Sundsvall: IT Teamledare BoS FVIS-programmet Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT Teamledare BoS FVIS-programmet Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-17 // Varaktighet: Deltid

Vi söker en engagerad och erfaren IT Teamledare för att leda och driva implementeringen av den nya beställnings- och svarsmodulen (BoS) inom FVIS-programmet i Sundsvall. Uppdraget är planerat att pågå från 1 januari 2024 till 31 december 2024, med möjlighet till förlängning till och med 31 december 2025.


Startdatum: 1 januari 2024
Slutdatum: 31 december 2024 (möjlighet till förlängning)
Omfattning: 100%
Uppdragsplats: Sundsvall (Resor förekommer)

 


Om uppdraget: Som IT Teamledare kommer du att ha ansvar för införandet av den nya BoS-modulen i Regionens journalsystem Cosmic. Målet är att skapa en homogen elektronisk beställningsfunktion integrerad i journalsystemet för olika remisstyper inom vården. Denna enhetliga funktion kommer att underlätta för användarna genom ett enhetligt användargränssnitt och möjlighet till spårbarhet och bevakning i systemet.


 


Arbetsuppgifter och projekt:


Implementering av BoS för remisstyper såsom klinisk kemi, mikrobiologi, patologi/cytologi, röntgen/klinisk fysiologi, och blod/transfusioner.
Planering, ledning och uppföljning av analys, design, implementation, test, produktionssättning, samt ansvar vid införande och efterföljande support.
Samverkan med andra regioner kring utformning och konfiguration av Cosmic BoS.
Hantering av sortimentskataloger per remisstyp och integrationer mot regionala produktionssystem.
Säkerställa nödvändig regional konfiguration och dokumentera testfall.
Arbete med applikationsnära arbetssätt, utbildningsmaterial, och genomförande av utbildning för olika yrkeskategorier.

 


Krav:


Erfarenhet av att leda och genomföra projekt inom IT-system eller IT-tjänster, inklusive integrationer i en organisation.
Förmåga att använda vanliga projektmodeller och planera arbete effektivt.
Erfarenhet av kravställning mot vårdsystemsleverantörer.
Minst två års erfarenhet av Beställning och svar (BoS) inom FVIS-programmet.
Förmåga att genomföra projekt enligt på marknaden vanligt förekommande projektmodeller

 


Meriterande:


Erfarenhet av att arbeta i DevOps.
Goda kunskaper i att integrera labbsystemen FlexLab, Sectra RIS och Sympathy.
Erfarenhet av integrationer och flöden mot Cosmic BoS.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Teamledare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Teamledare.

Teamledare

Läs mer Maj 15
Nytt
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Vill du leda ett team och bidra till att utveckla framtidens arbetsplats på en av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser? Då tycker vi att du ska söka tjänsten som Teamledare!

Om rollen
I rollen som Teamledare bidrar du till att skapa bästa möjliga arbetsplatsupplevelse, Tillsammans med ditt team säkerställer ni upplevelsen som medarbetare och besökare har på arbetsplatsen under en arbetsdag.

Tjänsten innebär att leda och arbeta med personalen schemaläggning samt administrera alla inkommande felanmälningar. Du är en brygga mellan ISS dag- och helg personal där du spelar en viktig roll i att säkerställa att arbetsplatsen är i gott skick inför vår kunds nästkommande arbetsdag. Vidare innefattar rollen:

• dagliga avstämningar med medarbetare
• Minst 50% arbete ute i driften
• rondering och tillsyn av allmänna ytor som en del av planering och schemaläggning för kvällspersonalen
• kvalitetskontroll av operativa områden
• personaladministration

Tjänsten är på heltid vikariat fram till 2024-12-31 med eventuell förlängning.

Arbetstiderna är 06:00-15:00 måndag – fredag, Kväll och helg kan förekomma.

Vi erbjuder
Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.

Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats.

ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa

Vem söker vi?
Som person är du serviceinriktad, drivande och engemangsskapande. Du är flexibel, arbetar lösningsfokuserat och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, är öppen och lyhörd.

För att lyckas i rollen ser vi även att du har:

• gymnasieutbildning och minst tre års relevant yrkeserfarenhet
• erfarenhet av personalansvar
• erfarenhet och kunskap av ärendehanteringssystem
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
• erfarenhet i Office 365

Din ansökan
Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Varmt välkommen att skicka in din ansökan. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail.

Vi tar ej emot ansökningar på mail.

Men vid frågor kontakta rekryterande chef, Angelica.eriksson@se.issworld.com

Ansök nu

DSV Söker Teamleader till Sundsvall Åkeri

Läs mer Maj 3
DSV – Global transport and logistics

DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career.

Read more at www.dsv.com

Om tjänsten
Tjänsten som arbetsledare ställer höga krav på såväl affärsmässig syn som förmåga att se lösningar och möjligheter. Är du den vi söker ska du ha en positiv inställning, en utpräglad serviceanda och ambitionen att sätta kunden i fokus. Utöver det ska du vara stresstålig samt en lagspelare.
Som arbetsledare kommer du bl.a. att arbeta med följande arbetsuppgifter:

I det dagliga arbetet ingår kontakt med terminal, kunder samt andra avdelningar och kontor inom DSV varför kommunikationsförmåga värderas högt.

För att lyckas i rollen vill vi att du:
* Har erfarenhet av transport- och logistikbranschen
* Är engagerad, självgående och noggrann
* Har en stark analytisk förmåga
* Är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo
* Är resultat- och affärsinriktad
* Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift


Vi är ett drivet gäng som hittar de bästa lösningarna för våra kunders transporter. Är du sugen på att börja inom DSV erbjuder vi dig att vara en del av en mycket engagerad och kompetent division där drivkraften är lusten att göra bra resultat. Vår kultur präglas av vårt DSV-dna som uttrycks genom att ständigt utmana oss själva och varandra för att optimera verksamheten. Du kommer att ingå i divisionen för DSV:s inrikes styckegodsverksamhet och rapportera till affärsområdeschef Sverige.

Ansök nu

Teamledare med IT-inriktning i Sundsvall för omgående start!

Läs mer Mar 12
Har du erfarenhet av ledarskap och IT? Har du möjlighet att ta ett kortare uppdrag för ett av Europas ledande företag inom cirkulära IT-tjänster och återvinning av elektronik? Då kan vi ha jobbet för dig!

Som Teamledare leder och coachar du ditt team samtidigt som du arbetar operativt med att planera, koordinera samt leverera tekniska lösningar mot kund. Du har en viktig funktion i att driva teamet framåt i arbetet, lösa oväntade problem, se till att rätt utrustning och verktyg finns och skapa en god arbetsmiljö. Du har personalansvar för dina teammedlemmar med hänsyn till rekrytering, löner, arbetsmiljö, samt individuella planer för vidareutveckling och utbildning. Du genomför löpande uppdateringar kring arbetet, samordnar möten med kund och leverantörer för att säkerställa att arbetet går framåt som väntat och med hänsyn till rutiner och processer. Du följer även upp miljöarbete och medarbetarundersökningar som du sedan arbetar vidare med tillsammans med ditt team för att ständigt förbättra arbetsmiljö och trivsel. Du söker ständigt efter effektiviseringar och förbättringar mot kunders behov, det egna arbetssättet och med hänsyn till hållbarhet i flera led.

• Leda och delta i det operationella arbetet
• Leda och delta i operativa avstämningar, internt och med kund, samt efterföljande dokumentation
• Koordinera / planera leverans av tekniska lösningar
• Motivera medarbetare
• Personalansvar och arbetsmiljöansvar
• Uppdatera arbete och rutiner löpande

Din profil
• Erfarenhet inom IT och digitalisering
• Tidigare erfarenhet av ledarskap med personalansvar
• God dator- och systemvetenskap med goda kunskaper i Officepaketet
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift

Utöver detta är det en självklarhet att du finns tillgänglig för start inom kort. Detta är ett kortare uppdrag, initialt 1-3 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Du blir anställd av oss på StudentConsulting och uthyrd till vår kund. Bakgrundskontroll är obligatoriskt innan anställning. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kommer tillsättas så snart vi hittat rätt person, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Säljcoach - Sundsvall

Läs mer Feb 14
Utveckla din karriär med oss - Bli en del av den gröna framtiden hos Nya Energihem!

Är du redo för en spännande utmaning där din ambition och arbete inte bara leder till resultat för din karriär utan även för vår planet? Lockas du av att få möjligheten att vara en viktig nyckelspelare i vår fortsatta tillväxtresa? Då kan du vara den säljcoach vi söker!

Vi erbjuder en unik möjlighet att sälja energibesparande lösningar för privata hushåll, såsom vedkaminer, fönsterbyten, solenergisystem, batterilagringssystem och luftvärmepumpar. Låter det intressant?

Varför ska du välja oss?

- Utbildningspaket - Genom vår säljutbildning får du tillgång till ett brett kursutbud varvat med undervisning och individuell coaching som skapar förutsättningar för att bli nästa toppsäljare, oavsett din tidigare erfarenhet

- Miljövänliga produkter: Varje försäljning bidrar till en grönare planet

- Flexibla arbetstider: Vi värderar din frihet och erbjuder flexibla arbetstider

- Generös provision: Vår provisionsstruktur är utformad för att generöst belöna ditt engagemang och framgång

- Personlig utveckling - Kontinuerlig kompetensutveckling via vår säljakademi och stora möjligheter att påverka och göra karriär i ett snabbväxande tillväxtföretag

Om uppdraget
Är du en driven och engagerad relationsskapare som motiveras av att slå nästa säljrekord? Bra, då har du hamnat rätt!

Du kommer få chansen att arbeta i en bransch med stor tillväxt och representera produkter av högsta kvalitet där du får hjälpa våra kunder att minska energiförbrukningen och spara energi.

Som säljcoach kommer du få möjligheten att vara med och bygga upp Sveriges bästa säljkår och spela en central del i att öka försäljningen av våra produkter. Du kommer att vidareutbilda och coacha nya och befintliga säljare genom sambesök hos kund. Detta genom att besöka kunder för kostnadsfri rådgivning och försäljning av våra energibesparande produkter. Du har ett eget säljansvar samtidigt som du är en stödfunktion till försäljningschefen. Vilket innebär medansvar för onboarding, veckomöten och att leda övningar och utbildningar för säljare i grundläggande säljträning, säljmetod och säljteknik.

Tjänsten innebär resor och övernattningar 1-2 gånger i veckan, vilket är något du behöver känna dig bekväm med för att trivas i rollen.

Är du vår nya kollega?
För att lyckas i rollen ser vi att du har följande:

- Några års dokumenterad erfarenhet av direktförsäljning med goda resultat

- B-körkort

- Vana av att arbeta med digitala verktyg och system

- God förmåga att kommunicera på svenska i tal då rollen innebär mycket kundkontakter

Som person är du driven och ser möjligheter istället för hinder. Du tycker om att bygga relationer och har lätt för att ta kontakt med nya människor. Vidare har du även en god samarbetsförmåga samtidigt som du är självgående.

Ditt Framgångsschema

- Starta med utbildning: Du kommer att få tillgång till vår säljakademi som ger dig en djupgående förståelse för våra produkter och försäljningstekniker. Säljutbildningen pågår under ditt första år och är indelad i olika teman och steg.

- Fältarbete: Använd dina nya kunskaper i praktiken och möt kunder

- Kontinuerlig utveckling: För att du ska fortsätta att växa som säljare får du regelbundet stöd genom vidareutbildningar och personlig coaching

Förmåner
Vill du vara med och göra skillnad? Är du redo att växa med oss och bidra till en mer hållbar värld? Då är du varmt välkommen till oss!

På Nya Energihem tar vi hand om varandra och våra kunder för vi vet att vår vikigaste resurs är medarbetarna. Hos oss får du:

- Tjänstebil

- Generös provisionsstruktur utan tak

- Friskvårdsbidrag

- Tjänstepension

- Kontinuerlig kompetensutveckling och utbildning

- Goda karriärmöjligheter

Vi tycker om att ses och flera gånger om året samlas vi för våra gemensamma gruppveckor där vi utvecklar både varandra och bolaget. Kan vi vara din nästa arbetsplats?

Ansökan
Skicka gärna in din ansökan redan idag då urval och intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen 2024-03-31. Om du har frågor om tjänsten får du gärna kontakta Jens Brismo på 070-960 50 15 eller jens.brismo@energihem.com.

Om oss
Nya Energihem Norden AB är ett tillväxtföretag med lång erfarenhet från branschen. Vi är specialister på hållbara energilösningar så som solceller, fönster och dörrar. Med fokus på miljövänlighet, ekonomi och kvalitet erbjuder vi helhetslösningar från förstudie till färdig installation, för att skapa trygga och pålitliga lösningar för våra kunder.

Idag är vi en av Sveriges främsta leverantörer av energibesparande helhetslösningar och vår målsättning är att ta första platsen tillsammans med Sveriges bästa säljkår och branschens nöjdaste kunder.

Ansök nu

Team Manager

Läs mer Jan 17
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Om Instabee:
Slutet av 2022 grundades Instabee efter kombinationen av Budbee, Instabox och Porterbuddy. Instabee erbjuder miljontals konsumenter över hela Europa med smidiga leveranser och är på väg att bli den ledande partnern till den europeiska e-handelsmarknaden. Alltid med kunden i fokus. På Instabee är du välkommen precis som du är, så länge du drivs av att ständigt utmana marknaden tillsammans med oss.

Om rollen som Team Manager: 
I rollen som Team Manager i Sundsvall kommer ditt fokus att vara på våra medarbetare som varje dag arbetar för att sortera och leverera våra paket. Du kommer att ha personalansvar som bland annat innebär uppföljning av KPI:er och medarbetarnas kompetensutveckling. Rollen är både operativ och strategisk för att driften av terminalen ska fungera optimalt. Du rapporterar till Site Manager.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:




Engagerad och aktiv i den operativa processen, samtidigt som du leder och stöttar dina medarbetare dagligen.





Schemaläggning och bemanningsplanering.





Säkerställa så att verksamheten fortskrider utan hinder genom att noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell.





Kontinuerligt följa upp, utvärdera och förbättra processer och kvalitet.





Stöd till övriga funktioner som verksamheten kräver.





Om dig:
Vi tror att du som Team Manager är en naturlig problemlösare som sporras av utmaningar och har förmågan att motivera teamet omkring dig och är ett föredöme för medarbetare. Som person är du uthållig och har en nyfikenhet på att lära dig nya saker. Du trivs bra med att arbeta i ett högt tempo och klarar av att hantera flera uppgifter parallellt.

Krav:




Tidigare erfarenhet av ledande roll.





Du har förståelse för att plötsliga avvikelser i arbetet kan förekomma, därför lägger vi stort värde vid flexibilitet och en förmåga att prioritera och prestera i en snabbrörlig miljö.





Tidigare erfarenhet av schemaläggning.





God datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system.





Flytande i svenska och engelska, både muntligt och i skrift.





B-Körkort.





Meriterande:




Erfarenhet av logistik.





Erfarenhet av förbättringsarbete




Övrigt
Denna rekryteringsprocess består av personlighets- och logiktest via Alva Labs samt bakgrundskontroll via Verifiera för granskning av tidigare offentliga kriminalregister. Resultatet är offentlig information som hanteras konfidentiellt. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser på Instabee i Sverige.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Bidma AB

Hittar inga andra jobb i Sundsvall från Bidma AB .