Sundsvall: Utesäljare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utesäljare i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-17 // Varaktighet: Heltid

Road Rental fortsätter sin tillväxtresa och vi söker nu en driven, erfaren och relationsbyggande utesäljare som brinner för att skapa affärer. Vi erbjuder en spännande roll med mycket eget ansvar där du får stora möjligheter att leda och driva utvecklingen framåt tillsammans med ett dynamiskt team med stark entreprenörsanda. Sök tjänsten redan idag!

Om Road Rental

Road Rental grundades 2018 och är en av de ledande helhetsleverantörerna inom trafikanordningar och arbetsplatssäkerhet vid väg – och byggarbeten i trafikerade miljöer. Våra tjänster och produkter håller arbetare och trafikanter säkra när vi tillsammans bygger framtidens infrastruktur.

Vi förser våra kunder med del- och helhetslösningar där vi projekterar, upprättar TA-planer och ser till att alla tillstånd som väghållaren kräver finns för att undvika stillestånd och onödiga viten. I vår service utför vi även etableringar med egen personal som innehar alla nödvändiga utbildningar som krävs för att vistas på ett vägarbete.

Våra ledord pålitlighet, engagemang, och framåtanda vägleder oss i allt vi gör och i all kontakt med våra kunder leverantörer och medarbetare.

Vad erbjuder vi dig?

Rollen som utesäljare/entreprenadchef är varierande och du kommer att arbeta väldigt operativt och samtidigt med strategiska frågor och måluppföljning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Försäljning och relationsbyggande
• Säkerställa planering och genomförande av större entreprenader och infraprojekt – före, under och efter utförandet
• Bedriva produkt- och tjänsteutveckling

Vi erbjuder dig ett varierat arbete där jobbet innebär stor frihet under ansvar. Du utgår från Sundsvall och ditt arbetsområde sträcker sig över hela södra Norrland.

Vem är du?

För att du ska lyckas i rollen söker vi dig som är tävlingsinriktad, självgående med en stark framåtanda. Tillsammans med dina kollegor skapar du en arbetsplats som kännetecknas av respekt, omtanke och engagemang. Du är trygg och förtroendeingivande i din roll och du trivs med högt arbetstempo och stundtals krävande leveranstider där det ofta blir snabba förändringar. Du är en person som har lätt för att samarbeta och drivs av att bygga och underhålla relationer med våra kunder.

Du kommer att arbeta med såväl befintliga kunder som att etablera nya kundrelationer, så det är viktigt att du har en professionell approach i det du tar dig an. Du har erfarenhet av B2B försäljning, projektledning, upphandling och förhandlingar, i rollen ingår även framtagning av offerter och kalkylering i olika projekt.

Meriterande med tidigare erfarenhet inom branschen. Resor i tjänsten kan förekomma.

Krav: B-körkort samt god datorvana.

Varmt välkommen med din ansökan

Välkommen med din ansökan, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

För frågor om tjänsten välkomnar vi dig att kontakta Ted Sundberg, ted.sundberg@roadrental.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Utesäljare.

Säljare

Läs mer Apr 24
Distriktsansvarig säljare DVH till Sundsvall / Gävle
Orkla Care Sweden AB är en ledande leverantör av personliga hygienprodukter, tvätt- och sköljmedel, kosttillskott, hälsoprodukter, munvård, sårvårdsprodukter och sport nutrition i Skandinavien. Några av de mest kända varumärkena är Grumme, Nutrilett, Jordan, Star Nutrition, Salvequick, Family Fresh, Bliw, Active Care, Samarin, LdB, Pharbio & L300. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, hälsokostbutiker och apotek.
Vi söker nu en distriktsansvarig säljare till distrikt Sundsvall på visstid (juni 2024 till och med maj 2025). Är du en driven, motiverad person som gillar utveckling och nya utmaningar ser vi fram emot din ansökan.
Vi erbjuder
Du får komma till ett marknadsledande företag med fantastiska varumärken, där du med stor tilltro får driva ditt distrikt. Vår kultur präglas av vinnare, högt engagemang och en personlig stämning där alla får möjlighet att ta plats och utvecklas. Våra värdeord Modig, Trovärdig och Inspirerande hjälper oss att skapa en öppen, energifylld och professionell stämning.
Vi värdesätter våra medarbetare och vår kultur är central i vårt dagliga arbete, In Care We Care. Som distriktsansvarig säljare får du möjlighet att utvecklas i ett framgångsrikt företag och ett av Nordens största FMCG bolag.


Vad säger Lars Wessman om Orkla Care Sweden ?
"Vi är ett högpresterande team/bolag med högt tempo där vi bryr oss om varandra och du får vara dig själv. Mottot är att vi skall må bra för att det ska gå bra. Vi uppmuntrar alla oavsett avdelningen eller titel, att vara modiga och utmana sig själv, sina kollegor, oss som bolag och våra kunder. Att våga utmana valda sanningar och tänka nytt utvecklar oss, både som bolag och individer.
Hos oss får du arbeta i en kultur där du mår bra, får möjlighet att utvecklas samt jobba med välkända varumärken, med fokus på miljö & hållbarhet. Låter detta intressant och inspirerande, är du välkommen att söka dig till oss."


Arbetsuppgifter
Som distriktsansvarig säljare får du ett självständigt och utvecklande jobb, där din primära uppgift blir att hjälpa våra kunder/butiker samt Orkla Care Sweden att utveckla både försäljning och lönsamhet inom våra kategorier.
Du kommer dessutom att:
Ansvara för att goda affärsrelationer bibehålls och utvecklas genom att bland annat skapa och genomföra strategiska möten med butikerna
Med hjälp av butiksstatistik, Nielsen Data samt POS-data, utveckla och optimera kundernas försäljning och lönsamhet
Skapa god distribution, dvs. täckning av våra produkter i butiken, category & space management är en viktig arbetsuppgift
Sälja in lokala och centrala kampanjer
Exponera kampanjvaror utanför ordinarie hylla och skylta upp aktuella Trade Marketing kampanjer
Genomföra kategoriprojekt och ombyggnationer av hyllor i butik
Ständigt utmana andra externt och internt för att utveckla distriktet & Orkla Care Sweden
Vara en sann ambassadör för Orkla Care?Sweden

Din profil
Lever och brinner för försäljning
Är engagerad, lyhörd, ödmjuk och har rätt inställning
Är målmedveten, resultatinriktad och gillar att vinna
Matchar våra värdeord Modig,?Trovärdig, Inspirerande

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, men erfarenhet från en liknande roll, butiksledet, eller annan typ av försäljning är meriterande.
Lämplig bostadsort är Sundsvall med omnejd eller Gävle och du har B-körkort. Övernattningar förekommer i tjänsten.


Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Robin Ring. Du når Robin på 036-3363461.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om Orkla
Orkla Care Sweden AB en del av Orkla Health, är ett ledande företag inom konsumenthälsa. Du finner våra varumärken i dagligvaruhandeln, på apotek och online. I vår portfölj finner du varumärken så som Grumme, Nutrilett, Family Fresh,Bliw, Active Care, Samarin,LdB,Pharbio & L300.

Ansök nu

Företagsam säljare till Skyltstället i Sundsvall

Läs mer Apr 25
Företagsam säljare sökes till Skyltstället i Sundsvall

?Skyltstället är ledande i Sverige inom skylt och synlighet för företag. Verksamheten består av lokala franchisekontor över hela landet där varje lokalkontor är en helhetsleverantör inom varumärkesprofilering som hjälper sina kunder med helheten när det kommer till material, miljö, funktion och det grafiska. Skyltstället säger själva “Vårt mål är alltid att sätta dig som kund i fokus och hitta den exponering som passar dig. Därför är vi angelägna om att utreda dina behov och önskemål innan vi presenterar en lösning. “Genom att förverkliga dina idéer med hjälp av våra innovativa skylt- och exponeringslösningar synliggör vi ditt budskap på bästa möjliga sätt.” Skyltstället har sitt ursprung i ett företag i Borlänge med namnet ”Gravyrcentralen” som startades 1985. Här arbetade man med gravyr på olika produkter, bland annat skyltar.

Nu söker Skyltstället i Sundsvall en företagsam och självgående säljare som vill vara en del av ett snabbväxande företag med härlig kultur och stora utvecklingsmöjligheter. För att lyckas i rollen är du en ambitiös och trygg person som älskar att göra goda affärer och som ser det som självklart att vara mer ute hos kunder än inne på kontoret. Du har också en inre övertygelse att allt går att lösa för dina kunder inom ditt ansvarsområde, profilreklam.

Vi ser med fördel att du har denna bakgrund:

Du är redan idag säljare och känner dig redo att ta nästa steg i din säljkarriär, till en roll med stort eget ansvar under frihet.

Du kan uppvisa goda säljresultat och har ett stort upparbetat kontaktnät i regionen.

För att passa i rollen kan du uppvisa följande kompetenser och egenskaper:

-Självstartande

-Initiativtagande

-Social och kontaktsökande

-Resultatdriven

-Målinriktad

-Nytänkande

-Strukturerad och noggrann

-Uthållig

Vi ger dig:

100% hjälp vid offertuppbyggnad och grafiskt arbete på kontoret i Sundsvall

Deltagande i BNI-affärsnätverk.

Trevliga sammankomster och konferenser med kollegor i landet.

Övrigt:

Du har B-körkort.

Du har god datavana och har du kunskap i Adobe Illustrator kommer det vara meriterande.

Tjänsten är helt provisionsbaserad med goda förtjänstmöjligheter.

Tillträde snarast enligt överenskommelse.

I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Pointpeople Rekrytering & Executive Search. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. För ytterligare information, vänligen kontakta rekryteringskonsult Ulrika Westin, 070-6021133.

Välkommen med din ansökan

Ansök nu

Säljare på Hemglass i Sundsvall

Läs mer Apr 22
Hemglass – att köpa glass hos oss ska vara en upplevelse.

Vi och våra kunder vill att du:
· Ansvarar för din Hemglassbil
· Kör säkert
· Håller tiden
· Har en bil välfylld med glass
· Ger glassig service med glatt humör, vänlighet och engagemang
· Står i centrum och vägleder köpet

Då kanske du tänker: ska jag vara en säljare, eller ska jag köra en glassbil? Både och säger vi, vi vill ju att du ska vara en upplevelsesäljare.

Ja du ska kunna köra bil, lasta glass och hålla tider, men framför allt handlar det om att Kajsa 4 år, Erik 82 år och alla däremellan strålar av glädje när Hemglassbilen kommer.

Vi brukar kalla det att vara en glädjespridare.

Hos oss jobbar du eftermiddagar, kvällar och helger. B- körkort är ett krav.

Du skapar en upplevelse för dina kunder, framförallt för mindre barn, men även för föräldrar och äldre. En viktig del i jobbet är att både kunna göra sig förstådd och att förstå. God svenska är därför vårt andra krav.

17 år inom servicebranschen eller pluggar på kommunens kulturskola – spelar INGEN roll det viktigaste är att du gillar dina kunder, service och försäljning. Centralt för oss är att du är glad, vänlig och engagerad.

När du jobbar hos oss kommer du lära dig vad det innebär att i praktiken driva en egen butik på hjul. En möjlighet där du visar upp din förmåga till initiativ, eget ansvar och social kompetens.

Passar det här in på dig säger vi kör bara kör ( i dubbel bemärkelse ???? ).

Ansök direkt genom att gå in på vår hemsida www.hemglass.se

Ansök nu

Teknisk säljare

Läs mer Apr 22
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos AO Hydraulik.

Om företaget:

AO Hydraulilk har sedan de grundades 2014, som en utbrytning av Bosch Rexroths, fokuserat på service, förebyggande underhåll och renoveringar av pumpar, hydraulmotorer och -cylindrar mot industrin. De är en komplett leverantör och erbjuder även support och försäljning av komponenter. Med sin gedigna erfarenhet inom branschen säkerställer de sina kunders hydraulmaskineri både driftsäkert och produktivt.

Idag är dom 4st i företaget med målbilden att öka sin tillväxt.

Arbetsuppgifter:

Som teknisk säljare ansvarar du för kundbearbetningen inom och utanför regionen där ditt mål är att utveckla samarbeten, identifiera affärsmöjligheter och skapa mervärde gentemot kund. Du sköter hela säljprocessen självständigt, från uppsökande av kund till framtagande av offerter och avtalsskrivning. Du säljer in hydraulikkomponenter, service, underhåll och reparationer till kunder inom industribranschen.

En viktig del av arbetet blir att prospektera nya kunder och boka personliga införsäljningsmöten hos potentiella kundföretag. I rollen har du ett eget ansvar för att bygga långsiktiga relationer och för dina egna kunder, likväl budget- och resultatansvar.

• Prospekterar och bearbetar nya kunder
• Reser och besöker kunder
• Ansvar i hela säljkedjan
• Budget- och resultatansvar

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Flera års erfarenhet av försäljning
• Kunskap inom hydraulik, pneumatik, styr och automation
• God datorvana och systemförståelse
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• B-körkort

För att trivas i rollen är du självgående och trivs med ett rörligt arbete då du har hela Sverige som din arbetsplats. Du är strukturerad och trygg med att själv styra och planera din tid. Som utesäljare ser vi att du ett stort tekniskt intresse, drivs av att förstå utmaningar och att hitta effektiva lösningar till kunder. Du brinner för att göra affärer, är nyfiken för att förstå kundens behov, lyhörd och förtroendegivande. Då rollen innebär många kontaktytor, är du en lagspelare och ser ett värde i att samarbeta. Inom denna typ av försäljning arbetar man emellanåt i längre säljcykler där du behöver ha tålamod under processen.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse, bonussystem

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Road Rental Scandinavia AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Road Rental Scandinavia AB .

Visstidsanställd Depåmedarbetare till Sundsvall

Väg-och anläggningsarbetare
Läs mer Okt 6
Är du på jakt efter ett extrajobb som alltid bjuder på nya utmaningar och varierande arbetsdagar? Vi söker en serviceinriktad lagspelare som vill jobba extra vid behov under arbetstoppar eller semesterperioder. Vill du stötta upp driften på vår depå i Sundsvall och bli en del av Road Rental och bidra till trafiksäkerheten vid vägarbeten? Då har vi rätta jobbet för dig!

Om Road Rental

Road Rental grundades 2018 och är en av de ledande helhetsleverantörerna inom trafikanordningar och arbetsplatssäkerhet vid väg – och byggarbeten i trafikerade miljöer. Våra tjänster och produkter håller arbetare och trafikanter säkra när vi tillsammans bygger framtidens infrastruktur.

Vi förser våra kunder med del- och helhetslösningar där vi projekterar, upprättar TA-planer och ser till att alla tillstånd som väghållaren kräver finns för att undvika stillestånd och onödiga viten. I vår service utför vi även etableringar med egen personal som innehar alla nödvändiga utbildningar som krävs för att vistas på ett vägarbete.

Våra ledord pålitlighet, engagemang, och framåtanda vägleder oss i allt vi gör och i all kontakt med våra kunder leverantörer och medarbetare.

Vad erbjuder vi dig?

Som depåmedarbetare hos Road Rental så ingår du i ett framgångsrikt team där dina arbetsuppgifter innefattar ordinärt depåarbete vilket innebär allt ifrån trafikreglering med vakt och lots till etablering och avetablering av skyltmaterial. Du ansvarar för tillsyn av arbetsområden, dokumentation och som säkerhets- och kvalitetsansvarig på våra arbetsplatser tillsammans med dina kollegor. Som depåmedarbetare välkomnas du till ett varierat arbete där den ena dagen aldrig är lik den andra.

Du kommer att utgå från vår depå i Sundsvall. Sundsvall ingår i Region Nord tillsammans med orterna Umeå och Skellefteå.

Innan arbetsstart erbjuds du både en teoretisk och praktisk utbildning i trafiksäkerhet.

Denna tjänst innebär varierande arbetstider där både kvälls- och helgarbete kan förekomma.

Vem är du?

Vi söker en depåmedarbetare som förstår vikten av att vår service till kunden är det allra viktigaste. Du bör ha lätt för att samarbeta och bidra med positiv energi trots att det under perioder kan bli högt arbetstempo och stundtals krävande leveranstider där det ofta kan blir snabba förändringar. Tillsammans med dina medarbetare skapar du en arbetsplats som kännetecknas av respekt, omtanke och engagemang.

Vi på Road Rental lägger stort fokus på personliga egenskaper och för att trivas i rollen bör du vara arbetsam, ansvarsfull och samarbetsvillig och med en vilja att utvecklas på en vänskaplig arbetsplats där fokus alltid är på hög kundservice. Vi letar efter dig som har rätt inställning och en ambition att utvecklas.

Det krävs att du har grundläggande APV-utbildning samt körkort med B-behörighet. Mycket meriterande med tidigare branscherfarenhet samt BE och C-körkort.

Varmt välkommen med din ansökan

Välkommen med din ansökan, urval och intervjuer kommer att ske löpande. För frågor om tjänsten välkomnar vi dig att kontakta Tina Leijon, tina.leijon@roadrental.se

Ansök nu