Sundsvall: Kommunikatörer med styrelseuppdrag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kommunikatörer med styrelseuppdrag i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-17 // Varaktighet: Heltid

HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 26 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter.

HSB Södra Norrland verkar i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Vi servar ca 450 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i regionen. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning med placering i Sundsvall.

Vi söker två kommunikatörer med olika inriktning som helhjärtat vill medverka i vår fortsatta positiva utveckling. Tjänsterna består till 50 procent av styrelseuppdrag. I rollen som kommunikatör hos HSB Södra Norrland erbjuds du en utvecklande och spännande arbetsvardag och som HSB ledamot utgör du en viktig kugge för styrelserna i bostadsrättsföreningarna.

KOMMUNIKATÖR - INRIKTING VARUMÄRKE, GRAFISK PROFIL OCH WEBB

Ansvar och arbetsuppgifter

Du verkar för att skapa en tydlig och gemensam bild av varumärket HSB gentemot utpekade målgrupper, samt ger verksamheten både direktiv som support i frågor som rör grafisk profil och varumärke. Femtio procent av tjänsten jobbar du som HSB ledamot och är i nära kontakt med styrelserna i bostadsrättsföreningarna. Tjänsten innebär visst kvällsarbete.

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Redaktionellt innehåll och digital publicering

- Support, utbildning och superuser

- Varumärkesansvar

- Driva kampanjer

- Säljmaterial och annonser

- Delta vid marknadsaktiviteter/mässor/seminarier

- HSB ledamot

KOMMUNIKATÖR - INRIKTNING KOMMUNIKATIONS- OCH MARKNADSPLANERING

Ansvar och arbetsuppgifter

Du utvecklar, driver och samordnar företagets kommunikationsverksamhet utifrån de nationella riktlinjerna. Du verkar för att skapa en tydlig och gemensam bild av varumärket HSB gentemot utpekade målgrupper, samt ger verksamheten både direktiv och support i frågor som rör kommunikation. Femtio procent av tjänsten jobbar du som HSB-ledamot och är i nära kontakt med styrelserna i bostadsrättsföreningarna. Tjänsten innebär visst kvällsarbete.

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Upprättande och samordning av kommunikations- och marknadsplan

- Kampanjer kopplade till marknadskommunikation och employer branding

- Press- och mediakontakter

- Förslag till budget för marknad- och kommunikationsaktiviteter

- Projektledning och projektdeltagande vid behov

- Utbildningar kopplade till kommunikationsområdet

- Delta vid marknadsaktiviteter/mässor/seminarier

- HSB ledamot

FÖR ATT LYCKAS I ROLLERNA BEHÖVER DU FÖLJANDE:

Erfarenhet

Vi söker dig som har högskoleutbildning med examen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller kunskap och erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Du har erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete i en större organisation där du har erfarenhet av både operativt och strategiskt arbete. Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift och är bra på att målgruppsanpassa budskap.

För att lyckas i rollen krävs goda kunskaper i Officepaketet. Meriterande om du även har erfarenhet av Apsis, Episerver och InDesign och att du har lätt att lära dig nya digitala verktyg.

Meriterande är också om du har erfarenhet av förenings- och styrelsearbete.

Vi ser helst att du har B-körkort och tillgång till egen bil då det förekommer resor i tjänsten.

Personliga egenskaper

Vi söker en engagerad person som tar ett stort ansvar för sitt arbete, som är självgående och trygg i sin roll och som självständigt kan identifiera kommunikationsbehov. När förutsättningarna ändras, svänger du enkelt om och kan hantera snabba insatser med korta deadlines. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är serviceinriktad och bra på att bygga relationer.

Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot kunder, kollegor och medlemmar utgår ifrån dem.

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Urval sker löpande, ansök därför redan idag. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag 2024-03-10, intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Vill du veta mer, kontakta Tina Enheim Jonsson, chef medlem, marknad och kommunikation, 070-244 93 49 eller tina.enheim@hsb.se.

Björn Könberg, Unionens representant, bjorn.konberg@hsb.se. Camilla Bylund HR-ansvarig, camilla.bylund@hsb.se.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Informatör/Kommunikatör

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Informatör/Kommunikatör.

Kommunikatör

Läs mer Maj 3
Har du erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete inom offentlig förvaltning? Gillar du att arbeta med kommunikationsinsatser i samverkan med många olika aktörer? Vill du vara med och skapa samhällsnytta med oss? 

Vi vill förstärka vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare, kanske är du vår nästa? Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här. 

Om jobbet
Vi söker en erfaren kommunikatör till kommunikationsenheten. På enheten arbetar vi både strategiskt och operativt med att stötta ledning och medarbetare i interna och externa kommunikationsfrågor som är prioriterade utifrån Diggs uppdrag, mål och leveranser. 

Som kommunikatör kommer du att:


• arbeta som kommunikationsstöd i uppdrag som utvecklar digitala tjänster för offentlig sektor
• arbeta med analys, strategi, genomförande och utvärdering av kommunikationsinsatser
• skriva och publicera texter såsom nyhetsartiklar, pressmeddelanden, presentationer, webbinnehåll på digg.se och vårt intranät
• planera och genomföra webbinarier som Digg forum och publicering på Digg play
• arbeta med nyhetsvärdering, budskapsformuleringar och ge stöd till chefer och medarbetare i kommunikationsfrågor
• skriva och publicera korta budskap i våra sociala kanaler

Om dig
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter:

Kompetenser

• Ansvarstagande - du tar ansvar, arbetar mot mål, fokuserar på och levererar resultat i prioriteringar, planering och dina handlingar. Du har lätt för att ställa om och ändra inriktning när förutsättningarna förändras. Genom din prestigelöshet tar du ditt ansvar och gör det som behöver göras.
• Samarbetssförmåga - du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande.
• Självgående - du tar ansvar för din uppgift. Strukturerar själv ditt angreppssätt och driver sina processer vidare.
• Flexibel - du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheterna i förändringar.

Kunskaper
Ska-krav

• Kan självständigt planera, genomföra, följa upp och vidareutveckla kommunikationsinsatser.
• Goda kunskaper i att producera nyhetsartiklar, pressmeddelanden, webbinnehåll och korta budskap i våra sociala kanaler.
• Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt. Det innebär att du uttrycker dig både skriftligt och muntligt på ett pedagogiskt sätt så att mottagaren ska förstå och den röda tråden bibehålls. Du behöver kunna presentera både muntlig och skriftlig information på möten eller andra forum såväl internt som externt. Du är en god skribent med förmåga att utforma budskap, tydliggöra och kommunicera komplex information.
• Kunskap om digitala verktyg och är digitalt nyfiken

Erfarenheter
Ska-krav

• Minst fem års erfarenhet av kvalificerat strategiskt och operativt kommunikationsarbete i en politiskt styrd organisation från den senaste 10 årsperioden.
• Erfarenhet av att ta fram kommunikationsplaner och budskapsformulering.
• Erfarenhet av praktiskt arbete med de lagar, riktlinjer och standarder som offentliga aktörers webbplatser ska efterleva.

Bör-krav

• Erfarenhet av att vara kommunikationsstöd i uppdrag som utvecklar digitala tjänster för offentlig sektor.
• Erfarenhet av agila arbetssätt.
• Erfarenhet av planera och genomföra webbinarier.
• Erfarenhet av beställarrollen för kommunikationstjänster.

Utbildning
Du har en akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap (minst 3 års akademiska studier) eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Om Digg och vad vi erbjuder
Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

När vi är i Diggs lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamhetens och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret minst en dag i veckan och när arbetet kräver det.

