Sundsvall: Webbapplikationsutvecklare (6st) till statligt företag i Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Webbapplikationsutvecklare (6st) till statligt företag i Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-03 // Varaktighet: Heltid

Webbapplikationsutvcklare till statligt företag i Sundsvall/hybrid

Startdatum: 23 maj 2024
Slutdatum: 22 maj 2025
Omfattning: 100%
Plats: Sundsvall
Möjlighet till distansarbete: Ja

Beskrivning av uppdraget:
Vår kund står inför en omfattande digitaliseringsresa med flera projekt och initiativ för att förbättra medborgarkontakten genom nya digitala tjänster. För att stödja denna utveckling söker vi nu ett team av webbapplikationsutvecklare med erfarenhet av att bygga integrerade lösningar inom området. Uppdraget innebär att vara en viktig del av vårt digitaliseringsprogram med fokus på att utveckla webbapplikationer och strategier kring ramverksanvändning.

Kompetensprofil på konsulter:
Erfarenhet av utveckling i moderna ramverk
Erfarenhet av att bygga integrerade webbapplikationer, inklusive integration med andra processer via API:er
Arbetserfarenhet i agila team
Kunskap om WCAG och tillgänglighet

Konsulterna förväntas vara proaktiva och dela med sig av sina kunskaper samt hålla sig uppdaterade inom området. De bör också kunna förhålla sig till och tro på de förhållningssätt som ligger till grund för vårt digitaliseringsarbete.

Uppdraget innefattar:
Ledning och deltagande i utvecklingen av webbapplikationer
Utveckling av strategier för ramverksanvändning
Samarbete med interna utvecklingsteam och andra DevOps-team


Kompetens och erfarenhet:
Erfarenhet av utveckling av integrerade webbapplikationer
Kompetens inom både front-end och back-end ramverk
Erfarenhet av arbete inom kommunsektorn är meriterande


Krav på tjänsten:
Erfarenhet av utveckling i moderna ramverk
Erfarenhet av att bygga integrerade webbapplikationer
Erfarenhet av arbete i agila team
Kunskap inom WCAG och tillgänglighet
Arbetar på plats hos kunden under minst 50% av uppdraget


Hur du ansöker:
Bifoga CV samt med en beskrivning av två exempel på liknande uppdrag du utfört.

Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund, och vi erbjuder kompetensförsörjningslösningar över hela landet. Vi strävar efter att erbjuda våra kunder visionära och framtidsinriktade partnerskap och våra anställda spännande möjligheter i alla skeden av sina karriärer. Besök vår webbplats för mer information: Barona

Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Applikationsutvecklare/Apputvecklare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Applikationsutvecklare/Apputvecklare.

Apputvecklare

Läs mer Mar 7
Det svenska e-legitimationssystemet är under utveckling med både nationella förändringar och förändringar på EU-nivå. Nationellt har regeringen aviserat att de vill utveckla en statlig e-legitimation och inom EU har man beslutat att utveckla en europeisk digital identitetsplånbok (EUDIW), tillgänglig för alla EU-invånare. Digg har ett stort och viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Gillar du att vara med från början och utveckla fram helt nya tjänster där kraven på säkerhet är väldigt höga? Är du en fena på apputveckling för iOS eller Android? Vill du vara med och skapa samhällsnytta med oss? Läs mer om Digg här. 

Om jobbet
Vårt fokus är att bygga upp den gemensamma digitala infrastrukturen för att kunna förse både det offentliga Sverige, privata aktörer och medborgare med digitala tjänster.  Exempel på tjänster som vi utvecklar och driftar finns inom säker meddelandeutväxling, elektronisk identifiering och underskrift och den gemensamma digitala ingången till EU.  För att nå dit satsar vi nu starkt på att fortsätta att stärka vår egna IT-leveransförmåga.

Idag är vi en grupp arkitekter och utvecklare med en stark teamkänsla som arbetar tätt tillsammans och vi behöver bli fler. Vi har idag ett flertal applikations- och ett plattformsteam. Uppdraget är bland annat att utveckla applikationer och etablera den tekniska plattformen som krävs för att vi ska kunna realisera och möjliggöra en effektiv leverans av våra digitala tjänster.

Du kommer att delta i ett tvärfunktionellt team vars uppgift är att utveckla nya tjänster samt driva införandet av vår målarkitektur och applikationsplattform. Arbetet sker agilt i tätt samarbete med interna behovsägare som formulerar verksamhetens behov såväl som systemets funktionella och icke funktionella krav. 

Du kommer att delta i: 


• utvecklingen av våra tjänster, applikationsplattform och målarkitektur
• teamets arbete med att forma metoder, processer och riktlinjer när det gäller vår utveckling, t.ex. etablering av automatiserad testning, kodgranskning och andra kvalitetssäkrande åtgärder
• teamets analys, design och leverans av våra tjänster och API:er
• utvecklingen av vissa konceptlösningar för att iterativt utvärdera och validera ramverk, målarkitektur och applikationsplattform.

Om dig
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter.

Kompetenser:


• Samarbetsförmåga - hos oss går laget före jaget. Det betyder att du samarbetar bra med andra genom att du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande.
• Problemlösande analysförmåga - du analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem och komplexa frågor.
• Flexibel - du har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheterna i förändringar.
• Ansvarstagande -du tar aktivt ansvar, arbetar mot mål, fokuserar på och levererar resultat i prioriteringar, planering och dina handlingar. Du har lätt för att ställa om och ändra inriktning när förutsättningarna förändras. Genom din prestigelöshet tar du ditt ansvar och gör det som behöver göras.
• Kvalitetsmedveten - du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa.    

Du har följande erfarenheter och kunskaper:


• erfarenhet av apputveckling avseende Native iOS och/ eller Native Android, minst 1 år
• erfarenhet av utveckling av säkerhetsfunktioner
• erfarenhet av agil utveckling
• goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Meriterande erfarenheter:


• erfarenhet av utveckling med smartkort-teknik
• erfarenhet av att implementera kryptografiska säkerhetsfunktioner
• erfarenhet av frontendutveckling med Vue, React, Angular eller motsvarande.

Du har en akademisk utbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.

Om Digg och vad vi erbjuder
Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

När vi är i Diggs lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamhetens och medarbetarens behov, men det förväntas att du är på kontoret minst en dag i veckan och när arbetet kräver det. 

Om tjänsten


• Vi erbjuder tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning.
• Placeringsort för den här tjänsten är Sundsvall.
• Resor förekommer men antal kan variera över tid.
• Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap och en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.
• Det kan även komma att bli aktuellt med beredskapstjänstgöring.

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 24 mars 2024.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Katarina Hörting på tel 010-484 74 36. Fackliga kontaktpersoner är Arvid Perbo för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Applikationsutvecklare (web) till organisation med stor framåtanda, Sund...

Läs mer Jul 15
Om konsultuppdraget

- Ort: Sundsvall
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Start: senast 13/9 (alt. enligt ök. vid tidigare start)
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Vi söker dig som är en erfaren webbapplikationsutvecklare.

- Du har erfarenhet av utveckling i moderna ramverk, som exempelvis Vue.js, React, NodeJS
- Du har erfarenhet av att bygga integrerade webbapplikationer (t ex webbapplikationer som integrerar med andra processer via API:er)
- Du har erfarenhet av att arbeta i agila team
- Du har kunskap inom WCAG och tillgänglighet


Som person ser du till teamets och uppdragets bästa, men du vågar också driva frågor som du ser kräver förändring. Du håller dig uppdaterad inom ditt område och delar med dig av dina kunskaper. Ditt ledarskap bygger på ditt egna driv som du tydligt förmedlar, samtidigt som du är lyhörd för andra. Du tror starkt på och har lätt att förhålla dig till de förhållningssätt som är grunden för allt vi gör inom digitaliseringen (se bild nedan), dessa förhållningssätt är det första vi pratar om med nya personer i teamet och det första vi pratar om när vi möter en ny verksamhet. För dessa förhållningssätt är grunden för om vi ska lyckas eller inte.

Uppdraget består i att tätt samarbeta med Kundens interna utvecklingsteam, leda och bidra i utvecklingen av webbapplikationer och utveckling av strategier kring användning av ramverk inom området.

Du är en del av ett DevOps team hos kunden som fokuserar mot digitala kanaler med allt från UX/UI-experter till digitala strateger, i teamet kommer du att vara ledande kring utveckling av fristående webbapplikationer. I denna roll kommer du också att samarbeta nära med resurser från både Kundens DevOps-team som fokuserar mot API-er samt DevOps-team som jobbar med automation och processtöd.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Applikationsutvecklare (web) till organisation med stor framåtanda, Sund...

Läs mer Jul 15
Om konsultuppdraget

- Ort: Sundsvall
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Start: senast 13/9 (alt. enligt ök. vid tidigare start)
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Vi söker dig som är en erfaren webbapplikationsutvecklare.

- Du har erfarenhet av utveckling i moderna ramverk, som exempelvis Vue.js, React, NodeJS
- Du har erfarenhet av att bygga integrerade webbapplikationer (t ex webbapplikationer som integrerar med andra processer via API:er)
- Du har erfarenhet av att arbeta i agila team
- Du har kunskap inom WCAG och tillgänglighet


Som person ser du till teamets och uppdragets bästa, men du vågar också driva frågor som du ser kräver förändring. Du håller dig uppdaterad inom ditt område och delar med dig av dina kunskaper. Ditt ledarskap bygger på ditt egna driv som du tydligt förmedlar, samtidigt som du är lyhörd för andra. Du tror starkt på och har lätt att förhålla dig till de förhållningssätt som är grunden för allt vi gör inom digitaliseringen (se bild nedan), dessa förhållningssätt är det första vi pratar om med nya personer i teamet och det första vi pratar om när vi möter en ny verksamhet. För dessa förhållningssätt är grunden för om vi ska lyckas eller inte.

Uppdraget består i att tätt samarbeta med Kundens interna utvecklingsteam, leda och bidra i utvecklingen av webbapplikationer och utveckling av strategier kring användning av ramverk inom området.

Du är en del av ett DevOps team hos kunden som fokuserar mot digitala kanaler med allt från UX/UI-experter till digitala strateger, i teamet kommer du att vara ledande kring utveckling av fristående webbapplikationer. I denna roll kommer du också att samarbeta nära med resurser från både Kundens DevOps-team som fokuserar mot API-er samt DevOps-team som jobbar med automation och processtöd.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm där vi även har kontor i Norge/Oslo, Tyskland/Berlin samt Indien/Bangalore. Vårt motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Applikationsutvecklare (web) till organisation med stor framåtanda, Sund...

Läs mer Jul 15
Om konsultuppdraget

- Ort: Sundsvall
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Start: senast 13/9 (alt. enligt ök. vid tidigare start)
- Omfattning: 100%


Uppdragsbeskrivning

Vi söker dig som är en erfaren webbapplikationsutvecklare.

- Du har erfarenhet av utveckling i moderna ramverk, som exempelvis Vue.js, React, NodeJS
- Du har erfarenhet av att bygga integrerade webbapplikationer (t ex webbapplikationer som integrerar med andra processer via API:er)
- Du har erfarenhet av att arbeta i agila team
- Du har kunskap inom WCAG och tillgänglighet


Som person ser du till teamets och uppdragets bästa, men du vågar också driva frågor som du ser kräver förändring. Du håller dig uppdaterad inom ditt område och delar med dig av dina kunskaper. Ditt ledarskap bygger på ditt egna driv som du tydligt förmedlar, samtidigt som du är lyhörd för andra. Du tror starkt på och har lätt att förhålla dig till de förhållningssätt som är grunden för allt vi gör inom digitaliseringen (se bild nedan), dessa förhållningssätt är det första vi pratar om med nya personer i teamet och det första vi pratar om när vi möter en ny verksamhet. För dessa förhållningssätt är grunden för om vi ska lyckas eller inte.

Uppdraget består i att tätt samarbeta med Kundens interna utvecklingsteam, leda och bidra i utvecklingen av webbapplikationer och utveckling av strategier kring användning av ramverk inom området.

Du är en del av ett DevOps team hos kunden som fokuserar mot digitala kanaler med allt från UX/UI-experter till digitala strateger, i teamet kommer du att vara ledande kring utveckling av fristående webbapplikationer. I denna roll kommer du också att samarbeta nära med resurser från både Kundens DevOps-team som fokuserar mot API-er samt DevOps-team som jobbar med automation och processtöd.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm där vi även har kontor i Norge/Oslo, Tyskland/Berlin samt Indien/Bangalore. Vårt motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Barona Professionals AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Barona Professionals AB .

Erfaren Testare sökes för Spännande IT-projekt i Sundsvall!

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Maj 7
Vi söker en erfaren Testare med utvecklarinriktning för att förstärka vår kunds utvecklingsteam. Som en av Sveriges ledande aktörer inom infrastruktur och tjänster för den offentliga sektorn, behöver vi stärka vår kunds team med en konsult som kan bidra till att säkerställa kvaliteten och stabiliteten i deras digitala lösningar.
Du kommer att ingå i ett dynamiskt utvecklingsteam och främst fokusera på att skapa automatiserade tester för både frontend och backend. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att säkerställa att deras system fungerar smidigt och att nya funktioner kan implementeras effektivt. Vid sidan av att arbeta med automatiserade tester kan du även förvänta dig att delta i manuell testning när det behövs.
För att lyckas i rollen krävs det att du har gedigen erfarenhet av testning, både manuell och automatiserad, samt att du är van vid att arbeta med kodning. Vi söker någon som kan ta ansvar för sitt arbete och bidra till teamets framgång. Du bör vara bekväm med att arbeta enligt agila principer och ha förmågan att arbeta självständigt när det behövs.
Krav:
Minst 3 års erfarenhet av testning, både manuell och automatiserad
Erfarenhet av att utveckla automatiska tester i Java och Javascript
Erfarenhet av att skapa automatiserade testfall och arbeta med testramverk
Förmåga att översätta krav till användarfall och testfall
Erfarenhet av teambaserad utveckling enligt agila principer
Flytande i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Meriterande:
Erfarenhet av Quarkus eller Spring-ramverk
Erfarenhet av OpenShift och Kubernetes
Startdatum: 2024-08-19
Slutdatum: 2025-08-18
Om du har en stark teknisk bakgrund och är redo att ta dig an en utmaning inom en spännande och dynamisk arbetsmiljö, så är detta jobbet för dig!

Välkommen med din ansökan!
Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Lägg in en ansökan redan idag! Vi önskar bara CV/meritförteckning gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linnéa Lundström på linnea.lundstrom@barona.se.


Om Barona
Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Vi har funnits sedan 1999 och finns idag i 10 länder. Vi är en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda, vi ser till att det blir lätt och smidigt för både dig som anställd och dig som uppdragsgivare. Vi erbjuder våra kunder skalbara och hållbara personallösningar. Allt detta så vi kan erbjuda olika tillvägagångsätt och möjligheter till våra egna anställda i alla skeden av deras karriär! Barona är kollektivavtalsbundet och hos oss har du alltid nära till din närmsta konsultchef som är dedikerad till ditt uppdrag.

Ansök nu

Specialistområdeskoordinator för Integrationer!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 7
Om uppdraget:
Inom ramen för ett gemensamt program söker vi nu en driven Specialistområdeskoordinator för Integrationer. Ditt uppdrag kommer vara att koordinera och driva arbetet med integrationer inom och i gränssnitten till FVIS-programmet (Framtidens Vårdinformationsstöd). Du förväntas vara en kunskapsresurs och utgöra en central punkt för kunskap inom FVIS-programmet och de regionala implementeringsprogrammen.
Syfte och resultat:
Som Specialistområdeskoordinator för Integrationer förväntas du åstadkomma följande:
Stärkt förmåga att arbeta med integrationer inom alla delar och gränssnitt av FVIS-programmet.
Driva specialistgrupper för att lösa eventuella gap inför Go-Live.
Säkerställa att det som kan göras en gång och användas flera gånger implementeras tillsammans av SUSSA-regionerna.
Fortsätta att upprätthålla kontakten med Inera och TRiS-livscykelhantering.

Arbetsuppgifter:
Inom ramen för uppdraget innebär koordinering bland annat att:
Skapa förutsättningar för kunskapsutbyte mellan FVIS-programmet, regionala implementeringsprogram och SUSSA vårdstöd.
Stödja särskilt i planeringsfrågor för FVIS-programmet, regionala implementeringsprogram och SUSSA vårdstöd.
Koordinera kommersiella aspekter, särskilt avseende kontraktsrelationer med Cambio, för regionalt och gemensamt arbete.
Identifiera uppgifter som bör hanteras gemensamt och rekommendera lämplig hantering. Inom ramen för uppdraget kan även implementering eller koordinering av mindre gemensamma uppgifter inkluderas.
Säkerställa att den gemensamma arkitekturen upprätthålls.
Bidra till förvaltningsarbetet av SUSSA vårdstöd.

Krav:
Relevant utbildning eller erfarenhet inom integrationsområdet.
Erfarenhet av att koordinera och driva arbete inom komplexa projekt.
God förståelse för IT-arkitektur och systemintegrationer.
Förmåga att kommunicera tydligt och samarbeta effektivt med olika intressenter.
Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.
Meriterande: Erfarenhet av arbete inom vårdsystem eller liknande områden.
Erfarenhet av att arbeta med Cambios vårdinformationslösningar eller liknande system.

Placeringsort och arbetsvillkor:
Arbetsplatsen är i Sundsvall eller en annan överenskommelse. I stor utsträckning kan arbetet utföras på distans. Uppdraget inkluderar fysiska möten när det är möjligt, vanligtvis i Stockholmsområdet.
Varaktighet:
Leveransavtalet gäller från 2024-07-01 till 2025-04-30 med möjlighet till förlängning upp till och med 2025-12-31.
Omfattning:
Uppdraget kan vara heltid eller deltid beroende på kundens behov. Den beräknade omfattningen är 100% av heltid.
 
Välkommen med din ansökan!
Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Lägg in en ansökan redan idag! Vi önskar bara CV/meritförteckning gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linnéa Lundström på linnea.lundstrom@barona.se.

Om Barona
Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Vi har funnits sedan 1999 och finns idag i 10 länder. Vi är en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda, vi ser till att det blir lätt och smidigt för både dig som anställd och dig som uppdragsgivare. Vi erbjuder våra kunder skalbara och hållbara personallösningar. Allt detta så vi kan erbjuda olika tillvägagångsätt och möjligheter till våra egna anställda i alla skeden av deras karriär! Barona är kollektivavtalsbundet och hos oss har du alltid nära till din närmsta konsultchef som är dedikerad till ditt uppdrag.

Ansök nu

Uppdrag - IT Specialist inom Infrastruktur och Applikationsdrift

Nätverkstekniker
Läs mer Mar 11
IT Specialist inom Infrastruktur (Server) och Applikationsdrift på Uppdrag i Sundsvalls kommun 
 
Startdatum: 1 april 2024
Slutdatum: 31 december 2024
Omfattning: Heltid (100%)
Plats: Sundsvall
Remote: Nej
 
Jobbeskrivning
Vi söker en kreativ, kommunikativ och lösningsorienterad konsult med omfattande erfarenhet inom sitt kompetensområde. Som IT-Specialist på detta uppdrag är du en nyckelspelare i ett strategiskt transitionsprojekt är en del av den dagliga pulsen inom IT Produktion, Digitalisering och IT-avdelningen. Ditt uppdrag inkluderar att vara att hantera, planera och utföra inventeringen av servrar, system/applikationer, nätverk, och säkerställa en smidig migrering. 

Kravspecifikation
Din tekniska verktygslåda bör vara mestadels fylld med Windows-kunnande, men om du har några Linux-trix upp din ärm, är det en bonus.
Erfarenhet av genomförda systemtransitioner enligt fördefinierade processer och strukturerat arbete.
Erfarenhet av systemtransitioner som innefattar inventering av servrar, system/applikationer, beroenden, nätverk, samt säkerställande av innehåll för migrering, med tillhörande dokumentationsarbete.
Möjlighet att resa till Sundsvalls grannkommuner vid behov (cirka 10 dagar).
Flexibilitet för arbete utanför ordinarie kontorstid, både under transitionsprojektet och i löpande drift, exempelvis i samband med servicefönster.
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, med förmågan att dokumentera lösningar anpassade för olika målgrupper, inklusive både tekniker och verksamhetsrepresentanter.
Goda kunskaper i engelska.

Konsultuppdraget förutsätter svenskt medborgarskap och kan kräva godkännande av säkerhetsprövning baserat på arbetsuppgifterna.



Färdigheter och Erfarenheter som Uppskattas
Du är en individ med flera års erfarenhet inom området och ser vi fram emot att du:
Leder systemövergångar enligt en fördefinierad process, med strukturerat och precist arbete.
Utforskar och dokumenterar servrar, system/applikationer, beroenden, nätverk med öga för detaljer.
Använder din erfarenhet för att förutse och anpassa dig till omvärldsfaktorer.
Har en passion för att förbereda och stötta mottagande parter för smidiga överlämningar till tjänsteproduktion.


Vi ser gärna även att du som konsult
Har ett starkt intresse för digitaliseringens möjligheter.
Visar entusiasm för automatisering av manuella rutiner.
Är självgående och tar ansvar för dina egna uppdrag och aktiviteter.
Är kommunikativ och lösningsorienterad.
Trivs som en lagspelare.
Är noggrann, ambitiös och prestigelös.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker en individ som kan bidra till vårt arbetsklimat och framgång.

Om Fujitsu
Fujitsu Sweden är en dynamisk arbetsplats där din expertis kommer att bidra till framtagandet av innovativa och avancerade nätverkslösningar.
 
Om Barona
Läs mer om företaget på Barona's webbplats.
Om du uppfyller dessa kvalifikationer och är redo för en spännande utmaning, uppmanar vi dig att ansöka nu och bli en viktig del av vårt team. Vi ser fram emot att välkomna dig ombord!

Ansök nu

Tekniker sökes för projekt i Västernorrland

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Dec 12
Om jobbet som fälttekniker i projekt i Västernorrland
Jobbet som fälttekniker kommer bestå av att byta ut kassaterminaler på plats i vår kunds butiker. Vår kund ska migrera med ett annat företag och detta arbete kommer vara essentiellt för detta. 

Det krävs körkort och egen bil i jobbet då du behöver kunna ta dig runt mellan alla butiker på ett effektivt sätt. Eventuell övernattning kan förekomma. Kilometerersättning betalas ut.

Vi kommer behöva 1 tekniker för projektet, jobbet kommer ske i 3 olika butiker i Sundsvall, Övik och Hammarstrand och vi räknar att det kommer bli 3-4 dagars arbete utspritt på olika veckor. Detta är en visstidsanställning och du är anställd av Barona som arbetsgivare under hela perioden.

Om dig som fälttekniker Bra att ha tidigare erfarenhet inom IT, hårdvara och/eller reparationsjobb samt av att ge god kundservice. Alt stort intresse för IT och teknik. 
Vi söker dig som är bra på att hålla ordning och reda, är planerad och kommer i tid samt dig som är social och trivs med att skapa nya kontakter med människor.
Krav: Körkort, egen bil, flytande i svenska goda kunskaper i engelska
Om Barona
Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Vi har funnits sedan 1999 och finns idag i 10 länder. Vi är en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda, vi ser till att det blir lätt och smidigt för både dig som anställd och dig som uppdragsgivare. Vi erbjuder våra kunder skalbara och hållbara personallösningar. Allt detta så vi kan erbjuda olika tillvägagångsätt och möjligheter till våra egna anställda i alla skeden av deras karriär! Barona är kollektivavtalsbundet och hos oss har du alltid nära till din närmsta konsultchef som är dedikerad till ditt uppdrag.

Ansökan
Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Lägg in en ansökan redan idag! Vi önskar bara CV/meritförteckning gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Linnéa Lundström (linnea.lundstrom@barona.se).

Vi ser fram emot att få läsa din ansökan!

Ansök nu

Tekniker sökes för projekt i Västernorrland

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Dec 12
Om jobbet som fälttekniker i projekt i Västernorrland
Jobbet som fälttekniker kommer bestå av att byta ut kassaterminaler på plats i vår kunds butiker. Vår kund ska migrera med ett annat företag och detta arbete kommer vara essentiellt för detta. 

Det krävs körkort och egen bil i jobbet då du behöver kunna ta dig runt mellan alla butiker på ett effektivt sätt. Eventuell övernattning kan förekomma. Kilometerersättning betalas ut.

Vi kommer behöva 1 tekniker för projektet, jobbet kommer ske i 3 olika butiker i Sundsvall, Övik och Hammarstrand och vi räknar att det kommer bli 3-4 dagars arbete utspritt på olika veckor. Detta är en visstidsanställning och du är anställd av Barona som arbetsgivare under hela perioden.

Om dig som fälttekniker Bra att ha tidigare erfarenhet inom IT, hårdvara och/eller reparationsjobb samt av att ge god kundservice. Alt stort intresse för IT och teknik. 
Vi söker dig som är bra på att hålla ordning och reda, är planerad och kommer i tid samt dig som är social och trivs med att skapa nya kontakter med människor.
Krav: Körkort, egen bil, flytande i svenska goda kunskaper i engelska
Om Barona
Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Vi har funnits sedan 1999 och finns idag i 10 länder. Vi är en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda, vi ser till att det blir lätt och smidigt för både dig som anställd och dig som uppdragsgivare. Vi erbjuder våra kunder skalbara och hållbara personallösningar. Allt detta så vi kan erbjuda olika tillvägagångsätt och möjligheter till våra egna anställda i alla skeden av deras karriär! Barona är kollektivavtalsbundet och hos oss har du alltid nära till din närmsta konsultchef som är dedikerad till ditt uppdrag.

Ansökan
Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Lägg in en ansökan redan idag! Vi önskar bara CV/meritförteckning gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Linnéa Lundström (linnea.lundstrom@barona.se).

Vi ser fram emot att få läsa din ansökan!

Ansök nu