Sundsvall: Verksamhetsutvecklare SPV

Hitta ansökningsinfo om jobbet Verksamhetsutvecklare SPV i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-02 // Varaktighet: Heltid

Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder - både statligt anställda, tidigare anställda och pensionärer. Vårt kontor ligger i Sundsvall.

Var med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet. Det ger ju också en härlig gemenskap.

Avdelning Pensionsservice ansvarar för att SPV har en ändamålsenlig, effektiv och kvalitativ ärendehandläggning utifrån våra kunders behov. Avdelningen administrerar förmånerna för de avtal och förordningar som SPV ansvarar för. Enhet Statliga avtal är en av fem enheter på avdelningen.

Enheten ansvarar bland annat för att bevilja förmåner, säkerställa tjänstetid och samordningsuppgifter, svara på frågor från våra kunder och arbetsgivare samt samverka med andra aktörer i branschen. Vi har ett tätt samarbete med andra avdelningar och enheter i vår organisation. Vårt fokus är att effektivisera och höja kvaliteten inom vårt ansvarsområde.

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare på enheten arbetar du för att utveckla våra metoder och processer för att effektivisera och höja kvaliteten inom vårt ansvarsområde. Du uppmärksammar utvecklingsbehov, gör analyser och omsätter dem till konkreta aktiviteter.
I tjänsten ingår att vara produktägare i ett av våra leveransområden. Det innebär ett nära samarbete med vårt it-team som utvecklar och förvaltar en del av vår pensionsadministration. I din roll som produktägare fångar du behov, prioriterar dessa och ställer krav på utformning av it-stöd och andra tjänster inom leveransområdet. Du verifierar leveranserna och fungerar som verksamhetens förlängda arm i it-teamet.

I rollen som verksamhetsutvecklare kommer du bland annat:
- arbeta för att öka automatiseringen i vår handläggning
- ta fram statistik till uppföljning samt utveckla vår uppföljningsprocess
- samordna och bedriva kvalitetssäkrings- och kvalitetsarbete
- vara stöd till enhetschef i utvecklingen av SPV:s informationsförsörjning

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst tre års dokumenterad erfarenhet av rollen som verksamhetsutvecklare eller liknande roll som vi bedömer som likvärdig. Du har även mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:
• en universitets- eller högskoleutbildning alternativt YH-utbildning inom ett för tjänsten relevant område
• erfarenhet av agilt arbetssätt i rollen som produktägare eller liknande roll
• erfarenhet av arbete med automatisering, gärna i handläggande verksamhet
• erfarenhet av strukturerat arbete med kvalitet och kvalitetssäkring
• erfarenhet av uppföljningsarbete med fokus på avvikelsehantering och åtgärder
• erfarenhet att fördjupa dig i och förstå it-system
• ytterligare språkkunskaper.

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.

Som person:
• har du god samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.

• är du självgående. Du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Du strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.

• har du specialistkunskap. Du förstår de fackmässiga aspekterna av arbetet särskilt väl. Underhåller kontinuerligt din specialistkunskap och är en kunskapsresurs för andra.

• är du initiativtagande. Du tar eget initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.

• har du problemlösande analysförmåga. Du analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem.

ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt.
Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet till distansarbete upp till halvtid. I SPV-huset rekommenderar vi en pingismatch i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i - det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på spv.se.

Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Organisationsutvecklare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Organisationsutvecklare.

Trainee inom verksamhetsutveckling

Läs mer Mar 18
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Ta chansen att söka Trainee Sundsvallsregionen. Här du får möjlighet att arbeta inom det område du är utbildad för, bygga nätverk inför framtiden och få både personlig och professionell utveckling. Som trainee får du en given roll men också möjligheten att se bredden av yrken, uppdrag och karriärvägar inom offentlig sektor. Detta är en stor möjlighet för dig som är i början av din karriär. Dessutom får du arbeta för att bidra till samhället genom att skapa en välfärd av hög kvalitet.

Sundsvalls kommun samordnar sin interna service i Servicecenter där syftet är att effektivisera verksamheten, sänka kostnader och standardisera processer. Servicecenter ansvarar för det interna stödet till kommunkoncernen inom administration, ekonomi, rekrytering och bemanning, lön och pension, mat- och måltidsverksamhet samt fordon och transporter. Under slutet av 2024 kommer ytterligare en avdelning att starta, kontakt Sundsvall. Verksamheten leds av en verksamhetschef och omfattas av cirka 700 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Under 9 månader arbetar du ungefär 80 procent hos din arbetsgivare med de arbetsuppgifter som ingår i traineetjänsten, självklart med stöd av en erfaren handledare. Den övriga tiden deltar du tillsammans med de andra traineerna i ett utvecklingsprogram. Programmet ger dig kunskap om hur kommuner, regioner och statliga myndigheter är organiserade och dessutom fördjupning i olika områden som är grundpelare i organisationerna. Det kan vara exempelvis hållbarhet, ekonomi, krisarbete och samhällsbyggnad.

Som trainee inom verksamhetsutveckling kommer du bland annat jobba med att:
• Analysera, samordna och driva förbättringsarbete för Servicecenters processer.
• Stödja ledning och verksamhet i arbetet vid analys och utvärdering av processer och arbetssätt.
• Bidra till implementering av nya lösningar och rutiner och är en drivande kraft i digitaliseringsarbetet där du hjälper oss att se och ta vara på möjligheter till effektivisering och smarta lösningar.
• Aktivt delta och ge stöd i arbetet och uppföljningen av avdelningens verksamhetsplan, inklusive mål och indikationer.
• Genomföra utbildningar, utredningar och implementering av nya arbetssätt. Leda och samordna arbetsgrupper i anslutning till utvecklingsarbete.
• Internkontroller inom verksamheten.
• Vara lyhörd för verksamhetens behov och agera utifrån det.
Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till verksamhetschef.

Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till verksamhetschef.

Under fyra veckor kommer du att ha en så kallad breddningsperiod. Det innebär att du kommer vara trainee i någon av de andra organisationerna som ingår i programmet, för att få en bredare insikt. Vi kommer mot slutet av programmet att stämma av verksamhetens förutsättningar och ditt intresse för fortsatt anställning.

Följande kommuner ingår i Trainee Sundsvallsregionen: Sundsvall, Hudiksvall, Härnösand, Timrå, Ånge och Nordanstig. Även SPV (statens tjänstepensionsverk) ingår. Du hittar mer information på trainee Sundsvallsregionen hemsida.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen inom ett område som arbetsgivaren bedömer vara relevant för uppdraget. Det är meriterande om du har läst kurser inom organisationsutveckling, förändringsarbete, projektledning, processutveckling eller liknande kurser. Din examen får dock inte vara äldre än tre år vid programstart och du ska kunna visa upp ditt examensbevis.

För oss är det viktigaste att du har ett genuint intresse för beskrivna arbetsuppgifter och ett engagemang i samhällsfrågor samt har en vilja att tillsammans med oss skapa framtidens välfärd.

Som person har du förmåga att kombinera långsiktig planering med praktiskt genomförande för att bidra till verksamhetens behov. Du tar initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat med beslutsamhet och effektivitet. Det är viktigt att du har mod att agera efter egen övertygelse och arbeta självständigt. För att trivas i rollen behöver du ha förmåga att agera flexibelt och i förändrade miljöer. Du är driven, kreativ och lösningsorienterad samtidigt som du gillar samarbete och bygga relationer.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Metodutvecklare SPV

Läs mer Mar 19
Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder både statligt anställda, före detta statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor finns i Sundsvall.

Kom med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet.

Vi söker nu en metodutvecklare som kommer att arbeta mot vårt leveransområde som ansvarar för SPV:s standarder, arbetssätt och begreppsmodell. Är du den drivna, erfarna personen vi söker?

ARBETSUPPGIFTER
Leveransområdet Gemensamma standarder ansvarar för att säkerställa myndighetsövergripande standarder som leder till ökad effektivitet och kvalitet. Leveransområdet ansvarar även för att säkerställa SPV:s begreppsmodell samt för myndighetens gemensamma budskap.

Du kommer ingå i ett team som heter Arkitektur och information. Det är ett team med kompetens inom verksamhetsutveckling, arbetssätt, arkitektur, uppdragsledning och informationsförvaltning. Ni kommer tillsammans att ansvara för förvaltning och utveckling av våra arbetssätt på SPV på strategisk, taktisk och operativ nivå.

I rollen som metodutvecklare kommer du bland annat att:
• ansvara för att utveckla nya arbetssätt utifrån SPV:s inriktning
• implementera nya arbetssätt och metoder i hela myndigheten och på alla nivåer
• coacha och ge stöd inom metoder och arbetssätt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk examen inom relevant område eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du arbetar strukturerat och har erfarenhet av att framgångsrikt implementera arbetssätt och metoder i en organisation. Du har mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift.

Du har även erfarenhet av:
• traditionell projektstyrningsmetodik och agila metoder, samt arbetsverktyg inom dessa områden
• agila planeringsverktyg som exempelvis Azure Devops eller Jira-Confluence
• att arbeta coachande och situationsanpassat.

Det är meriterande om du har kompetens inom process- och verksamhetsutvecklingsmetodik

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.

Som person:
• är du initiativtagande. Du tar eget initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.

• är du flexibel. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser också möjligheterna i förändringar.

• har du god samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.

• har du en helhetssyn och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.

• har du ledarskapsförmåga. Du kan leda och motivera för att effektivt nå gemensamma mål. Du samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra och du skapar engagemang och delaktighet.

ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en fika i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i - det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på SPV.se.

Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare med samordningsansvar

Läs mer Mar 15
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

Företagsavdelningen ansvarar för verifiering och kvalitetssäkring av företagsuppgifter. Vi ger information och service till våra kunder via telefon och e-post i våra direkta kundmöten. Avdelningen ansvarar även för det operativa brottsförebyggande arbetet inklusive utveckling och samverkan.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kreativ och målmedveten verksamhetsutvecklare med samordningsansvar för våra verksamhetsspecialister!

Som verksamhetsutvecklare kommer du att samordna ett engagerat och kompetent team med ett 30-tal verksamhetsspecialister som är placerade över hela vår Företagsavdelning. Du kommer att tillhöra enheten Gemensamma funktioner och ingå i enhetens ledningsgrupp. Arbetet kommer även att innebära ett nära samarbete med avdelningens sektionschefer. Bolagsverket har stort fokus på brottsförebyggande arbete och som verksamhetsutvecklare förväntas du att arbeta proaktivt med detta i ditt dagliga arbete.

I din roll som verksamhetsutvecklare har du en övergripande helhetsbild över verksamheten och kommer att leda, driva och aktivt arbeta med översyn och metodutveckling gällande arbetssätt och rutiner samt säkerställa att utvecklingsarbetet pågår och leder till resultat. Din roll som verksamhetsutvecklare är viktig för att driva det arbetet framåt. Du kommer bland annat att skapa förutsättningar för avdelningens kompetensförflyttning samt medverka och driva arbetet med att utveckla Bolagsverkets utbildningsverksamhet inom kärnverksamheten till mer flexibla och digitala former.

I dina arbetsuppgifter ingår att:
• leda, stödja, administrera och följa upp verksamhetsspecialisterna och skapa förutsättningar för dem i deras roll
• samordna och driva verksamhetsspecialisternas arbete med utveckling och ständiga förbättringar
• samordna och säkerställa resursbehovet för verksamhetsspecialisterna och vid behov göra prioriteringar inom gruppen
• leda utvecklingsuppdrag vid behov av förändringar i arbetsprocesser och IT-system

Då detta är en ny roll kommer du att få stora möjligheter att vara med och påverka utformningen av ditt uppdrag. Utifrån verksamhetens krav och behov erbjuder Bolagsverket medarbetare möjlighet att arbeta på distans.


KVALIFIKATIONER
Som person är du den som lyfter blicken, kan se ett större perspektiv och har förmåga till helhetssyn. Du är kreativ och har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat. För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du är en trygg person med hög integritet och som står upp för dina åsikter. Du är målmedveten med ett starkt engagemang och entusiasm för det du gör. Du tar initiativ och sätter igång de aktiviteter som behövs för att nå resultat. Du har mycket goda kunskaper i svenska och du uttrycker dig på ett tydligt och effektivt sätt och anpassar din kommunikation efter mottagare och situation.

Vi söker dig som har:
• relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• flerårig aktuell erfarenhet av att leda, driva verksamhetsutveckling, samordning eller annan organisationsutveckling.
• erfarenhet av att utveckla olika arbetssätt och att leda olika typer av förändringsarbeten.

Vi ser det som meriterande om du har:
• erfarenhet av att arbeta med kompetensförsörjning och lärandefrågor
• erfarenhet av agila arbetssätt.

ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd kan ingå som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är då en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Uppdragsledare 50% till kommunal verksamhet

Läs mer Feb 7
Har du tidigare arbetat med att driva utredningar inom offentlig verksamhet, då har vi uppdraget för dig!

Om uppdraget

Vi söker en uppdragsledare för detta konsultuppdrag till en kund i Sundsvall/Härnösand som avser starta 2024-03-12 till och med 2024-12-21 med möjlighet till förlängning. Uppdragets omfattning är 50% av en heltid, och arbetet sker på plats i Sundsvall och, eller i Härnösand, därav förekommer resor.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som uppdragsledare ansvarar du för att skapa en samordnad och sammanhållen struktur för kundens öppenvårdsteam. Du rapporterar samt kommunicerar progress och behov av stöd till beredningsgrupper, ledningsgrupper samt uppdragsmedlemmar och därtill arbetsgrupper. I uppdraget ingår även framtagande av beslutsunderlag till beredningsgrupp, du ansvarar för leveranser, leveransplaner, budget, att uppdragen levereras i tid och mot uppsatta mål.

För att klara rollen bör du vara flexibel och kunna hantera flertal uppdrag och leveranser samtidigt.

Dina kvalifikationer

- Mycket stor erfarenhet av driva utredningar inom offentlig verksamhet.

- Har deltagit i flera stora uppdrag inom området och har levererat uppdragen med mycket hög kvalitet.

- Stor erfarenhet av samverkan mellan region och kommun - och deltagit i stora uppdrag inom området och har levererat uppdragen med hög kvalitet

- Dokumenterad erfarenhet av verksamhetsutveckling minst 3 år inom offentlig förvaltning.

- Erfarenhet som projektledare inom Sveriges kommuner och regioner (SKR).

-


Konsulten ska tidigare arbetat som projektledare inom kommun eller/och regionverksamhet.

- Stor förmåga att arbeta självständigt och strukturerat

- Förmåga att planera sitt arbete i förväg och organisera samt prioritera aktiviteter på ett effektivt sätt.


Meriterande

- Erfarenhet av arbete med projekt kopplat till Programmet för God och nära vård i Västernorrland.

- Förmåga att på egen hand driva utredningar och förstudier.

- Erfarenhet av att arbeta med frågor som rör nyttorealisering/effekthemtagning

- Erfarenhet av utredande arbete, exempelvis förstudier.

- Erfarenhet att arbete med projekt kopplat att testa nya arbetsformer mellan kommunal och region. Primärvård, socialtjänst, hemsjukvård

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 20/2.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Julia Aldén och Amanda Chamoon.
julia.alden@bemannia.se amanda.chamoon@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 073 746 37 00, 072 170 40 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Processledare för projekt Hållbar samhällsomställning

Läs mer Jan 11
Nu har du möjlighet att vara med på en spännande resa och forma Sundsvalls framtid i uppdraget som processledare i projektet Hållbar samhällsomställning!

Regionen står inför historiska tillväxtmöjligheter i och med att den gröna nya industrin fortsätter att söka våra breddgrader. Med denna snabba tillväxt följer ett stort krav på kommunerna i regionen att snabbt omvandla våra samhällen för att möta en efterlängtad befolkningsökning. Enligt beräkningar handlar det om 15 000 nya arbetstillfällen och innebär en inflyttning på minst 40 000 personer till regionen. Hela regionen har därför slutit upp och gjort gemensam sak i projektet Hållbar samhällsomställning, HSO.

Projektet kommer bedrivas under perioden 2024-2027 och ägs av Härnösands kommun där samtliga sju kommuner i regionen är partners via delprojekt. Region Västernorrland och Länsstyrelsen deltar också i projektet. I projektorganisationen ingår 7 stycken processledare, en från varje kommun samt huvudprojektledare, projektadministratör och projektkommunikatör.

I din roll som processledare är du lokaliserad i Sundsvall och kommer bli en del av ett team på 18 personer i den nybildade avdelningen Näringsliv och tillväxt i Kommunstyrelsekontoret som via olika funktioner jobbar mot målet 5 000 nya jobb och 10 000 nya invånare i Sundsvalls kommun 2030.

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som processledare kommer du att ansvara för Sundsvalls delprojekt inom ramen för huvudprojektet. Du kommer ansvara för att stärka tillväxtarbetet kopplat till det lokala näringslivet i den gröna omställningen samt delta och representera Sundsvalls kommun i huvudprojektet.

Dina arbetsuppgifter innebär att:
• Identifiera och skapa stödstruktur för de fysiska förutsättningarna för den hållbara omställningen.
• Utveckla effektiv samverkan i den hållbara samhällsomställningen.
• Planera och genomföra påverkansarbete av Västernorrlands hållbara samhällsomställning.
• Samverka med SAM-projektet, BizMaker, norra Sverige-samverkan och näringslivsaktörer för att skapa regionalt nätverk och samsyn.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har akademisk utbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har arbetslivserfarenhet av processledning, projektprocesser, tillväxt- och/eller utvecklingsarbete samt erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vi ser det som meriterande om du har en förståelse för offentliga sektorns förutsättningar utifrån lagkrav.

Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift och du kan skriva och prata obehindrat på engelska. Du har god vana att jobba i Microsoft Office Paketet. För tjänsten krävs B-körkort.

Vi söker dig som vill vara i framkant och tillsammans med andra lyfta Sundsvallsregionen och bidra till en hållbar samhällsomställning. Det är viktigt att du förstår värdet i ett gott samarbete i yrkesmässiga sammanhang samt har lätt för att skapa kontakter och underhålla relationer. Du tar ansvar för ditt arbete och driver dina processer framåt. Med trygghet och stabilitet arbetar du strategiskt och tar hänsyn till det större perspektivet.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Statens Tjänstepensionsverk

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Statens Tjänstepensionsverk .

Chefsjurist SPV

Bolagsjurist
Läs mer Apr 17
Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en statlig myndighet och en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder både statligt anställda, före detta statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor finns i Sundsvall.

SPV:s verksamhet är organiserad i enheter och leveransområden som leds av enhetschefer och av leveranschefer. SPV har även särskilda roller med tillhörande ansvarsområden, däribland chefsjurist. SPV:s medarbetare ingår i team som finns på de olika enheterna. Vi ser att samarbete mellan de olika chefsrollerna och teamen är en viktig nyckel för en väl fungerande verksamhet. Samtliga chefer ingår i SPV:s ledningsforum och rapporterar till generaldirektören.

Vi söker nu en chefsjurist med ansvar för två leveransområden som vill vara med och utveckla vår verksamhet framåt.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innebär ett ansvar både som chefsjurist och leveranschef. Arbetsuppgifterna är mångfacetterade och komplexa, med ett stort ansvar och stora möjligheter att få arbeta med många olika typer av frågor och rättsområden. Du kommer att arbeta nära generaldirektören och myndighetens övriga chefer. I tjänsten ingår inte personalansvar.

Ditt arbete ligger inom tre roller:
• som myndighetens chefsjurist
• som leveranschef för leveransområdet Rättslig styrning
• som leveranschef för leveransområdet Pensionsbestämmelser och administrera nämnder.

Som chefsjurist har du ett övergripande ansvar för den juridiska tolkningen i frågor som rör myndighetens verksamhet. Det innebär bland annat att besluta rättsliga ställningstaganden för SPV:s tillämpliga regelverk, att uttala sig om den rättsliga kvaliteten, att fatta beslut i skadeståndsärenden och att företräda myndigheten vid domstol.

Som leveranschef för leveransområdet Rättslig styrning ansvarar du för att det finns väl fungerande processer som säkerställer att SPV lever upp till gällande rätt och beslutade tolkningar. Du ansvarar även för att följa upp den rättsliga kvaliteten inom verksamheten.

Som leveranschef för leveransområdet Pensionsbestämmelser och administrera nämnder ansvarar du för att SPV har en enhetlig och korrekt tillämpning av bestämmelser som reglerar pensioner och andra förmåner inom SPV:s uppdrag. Vidare ansvarar du för arbetet med de nämnder som SPV administrerar samt för att säkerställa relationer med parterna inom det statliga kollektivavtalsområdet.

I din roll som leveranschef ansvarar du för att identifiera nödvändiga insatser inom dina områden och säkerställa att det finns ekonomiska medel för att utföra dessa inom ramen för myndighetens verksamhetsplanering. Du ansvarar också för att den verksamhet som bedrivs inom dina leveransområden följer gällande regelverk och ryms inom angivna ekonomiska ramar, samt att regelbundet följa upp och rapportera avvikelser.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har juristexamen eller motsvarande kompetens och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har bred juridisk kompetens och minst fem års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete. Vidare har du erfarenhet av ledande befattning med dokumenterat goda resultat. Du har mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift.

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet från statlig förvaltning och pensionsområdet, eller från ett av områdena
• mycket goda kunskaper i förvaltningsrätt, sekretesslagstiftning samt regler om behandling av personuppgifter
• erfarenhet av arbete med upphandlingsrätt
• goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift.

Som person:
• har du god samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.
• har du en god ledarskapsförmåga. Du kan leda och motivera för att effektivt nå gemensamma mål. Du samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra samt skapar engagemang och delaktighet.
• har du en strategisk förmåga. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och anpassar sina handlingar till detta.
• har du ett gott omdöme. Du gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Du väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden samt visar gott omdöme när du uttalar dig, agerar och tar beslut.
• har du en helhetssyn. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa när du agerar och tar beslut.
• kommunicerar du på ett tydligt sätt. Du talar välformulerat och engagerat i enskilda möten samt i såväl små som stora grupper. Du lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen.

Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning (klass 2) enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare. Du måste också ha svenskt medborgarskap för att kunna få den här sortens säkerhetsklassade tjänst.

Slutkandidaterna i rekryteringsprocessen kan komma att genomgå tester som en del av urvalsprocessen.

ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger. Vår verksamhet vilar på den gemensamma statliga värdegrunden och vägleder oss i det dagliga arbetet.

Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på SPV.se.

Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Ansök nu

Handläggare inom utbetalning

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Apr 17
Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder både statligt anställda, före detta statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor finns i Sundsvall.

Kom med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet.

Vi söker en erfaren, driven och analytisk handläggare som vill bli en viktig del av vårt team som arbetar med utbetalningar team Betala ut. Är du den vi söker?

ARBETSUPPGIFTER
Team Betala ut arbetar med all handläggning av våra pensionsutbetalningar. Teamet arbetar även nära vårt it-team för att utveckla de system vi handlägger i.
Som kvalificerad handläggare inom Team Betala ut, kommer du att handlägga och hantera dagliga utbetalningsärenden.
Du kommer med tiden att få möjlighet att utöka och bredda din kompetens inom utbetalningsområdet. Förutom att handlägga ärenden har vi även ett stort fokus på samarbete i teamet samt mellan team och enheter. Vi arbetar löpande med att utveckla, effektivisera och höja kvaliteten på vår handläggning. Därför är det viktigt att du har förmågan att förstå hela verksamhetsprocesser och hur de kan utvecklas på ett effektivt sätt.

I den här rollen kan det även bli aktuellt att driva mindre uppdrag tillsammans med vårt it-team eller andra intressenter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleexamen inom ett för tjänsten relevant område eller minst fem års dokumenterad erfarenhet av kvalificerad handläggning. Du har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift, samt goda kunskaper i engelska.

Det är meriterande om du har;

• erfarenhet av arbete inom utbetalningsområdet
• erfarenhet av arbete med kravfångst och test utifrån ett verksamhetsperspektiv
• erfarenhet av ett nära samarbete med it
• erfarenhet av att leda mindre uppdrag och projekt
• erfarenhet av och kunskap om att arbeta i excel
• erfarenhet av administrativt arbete inom pension eller försäkring.

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.

Som person:

• tar du egna initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du strukturerar själv upp ditt tillvägagångssätt och driver dina processer vidare.

• har du en mycket god samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.

• har du en analytisk förmåga och du förstår numeriska underlag. Du löser numeriska uppgifter snabbt och på ett korrekt sätt.

• är du trygg, stabil och har självinsikt. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen.

• är du strukturerad. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp mål och håller tidsramar.

Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi kommer att göra en säkerhetsprövning (klass 2) enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Du måste också ha svenskt medborgarskap för att kunna få den här sortens säkerhetsklassade tjänst.

Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här på Säkerhetspolisens webbplats: https://www.sakerhetspolisen.se/verksamheten/sakerhetsskydd/sakerhetsskyddsatgarder/personalsakerhet.html

I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av arbetsprov och personlighetstester som urvalsmetoder.

ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 240 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och
ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en fika i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på SPV.se.

Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Ansök nu

Junior Controller

Controller
Läs mer Apr 5
Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder både statligt anställda, före detta statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor finns i Sundsvall.

Kom med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet.

Vi söker nu en junior controller som kan växa in i en större roll hos oss på SPV.

ARBETSUPPGIFTER
Som junior controller kommer du att tillhöra vårt team Styrning och uppföljning. Teamet har en central roll inom organisationen och jobbar mot tre olika områden; Strategisk styrning och uppföljning, upphandling och avtal samt intern styrning och kontroll. I din vardag kommer du att arbeta mot alla tre områden, men primärt mot de första två.

I rollen har du varierande arbetsuppgifter. Du kommer bland annat att

• jobba inom upphandlingsområdet med avtalsuppföljning och vissa analyser
• jobba med ekonomistyrning genom att följa upp och analysera tidrapportering och kostnader kopplat till det. Du kommer att behöva skaffa dig djup kunskap om tidrapporteringsstrukturen kopplat till ekonomistyrning
• ansvara för förvaltning av strukturen i verktyget Antura vilket innebär att ha koll på kostnadsställen, ändamål, budget, beställare, tidplan med mera
• agera som stöd och vägledning gällande frågor inom tidrapportering kopplat till ekonomistyrningsstrukturen
• bidra till analyser inom ekonomistyrningsområdet
• bidra till uppföljningar vid periodskifte inklusive pågående utvecklingsinsatser.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi samt mycket god kunskap av Excel.
Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift och goda kunskaper i engelska.

Vi ser det som meriterande om du har
• aktuell erfarenhet från ekonomisk uppföljning
• aktuell erfarenhet inom upphandlingsområdet
• tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna med inriktning inom ekonomi.

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.

Som person
• är du självgående. Du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Du strukturerar själv ditt tillvägagångssätt och driver dina processer vidare.

• är du mål- och resultatorienterad. Du arbetar mot uppsatta mål och fokuserar på resultat. Du styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Du förändrar din inriktning om och när målen förändras.

• har du en problemlösande, analytisk förmåga. Du arbetar bra med komplexa frågor. Du har förmågan att analysera och bryta ner problem i sina beståndsdelar och lösa komplicerade problem.

• har du en helhetssyn. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.

• är du serviceinriktad. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning (klass 3) enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här:
https://www.sakerhetspolisen.se/verksamheten/sakerhetsskydd/sakerhetsskyddsatgarder/personalsakerhet.html

ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och
ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en fika i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i - det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på SPV.se.

Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Ansök nu

Trainee inom IT-infrastruktur SPV

Systemarkitekt
Läs mer Mar 19
Ta chansen att söka Trainee Sundsvallsregionen. Här du får möjlighet att arbeta inom det område du är utbildad för, bygga nätverk inför framtiden och få både personlig och professionell utveckling. Som trainee får du en given roll men också möjligheten att se bredden av yrken, uppdrag och karriärvägar inom offentlig sektor. Detta är en stor möjlighet för dig som är i början av din karriär.

Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har mer än en miljon kunder – både statligt anställda, före detta statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor finns i Sundsvall.

Kom med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet.

ARBETSUPPGIFTER
Som trainee inom it-infrastruktur kommer du att medverka i vårt jobb med automatisering och effektiviseringar för säkrande av storskalig systemdrift. Du kommer också att vara med i utvecklingen av vår it-driftplattform med hjälp av containerteknik kopplat till cybersäkerhet. Informationssäkerheten står alltid i första rummet vid arbetet för den utvecklande förvaltningen. Vi arbetar uppgiftsbaserat i agila team.

Under nio månader arbetar du ungefär 80 procent hos din arbetsgivare med de arbetsuppgifter som ingår i traineetjänsten, självklart med stöd av en erfaren handledare. Den övriga tiden deltar du tillsammans med de andra traineerna i ett utvecklingsprogram. Programmet ger dig kunskap om hur kommuner, regioner och statliga myndigheter är organiserade och dessutom fördjupning i olika områden som är grundpelare i organisationerna. Det kan vara exempelvis hållbarhet, ekonomi, krisarbete och samhällsbyggnad.

Under fyra veckor kommer du att ha en så kallad breddningsperiod. Det innebär att du kommer vara trainee i någon av de andra organisationerna som ingår i programmet, för att få en bredare insikt. Vi kommer mot slutet av programmet att stämma av verksamhetens förutsättningar och ditt intresse för fortsatt anställning.

KVALIFIKATIONER
Du har en examen inom it-området, gärna med inriktning mot cybersäkerhet, infrastruktur och plattformar. Din akademiska examen får dock inte vara äldre än tre år vid programstart och du ska kunna visa upp ditt examensbevis. Du har mycket goda kunskaper i tal och skrift i såväl svenska som engelska. Du får gärna också ha intresse och kunskap om CI/CD och DevOps.

För oss är den viktigaste aspekten att du har ett genuint intresse för området och arbetsuppgifterna, samt en vilja att tillsammans med kollegor i team hela tiden göra vår organisation och våra verktyg effektivare och mera robusta för våra kunder! Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Som person:
• är du initiativtagande. Du tar eget initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.

• har du god samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.

• är du kvalitetsmedveten. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa.

• har du en helhetssyn. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.

Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning (klass 2) enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare. Du måste också ha svenskt medborgarskap för att kunna få den här sortens säkerhetsklassade tjänst.
Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här på Säkerhetspolisens webbplats:
https://www.sakerhetspolisen.se/verksamheten/sakerhetsskydd/sakerhetsskyddsatgarder/personalsakerhet.html

ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. Vi tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en fika i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i - det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på SPV.se.

Följande kommuner ingår i Trainee Sundsvallsregionen: Sundsvall, Hudiksvall, Härnösand, Timrå, Ånge och Nordanstig. Även SPV (statens tjänstepensionsverk) ingår. Du hittar mer information på trainee Sundsvallsregionen hemsida.

Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Ansök nu

Trainee inom it- och Informationssäkerhet till SPV

Säkerhetsadministratör, IT
Läs mer Mar 19
Ta chansen att söka Trainee Sundsvallsregionen. Här du får möjlighet att arbeta inom det område du är utbildad för, bygga nätverk inför framtiden och få både personlig och professionell utveckling. Som trainee får du en given roll men också möjligheten att se bredden av yrken, uppdrag och karriärvägar inom offentlig sektor. Detta är en stor möjlighet för dig som är i början av din karriär.

Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har mer än en miljon kunder både statligt anställda, före detta statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor finns i Sundsvall.

Kom med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet.

ARBETSUPPGIFTER
Som trainee inom it- och informationssäkerhet kommer du att vara med i vårt arbete med leveranser inom området för storskalig it-systemdrift ett område där vi har högt ställda krav. Du kommer att jobba med utveckling av verktyg och metoder för verksamhetens behov av stabila och robusta lösningar i enlighet med föreskrifter, normer och standarder.
Vi verkar i en it-plattform under förflyttning mot containerteknik med ett flertal stödsystem för våra processer. Vi arbetar uppgiftsbaserat i agila team.

Under nio månader arbetar du ungefär 80 procent hos din arbetsgivare med de arbetsuppgifter som ingår i traineetjänsten, självklart med stöd av en erfaren handledare. Den övriga tiden deltar du tillsammans med de andra traineerna i ett utvecklingsprogram. Programmet ger dig kunskap om hur kommuner, regioner och statliga myndigheter är organiserade och dessutom fördjupning i olika områden som är grundpelare i organisationerna. Det kan vara exempelvis hållbarhet, ekonomi, krisarbete och samhällsbyggnad.

Under fyra veckor kommer du att ha en så kallad breddningsperiod. Det innebär att du kommer vara trainee i någon av de andra organisationerna som ingår i programmet, för att få en bredare insikt. Vi kommer mot slutet av programmet att stämma av verksamhetens förutsättningar och ditt intresse för fortsatt anställning.

KVALIFIKATIONER
Du har en examen inom it-området, gärna med inriktning mot cybersäkerhet, infrastruktur och plattformar. Din akademiska examen får dock inte vara äldre än tre år vid programstart och du ska kunna visa upp ditt examensbevis. Du har mycket goda kunskaper i tal och skrift i såväl svenska som engelska. Du får gärna också ha intresse och kunskap om CI/CD och DevOps.

För oss är den viktigaste aspekten att du har ett genuint intresse för området och arbetsuppgifterna, samt en vilja att tillsammans med kollegor i team hela tiden göra vår organisation och våra verktyg effektivare och mera robusta för våra kunder! Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Som person:
• är du initiativtagande. Du tar eget initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.

• har du god samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.

• är du kvalitetsmedveten. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa.

• har du en helhetssyn. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.

Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning (klass 2) enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare. Du måste också ha svenskt medborgarskap för att kunna få den här sortens säkerhetsklassade tjänst.
Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här på Säkerhetspolisens webbplats:
https://www.sakerhetspolisen.se/verksamheten/sakerhetsskydd/sakerhetsskyddsatgarder/personalsakerhet.html

ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. Vi tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en fika i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i - det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på SPV.se.

Följande kommuner ingår i Trainee Sundsvallsregionen: Sundsvall, Hudiksvall, Härnösand, Timrå, Ånge och Nordanstig. Även SPV (statens tjänstepensionsverk) ingår. Du hittar mer information på trainee Sundsvallsregionen hemsida.

Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Ansök nu

Metodutvecklare SPV

Organisationsutvecklare
Läs mer Mar 19
Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder både statligt anställda, före detta statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor finns i Sundsvall.

Kom med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet.

Vi söker nu en metodutvecklare som kommer att arbeta mot vårt leveransområde som ansvarar för SPV:s standarder, arbetssätt och begreppsmodell. Är du den drivna, erfarna personen vi söker?

ARBETSUPPGIFTER
Leveransområdet Gemensamma standarder ansvarar för att säkerställa myndighetsövergripande standarder som leder till ökad effektivitet och kvalitet. Leveransområdet ansvarar även för att säkerställa SPV:s begreppsmodell samt för myndighetens gemensamma budskap.

Du kommer ingå i ett team som heter Arkitektur och information. Det är ett team med kompetens inom verksamhetsutveckling, arbetssätt, arkitektur, uppdragsledning och informationsförvaltning. Ni kommer tillsammans att ansvara för förvaltning och utveckling av våra arbetssätt på SPV på strategisk, taktisk och operativ nivå.

I rollen som metodutvecklare kommer du bland annat att:
• ansvara för att utveckla nya arbetssätt utifrån SPV:s inriktning
• implementera nya arbetssätt och metoder i hela myndigheten och på alla nivåer
• coacha och ge stöd inom metoder och arbetssätt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk examen inom relevant område eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du arbetar strukturerat och har erfarenhet av att framgångsrikt implementera arbetssätt och metoder i en organisation. Du har mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift.

Du har även erfarenhet av:
• traditionell projektstyrningsmetodik och agila metoder, samt arbetsverktyg inom dessa områden
• agila planeringsverktyg som exempelvis Azure Devops eller Jira-Confluence
• att arbeta coachande och situationsanpassat.

Det är meriterande om du har kompetens inom process- och verksamhetsutvecklingsmetodik

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.

Som person:
• är du initiativtagande. Du tar eget initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.

• är du flexibel. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser också möjligheterna i förändringar.

• har du god samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.

• har du en helhetssyn och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.

• har du ledarskapsförmåga. Du kan leda och motivera för att effektivt nå gemensamma mål. Du samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra och du skapar engagemang och delaktighet.

ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en fika i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i - det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på SPV.se.

Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Ansök nu