Vi erbjuder


• tidsbegränsad anställning om 12 månader med tillträde så snart som möjligt
• placeringsort är Sundsvall
• resor förekommer och dess antal kan variera över tid.
• generösa förmåner. Läs mer på digg.se

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 16 maj 2024.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Maria Boija på tel 010-484 73 94. Fackliga kontaktpersoner är Arvid Perbo för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Kommunikatör till Kommunikationsavdelningen

Läs mer Mar 28
Kommunikationsavdelningen arbetar strategiskt och operativt för att sätta Mittuniversitetets utbildning och forskning på kartan. Vi jobbar med att rekrytera studenter, göra forskningen synlig och skapa goda relationer internt och externt. Vi håller också medarbetare och vår omvärld uppdaterade om vad som händer hos oss. Kommunikationsverksamheten är centraliserad och alla kommunikatörer på universitetet tillhör avdelningen.



Till kommunikationsavdelningen söker vi en kommunikatör som ska ge kommunikativt stöd till olika utbildnings- och forskningsmiljöer på Mittuniversitetet.

Du bidrar med din kompetens och ser till att kommunikation används som ett strategiskt verktyg för att uppnå Mittuniversitetets mål.

 

Arbetsuppgifter ??

Du kommer att arbeta såväl strategiskt som operativt genom ett verksamhetsnära stöd till forskningsledare, chefer, lärare och forskare. Du ingår i ett team av kommunikatörer med motsvarande roll som stöttar varandra både kompetens- och resursmässigt. I uppdraget ingår att producera populärvetenskaplig kommunikation, samt vägleda och stödja verksamheten i kommunikationsfrågor riktade mot studenter, potentiella studenter och forskningssamverkanspartners.

Som kommunikatör kommer du rent operativt ta fram kommunikationsplaner, producera innehåll (text, film, bild) samt publicera i olika digitala kanaler. Du kommer också planera och genomföra olika typer av event. Resor mellan campusorterna Östersund och Sundsvall är vanligt förekommande, men det mesta av vår dialog och möten sker digitalt.

 

Din bakgrund

Vi söker dig som:

- har högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap motsvarande minst kandidatexamen.
- har erfarenhet av att arbeta med kommunikation i en större verksamhet.
- har erfarenhet av webbpublicering, gärna i EpiServer.
- är en driven skribent som kan skriva målgruppsanpassat för flera olika kanaler, såsom sociala medier och webb.
- kan skriva och tala obehindrat på svenska och engelska.
- har erfarenhet av grafisk produktion i mallar, fotografering och att göra enklare filmproduktioner för sociala medier.



Det är meriterande om du har erfarenhet av:

- att ha arbetat med kommunikationsuppdrag vid ett universitet eller högskola.
- strategiskt kommunikationsarbete såsom kommunikationsplanering och rådgivning.
- Eventkoordinering.

 

Dina egenskaper  

Vi söker dig som har ett stort intresse samt vilja och förmåga att bidra i det operativa och strategiska kommunikationsarbetet. Du samarbetar bra med andra och levererar med hög kvalitet. För att lyckas i rollen krävs att du är idérik, lösningsfokuserad och tar egna initiativ. Eftersom detta arbete innebär att du ger stöd till flera olika uppdragsgivare är det viktigt att du kan prioritera och avgöra rätt insatser och ambitionsnivå utifrån beställarens kommunikationsutmaningar och behov.

Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.

 
Anställning och tillträde

Anställningen är en särskild visstidsanställning på heltid från och med 2024-05-01 eller enligt överenskommelse, dock längst tom 2024-12-31.

Anställningsort: Sundsvall eller Östersund


Information

Närmare upplysningar lämnas av kommunikationschef Marlene Berg, telefon 010-142 87 79.


Ansökan

Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2024-04-18. 

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Kommunikatör

Läs mer Mar 28
Bli en del av ett grymt kommunikationsteam med utvecklande och roliga uppdrag! Vi söker dig som kanske är i början av din karriär. Du tycker om att arbeta operativt med att planera, producera och publicera innehåll i våra digital kanaler,

Vi vill förstärka vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare, kanske är du vår nästa? Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här.

Om jobbet
Vi söker en kommunikatör till Kommunikationsenheten. På enheten arbetar vi både strategiskt och operativt med att stötta ledning och medarbetare i interna och externa kommunikationsfrågor som är prioriterade utifrån Diggs uppdrag, mål och leveranser. 

Som kommunikatör kommer du att:


• skriva och publicera texter såsom nyhetsartiklar, pressmeddelanden, presentationer, webbinnehåll på digg.se och vårt intranät
• skriva och publicera korta budskap i våra sociala kanaler
• planera och genomföra webbinarier och evenemang.
• samordna kommunikationsinsatser i samverkan med många olika aktörer

Om dig
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter:

Kompetenser

• Samarbetsförmåga - Du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett kontruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande.
• Självgående - Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.
• Intiativtagande - Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.

Kunskaper
Ska-krav

• Kan självständigt planera, genomföra, följa upp och vidareutveckla kommunikationsinsatser.
• Goda kunskaper i att producera nyhetsartiklar, pressmeddelanden, webbinnehåll och korta budskap i våra sociala kanaler.
• Du är digitalt nyfiken och har god kunskap om digitala verktyg.
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska. Det innebär att du uttrycker dig både skriftligt och muntligt på ett pedagogiskt sätt så att mottagaren ska förstå och den röda tråden bibehålls. Du kan presentera både muntlig och skriftlig information på möten eller andra forum såväl internt som externt. Du är en god skribent med förmåga att utforma budskap, tydliggöra och kommunicera komplex information.

Bör-krav

• Kunskap om de lagar, riktlinjer och standarder som offentliga aktörers webbplatser ska efterleva.

Erfarenheter
Ska-krav

• Erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete under de senaste tre åren.

Bör-krav

• Erfarenhet av att planera och genomföra webbinarier och evenemang
• Erfarenhet av Sitevision

Utbildning
Du har en akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap om minst tre år eller annat erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Om Digg och vad vi erbjuder
Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

När vi är i Diggs lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamhetens och medarbetarens behov, men det förväntas att du är på kontoret minst en dag i veckan och när arbetet kräver det.

Vi erbjuder


• tidsbegränsad anställning om 12 månader med tillträde så snart som möjligt
• placeringsort är Sundsvall
• resor förekommer och dess antal kan variera över tid.
• generösa förmåner. Läs mer på digg.se

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 11 april 2024.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Maria Boija på tel 010 484 73 94. Fackliga kontaktpersoner är Arvid Perbo för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Kommunikatör

Läs mer Feb 2
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet.

Varje dag möter våra ca 3 000 medarbetare inom Barn- och utbildningsförvaltningen tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter. Varje dag finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling.

Just nu händer det mycket kring utbildning och kompetensförsörjning i vår region och Barn - och utbildningsnämnden har många spännande uppdrag kopplade till detta.

Välkommen att söka en spännande tjänst där du får vara med att påverka och bidra till förutsättningarna för framtiden!

Vi söker nu en strategisk och driven kollega som vill vara med och utveckla kommunikationen inom och stärka bilden av skolan i Sundsvalls kommun.


ARBETSUPPGIFTER
Det här är en roll som har både ett internt och ett externt fokus i en spännande kombination. Ditt uppdrag kommer att vara att utveckla det strategiska kommunikations- och varumärkesarbetet inom skolan och att vara ett stöd till förvaltningens ledning och chefer. Du kommer att ingå i förvaltningens ledningsgrupp samt stötta verksamheten i prioriterade kommunikationsprocesser både strategiskt, taktiskt och operativt. Du kommer att arbeta nära förvaltningens marknadsförare, kommunens kommunikationsavdelning och andra kommunikationsfunktioner inom Sundsvalls kommunkoncern.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande samt flerårig erfarenhet av strategiskt arbete med kommunikation och varumärke i en komplex organisation. Du är van vid att arbeta med rådgivning till och coachning av chefer och ledare i kommunikationsfrågor. Din strategiska kunskap inom kommunikationsområdet kan du snabbt omsätta till konkreta, operativa insatser. Du är en skicklig skribent som har förmågan att strukturera information och hitta kärnan i komplexa sammanhang. Du har också kunskaper i och erfarenhet av webbpublicering.

För att lyckas i rollen är du självgående, duktig på att bygga relationer och tar egna initiativ för att driva ditt arbete framåt. För att kunna identifiera behov hos våra chefer och medarbetare är du lyhörd och bra på att samarbeta. Du har helhetssyn och är trygg i dig själv och din kompetens. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av kommunikationsarbete i en kommun eller annan offentlig verksamhet och att du därmed förstår den offentliga sektorns förutsättningar utifrån lagkrav (GDPR, tillgänglighet etc).

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.

Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från HSB Riksförbund Ekonomisk Fören

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från HSB Riksförbund Ekonomisk Fören .

Redovisningsekonom vikariat

Redovisningsekonom
Läs mer Dec 7
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter.

HSB Södra Norrland finns i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Här servar vi ca 430 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning av en ekonom med placering i Sundsvall då en av våra ekonomer går på föräldraledighet.

Ansvar och arbetsuppgifter

Din främsta uppgift är att vara ett kompetent stöd till våra kunder i ekonomiska och administrativa frågor. Arbetet omfattar bland annat budgetarbete, bokslutsarbete, finansiella frågor samt löpande ekonomisk administration. Arbetet innebär även att ha en ekonomisk rådgivande roll med många kundkontakter i form av ordföranden och styrelser hos bostadsrättsföreningar. Eftersom vi lever i en föränderlig värld där utvecklingen fort går framåt har du en viktig roll i att guida våra kunder genom den utveckling vi genomgår.

I rollen som ekonom förväntas du även vara aktiv och kontinuerligt arbeta med förbättringsarbete när det gäller rutiner, system och processer.

Erfarenhet

Vi letar efter dig som har erfarenhet från redovisningsarbete och därmed är du självgående inom området. Du känner dig trygg med löpande bokföring och bokslutsarbete. Erfarenhet från självständigt ekonomiarbete i mindre företag är meriterande, så även erfarenhet med ekonomiska analyser och utvecklingsarbete. Troligen har du eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Vi ser gärna att du har visat engagemang i utvecklingsarbete på din tidigare arbetsplats.

Personliga egenskaper

I rollen som ekonom krävs det att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du trivs att arbeta med varierade uppgifter och kan hantera periodvis hög arbetsbelastning.

Eftersom du i rollen både kommer arbeta självständigt och i team krävs det att du lyssnar, kommunicerar och samarbetar bra med andra. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar ditt angreppssätt för att driva processerna framåt, här krävs initiativ- och hög serviceförmåga. Vi söker dig som har god pedagogisk förmåga och anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap beroende på mottagaren. I rollen som ekonom behöver därför du ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Som person har du hög integritet och förmåga att se helheter och samband, vi tror även att du trivs med att analysera och arbeta med siffror

Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot kunder, kollegor och medlemmar utgår ifrån dem.

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Tjänsten gäller ett vikariat på heltid ett år med start mars 2024, placering i Sundsvall.

Sista ansökningsdag 31 december. Urval kan komma att ske löpande, så vänta inte med din ansökan.

Vill du veta mer, kontakta teamchef Fastighetsekonomi, Sebastian Sandberg på telefon 010-303 24 24, eller sebastian.sandberg@hsb.se.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Fastighetsförvaltare

Fastighetsförvaltare
Läs mer Nov 20
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter.

HSB Södra Norrland verkar i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Vi servar ca 450 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning i Sundsvall. Vi söker en person som helhjärtat vill medverka i vår fortsatta positiva utveckling.

Ansvar och arbetsuppgifter

Dina uppgifter blir att arbeta som förvaltare för bostadsrättsföreningar i Sundsvall med omnejd. Du ansvarar för att på ett affärsmässigt och kundorienterat sätt utveckla fastigheternas värde och våra kunders bostadsområden. Förvaltaren är en kvalificerad rådgivare till styrelsen i föreningen och säkerställer att beslut genomförs.

Traditionella förvaltningsuppgifter såsom besiktningar, lokal och underhållsprojekt, entreprenörskontakter, med mera är en stor del av jobbet. Beställningsarbeten, fakturahantering och kontakt med boende är också exempel på områden som förvaltaren ansvarar för. Du arbetar i gemensamma projekt för att genomföra åtgärder utefter underhållsplaner och med att skapa goda relationer med styrelser, boende samt myndigheter. Du kommer att planera och genomföra styrelsemöten och årsstämmor i enlighet med våra kunders stadgar. Arbetet innebär även kvällsarbete. Placeringsort Sundsvall.

Erfarenhet

Du har relevant utbildning och stor erfarenhet från liknande arbete. Meriterande är att du har 3-5 års branscherfarenhet inom teknisk förvaltning samt att du har haft kundansvar.

Vi fortsätter att utveckla rollen och satsar bland annat på långsiktiga planer för att stärka utvecklingen och värdet i de fastigheter som våra kunder äger. Av denna anledning ser vi gärna att du som söker har erfarenhet av upphandling inom bygg och underhåll samt att du haft ett ekonomiskt ansvar. I din roll som fastighetsförvaltare planerar du självständigt ditt arbete. Rollen kräver att du behärskar svenska i både tal och skrift samt att du har god datorvana.

B-körkort är ett krav.

Personliga egenskaper

Du är van att självständigt planera ditt arbete, är kundfokuserad och har en hög serviceförmåga. God samarbetsförmåga och förmåga att ta initiativ är förutsättningar för att lyckas i arbetet.

Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot kunder, kollegor och medlemmar utgår ifrån dem

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag 2023-12-10. Urval sker löpande, ansök därför redan idag.

Vill du veta mer, kontakta Christopher Henberg, chef förvaltargruppen, på telefon 010-303 23 66 eller christopher.henberg@hsb.se.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Kontorsvaktmästare

Kontorsvaktmästare
Läs mer Okt 10
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige. Idag bor över en miljon människor - ensamstående, par och familjer - i HSBs 26 708 hyresrätter och 346 381 bostadsrättslägenheter. HSB erbjuder också Sveriges största bosparande som ger förtur till ett eget hem.

HSB Södra Norrland verkar i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Vi servar vi ca 450 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning i Sundsvall.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som kontorsvaktmästare hos oss arbetar du nära och med personalen på kontoret i Sundsvall. Arbetet är omväxlande och socialt. Du rapporterar till din arbetsledare och får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. I arbetsuppgifterna ingår bland annat städning av kontorets lokaler, inköp av kontorsmaterial, posthantering, kontakt med leverantörer och andra vanligt förekommande kontorsgöromål.

Erfarenhet

Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet inom lokalvård, allehanda kontorsgöromål och service. I tjänsten som kontorsvaktmästare krävs att du har datorvana, att du behärskar det svenska språket i tal och skrift samt att du har B-körkort.

Personliga egenskaper

Egenskaper som noggrannhet, social kompetens, ansvarskänsla och engagemang är viktiga för att kunna fullgöra uppdraget och leverera med hög kvalité. Du får gärna vara händig. Arbetet kräver att du är självgående, strukturerad och trivs med att själv planera ditt arbete och din arbetsdag. Du ska ha förmåga att kunna arbeta såväl självständigt som i grupp. Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot medlemmar och kunder utgår ifrån dem.

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Tjänsten som omfattas av F-avtalet mellan Fastigo och Fastighetsanställdas förbund är på deltid, 75 procent och inleds med 6 månaders provanställning.

Sista ansökningsdag 2023-10-31, intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vill du veta mer, kontakta arbetsledare, Chatrine Rodin på telefon 010-303 23 16 eller e-post chatrine.rodin@hsb.se.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Se filmen "HSB Södra Norrland på 1 minut"

Ansök nu

Kommunikatör

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Maj 8
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter.

HSB Södra Norrland verkar i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Vi servar ca 450 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning i Sundsvall. Vi söker en person som helhjärtat vill medverka i vår fortsatta positiva utveckling.

Ansvar och arbetsuppgifter

I rollen som kommunikatör hos HSB Södra Norrland erbjuds du en utvecklande och spännande arbetsvardag där du driver kommunikationsarbetet. Du utför företagets interna och externa kommunikation utifrån marknadsplanen och de nationella riktlinjerna. Du verkar för att skapa en tydlig och gemensam bild av varumärket HSB gentemot utpekade målgrupper, samt ger verksamheten både direktiv som support i frågor som rör kommunikation, grafisk profil och varumärke.

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Samordning och upprättande av marknadsplanen

- Kampanjer kopplade till marknadsplanen

- Kommunikations och säljmaterial

- Varumärket

- Press- och mediakontakter

- Redaktionellt innehåll och digital publicering

- Support och super user för redaktionell del av intranät och webb

- Kommunikativt stöd i debatt och opinion

- Innehåll och pedagogik i e-kurser

Placeringsort Sundsvall.

Erfarenhet

Vi söker dig som har högskoleutbildning med examen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller kunskap och erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Minst två års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete i en större organisation där du har erfarenhet av både operativt som strategiskt arbete. Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift och är bra på att målgruppsanpassa budskapet.

För att lyckas i rollen krävs goda kunskaper i Officepaketet och InDesign. Meriterande om du även har erfarenhet av Apsis och Episerver och att du har lätt att lära dig nya digitala verktyg.

Vi ser gärna att du har B-körkort och tillgång till egen bil då det förekommer resor i tjänsten.

Personliga egenskaper

Vi söker en engagerad person som tar ett stort ansvar för sitt arbete, som är självgående och trygg i sin roll och som självständigt kan identifiera kommunikationsbehov. När förutsättningarna ändras, svänger du enkelt om och kan hantera snabba insatser med korta deadlines. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är serviceinriktad och bra på att bygga relationer.

Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot kunder, kollegor och medlemmar utgår ifrån dem.

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Urval sker löpande, ansök därför redan idag. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag 2023-05-31, intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Vill du veta mer, kontakta Tina Enheim, Medlems- och utbildningsansvarig, 010-303 23 88 eller tina.enheim@hsb.se.

Björn Könberg, Unionens representant, bjorn.konberg@hsb.se. Camilla Bylund HR-ansvarig, camilla.bylund@hsb.se.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Fastighetsskötare

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Mar 2
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter.

HSB Södra Norrland verkar i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Vi servar vi ca 450 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning i Sundsvall.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som fastighetsskötare hos oss arbetar du närmast kunden. Arbetet är omväxlande och socialt. Du rapporterar till din arbetsledare och får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Arbetsuppgifterna handlar främst om skötsel av inre och yttre fastighetsmiljöer samt att köra tyngre maskiner. En viktigt del i tjänsten är att identifiera och föreslå åtgärder för att utveckla våra kunders fastigheter så att de blir effektiva och hållbara. Beredskap ingår i tjänsten.

Erfarenhet

Du har goda kunskaper inom skötsel av fastigheter och vi ser gärna att du är utbildad inom teknisk förvaltning. I tjänsten som fastighetsskötare krävs att du har datorvana, att du behärskar det svenska språket i tal och skrift, att du har B-körkort samt förarbevis på traktor.

Personliga egenskaper

I rollen som fastighetsskötare är du HSBs ansikte utåt. Egenskaper som noggrannhet, ansvarskänsla och engagemang är viktiga för att kunna fullgöra uppdraget och leverera med hög kvalité. Arbetet kräver att du är självgående, strukturerad och trivs med att själv planera ditt arbete och din arbetsdag. Du ska ha förmåga att kunna arbeta såväl självständigt som i grupp. Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot medlemmar och kunder utgår ifrån dem. Vi ser gärna kvinnliga sökande.

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Sista ansökningsdag 2023-04-10. Urval kan komma att ske löpande så vänta inte med din ansökan. Vill du veta mer, kontakta arbetsledare, Henrik Bufvers på 010-303 23 51 eller henrik.bufvers@hsb.se.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu