Sundsvall: Transportledare till Kyl- och Frysexpressen Nord

Hitta ansökningsinfo om jobbet Transportledare till Kyl- och Frysexpressen Nord i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-05 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Kyl- och Frysexpressen Nord är logistikföretaget som tillhandahåller helhetslösningar inom tempererad logistisk för alla företag, stora som små. Företagets hjärta brinner extra mycket för Norrland, KoF Nord ser till att det finns färsk mat i butikerna, möjlighet till att äta gott på restaurang och tillgång till läkemedel när behovet finns. De bidrar även till att företag norr om Dalälven ska växa, förbli konkurrenskraftiga och stanna i bygden. KoF Nord är den perfekta partnern för företag i södra Sverige som vill nå kunder i mellersta och norra Norrland, och norrländska företag som vill nå kunder i övriga Sverige. De hittar den perfekta logistiklösningen för dig – i och utanför Norrland.

Om företaget:

Det här är ett konsultuppdrag mellan juni-augusti men med goda möjligheter till förlängning av uppdraget och på sikt finns möjlighet till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura. Detta ger både dig och Kyl och Frysexpressen en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Arbetsuppgifter:

Som transportledare är din huvudsakliga uppgift att säkerställa att gods levereras till avtalad plats, i rätt tid och på ett kostnadseffektivt sätt. Du har således en koordinerade samt administrativ roll där du ansvarar för planering av lastbilslinjer och den dagliga kontakten med olika åkerier för att boka och säkerhetsställa leveranser av tempererat gods. Därtill har du daglig kontakt med kunder med syfte att informera dem om deras leveranser och sköter uppföljning av gods som hamnat på villovägar. Avslutande ingår administrativt arbete såsom prissättning, hantering av fakturor och andra relaterade administrativa kvalifikationer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande:
• Planera lastbilslinjer och turer
• Daglig kontakt med åkerier och kunder
• Säkerställa leveranser av gods
• Prissätta, hantera fakturor och administrera

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avklarad gymnasieutbildning
• Arbetslivserfarenhet från serviceyrke eller liknande
• Obehindrad i svenska i tal och skrift
• Utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom logistik är starkt meriterande

För att du ska trivas i rollen som transportledare ser vi att du är avslappnad i sociala situationer och gillar att ha många kontaktytor. Du kommer att ha dagliga kontakt med externa intressenter och räds inte för att ta första steget till ett samtal. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och kan formulera dig på ett sätt som gör att du får fram det du vill säga. Fortsatt tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det är i en sådan roll som du trivs bäst. Trots att du kommer arbeta självständigt har du en nära relation med dina kollegor. Därför är det viktig att tycker om att samarbeta, du känner sällan konkurrens utan är snarare den som ställer upp och stöttar dina kollegor vid behov. På KoF Nord får du möjlighet att ta en plats i startelvan där laget går före jaget!

Övrig information:

Start: Mitten av maj
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Transportledare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Transportledare.

Sommarvikariat / Transportledare till Kyl- och Frysexpressen Nord

Läs mer Apr 10
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Kyl- och Frysexpressen Nord är logistikföretaget som tillhandahåller helhetslösningar inom tempererad logistisk för alla företag, stora som små. Företagets hjärta brinner extra mycket för Norrland, KoF Nord ser till att det finns färsk mat i butikerna, möjlighet till att äta gott på restaurang och tillgång till läkemedel när behovet finns. De bidrar även till att företag norr om Dalälven ska växa, förbli konkurrenskraftiga och stanna i bygden. KoF Nord är den perfekta partnern för företag i södra Sverige som vill nå kunder i mellersta och norra Norrland, och norrländska företag som vill nå kunder i övriga Sverige. De hittar den perfekta logistiklösningen för dig – i och utanför Norrland.

