Sundsvall: Ekonomiassistent - vikariat

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiassistent - vikariat i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-20 // Varaktighet: Heltid

HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter.

HSB Södra Norrland finns i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Här servar vi ca 430 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning av en ekonomiassistent till HR & Löneavdelningen i Sundsvall då en av våra kollegor går på föräldraledighet.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du bland annat att hantera registrering av arvodesutbetalningar för våra kunder, rapportering till myndigheter, arbetsgivarintyg, hantering kring nya avtal, kontroller gällande kundkännedom, upplägg av nya kunder, arkivering med mera. Du kommer också att stötta ekonomiavdelningen och bland annat arbeta med kundfaktura påminnelser, inkassoärenden och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter inom ekonomi. HSB genomgår en digitaliseringsresa och arbetsuppgifterna kan komma att variera.

Erfarenhet

Vi letar efter dig som har gymnasie- eller yrkesutbildning inom ekonomi och några års erfarenhet från liknande arbete och lönehantering är meriterande. För att du ska lyckas i rollen krävs att du har goda IT-kunskaper.

Personliga egenskaper

I rollen som ekonomiassistent krävs det att du är noggrann och strukturerad och att du tycker om att jobba med siffror. Att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar.

Som ekonomiassistent behöver du vara serviceinriktad och ha lätt för att ta kontakter och samarbeta. Du har mycket kontakt med våra kunder och kollegor i olika delar av verksamheten, det är därför viktigt att du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot kunder, kollegor och medlemmar utgår ifrån dem.

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Tjänsten gäller ett vikariat på heltid ett år med start i mars 2023, placering i Sundsvall.

Sista ansökningsdag 3 februari 2023. Urval kan komma att ske löpande, så vänta inte med din ansökan.

Vill du veta mer, kontakta Chef HR & Löneavdelningen, Camilla Bylund på telefon 010-303 23 21 eller camilla.bylund@hsb.se.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Ekonomiassistent.

Ekonomiassistent sökes för konsultuppdrag i Sundsvall

Läs mer Mar 14
Är du ekonomiassistent med kompetens inom leverantörsreskontra? Har du dessutom kunskap i SAP, IFS eller Agresso och vill vara en nyckelperson och säkerställa ekonomisk kontinuitet för vårt kundföretag i centrala Sundsvall? Då kan detta uppdrag vara rätt nästa steg i din karriär. Joina oss på Jefferson Wells Sundsvall och bidra till vårt kunds framgång. Ansök redan idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Jefferson Wells och vår kund. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells Sundsvall och utföra ditt arbete hos vår kund i centrala Sundsvall. Uppdraget startar så fort som möjligt och förväntas pågå i ca 3 - 4 månader, eventuellt längre. Detta är en utmärkt möjlighet att tillfälligt vara en del av ett professionellt team och bidra till deras framgång.

Om jobbet
Just nu söker vi en ekonomiassistent för ett kortare konsultuppdrag hos en av våra kunder i Sundsvall. Uppdraget innebär att du kommer att agera som en värdefull resurs för kunden med fokus på hantering av leverantörsfakturor och andra administrativa uppgifter inom ekonomiområdet. Rollen är avgörande för att säkerställa kontinuiteten.

Är du rätt person för jobbet?
Vi på Manpower söker dig som har gymnasieutbildning från ekonomiprogrammet eller motsvarande och det är meriterande om du har högskoleutbildning eller YH-utbildning inom ekonomi. Vidare ser vi gärna att du erfarenhet av arbete som ekonomiassistent eller liknande samt kunskaper inom SAP, IFS eller Agresso. (Detta styrks i ditt CV)
För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du är lyhörd och att du arbetar målinriktat för att nå resultat. Det är också viktigt att du är driven och har förmågan att arbeta självständigt, noggrant och strukturerat. Dessutom har du god förmåga att arbeta i team och du kommunicerar obehindrat på svenska.

Vårt erbjudande
Som konsult hos Jefferson Wells i Sundsvall har du alla möjligheter att forma din framtid utifrån din kompetens, dina behov och dina önskemål. Vi samarbetar med många populära arbetsgivare i Sundsvall med omnejd och kan öppna dörrarna till nya, spännande uppdrag. Du får en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.
Givetvis har du en lokalt förankrad konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Det som skiljer sig från den övriga arbetsmarknaden är att du blir anställd av oss, men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder.

Ansökan och kontaktuppgifter
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Vi tar inte emot ansökningar via epost men vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Ajax via e-post: anna.ajax@manpower.se.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag som är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister samt en del av ManpowerGroup med över 65 års erfarenhet av uthyrning och rekrytering. Lokalt i Sundsvall har vi nu funnits i 25 år. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.

Ansök nu

Studerande ekonomiassistent till NP3 Fastigheter i Sundsvall

Läs mer Mar 13
Är du en noggrann och engagerad student som söker ett spännande uppdrag nu under våren samt under sommaren 2024? Har du tidigare erfarenhet av att hantera inkommande fakturor i en leverantörsreskontra eller av rollen som ekonomiassistent?

Då kan detta vara rollen för dig!

Om NP3 Fastigheter

NP3 är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i främst norra Sverige. Företaget grundandes 2010 i Sundsvall och har idag ca 60 anställda.
Bolaget är indelat i åtta affärsområden: Sundsvall, Gävle, Dalarna, Östersund, Umeå, Skellefteå, Luleå och Mellansverige.
Anställda finns i alla de åtta affärsområdena. Fastighetsbeståndet består av cirka 2 000 000 kvadratmeter i uthyrningsbar area fördelat på drygt 500 fastigheter inom kategorierna industri, logistik, handel, kontor och övrigt.

Om oss:

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du att spela en viktig roll i NP3s ekonomiavdelning. Dina primära uppgifter kommer inkludera:

• Granskning samt hantering av leverantörsfakturor
• Vidarefakturering av kostnader till NP3s hyresgäster
• Löpande kontakt med anställda inom koncernen samt med befintliga leverantörer
• Posthantering
• Ta emot inkommande samtal via företagets växel

Kvalifikationer

Vi söker dig som studerar ekonomi (gärna 1a eller 2a året) och vill tillämpa dina teoretiska kunskaper praktiskt hos vår kund. Du ska vilja och kunna jobba extra från april fram till sommaren. Detta innebär att du ska vara tillgängligt för jobb ca. 1 dag i veckan (lite tätare under upplärning). Gör du bra ifrån dig leder detta till ett sommarjobb. Har du tidigare erfarenhet av att hantera inkommande fakturor i en leverantörsreskontra eller av rollen som ekonomiassistent så är detta meriterande. Har du jobbat i Rillion eller i andra ekonomirelaterade affärssystem är detta ett stort plus.

För att klara av rollen bör du vara en ödmjuk person som har ett service-tänk. Du är noggrann och strukturerad samt har förmågan att arbeta effektivt. Tjänsten är placerad hos kunden på dennes kontor och under sommaren är det extra viktigt att kunna vara på plats. Du kommer då att arbeta till största del ensam så det är det viktigt att du är självgående och har hög arbetsmoral.

Övrigt

Start: April 2024

Omfattning: Deltid vid behov, samt heltid under veckorna 28-32

Tid: Kontorstider

Plats: Sundsvall

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Emelie Nordlund på emelie.nordlund@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Vi ser fram emot att välkomna en nyfiken och driven ekonomiassistent till sommaren 2024!

Ansök nu

Ekonomiassistent till tidsbegränsat uppdrag i Sundsvall

Läs mer Jan 25
Vi söker dig som är en riktig doer med ekonomierfarenhet inom lön- och fakturahantering. Är du tillgänglig omgående för ett kortare konsultuppdrag på 50%? Ansök i så fall direkt!
Om uppdraget
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent som skall stötta upp bolagets ekonomiavdelning under en period. Du kommer att vara placerad hos ett bolag som står inför en spännande resa. I rollen arbetar du med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi men med tyngdpunkt på lönehantering och fakturering. Du arbetar mycket i systemet Flex.
Som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga ansvarsområden vara:
Lönehantering
Fakturering
Momsregistrering
Kvittohantering
Andra enklare ekonomiuppgifter och övriga kontorssysslor

Din profil
För att passa för detta uppdrag har du några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och har god kännedom om hela löneprocessen samt fakturahantering. Du är positiv och trygg som person och trivs i en omväxlande roll där du får skapa din egen struktur och ta mycket eget ansvar. Vidare har du en lösningsorienterad inställning och tycker om att ta reda på sådant som kan vara nytt för dig.
Krav för tjänsten
Erfarenhet av ekonomiarbete, inklusive hantering av hela löneprocessen
God kännedom och vana av faktureringsprocesser
Kunskap i lönesystemet Flex HRM Payroll
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt
Ort: Sundsvall
Omfattning: Ca 50%
Anställningsform: Konsultuppdrag på ca 3 månader. Du blir anställd av Stegra men uthyrd till kund under uppdragsperioden
Lön: Månadslön
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 och lina@stegra.nu
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra, här kan du läsa om hur rekryteringsprocessen hos Stegra går till.

Ansök nu

Ekonomikonsult sökes för uppdrag i Sundsvall

Läs mer Jan 12
Har du en ekonomibakgrund med kompetens inom SAP S/4, Invoicetrack eller IFS? Har du dessutom en bakgrund inom leverantörsflöde och vill arbeta för att säkerställa ekonomisk kontinuitet för vårt kundföretag i centrala Sundsvall? Då kan detta konsultuppdrag vara rätt för dig. Vi söker dig som vill arbeta som konsult på heltid eller deltid. Ansök redan idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Jefferson Wells och vår kund. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells Sundsvall och utföra ditt konsultuppdrag hos vår kund i centrala Sundsvall. Uppdraget startar så snart som möjligt. Detta är en utmärkt möjlighet att tillfälligt vara en del av ett professionellt team och bidra till deras framgång. Vi söker dig som vill ta anställning antingen på heltid eller på deltid.

Om jobbet
Vi söker ekonomikonsult för ett kortare uppdrag hos en av våra kunder i Sundsvall. Uppdraget innebär att du kommer att agera som en värdefull resurs för kunden med fokus på leverantörsflödet och hanteringen av leverantörsfakturor och andra administrativa uppgifter inom ekonomiområdet.

Är du rätt person för jobbet?
Vi på Manpower söker dig som har gymnasieutbildning från ekonomiprogrammet eller motsvarande och det är meriterande om du har högskoleutbildning eller YH-utbildning inom ekonomi. Du har arbetat några år inom ekonomi och vi ser gärna att du en bakgrund inom leverantörsflöde. Du har kunskap inom i antingen Invoicetrack, SAP S/4 eller IFS (detta styrks i ditt CV eller personliga brev).
För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du är lyhörd och att du arbetar målinriktat för att nå resultat. Det är också viktigt att du är driven och har förmågan att arbeta självständigt, noggrant och strukturerat. Dessutom har du god förmåga att arbeta i team och du kommunicerar obehindrat på svenska.

Vårt erbjudande
Som konsult hos Jefferson Wells i Sundsvall har du alla möjligheter att forma din framtid utifrån din kompetens, dina behov och dina önskemål. Vi samarbetar med många populära arbetsgivare i Sundsvall med omnejd och kan öppna dörrarna till nya, spännande uppdrag. Du får en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.
Givetvis har du en lokalt förankrad konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Det som skiljer sig från den övriga arbetsmarknaden är att du blir anställd av oss, men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder.

Ansökan och kontaktuppgifter
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Vi tar inte emot ansökningar via epost men vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Ajax via e-post: anna.ajax@manpower.se.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag som är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister samt en del av ManpowerGroup med över 65 års erfarenhet av uthyrning och rekrytering. Lokalt i Sundsvall har vi nu funnits i 25 år. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.

Ansök nu

Hyresadministratör Förvaltnings AB Castor

Läs mer Jan 17
Hyresadministratör till Förvaltnings AB Castor
Är du en lösningsfokuserad, strukturerad, glad och kundfokuserad person som gillar att ha varierade arbetsuppgifter? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett stort eget ansvar? Då kan tjänsten som hyresadministratör vara ditt nästa steg i karriären.
Om oss
Förvaltnings AB Castor har som affärsidé att erbjuda bostadsrättföreningar ett tryggt och enkelt boende. Det gör vi med mångårig erfarenhet av att förvalta bostadsrättsföreningar och vi erbjuder helhetslösningar som ekonomisk och teknisk förvaltning samt fastighetsskötsel och lokalvård. Våra kunder finns från Luleå i norr till Norrköping i söder. Vi har vårt säte i Sundsvalls centrum med ett 50-tal medarbetare och vi ingår i Fenix Holding koncernen som har drygt 330 medarbetare. Med personlig anda, passion och omtanke skapar våra duktiga medarbetare starka och långvariga kundrelationer.
Om tjänsten
I rollen som hyresadministratör är du företagets ansikte utåt och tar emot och välkomnar besökare, svarar i telefon, ansvarar för ett antal föreningar som bl. a innefattar hyresavisering, medlemskontakter, löpande bokföring och betalning av leverantörsfakturor, hanterar felanmälningar, nyckelutlämning och posthantering. Du ingår i företagets hyrgrupp där ni tillsammans ser till att våra kunder får en personlig service som präglas av enkelhet och trygghet för våra kunder. Tjänsten innebär stor självständighet och eget ansvar vilket gör det till en viktig funktion för oss.
Kvalifikationer
Vi söker dig som tycker om att arbeta serviceinriktat i samarbete med andra och gillar att tänka nytt och att bidra med smarta lösningar i en föränderlig miljö. Som person är du en öppen och glad lagspelare. Samtidigt som du planerar ditt arbete på ett effektivt sätt är du även flexibel och ser dig själv jobba i en föränderlig miljö. Vi tror även att du har en god förmåga att arbeta självständigt och under stort ansvar. Vi ser gärna att du har gymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande och god datorvana och goda kunskaper inom Officepaketet. Har du kunskaper inom kund- och leverantörsreskontra eller tidigare erfarenhet av hyresadministration så är det meriterande.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från HSB Riksförbund Ekonomisk Fören

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från HSB Riksförbund Ekonomisk Fören .

Kommunikatörer med styrelseuppdrag

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Feb 17
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 26 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter.

HSB Södra Norrland verkar i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Vi servar ca 450 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i regionen. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning med placering i Sundsvall.

Vi söker två kommunikatörer med olika inriktning som helhjärtat vill medverka i vår fortsatta positiva utveckling. Tjänsterna består till 50 procent av styrelseuppdrag. I rollen som kommunikatör hos HSB Södra Norrland erbjuds du en utvecklande och spännande arbetsvardag och som HSB ledamot utgör du en viktig kugge för styrelserna i bostadsrättsföreningarna.

KOMMUNIKATÖR - INRIKTING VARUMÄRKE, GRAFISK PROFIL OCH WEBB

Ansvar och arbetsuppgifter

Du verkar för att skapa en tydlig och gemensam bild av varumärket HSB gentemot utpekade målgrupper, samt ger verksamheten både direktiv som support i frågor som rör grafisk profil och varumärke. Femtio procent av tjänsten jobbar du som HSB ledamot och är i nära kontakt med styrelserna i bostadsrättsföreningarna. Tjänsten innebär visst kvällsarbete.

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Redaktionellt innehåll och digital publicering

- Support, utbildning och superuser

- Varumärkesansvar

- Driva kampanjer

- Säljmaterial och annonser

- Delta vid marknadsaktiviteter/mässor/seminarier

- HSB ledamot

KOMMUNIKATÖR - INRIKTNING KOMMUNIKATIONS- OCH MARKNADSPLANERING

Ansvar och arbetsuppgifter

Du utvecklar, driver och samordnar företagets kommunikationsverksamhet utifrån de nationella riktlinjerna. Du verkar för att skapa en tydlig och gemensam bild av varumärket HSB gentemot utpekade målgrupper, samt ger verksamheten både direktiv och support i frågor som rör kommunikation. Femtio procent av tjänsten jobbar du som HSB-ledamot och är i nära kontakt med styrelserna i bostadsrättsföreningarna. Tjänsten innebär visst kvällsarbete.

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Upprättande och samordning av kommunikations- och marknadsplan

- Kampanjer kopplade till marknadskommunikation och employer branding

- Press- och mediakontakter

- Förslag till budget för marknad- och kommunikationsaktiviteter

- Projektledning och projektdeltagande vid behov

- Utbildningar kopplade till kommunikationsområdet

- Delta vid marknadsaktiviteter/mässor/seminarier

- HSB ledamot

FÖR ATT LYCKAS I ROLLERNA BEHÖVER DU FÖLJANDE:

Erfarenhet

Vi söker dig som har högskoleutbildning med examen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller kunskap och erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Du har erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete i en större organisation där du har erfarenhet av både operativt och strategiskt arbete. Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift och är bra på att målgruppsanpassa budskap.

För att lyckas i rollen krävs goda kunskaper i Officepaketet. Meriterande om du även har erfarenhet av Apsis, Episerver och InDesign och att du har lätt att lära dig nya digitala verktyg.

Meriterande är också om du har erfarenhet av förenings- och styrelsearbete.

Vi ser helst att du har B-körkort och tillgång till egen bil då det förekommer resor i tjänsten.

Personliga egenskaper

Vi söker en engagerad person som tar ett stort ansvar för sitt arbete, som är självgående och trygg i sin roll och som självständigt kan identifiera kommunikationsbehov. När förutsättningarna ändras, svänger du enkelt om och kan hantera snabba insatser med korta deadlines. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är serviceinriktad och bra på att bygga relationer.

Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot kunder, kollegor och medlemmar utgår ifrån dem.

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Urval sker löpande, ansök därför redan idag. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag 2024-03-10, intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Vill du veta mer, kontakta Tina Enheim Jonsson, chef medlem, marknad och kommunikation, 070-244 93 49 eller tina.enheim@hsb.se.

Björn Könberg, Unionens representant, bjorn.konberg@hsb.se. Camilla Bylund HR-ansvarig, camilla.bylund@hsb.se.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Redovisningsekonom vikariat

Redovisningsekonom
Läs mer Dec 7
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter.

HSB Södra Norrland finns i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Här servar vi ca 430 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning av en ekonom med placering i Sundsvall då en av våra ekonomer går på föräldraledighet.

Ansvar och arbetsuppgifter

Din främsta uppgift är att vara ett kompetent stöd till våra kunder i ekonomiska och administrativa frågor. Arbetet omfattar bland annat budgetarbete, bokslutsarbete, finansiella frågor samt löpande ekonomisk administration. Arbetet innebär även att ha en ekonomisk rådgivande roll med många kundkontakter i form av ordföranden och styrelser hos bostadsrättsföreningar. Eftersom vi lever i en föränderlig värld där utvecklingen fort går framåt har du en viktig roll i att guida våra kunder genom den utveckling vi genomgår.

I rollen som ekonom förväntas du även vara aktiv och kontinuerligt arbeta med förbättringsarbete när det gäller rutiner, system och processer.

Erfarenhet

Vi letar efter dig som har erfarenhet från redovisningsarbete och därmed är du självgående inom området. Du känner dig trygg med löpande bokföring och bokslutsarbete. Erfarenhet från självständigt ekonomiarbete i mindre företag är meriterande, så även erfarenhet med ekonomiska analyser och utvecklingsarbete. Troligen har du eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Vi ser gärna att du har visat engagemang i utvecklingsarbete på din tidigare arbetsplats.

Personliga egenskaper

I rollen som ekonom krävs det att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du trivs att arbeta med varierade uppgifter och kan hantera periodvis hög arbetsbelastning.

Eftersom du i rollen både kommer arbeta självständigt och i team krävs det att du lyssnar, kommunicerar och samarbetar bra med andra. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar ditt angreppssätt för att driva processerna framåt, här krävs initiativ- och hög serviceförmåga. Vi söker dig som har god pedagogisk förmåga och anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap beroende på mottagaren. I rollen som ekonom behöver därför du ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Som person har du hög integritet och förmåga att se helheter och samband, vi tror även att du trivs med att analysera och arbeta med siffror

Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot kunder, kollegor och medlemmar utgår ifrån dem.

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Tjänsten gäller ett vikariat på heltid ett år med start mars 2024, placering i Sundsvall.

Sista ansökningsdag 31 december. Urval kan komma att ske löpande, så vänta inte med din ansökan.

Vill du veta mer, kontakta teamchef Fastighetsekonomi, Sebastian Sandberg på telefon 010-303 24 24, eller sebastian.sandberg@hsb.se.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Fastighetsförvaltare

Fastighetsförvaltare
Läs mer Nov 20
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter.

HSB Södra Norrland verkar i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Vi servar ca 450 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning i Sundsvall. Vi söker en person som helhjärtat vill medverka i vår fortsatta positiva utveckling.

Ansvar och arbetsuppgifter

Dina uppgifter blir att arbeta som förvaltare för bostadsrättsföreningar i Sundsvall med omnejd. Du ansvarar för att på ett affärsmässigt och kundorienterat sätt utveckla fastigheternas värde och våra kunders bostadsområden. Förvaltaren är en kvalificerad rådgivare till styrelsen i föreningen och säkerställer att beslut genomförs.

Traditionella förvaltningsuppgifter såsom besiktningar, lokal och underhållsprojekt, entreprenörskontakter, med mera är en stor del av jobbet. Beställningsarbeten, fakturahantering och kontakt med boende är också exempel på områden som förvaltaren ansvarar för. Du arbetar i gemensamma projekt för att genomföra åtgärder utefter underhållsplaner och med att skapa goda relationer med styrelser, boende samt myndigheter. Du kommer att planera och genomföra styrelsemöten och årsstämmor i enlighet med våra kunders stadgar. Arbetet innebär även kvällsarbete. Placeringsort Sundsvall.

Erfarenhet

Du har relevant utbildning och stor erfarenhet från liknande arbete. Meriterande är att du har 3-5 års branscherfarenhet inom teknisk förvaltning samt att du har haft kundansvar.

Vi fortsätter att utveckla rollen och satsar bland annat på långsiktiga planer för att stärka utvecklingen och värdet i de fastigheter som våra kunder äger. Av denna anledning ser vi gärna att du som söker har erfarenhet av upphandling inom bygg och underhåll samt att du haft ett ekonomiskt ansvar. I din roll som fastighetsförvaltare planerar du självständigt ditt arbete. Rollen kräver att du behärskar svenska i både tal och skrift samt att du har god datorvana.

B-körkort är ett krav.

Personliga egenskaper

Du är van att självständigt planera ditt arbete, är kundfokuserad och har en hög serviceförmåga. God samarbetsförmåga och förmåga att ta initiativ är förutsättningar för att lyckas i arbetet.

Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot kunder, kollegor och medlemmar utgår ifrån dem

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag 2023-12-10. Urval sker löpande, ansök därför redan idag.

Vill du veta mer, kontakta Christopher Henberg, chef förvaltargruppen, på telefon 010-303 23 66 eller christopher.henberg@hsb.se.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Kontorsvaktmästare

Kontorsvaktmästare
Läs mer Okt 10
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige. Idag bor över en miljon människor - ensamstående, par och familjer - i HSBs 26 708 hyresrätter och 346 381 bostadsrättslägenheter. HSB erbjuder också Sveriges största bosparande som ger förtur till ett eget hem.

HSB Södra Norrland verkar i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Vi servar vi ca 450 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning i Sundsvall.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som kontorsvaktmästare hos oss arbetar du nära och med personalen på kontoret i Sundsvall. Arbetet är omväxlande och socialt. Du rapporterar till din arbetsledare och får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. I arbetsuppgifterna ingår bland annat städning av kontorets lokaler, inköp av kontorsmaterial, posthantering, kontakt med leverantörer och andra vanligt förekommande kontorsgöromål.

Erfarenhet

Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet inom lokalvård, allehanda kontorsgöromål och service. I tjänsten som kontorsvaktmästare krävs att du har datorvana, att du behärskar det svenska språket i tal och skrift samt att du har B-körkort.

Personliga egenskaper

Egenskaper som noggrannhet, social kompetens, ansvarskänsla och engagemang är viktiga för att kunna fullgöra uppdraget och leverera med hög kvalité. Du får gärna vara händig. Arbetet kräver att du är självgående, strukturerad och trivs med att själv planera ditt arbete och din arbetsdag. Du ska ha förmåga att kunna arbeta såväl självständigt som i grupp. Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot medlemmar och kunder utgår ifrån dem.

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Tjänsten som omfattas av F-avtalet mellan Fastigo och Fastighetsanställdas förbund är på deltid, 75 procent och inleds med 6 månaders provanställning.

Sista ansökningsdag 2023-10-31, intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vill du veta mer, kontakta arbetsledare, Chatrine Rodin på telefon 010-303 23 16 eller e-post chatrine.rodin@hsb.se.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Se filmen "HSB Södra Norrland på 1 minut"

Ansök nu

Kommunikatör

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Maj 8
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter.

HSB Södra Norrland verkar i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Vi servar ca 450 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning i Sundsvall. Vi söker en person som helhjärtat vill medverka i vår fortsatta positiva utveckling.

Ansvar och arbetsuppgifter

I rollen som kommunikatör hos HSB Södra Norrland erbjuds du en utvecklande och spännande arbetsvardag där du driver kommunikationsarbetet. Du utför företagets interna och externa kommunikation utifrån marknadsplanen och de nationella riktlinjerna. Du verkar för att skapa en tydlig och gemensam bild av varumärket HSB gentemot utpekade målgrupper, samt ger verksamheten både direktiv som support i frågor som rör kommunikation, grafisk profil och varumärke.

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Samordning och upprättande av marknadsplanen

- Kampanjer kopplade till marknadsplanen

- Kommunikations och säljmaterial

- Varumärket

- Press- och mediakontakter

- Redaktionellt innehåll och digital publicering

- Support och super user för redaktionell del av intranät och webb

- Kommunikativt stöd i debatt och opinion

- Innehåll och pedagogik i e-kurser

Placeringsort Sundsvall.

Erfarenhet

Vi söker dig som har högskoleutbildning med examen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller kunskap och erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Minst två års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete i en större organisation där du har erfarenhet av både operativt som strategiskt arbete. Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift och är bra på att målgruppsanpassa budskapet.

För att lyckas i rollen krävs goda kunskaper i Officepaketet och InDesign. Meriterande om du även har erfarenhet av Apsis och Episerver och att du har lätt att lära dig nya digitala verktyg.

Vi ser gärna att du har B-körkort och tillgång till egen bil då det förekommer resor i tjänsten.

Personliga egenskaper

Vi söker en engagerad person som tar ett stort ansvar för sitt arbete, som är självgående och trygg i sin roll och som självständigt kan identifiera kommunikationsbehov. När förutsättningarna ändras, svänger du enkelt om och kan hantera snabba insatser med korta deadlines. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är serviceinriktad och bra på att bygga relationer.

Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot kunder, kollegor och medlemmar utgår ifrån dem.

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Urval sker löpande, ansök därför redan idag. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag 2023-05-31, intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Vill du veta mer, kontakta Tina Enheim, Medlems- och utbildningsansvarig, 010-303 23 88 eller tina.enheim@hsb.se.

Björn Könberg, Unionens representant, bjorn.konberg@hsb.se. Camilla Bylund HR-ansvarig, camilla.bylund@hsb.se.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Fastighetsskötare

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Mar 2
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter.

HSB Södra Norrland verkar i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Vi servar vi ca 450 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning i Sundsvall.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som fastighetsskötare hos oss arbetar du närmast kunden. Arbetet är omväxlande och socialt. Du rapporterar till din arbetsledare och får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Arbetsuppgifterna handlar främst om skötsel av inre och yttre fastighetsmiljöer samt att köra tyngre maskiner. En viktigt del i tjänsten är att identifiera och föreslå åtgärder för att utveckla våra kunders fastigheter så att de blir effektiva och hållbara. Beredskap ingår i tjänsten.

Erfarenhet

Du har goda kunskaper inom skötsel av fastigheter och vi ser gärna att du är utbildad inom teknisk förvaltning. I tjänsten som fastighetsskötare krävs att du har datorvana, att du behärskar det svenska språket i tal och skrift, att du har B-körkort samt förarbevis på traktor.

Personliga egenskaper

I rollen som fastighetsskötare är du HSBs ansikte utåt. Egenskaper som noggrannhet, ansvarskänsla och engagemang är viktiga för att kunna fullgöra uppdraget och leverera med hög kvalité. Arbetet kräver att du är självgående, strukturerad och trivs med att själv planera ditt arbete och din arbetsdag. Du ska ha förmåga att kunna arbeta såväl självständigt som i grupp. Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot medlemmar och kunder utgår ifrån dem. Vi ser gärna kvinnliga sökande.

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Sista ansökningsdag 2023-04-10. Urval kan komma att ske löpande så vänta inte med din ansökan. Vill du veta mer, kontakta arbetsledare, Henrik Bufvers på 010-303 23 51 eller henrik.bufvers@hsb.se.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu