansök nu

Inköpsassistent till Sundsvall

Inköpsassistent
Läs mer Mar 31
Vi på Poolia söker en inköpsassistent för en visstidsanställning, t o m 2021-10-31 med chans till förlängning.

I rollen som inköpsassistent kommer du huvudsakligen att arbeta med fakturahantering, leveransbevakning och inköp av reservdel hos vår kund i Sundsvall. Du kommer att jobba med leveransbevakning för de leverantörer och produkter som du har ansvar för.

Om tjänsten
Vi söker dig men någon form av teknisk utbildning. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av inköp eller produktion samt har kunskap att läsa och förstå tillverkningsritningar. Viktigast är dock att du har ett driv att vilja utvecklas och ser möjligheter istället för hinder.

Arbetet ställer höga krav på din förmåga att förstå tekniska specifikationer och har du erfarenhet och kunskap inom industri är det en fördel. Dina personliga egenskaper är av stor vikt. Vi söker dig som är strukturerad, målmedveten och van att driva frågor framåt, självständigt eller i grupp. Du kan se nya lösningar och har god förmåga att samarbeta.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Ansök nu

Material Manager Assistant till Valmet

Inköpsassistent
Läs mer Jan 28
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 18 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Valmet. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Valmet är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin.

Valmet AB ingår i den finska Valmet-koncernen och levererar anläggningar, utrustning, processlösningar, service och experthjälp till pappersbruk, kemiska och mekaniska massabruk, fiberboard och energiindustri över hela världen.

Idag arbetar cirka 13 000 anställda på Valmet Globalt utav dessa arbetar ca 1500 i Sverige och 450 är placerad i Sundsvall.

I Sundsvall har Valmet 450 anställda och levererar processer och utrustning för kemisk och mekanisk massaframställning, fiberboardproduktion, balhantering och hydrolyssystem för framställning av biobränslen.

Valmet har en stor kundbas i Skandinavien. Tre av fyra svenska pappersbruk är levererade av Valmet (86% av kapaciteten). Många marknadsledande globala skogs- och energiföretag har sin bas i Sverige, till exempel SCA och Stora Enso.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Material Manager Assistant arbetar du på service och eftermarknad. Du ansvarar för att driva och uppmärksamma berörda interna parter om sena betalningar. Arbetsuppgifterna består av att hämta information från system, filtrera och exportera data för att sedan sammanställa den. Informationen skickas sedan till berörda Mill Sales Manager internationellt. Du arbetar kontinuerligt med uppföljningar för att minska kundfordringar.

I ditt ansvarsområde ingår även lagerstyrning och att få ner lagervärdena.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasial utbildning
• Du har erfarenhet av arbete i en affärsverksamhet
• Du är duktig på excel, statistik och har god förståelse för olika system
• Du är duktig på att kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift

I rollen som Material Manager Assistant arbetar du dagligen med stora mängder data och det är av vikt att du är noggrann i ditt arbete. Du har många kontaktytor och där du behöver vara drivande samt har struktur för att komma framåt. I ditt ansvar ingår då att driva på andras arbete och se till att kundfordringarna minskas, där behöver du ha ett lugn och hanterera dina kontakter internt i samråd med din närmsta chef.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Sundsvall, arbete på distans kan komma att bli aktuellt inledningsvis
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Inköpsassistent, inköp, service, lager, lagerstyrning, eftermarknad, excel, statistik, Sundsvall, Valmet, omgående

Ansök nu

Produktexpert Snöskoter

Inköpsassistent
Läs mer Aug 6
Nordens största onlinebutik för snöskoter söker drivna produktexperter till kontoret i Sundsvall. Du kommer arbeta inom inköpsavdelningen tillsammans med ett starkt, motorintresserat team inom MX, MC och Snöskoter.

I ditt arbete kommer du optimera försäljning av produkter i ditt segment genom att skriva säljande produkttexter, bygga snöskoterregister, anpassa reservdelar till rätt skoter samt ladda upp nya sortiment. Du kommer ha nära samarbete med Kategorichefen för skoter, där du ansvarar för att sortimentet är publicerat med högsta kvalitet på texter, filtrering och kategorisering.

Vi erbjuder en utmanande atmosfär där du får arbeta med ett gäng skoterintresserade och vara med och optimera vårt sortiment på sledstore.se.

Du rapporterar till Product Infomation Team Leader

I tjänsten kan det tillkomma resor till vårt huvudkontor i Stockholm

- Basic Excel och office kunskaper
- Flytande Engelska i tal och skrift
- God uttryckningsförmåga i tal och skrift
- Bra kunskap inom skoter, dess produkter och marknad.
- Förståelse för kundens konsumtionsbeteende
- Hög arbetsmoral
- Lösningsorienterad


Pierce AB is the ecommerce company that has grown to become Europe’s biggest online retailer for gear and accessories within Motorcycles and Snowmobiles. We do this throughout Europe through our shops 24MX, XLmoto and SledStore. The company is in an amazing growth spurt, growing by more than 40% yearly, always with black numbers on the last row. At the beginning of 2009 we were a team of 4, today we are more than 350 international professionals, committed to giving our customers across 17 European markets a huge range of products and an extraordinary level of service. Our turnover during 2017 was 60 MEUR, up 45% from the year before.

During 2018, Pierce has acquired the spanish e-tailer Motobuykers as well as MX Vice, Europe's largest online community for motocross.

It started with passion for our sport, was driven by the enthusiasm of our staff and we still dare to reach out for more with love and dedication for our customers.

Join us on our quest to become the most admired retailer within the motor industry and shape the way motor enthusiasts shop by offering a state-of-the-art online shopping experience built on passion, professionalism, and a good dose of rebellious spirit.

We are passionate about riding motorcycles and have an exciting program for employees who want to learn to ride or get more involved in motorsport

Ansök nu

Produktexpert Snöskoter

Inköpsassistent
Läs mer Maj 3
Nordens största onlinebutik för snöskoter söker drivna produktexperter till kontoret i Sundsvall. Du kommer arbeta inom inköpsavdelningen tillsammans med ett starkt, motorintresserat team inom MX, MC och Snöskoter.

I ditt arbete kommer du optimera försäljning av produkter i ditt segment genom att skriva säljande produkttexter, bygga snöskoterregister, anpassa reservdelar till rätt skoter samt ladda upp nya sortiment. Du kommer ha nära samarbete med Kategorichefen för skoter, där du ansvarar för att sortimentet är publicerat med högsta kvalitet på texter, filtrering och kategorisering.

Vi erbjuder en utmanande atmosfär där du får arbeta med ett gäng skoterintresserade och vara med och optimera vårt sortiment på sledstore.se.

Du rapporterar till Product Infomation Team Leader

I tjänsten kan det tillkomma resor till vårt huvudkontor i Stockholm

- Basic Excel och office kunskaper
- Flytande Engelska i tal och skrift
- God uttryckningsförmåga i tal och skrift
- Bra kunskap inom skoter, dess produkter och marknad.
- Förståelse för kundens konsumtionsbeteende
- Hög arbetsmoral
- Lösningsorienterad


Pierce AB is the ecommerce company that has grown to become Europe’s biggest online retailer for gear and accessories within Motorcycles and Snowmobiles. We do this throughout Europe through our shops 24MX, XLmoto and SledStore. The company is in an amazing growth spurt, growing by more than 40% yearly, always with black numbers on the last row. At the beginning of 2009 we were a team of 4, today we are more than 350 international professionals, committed to giving our customers across 17 European markets a huge range of products and an extraordinary level of service. Our turnover during 2017 was 60 MEUR, up 45% from the year before.

During 2018, Pierce has acquired the spanish e-tailer Motobuykers as well as MX Vice, Europe's largest online community for motocross.

It started with passion for our sport, was driven by the enthusiasm of our staff and we still dare to reach out for more with love and dedication for our customers.

Join us on our quest to become the most admired retailer within the motor industry and shape the way motor enthusiasts shop by offering a state-of-the-art online shopping experience built on passion, professionalism, and a good dose of rebellious spirit.

We are passionate about riding motorcycles and have an exciting program for employees who want to learn to ride or get more involved in motorsport

Ansök nu

Inköpsassistent till SCA

Inköpsassistent
Läs mer Dec 13
Du kommer framförallt att arbeta inom returfiber med den löpande administrationen kring inköp och logistik av returfiber till SCA Obbola och SCA Munksund. I inköpskategorin Produktionsmaterial ansvarar vi bland annat för inköp av bulkkemikalier, funktionskemikalier, returfiber och emballage för SCAs olika affärsenheter. Kategorin ansvarar också för SCAs försäljning av tallolja och terpentin.

I rollen kommer du bland annat arbeta med:
-Löpande kommunikation via mejl och telefon med både externa och interna kontakter hos t.ex. leverantörer, kunder, logistikplanerare och transportörer.
- Inköpsorderhantering.
- Registrering av inkommande leveranser.
- Beräkning och fakturering av förbrukning returfiber per bruk.
- Leverantörsfakturamatchning.
- Uppföljning och statistik.
- Arbetstiderna är vardagar dagtid.

Placeringsort för denna tjänst är Sundsvall.

Vi söker dig som har:
- Tidigare erfarenhet av inköpsarbete (logistik och/eller returfiber är mycket meriterande).
- Lägst 3-årigt gymnasium. Högskolestudier kan vara meriterande.
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
- Tyska, danska, norska är meriterande
- Mycket goda datakunskaper främst Excel.
- Gärna erfarenhet av arbete i ERP-system.

Tjänsten passar dig som är noggrann, serviceinriktad, ansvarstagande. Du ska kunna ta egna initiativ, vara positiv, social och kunna arbeta självständigt.

För oss är det också viktigt att ditt beteende samspelar med SCAs kärnvärden: respekt, högklassighet och ansvar.

Vi erbjuder personlig utveckling med en utmanande och intressant roll i en organisation som präglas av god stämning samt ett öppet och prestigelöst förhållningssätt.

På SCA bryr vi oss om dig som anställd. Vi strävar efter en hälsosam arbetsmiljö som ger dig förutsättningar för ett hållbart och roligt arbetsliv, oavsett var du är i livet.

Kärnan i SCAs verksamhet är skogen, Europas största privata skogsinnehav. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder papper för tryck och förpackningar, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar.

Ansök nu

Produktexpert Snöskoter

Inköpsassistent
Läs mer Okt 5
Norderns största onlinebutik för snöskoter söker drivna produktexperter till kontoret i Sundsvall. Du kommer arbeta inom inköpsavdelningen tillsammans med ett starkt, motorintresserat team inom MX, MC och Snöskoter.

I ditt arbete kommer du optimera försäljning av produkter i ditt segment genom att skriva säljande produkttexter, bygga snöskoterregister, anpassa reservdelar till rätt skoter samt ladda upp nya sortiment. Du kommer ha nära samarbete med Kategorichefen för skoter, där du ansvarar för att sortimentet är publiserat med högsta kvalitet på texter, filtrering och kategorisering.

Vi erbjuder en utmanande atmosfär där du får arbeta med ett gäng skoterintresserade och vara med och optimera vårt sortiment på sledstore.se.

Du rapporterar till Product Infomation Team Leader

I tjänsten kan det tillkomma resor till vårt huvudkontor i Stockholm

- Basic Excel och office kunskaper
- Flytande Engelska i tal och skrift
- God uttryckningsförmåga i tal och skrift
- Bra kunskap inom skoter, dess produkter och marknad.
- Förståelse för kundens konsumtionsbeteende
- Hög arbetsmoral
- Lösningsorienterad


Pierce AB is the ecommerce company that has grown to become Europe’s biggest online retailer for gear and accessories within Motorcycles and Snowmobiles. We do this throughout Europe through our shops 24MX, XLmoto and SledStore. The company is in an amazing growth spurt, growing by more than 40% yearly, always with black numbers on the last row. At the beginning of 2009 we were a team of 4, today we are more than 240 international professionals, committed to giving our customers across 17 European markets a huge range of products and an extraordinary level of service. Our turnover during 2017 was 60 MEUR, up 45% from the year before.

During 2018, Pierce has acquired the spanish e-tailer Motobuykers as well as MX Vice, Europe's largest online community for motocross.

It started with passion for our sport, was driven by the enthusiasm of our staff and we still dare to reach out for more with love and dedication for our customers.

Join us on our quest to become the most admired retailer within the motor industry and shape the way motor enthusiasts shop by offering a state-of-the-art online shopping experience built on passion, professionalism, and a good dose of rebellious spirit.

We are passionate about riding motorcycles and have an exciting program for employees who want to learn to ride or get more involved in motorsport

Ansök nu

Ledigt jobb som Inköpsassistent till SCA

Inköpsassistent
Läs mer Jun 18
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att skapa en profil, registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster.

Vi söker nu dig som vill jobba som inköpsassistent på SCA. Är du driven, positiv och gillar att ta egna initiativ? Då kan det här jobbet passa dig. Du blir anställd som konsult via Manpower men arbetar på SCA.

Om SCA: Kärnan i SCAs verksamhet är skogen, 2,6 miljoner hektar i norra Sverige. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder papper för förpackningar och tryck, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar.

Arbetsbeskrivning

Du kommer arbeta med att stödja Inköpschef returfiber med den löpande administrationen kring inköp och logistik av returfiber till SCA Obbola och SCA Munksund.
I rollen kommer du bland annat arbeta med:

* Löpande kommunikation via mejl och telefon med både externa och interna kontakter hos t.ex. leverantörer, kunder, logistikplanerare och transportörer.
* Inköpsorderhantering.
* Registrering av inkommande leveranser.
* Beräkning och fakturering av förbrukning returfiber per bruk.
* Leverantörsfakturamatchning.
* Uppföljning och statistik.
* Arbetstiderna är vardagar dagtid.

Vi söker dig som har:

* Tidigare erfarenhet av inköpsarbete (logistik och/eller returfiber är mycket meriterande)
* Lägst 3-årigt gymnasium. Högskolestudier är meriterande.
* Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
* Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
* Tyska, danska, norska är meriterande
* Mycket goda datakunskaper främst Excel.
* Gärna erfarenhet av arbete i ERP-system.

Tjänsten passar dig som är Noggrann, serviceinriktad, ansvarstagande. Du ska kunna ta egna initiativ, vara positiv, social och kunna arbeta självständigt.

Övrigt:

Start: 20/8 2018 tom 31/12 2018

Vart: Sundsvall, Tunadal

Omfattning: Heltid

Vad kan vi erbjuda dig?

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär av försäkringar, tjänstepension osv och goda fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult på Manpower erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag samt kompetensutveckling i form av interna utbildningar och föreläsningar via intranät.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in en ansökan idag!

För frågor, kontakta konsultchef Linnéa Hedenberg (se kontaktuppgifter)

Följ gärna oss på Facebook Manpower Sverige (Sundsvall) och Instagram manpower sundsvall där vi uppdaterar de senaste nyheterna!



Vi ser framemot din ansökan!

Ansök nu

Kommersiell assistent till SCA Sourcing & Logistics

Inköpsassistent
Läs mer Maj 31
I rollen som kommersiell assistent kommer du att vara delaktig i genomförandet av upphandlingar för bil- och järnvägsfrakter samt terminaler. Du kommer att assistera i en av de stora europeiska landtransportupphandlingarna, kalkyler och priser. Vidare kommer du att ha nära kontakt med våra respektive kunder för att förankra upphandlingarna.

Som kommersiell assistent arbetar du tätt med chefen för avdelningen samt med våra operativa enheter inom SCA Logistics.

SCA Logistics är en del i SCA Sourcing & Logistics som samordnar och hanterar inköp och logistik för SCA. SCA Logistics erbjuder omfattande sjö-, terminal- och landtransporttjänster inom Europa och till översjömarknader för en bred kundbas. Vår verksamhet stöds av ett nätverk av terminaler på strategiska platser i Europa. Affären bygger på ett koncept där våra terminaler och fartygssystem integreras på bästa sätt. Läs mer på www.sca.com/logistics.

Vi söker dig som har akademisk utbildning, gärna inom logistikområdet, eller som har motsvarande erfarenhet. Utöver detta tror vi att du har grundläggande kunskaper inom logistik, gärna från åkeri- och järnvägsbranschen. Vi vill också att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.

För att lyckas i denna roll tror vi att du har sinne för ordning och reda, gillar siffror och har ett kommersiellt tänk. Du bra på att kommunicera med andra och gillar analytiska arbetsuppgifter.

För oss är det också viktigt att ditt beteende samspelar med SCAs kärnvärden: respekt, högklassighet och ansvar.

Vi erbjuder ett arbete där varje dag är stimulerande, varierande och händelserikt. Du kommer jobba i ett team med engagerande kollegor.
Hållbarhet, innovation och omtanke genomsyrar allt vi gör inom SCA och därför är vi intresserade av individer som vill göra skillnad och vågar tänka nytt. På SCA bryr vi oss om dig som anställd. Vi strävar efter en hälsosam arbetsmiljö som ger dig förutsättningar för ett hållbart och roligt arbetsliv, oavsett var du är i livet.

Kärnan i SCAs verksamhet är skogen, 2,6 miljoner hektar i norra Sverige. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder papper för förpackningar och tryck, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar.

Ansök nu