Om företaget:

Det här är ett konsultuppdrag mellan juni-augusti men med goda möjligheter till förlängning av uppdraget och på sikt finns möjlighet till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura. Detta ger både dig och Kyl och Frysexpressen en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Arbetsuppgifter:

Som transportledare är din huvudsakliga uppgift att säkerställa att gods levereras till avtalad plats, i rätt tid och på ett kostnadseffektivt sätt. Du har således en koordinerade samt administrativ roll där du ansvarar för planering av lastbilslinjer och den dagliga kontakten med olika åkerier för att boka och säkerhetsställa leveranser av tempererat gods. Därtill har du daglig kontakt med kunder med syfte att informera dem om deras leveranser och sköter uppföljning av gods som hamnat på villovägar. Avslutande ingår administrativt arbete såsom prissättning, hantering av fakturor och andra relaterade administrativa kvalifikationer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande:
• Planera lastbilslinjer och turer
• Daglig kontakt med åkerier och kunder
• Säkerställa leveranser av gods
• Prissätta, hantera fakturor och administrera

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avklarad gymnasieutbildning
• Arbetslivserfarenhet från serviceyrke eller liknande
• Obehindrad i svenska i tal och skrift
• Utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom logistik är starkt meriterande

För att du ska trivas i rollen som transportledare ser vi att du är avslappnad i sociala situationer och gillar att ha många kontaktytor. Du kommer att ha dagliga kontakt med externa intressenter och räds inte för att ta första steget till ett samtal. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och kan formulera dig på ett sätt som gör att du får fram det du vill säga. Fortsatt tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det är i en sådan roll som du trivs bäst. Trots att du kommer arbeta självständigt har du en nära relation med dina kollegor. Därför är det viktig att tycker om att samarbeta, du känner sällan konkurrens utan är snarare den som ställer upp och stöttar dina kollegor vid behov. På KoF Nord får du möjlighet att ta en plats i startelvan där laget går före jaget!

Övrig information:

Start: Mitten av maj
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sommarjobba som Transportledare

Läs mer Mar 7
Är du på jakt efter ett intressant sommarjobb där du får dra nytta av såväl din logiska som verbala förmåga? I så fall kan tjänsten som Transportledare vara helt rätt för dig!

Arbetet är ett sommarjobb och sträcker sig från början av juni till mitten av augusti, där de första veckorna kommer bestå av upplärning och introduktion. Arbetstiderna är förlagda till måndag-fredag 7-16, eventuellt 9-18 vissa dagar/veckor. Kan förekomma arbete på lördagar vid behov. Du kommer vara anställd av StudentConsulting och arbeta som ambulerande konsult hos vår kund i Sundsvall.

Som Transportledare är din huvudsakliga uppgift att säkerställa att gods levereras till avtalad plats i rätt tid och på ett kostnadseffektivt sätt. Arbetsuppgifterna infattar bland annat att:
- Ta emot bokningar
- Planera körturer och tömningar av behållare och turer
- Hantera avvikelser och kundärenden
- Prissätta, hantera fakturor och relaterad administration

För rätt person innebär tjänsten goda möjligheter att utvecklas, såväl i den aktuella rollen som hos kund i framtiden. Låter detta intressant för dig? Tveka då inte utan skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar löpande med urval och intervjuer. Observera att denna rekrytering hanteras av StudentConsulting.

Din profil
Vi ser gärna att du studerar i Sundsvall eller har minst ett år kvar på dina studier då det finns goda möjligheter till extrajobb efter sommaren. Du är en problemlösare med hög organisatorisk förmåga som gillar tempo. Telefonen är ett viktigt verktyg så du bör känna dig bekväm med det. God datorvana är en förutsättning och erfarenhet av administrativt arbete sedan tidigare är meriterande men inget krav. Då du inte kan planera din dag till fullo i förväg är det viktigt att du som person är flexibel och stresstålig. Du talar samt skriver på svenska obehindrat. Det kan bli aktuellt med bakgrundskontroll samt kreditupplysning innan anställning.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Transportledare

Läs mer Okt 11
Är du en person som trivs i miljöer av entreprenörskap, engagemang och utveckling? Vill du ha en nyckelroll i en verksamhet som är på en kraftig tillväxtresa? Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst som Transportledare.

Swoosh växer och för att kunna stödja den spännande resa vi är på behöver vi en Transportledare till vårt kontor i Sundsvall.

Om oss

Våra ledord ”Engagemang, Kundfokus, Ansvar och Utveckling” finns med oss i allt vi gör!

Swoosh är ett modernt miljötekniskt företag som arbetar med avancerade tjänster inom stamrenovering, högtrycksspolning (upp till 3000 bar), rörinspektion, vacuumsugning, rådgivning och förebyggande åtgärder. Vi finns från Kiruna i Norr till Malmö i söder. Våra uppdragsgivare är stora och små företag, industrier, offentlig sektor och privata hushåll.

Arbetsuppgifter

I rollen som transportledare på Swoosh har du en väldigt viktig roll för att säkerställa nöjda kunder och en lönsam verksamhet. Du kommer att ansvara för att planera så att våra uppdrag utförs av våra tekniker på ett optimalt sätt. Det gör du genom att säkerställa en god logistik där du tar hänsyn till distanser, körtider samt beräknar tid för uppdragets utförande. I dina administrativa uppgifter ingår bland annat tidrapportering och fakturahantering. Du kommer ha tät kontakt med både kunder och våra tekniker.

Din Profil

Vi söker dig som:

- Är strukturerad och har god förmåga att planera och prioritera arbetet

- Erfarenhet av att arbeta med mycket kundkontakt

- Kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift

- God datorvana och kan jobba i Office 365

Meriterande:

- Stor fördel om du har erfarenhet av att arbeta med logistik/transportledning

- C - körkort

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom att du är självgående, ordningsam och ansvarstagande som person. Du behöver vara stresstålig och tycka om att arbeta självständigt, samtidigt som du är en lagspelare.

Vi eftersträvar en öppen företagskultur som uppmuntrar engagemang, initiativ och delaktighet. Som arbetsgivare är vår ambition att vara en attraktiv arbetsplats med engagerade medarbetare som trivs och utvecklas hos oss.

För ytterligare information kontakta Jan Eriksson via jan.eriksson@swooshsverige.se

Är du intresserad?

Skicka din ansökan via ansökningsknappen i annonsen. Det viktiga är inte att du har klar CV och/eller personligt brev utan du kan i stället berätta fritt vad du arbetat med.

Sista ansökningsdatum: 2023-11-10.

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Omfattning: Heltid

Urval och intervjuer kommer ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför gärna så snart som möjligt.

Vi strävar efter jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vi Söker en Driven Chef för Vårt Team av Chaufförer

Läs mer Jan 29
Är du en ledare med erfarenhet inom transportsektorn? Har du förmågan att inspirera och leda ett team av professionella chaufförer? Då har vi den perfekta rollen för dig.

Vi söker för närvarande en chef för att leda vårt växande team av chaufförer. I denna roll kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa effektivitet, säkerhet och hög servicenivå inom våra transportoperationer.

Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar:

Ledning och övervakning av vårt team av chaufförer.
Planering och schemaläggning av rutter för att maximera effektiviteten.
Säkerställa att alla transportregler och säkerhetsprotokoll följs.
Hantera prestanda och genomföra regelbundna utvärderingar av teammedlemmar.
Lösa eventuella operativa problem som uppstår och vara en kommunikationslänk mellan chaufförer och ledning.

Vi söker någon som har:

Erfarenhet som ledare eller chef, helst inom transport- eller logistiksektorn.
Starka ledarskapsförmågor och förmåga att motivera och leda ett team.
God organisatorisk förmåga och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.
Utmärkta kommunikations- och problemlösningsfärdigheter.
Kunskap om transportindustrin och gällande lagstiftning.

Vi erbjuder:

En spännande och dynamisk arbetsmiljö.
Möjlighet att utvecklas i din ledarroll.
Konkurrenskraftig lön och förmåner.
Ett engagerat och stödjande team.
Om du är en proaktiv och resultatdriven ledare som är redo för en ny utmaning, vill vi gärna höra från dig! Skicka ditt CV och ett personligt brev där du förklarar varför du är den rätta personen för denna roll.

Vårt erbjudande
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals populära arbetsgivare som våra kunder. På manpower.se hittar du mängder av lediga jobb över hela landet. Du kan söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Oavsett vilket får du en trygg och flexibel anställning med stora möjligheter att bygga nya erfarenheter.

Ansökan och kontaktuppgifter
För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vi tar inte emot ansökningar via e-post men vid frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta konsultchef Ideal shala via e-post: Ideal.shala@manpower.se
Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Lokalt i Sundsvall har vi nu funnits i 25 år. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Bravura Sverige AB .

QA till Unimedic

Kvalitetsingenjör, kemiteknik/Kvalitetstekniker, kemiteknik
Läs mer Apr 30
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Unimedic.

Om företaget:

Unimedic AB är en kontraktstillverkare (CDMO) som utvecklar och tillverkar sterila och icke-sterila läkemedel främst för den europeiska marknaden. Verksamheten är specialiserad på flytande beredningar och utgår från Matfors. Bolaget har ett 80-tal anställda och är ett helägt dotterbolag till MedCap (börsnoterat investmentbolag inom läkemedelsbranschen).

Verksamheten är specialiserad på flytande beredningar och utgår från Matfors utanför Sundsvall. Verksamheten har sina rötter från mitten av 1960-talet då anläggningen fungerade som ett distriktslaboratorium, ett dåtidens extempore-apotek. Därefter har anläggningen ägts av det statliga ACO, Kabi, och senare av Pharmacia. 1992 grundades Unimedic av Nils Ivrell, Lennart Leyonberg, och Kenth-Olov Norman och sedan 2006 är Unimedic ett helägt dotterbolag till MedCap AB (publ).

Unimedic har lång och gedigen erfarenhet av kommersiell kontraktstillverkning av beredningar som tillhandahålles i sprayflaska, mindre/större plast- eller glasflaskor, ampuller, vialer, svampar och dospåsar. Tillverkningslinjerna är fullt utrustade för att uppfylla serialiseringskraven. Unimedic genomför mikrobiologiska och kemiska analyser av råvaror, vatten och slutprodukter (i enlighet med svensk läkemedelsstandard och europeiska farmakopén (Ph Eur)). Unimedic etiketterar och packar i både liten och stor skala, allt från handpackning till helautomatiska packlinjer. Unimedic erbjuder en unik möjlighet av anpassning av mycket små till stora batcher.

Arbetsuppgifter:

I rollen som QA är du ansvarig för kvalitetssupport gentemot hela organisationen och tillhandahålla rådgivning samt stöd i kvalitetsfrågor till alla avdelningar. Teamet består idag av 6 medarbetare där ditt arbete innefattar olika typer av QA-uppgifter men där fokus ligger på QC-Kem. Arbetsuppgifterna innebär att hantera och dokumentera avvikelser från etablerade kvalitetsstandarder och processer, samt genomföra och dokumentera valideringsaktiviteter och riskbedömningar.

En viktig uppgift är att delta i att utforma och upprätthålla kvalitetsdokumentation såsom instruktioner, produkt- och beredningsföreskrifter samt produktspecifikationer. Du är ansvarig för kvalitetsstyrning som syftar till att identifiera och åtgärda orsaker till avvikelser eller problem för att förbättra processer och förhindra upprepning av samma problem i framtiden. Interninspektioner genomförs regelbundet för att granska och säkerställa att processer och produkter uppfyller kvalitetsstandarder. Vid behov deltar du i kund- och myndighetsrevisioner för att stödja organisationen under externa revisioner. Du deltar även i utvecklingsprojekt för att integrera kvalitetsaspekter i nya produkter och processer. En naturlig den i rollen är att vara uppdaterad om gällande lagar, regler och standarder för att säkerställa att organisationen följer dem.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Högskole- eller universitetsnivå inom relevant område, exempelvis kemi, farmaci
• Erfarenhet från produktions- och/eller kvalitetsarbete
• Stor förståelse för kvalitets- och förbättringsarbete
• God förståelse för GMP-regelverket

I QA-rollen är utbildning och kommunikation viktiga aspekter som kräver att du aktivt engagerar dig och interagerar med andra. Att vara öppen och positiv i ditt arbete är avgörande för att skapa en miljö med bra samarbeten och effektivitet. Din förmåga att vara pålitlig och ta ansvar formar grunden för ditt arbete, där förtroende och tillförlitlighet är viktigt för att upprätthålla kvaliteten på produkter och processer.

Din starka analytiska förmåga är en viktig tillgång, och den inkluderar förmågan att strukturera och vara noggrann. Genom att noggrant analysera och utvärdera olika komponenter och system kan du identifiera potentiella problem och förbättringsområden på ett effektivt sätt. Att ha en strukturerad och metodisk tillvägagångssätt bidrar till att säkerställa att inga detaljer glöms bort och att alla aspekter av kvalitetskontrollen hanteras på ett effektivt sätt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Teknisk säljare

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Apr 22
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos AO Hydraulik.

Om företaget:

AO Hydraulilk har sedan de grundades 2014, som en utbrytning av Bosch Rexroths, fokuserat på service, förebyggande underhåll och renoveringar av pumpar, hydraulmotorer och -cylindrar mot industrin. De är en komplett leverantör och erbjuder även support och försäljning av komponenter. Med sin gedigna erfarenhet inom branschen säkerställer de sina kunders hydraulmaskineri både driftsäkert och produktivt.

Idag är dom 4st i företaget med målbilden att öka sin tillväxt.

Arbetsuppgifter:

Som teknisk säljare ansvarar du för kundbearbetningen inom och utanför regionen där ditt mål är att utveckla samarbeten, identifiera affärsmöjligheter och skapa mervärde gentemot kund. Du sköter hela säljprocessen självständigt, från uppsökande av kund till framtagande av offerter och avtalsskrivning. Du säljer in hydraulikkomponenter, service, underhåll och reparationer till kunder inom industribranschen.

En viktig del av arbetet blir att prospektera nya kunder och boka personliga införsäljningsmöten hos potentiella kundföretag. I rollen har du ett eget ansvar för att bygga långsiktiga relationer och för dina egna kunder, likväl budget- och resultatansvar.

• Prospekterar och bearbetar nya kunder
• Reser och besöker kunder
• Ansvar i hela säljkedjan
• Budget- och resultatansvar

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Flera års erfarenhet av försäljning
• Kunskap inom hydraulik, pneumatik, styr och automation
• God datorvana och systemförståelse
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• B-körkort

För att trivas i rollen är du självgående och trivs med ett rörligt arbete då du har hela Sverige som din arbetsplats. Du är strukturerad och trygg med att själv styra och planera din tid. Som utesäljare ser vi att du ett stort tekniskt intresse, drivs av att förstå utmaningar och att hitta effektiva lösningar till kunder. Du brinner för att göra affärer, är nyfiken för att förstå kundens behov, lyhörd och förtroendegivande. Då rollen innebär många kontaktytor, är du en lagspelare och ser ett värde i att samarbeta. Inom denna typ av försäljning arbetar man emellanåt i längre säljcykler där du behöver ha tålamod under processen.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse, bonussystem

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sommarvikariat / Transportledare till Kyl- och Frysexpressen Nord

Transportledare
Läs mer Apr 10
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Kyl- och Frysexpressen Nord är logistikföretaget som tillhandahåller helhetslösningar inom tempererad logistisk för alla företag, stora som små. Företagets hjärta brinner extra mycket för Norrland, KoF Nord ser till att det finns färsk mat i butikerna, möjlighet till att äta gott på restaurang och tillgång till läkemedel när behovet finns. De bidrar även till att företag norr om Dalälven ska växa, förbli konkurrenskraftiga och stanna i bygden. KoF Nord är den perfekta partnern för företag i södra Sverige som vill nå kunder i mellersta och norra Norrland, och norrländska företag som vill nå kunder i övriga Sverige. De hittar den perfekta logistiklösningen för dig – i och utanför Norrland.

Om företaget:

Det här är ett konsultuppdrag mellan juni-augusti men med goda möjligheter till förlängning av uppdraget och på sikt finns möjlighet till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura. Detta ger både dig och Kyl och Frysexpressen en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Arbetsuppgifter:

Som transportledare är din huvudsakliga uppgift att säkerställa att gods levereras till avtalad plats, i rätt tid och på ett kostnadseffektivt sätt. Du har således en koordinerade samt administrativ roll där du ansvarar för planering av lastbilslinjer och den dagliga kontakten med olika åkerier för att boka och säkerhetsställa leveranser av tempererat gods. Därtill har du daglig kontakt med kunder med syfte att informera dem om deras leveranser och sköter uppföljning av gods som hamnat på villovägar. Avslutande ingår administrativt arbete såsom prissättning, hantering av fakturor och andra relaterade administrativa kvalifikationer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande:
• Planera lastbilslinjer och turer
• Daglig kontakt med åkerier och kunder
• Säkerställa leveranser av gods
• Prissätta, hantera fakturor och administrera

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avklarad gymnasieutbildning
• Arbetslivserfarenhet från serviceyrke eller liknande
• Obehindrad i svenska i tal och skrift
• Utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom logistik är starkt meriterande

För att du ska trivas i rollen som transportledare ser vi att du är avslappnad i sociala situationer och gillar att ha många kontaktytor. Du kommer att ha dagliga kontakt med externa intressenter och räds inte för att ta första steget till ett samtal. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och kan formulera dig på ett sätt som gör att du får fram det du vill säga. Fortsatt tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det är i en sådan roll som du trivs bäst. Trots att du kommer arbeta självständigt har du en nära relation med dina kollegor. Därför är det viktig att tycker om att samarbeta, du känner sällan konkurrens utan är snarare den som ställer upp och stöttar dina kollegor vid behov. På KoF Nord får du möjlighet att ta en plats i startelvan där laget går före jaget!

Övrig information:

Start: Mitten av maj
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Junior maskinkonstruktör / Mechanical Design Engineer

Civilingenjör, maskin
Läs mer Mar 22
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 9 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos ELE Engineering. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

ELE Engineering är ett nytänkande ingenjörsföretag som levererar tekniska konsulttjänster och heltäckande lösningar till företag och offentliga aktörer. De tar ansvar och hjälper till med allt från idé till komplett leverans, installation och igångkörning. De har kompetens inom mekanik, hydraulik, beräkning, maskinsäkerhet, el och automation, de hjälper även till med utveckling av produkter, utrustning och anläggningar.

Tillsammans med sitt systerbolag ELE Manufacturing producerar och tillverkar de efter kundens önskemål, både utifrån egna och kunds ritningar. De producerar allt ifrån robotceller och kompletta maskin- och monteringslinjer till fixturer och verktyg.

ELE arbetar i en dynamisk arbetsmiljö med högt i tak och snabba beslutsvägar där varje medarbetare får möjlighet att vara med och utforma företaget, produkter och tjänster.

Arbetsuppgifter:

I rollen som maskinkonstruktör arbetar du med att leverera specialanpassade lösningar till kunder inom industrin. Du arbetar både i enskilda konsultuppdrag och i kompletta leveransprojekt, genom hela kedjan från förfrågningsunderlag till idrifttagning. I dina arbetsuppgifter ingår förutom konstruktionsarbete även konceptutveckling, genomförandet tekniska förstudier, kalkylarbete, riskbedömningar och beräkningsarbete.

Hos ELE Enginnering arbetar du i en varierande vardag, där du ena dagen designar en komplett maskinlinje och andra dagen utvecklar ett handhållet specialverktyg.

I dina huvudsakliga uppgifter ingår bland annat:
• Arbete i både individuella konsultuppdrag och fullskaliga leveransprojekt
• Delaktig i hela processen från förfrågningsunderlag till idrifttagning
• Ansvarar för konstruktion, konceptutveckling, tekniska förstudier och riskbedömningar

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tekniskutbildning från högskola eller yrkeshögskola
• 1-2 års arbetslivserfarenhet inom konstruktion
• Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift
• B-körkort
• Erfarenhet inom SolidWorks och Inventor är meriterande

I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team. Därför är det viktigt att du gillar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Du stimuleras av att vara med och förbättra processer och rutiner, och uppskattar en roll där du ges möjligheten att bidra med dina tankar och idéer och har mandat att utveckla befintliga rutiner. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det också är i en sådan roll som du trivs bäst. Du blir motiverad av problemlösning och tycker det är roligt att fördjupa dig i komplexa problem. Du anstränger dig alltid för att kunna leverera bästa möjliga lösning. När du pratar med kunder har du alltid en lösningsorienterad inställning till deras problem.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Teknisk säljare

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Mar 15
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos AO Hydraulik.

Om företaget:

AO Hydraulilk har sedan de grundades 2014, som en utbrytning av Bosch Rexroths, fokuserat på service, förebyggande underhåll och renoveringar av pumpar, hydraulmotorer och -cylindrar mot industrin. De är en komplett leverantör och erbjuder även support och försäljning av komponenter. Med sin gedigna erfarenhet inom branschen säkerställer de sina kunders hydraulmaskineri både driftsäkert och produktivt.

Idag är dom 4st i företaget med målbilden att öka sin tillväxt.

Arbetsuppgifter:

Som teknisk säljare ansvarar du för kundbearbetningen inom och utanför regionen där ditt mål är att utveckla samarbeten, identifiera affärsmöjligheter och skapa mervärde gentemot kund. Du sköter hela säljprocessen självständigt, från uppsökande av kund till framtagande av offerter och avtalsskrivning. Du säljer in hydraulikkomponenter, service, underhåll och reparationer till kunder inom industribranschen.

En viktig del av arbetet blir att prospektera nya kunder och boka personliga införsäljningsmöten hos potentiella kundföretag. I rollen har du ett eget ansvar för att bygga långsiktiga relationer och för dina egna kunder, likväl budget- och resultatansvar.

• Prospekterar och bearbetar nya kunder
• Reser och besöker kunder
• Ansvar i hela säljkedjan
• Budget- och resultatansvar

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Flera års erfarenhet av försäljning
• Kunskap inom hydraulik, pneumatik, styr och automation
• God datorvana och systemförståelse
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• B-körkort

För att trivas i rollen är du självgående och trivs med ett rörligt arbete då du har hela Sverige som din arbetsplats. Du är strukturerad och trygg med att själv styra och planera din tid. Som utesäljare ser vi att du ett stort tekniskt intresse, drivs av att förstå utmaningar och att hitta effektiva lösningar till kunder. Du brinner för att göra affärer, är nyfiken för att förstå kundens behov, lyhörd och förtroendegivande. Då rollen innebär många kontaktytor, är du en lagspelare och ser ett värde i att samarbeta. Inom denna typ av försäljning arbetar man emellanåt i längre säljcykler där du behöver ha tålamod under processen.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse, bonussystem

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu