Sundsvall: Support / Administratör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Support / Administratör i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2023-03-17 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar till 31/8. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia på sikt.

Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.

Läs gärna mer om hur det är att arbeta som konsult på Telia här: här

Om företaget:

Telia Company verkar inom IT- och telekombranschen. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Deras ambition är att vara ledande på alla sina marknader. De verkar internationellt och erbjuder en professionell och föränderlig miljö. Telia Company söker nu medarbetare till sitt kontor i centrala Sundsvall, där du blir en del av ett team med god gemenskap.

Arbetsuppgifter:

Som kundservicemedarbetare arbetar du i nära dialog med företagets privat-och företagskunder där du ansvarar för att säkerställa en bra leverans och nöjda kunder. Du hanterar inkommande ärenden via telefon, chatt och mejl. Ärendena berör frågor gällande fiberanslutningar, faktura-och reklamationshantering. Rollen innebär varierande arbetsuppgifter med flertalet kontaktytor, både internt och externt.

Vid start erbjuds du en gedigen utbildning där du får alla verktyg för att bli trygg i din roll. Du har ett tätt samarbete och får stöttning från ett erfaret team med samma kompetens. Vidare har du kontinuerlig dialog med din närmsta chef för att få vägledning i ditt dagliga arbete och kunna ta nästa steg i din utveckling.

• Support till kunder via telefon, mejl och chatt
• Hitta lösningar till kunders frågor och problem
• Hantera ärenden inom områdena fiberanslutningar, faktura- och reklamation

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och du har goda kunskaper i engelska
• Tidigare arbetslivserfarenhet, med fördel inom kundservice/support

Vi tror att du som söker har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du sätter kunden i fokus och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. För att trivas i roller ser vi att du aktivt söker nya utmaningar och strävar efter att utvecklas. Du är målinriktad och arbetar till resultat är uppnått även vid hantering av svårare ärenden. Du ta egna initiativ i arbetet och trivs i en social roll med varierat arbetstempo.

Övrig information:

Start: 24e april
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse

Övrigt: I denna process begär vi ut utdrag ur belastningsregister och genomför en kreditupplysning innan anställning.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Kundtjänstmedarbetare.

Tvåspråkig Kundservicemedarbetare med danska och svenska (Hybrid/Distans)

Läs mer Apr 29
Kundservicemedarbetare som talar och skriver danska
Dynava är ett tjänsteföretag som förmedlar kundservice till den nordiska marknaden. Vi är ett internationellt bolag med ca 900 medarbetare som är verksamma i Sverige, Finland, Moldavien, Estland och Senegal.
Vi söker nu kollegor till vår kundservice som talar och skriver på både danska och svenska.
Personalen är hjärtat i vår verksamhet, och vi arbetar kontinuerligt för att vara en attraktiv arbetsgivare där man är stolt över både företaget och den egna insatsen. Vi har lyckats få medarbetare som trivs och stannar länge inom organisationen- och söker nu dig som vill vara en del av vårt team framöver.
Är du en noggrann och serviceinriktad person som är nyfiken på att lära nytt - då har vi jobbet för dig! Vi använder oss av löpande intag i denna rekrytering, så vänta inte utan sök redan idag.
Vad förväntar vi oss av dig?
Att du har hög närvaro och ser det som en självklarhet att hålla arbetstider
Att du har ett driv att utvecklas och förbättras
Att du har serviceanda och en vilja att lära dig nytt.
Att du är stresstålig då arbetet periodvis är snabbt och intensivt.
Att du har kunden i fokus i alla lägen.
Att du är bra på att hantera människor i olika situationer och har förmågan att arbeta självständigt



Arbetet innebär:
Kundservice via inkommande och utgående telefonsamtal, chattar och mejl
Varierade arbetstider - schemalagda arbetstider med varierad arbetstid, där även kvällar och helger förekommer.
Lön samt villkor enligt kollektivavtal

Vi söker dig som:
Värderar noggrannhet, pålitlighet och positivitet
Och till slut, tidigare erfarenhet från ett serviceyrke med kundmöten är meriterande, MEN det viktigaste är de personliga egenskaper du har – allt annat kan vi lära ut.

Skallkrav:
Har god kommunikationsförmåga i tal och skrift i både danska, svenska samt engelska. Har du även norska i kombination med danska är är det extra intressant.

Extra meriterande är:
Erfarenhet av kundtjänstarbete
Språkkunskaper i samtliga nordiska språk (norska och finska) efterfrågas löpande, men även andra språkkompetenser är meriterande, så som tyska, italienska, turkiska, holländska mm. Ange i ansökan de språkkompetenser du har så tar vi det därifrån.
Erfarenhet av merförsäljning eller utgående försäljning via telefon

Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Välkommen!

Ansök nu

Talar du flytande finska och vill arbeta med service?

Läs mer Apr 26
För direktrekrytering till vår kund i centrala Sundsvall söker vi nu dig som både pratar och förstår finska.

Om tjänsten
I rollen som kundtjänstmedarbetare hos vår kund blir du direkt en viktig del i ett familjärt företag. Jobbet är för dig som trivs med kundservice, är lösningsorienterad och har en positiv inställning. Du kommer att vara behjälplig till inringade kunder via telefon där du med ditt sinne på service skapar en bra helhetsupplevelse för kunden. För att trivas i rollen är du bekväm med att kommunicera över telefon på såväl finska som svenska. Du kommer att tillhöra ett härligt gäng om ca 10 personer som hela tiden peppar och stöttar varandra för att nå målet med att ha 100% nöjda kunder.

Din inställning kommer vara direkt avgörande för hur väl du matchar rollen och vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Start sker enligt överenskommelse. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då dessa behandlas löpande.





Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Malin Persson på Nordic bemanning & rekrytering. Tel 072-403 07 73 alt. malin.persson@nordicbemanning.se
Vi ses!

Om oss
Nordic Bemanning & Rekrytering Norr är det personliga, engagerade och flexibla bemanningsföretaget som är verksamma inom de flesta branscher. Vi har lång erfarenhet av att hitta rätt person till rätt plats oavsett om det gäller ett kortare eller ett längre uppdrag. Vi har vårt huvudkontor i Sundsvall men vi förmedlar personal på ett flertal orter i Sverige med noggrannhet och träffsäkerhet.

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Arbetstider: Vardagar/Dagtid

Placeringsort: Centrala Sundsvall







Känner du någon som passar för rollen? Tipsa gärna!

Ansök nu

Talar du flytande finska och vill arbeta med service?

Läs mer Apr 29
För direktrekrytering till vår kund i centrala Sundsvall söker vi nu dig som både pratar och förstår finska.

Om tjänsten
I rollen som kundtjänstmedarbetare hos vår kund blir du direkt en viktig del i ett familjärt företag. Jobbet är för dig som trivs med kundservice, är lösningsorienterad och har en positiv inställning. Du kommer att vara behjälplig till inringade kunder via telefon där du med ditt sinne på service skapar en bra helhetsupplevelse för kunden. För att trivas i rollen är du bekväm med att kommunicera över telefon på såväl finska som svenska. Du kommer att tillhöra ett härligt gäng om ca 10 personer som hela tiden peppar och stöttar varandra för att nå målet med att ha 100% nöjda kunder.

Din inställning kommer vara direkt avgörande för hur väl du matchar rollen och vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Start sker enligt överenskommelse. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då dessa behandlas löpande.





Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Malin Persson på Nordic bemanning & rekrytering. Tel 072-403 07 73 alt. malin.persson@nordicbemanning.se
Vi ses!

Om oss
Nordic Bemanning & Rekrytering Norr är det personliga, engagerade och flexibla bemanningsföretaget som är verksamma inom de flesta branscher. Vi har lång erfarenhet av att hitta rätt person till rätt plats oavsett om det gäller ett kortare eller ett längre uppdrag. Vi har vårt huvudkontor i Sundsvall men vi förmedlar personal på ett flertal orter i Sverige med noggrannhet och träffsäkerhet.

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Arbetstider: Vardagar/Dagtid

Placeringsort: Centrala Sundsvall







Känner du någon som passar för rollen? Tipsa gärna!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till Anticimex för sommaruppdrag i Sundsvall

Läs mer Apr 19
Förebygger och skyddar sedan 1934. Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen.

Just nu söker vi på Lernia dig som är intresserad av ett sommaruppdrag som Kundservicemedarbetare för vår kund Anticimex i Sundsvall. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag!

Om företaget

Anticimex har sedan 1934 arbetat mot skadedjur. Det är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar de hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen

Besök gärna Anticimex hemsida https://www.anticimex.se/ för att få reda på mer om deras verksamhet.

Om jobbet

I rollen som kundservicemedarbetare är du företagets ansikte utåt där du hanterar inkommande telefonsamtal mot kunder som visat intresse för Anticimex och deras tjänster. Du kommer även att hantera kundförfrågan via mail och webbportaler samt ta kontakt med kunder för att boka in jobb. Man skapar arbetsorder och bokar in jobb på tekniker. Som kundservicemedarbetare blir du kundens första kontakt i olika typer av frågor och det är därför viktigt att du är trygg med att hantera kunder och håller en hög servicenivå.

Formell kompetens

• Grundläggande datorhantering

Meriterande (men ej krav):

• Samtalsvana och hantering
• Datavana
• Erfarenhet från servicearbete
• Flerspråkighet


Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi tror att du som söker är en problemlösande person som inte är rädd att arbeta i olika högt tempo, mån om att ge gott kundbemötande och vara trygg i att hantera alla typer av kunder.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning som konsult hos oss på Lernia, heltid, Sundsvall

Tillträdesdag

V 23-V 34, enligt överenskommelse.
Arbetstider 07:30-16:30.

Information

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan så redan idag! Observera att alla ansökningar ska ske via vår hemsida, lernia.se.

Forma framtiden med oss!

Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

Ansök nu

Kundkommunikatör till MittSverige Vatten och Avfall

Läs mer Apr 26
På MittSverige Vatten & Avfall arbetar vi för ett hållbart samhälle. Vår ständiga närvaro hos natur och människor gör att vi har ett stort ansvar och en viktig roll för ett fungerande kretslopp. I våra ägarkommuner Sundsvall, Timrå och Nordanstig bor över 120 000 invånare. Det är för dem, men kanske ännu mer tillsammans med dem, vi arbetar för att driva, utveckla, och bidra med kunskap inom vatten- och avfallsfrågor. Alltid med hållbarhet och miljö i fokus. Våra värdeord mod, öppenhet och helhetssyn ska alltid genomsyra verksamheten.

Som kundkommunikatör tillhör du Kundserviceenheten som ligger under avdelningen Externa relationer tillsammans med kommunikationsenheten. Avdelningen ansvarar för utveckling av interna och externa relationer, inklusive varumärkesarbete. Den är ett stöd för att företaget utvecklar och vårdar relationer med ägarkommuner, kunder och medarbetare. Avdelningen är även samordnande i bolagets hållbarhetsarbete.

Hos oss har du möjlighet att arbeta med varierande och utvecklande arbetsuppgifter som en del av ett professionellt och engagerat team. Vi behöver förstärka vårt team med ytterligare en kundkommunikatör och söker därför dig som vill utvecklas tillsammans med trygga och kompetenta kollegor. Tjänsten är ett vikariat på 18 månader.

ARBETSUPPGIFTER
I dina arbetsuppgifter ingår att:
• ta emot och hantera inkommande kundförfrågningar och felanmälningar, både på telefon och mejl
• finnas tillgänglig och ge service till kunder, entreprenörer, besökare och andra intressenter
• löpande uppdatera vårt verksamhetssystem med korrekt information
• stödja affärsområdena i kundärenden och taxefrågor
• hantera ekonomisk administration för fakturering

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en fullgjord gymnasieutbildning och minst två års aktuell erfarenhet av arbete med kundkontakter via telefon och mejl.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete i ekonomisystem med reskontra, fakturor och liknande.
• Erfarenhet av arbete med vatten och avlopps- eller avfallsfrågor
• Erfarenhet av teknik och tekniska lösningar
• Vana att arbeta i olika affärssystem, till exempel våra system EDP Future och Idus.
• Kunskap inom MS-office

Tjänsten ställer krav på god digital mognad samt vana av att ha dator och telefon som främsta arbetsverktyg. För att lyckas i uppdraget krävs det att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som i skrift.

Vi förutsätter att du är utåtriktad och trivs bra med att arbeta med andra människor. Du är lugn och trygg i dig själv samt strävar alltid efter att leverera god service. Relationer till dina kollegor och kunder är viktiga för dig och du relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är tydlig i din kommunikation och anpassar dig efter mottagaren så att budskapet når fram. Du ser helheten och tar hänsyn till det större perspektivet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Intervjuerna för denna tjänst kommer genomföras med de aktuella kandidaterna under v.21.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Bravura Sverige AB .

QA till Unimedic

Kvalitetsingenjör, kemiteknik/Kvalitetstekniker, kemiteknik
Läs mer Apr 30
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Unimedic.

Om företaget:

Unimedic AB är en kontraktstillverkare (CDMO) som utvecklar och tillverkar sterila och icke-sterila läkemedel främst för den europeiska marknaden. Verksamheten är specialiserad på flytande beredningar och utgår från Matfors. Bolaget har ett 80-tal anställda och är ett helägt dotterbolag till MedCap (börsnoterat investmentbolag inom läkemedelsbranschen).

Verksamheten är specialiserad på flytande beredningar och utgår från Matfors utanför Sundsvall. Verksamheten har sina rötter från mitten av 1960-talet då anläggningen fungerade som ett distriktslaboratorium, ett dåtidens extempore-apotek. Därefter har anläggningen ägts av det statliga ACO, Kabi, och senare av Pharmacia. 1992 grundades Unimedic av Nils Ivrell, Lennart Leyonberg, och Kenth-Olov Norman och sedan 2006 är Unimedic ett helägt dotterbolag till MedCap AB (publ).

Unimedic har lång och gedigen erfarenhet av kommersiell kontraktstillverkning av beredningar som tillhandahålles i sprayflaska, mindre/större plast- eller glasflaskor, ampuller, vialer, svampar och dospåsar. Tillverkningslinjerna är fullt utrustade för att uppfylla serialiseringskraven. Unimedic genomför mikrobiologiska och kemiska analyser av råvaror, vatten och slutprodukter (i enlighet med svensk läkemedelsstandard och europeiska farmakopén (Ph Eur)). Unimedic etiketterar och packar i både liten och stor skala, allt från handpackning till helautomatiska packlinjer. Unimedic erbjuder en unik möjlighet av anpassning av mycket små till stora batcher.

Arbetsuppgifter:

I rollen som QA är du ansvarig för kvalitetssupport gentemot hela organisationen och tillhandahålla rådgivning samt stöd i kvalitetsfrågor till alla avdelningar. Teamet består idag av 6 medarbetare där ditt arbete innefattar olika typer av QA-uppgifter men där fokus ligger på QC-Kem. Arbetsuppgifterna innebär att hantera och dokumentera avvikelser från etablerade kvalitetsstandarder och processer, samt genomföra och dokumentera valideringsaktiviteter och riskbedömningar.

En viktig uppgift är att delta i att utforma och upprätthålla kvalitetsdokumentation såsom instruktioner, produkt- och beredningsföreskrifter samt produktspecifikationer. Du är ansvarig för kvalitetsstyrning som syftar till att identifiera och åtgärda orsaker till avvikelser eller problem för att förbättra processer och förhindra upprepning av samma problem i framtiden. Interninspektioner genomförs regelbundet för att granska och säkerställa att processer och produkter uppfyller kvalitetsstandarder. Vid behov deltar du i kund- och myndighetsrevisioner för att stödja organisationen under externa revisioner. Du deltar även i utvecklingsprojekt för att integrera kvalitetsaspekter i nya produkter och processer. En naturlig den i rollen är att vara uppdaterad om gällande lagar, regler och standarder för att säkerställa att organisationen följer dem.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Högskole- eller universitetsnivå inom relevant område, exempelvis kemi, farmaci
• Erfarenhet från produktions- och/eller kvalitetsarbete
• Stor förståelse för kvalitets- och förbättringsarbete
• God förståelse för GMP-regelverket

I QA-rollen är utbildning och kommunikation viktiga aspekter som kräver att du aktivt engagerar dig och interagerar med andra. Att vara öppen och positiv i ditt arbete är avgörande för att skapa en miljö med bra samarbeten och effektivitet. Din förmåga att vara pålitlig och ta ansvar formar grunden för ditt arbete, där förtroende och tillförlitlighet är viktigt för att upprätthålla kvaliteten på produkter och processer.

Din starka analytiska förmåga är en viktig tillgång, och den inkluderar förmågan att strukturera och vara noggrann. Genom att noggrant analysera och utvärdera olika komponenter och system kan du identifiera potentiella problem och förbättringsområden på ett effektivt sätt. Att ha en strukturerad och metodisk tillvägagångssätt bidrar till att säkerställa att inga detaljer glöms bort och att alla aspekter av kvalitetskontrollen hanteras på ett effektivt sätt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Teknisk säljare

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Apr 22
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos AO Hydraulik.

Om företaget:

AO Hydraulilk har sedan de grundades 2014, som en utbrytning av Bosch Rexroths, fokuserat på service, förebyggande underhåll och renoveringar av pumpar, hydraulmotorer och -cylindrar mot industrin. De är en komplett leverantör och erbjuder även support och försäljning av komponenter. Med sin gedigna erfarenhet inom branschen säkerställer de sina kunders hydraulmaskineri både driftsäkert och produktivt.

Idag är dom 4st i företaget med målbilden att öka sin tillväxt.

Arbetsuppgifter:

Som teknisk säljare ansvarar du för kundbearbetningen inom och utanför regionen där ditt mål är att utveckla samarbeten, identifiera affärsmöjligheter och skapa mervärde gentemot kund. Du sköter hela säljprocessen självständigt, från uppsökande av kund till framtagande av offerter och avtalsskrivning. Du säljer in hydraulikkomponenter, service, underhåll och reparationer till kunder inom industribranschen.

En viktig del av arbetet blir att prospektera nya kunder och boka personliga införsäljningsmöten hos potentiella kundföretag. I rollen har du ett eget ansvar för att bygga långsiktiga relationer och för dina egna kunder, likväl budget- och resultatansvar.

• Prospekterar och bearbetar nya kunder
• Reser och besöker kunder
• Ansvar i hela säljkedjan
• Budget- och resultatansvar

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Flera års erfarenhet av försäljning
• Kunskap inom hydraulik, pneumatik, styr och automation
• God datorvana och systemförståelse
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• B-körkort

För att trivas i rollen är du självgående och trivs med ett rörligt arbete då du har hela Sverige som din arbetsplats. Du är strukturerad och trygg med att själv styra och planera din tid. Som utesäljare ser vi att du ett stort tekniskt intresse, drivs av att förstå utmaningar och att hitta effektiva lösningar till kunder. Du brinner för att göra affärer, är nyfiken för att förstå kundens behov, lyhörd och förtroendegivande. Då rollen innebär många kontaktytor, är du en lagspelare och ser ett värde i att samarbeta. Inom denna typ av försäljning arbetar man emellanåt i längre säljcykler där du behöver ha tålamod under processen.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse, bonussystem

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sommarvikariat / Transportledare till Kyl- och Frysexpressen Nord

Transportledare
Läs mer Apr 10
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Kyl- och Frysexpressen Nord är logistikföretaget som tillhandahåller helhetslösningar inom tempererad logistisk för alla företag, stora som små. Företagets hjärta brinner extra mycket för Norrland, KoF Nord ser till att det finns färsk mat i butikerna, möjlighet till att äta gott på restaurang och tillgång till läkemedel när behovet finns. De bidrar även till att företag norr om Dalälven ska växa, förbli konkurrenskraftiga och stanna i bygden. KoF Nord är den perfekta partnern för företag i södra Sverige som vill nå kunder i mellersta och norra Norrland, och norrländska företag som vill nå kunder i övriga Sverige. De hittar den perfekta logistiklösningen för dig – i och utanför Norrland.

Om företaget:

Det här är ett konsultuppdrag mellan juni-augusti men med goda möjligheter till förlängning av uppdraget och på sikt finns möjlighet till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura. Detta ger både dig och Kyl och Frysexpressen en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Arbetsuppgifter:

Som transportledare är din huvudsakliga uppgift att säkerställa att gods levereras till avtalad plats, i rätt tid och på ett kostnadseffektivt sätt. Du har således en koordinerade samt administrativ roll där du ansvarar för planering av lastbilslinjer och den dagliga kontakten med olika åkerier för att boka och säkerhetsställa leveranser av tempererat gods. Därtill har du daglig kontakt med kunder med syfte att informera dem om deras leveranser och sköter uppföljning av gods som hamnat på villovägar. Avslutande ingår administrativt arbete såsom prissättning, hantering av fakturor och andra relaterade administrativa kvalifikationer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande:
• Planera lastbilslinjer och turer
• Daglig kontakt med åkerier och kunder
• Säkerställa leveranser av gods
• Prissätta, hantera fakturor och administrera

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avklarad gymnasieutbildning
• Arbetslivserfarenhet från serviceyrke eller liknande
• Obehindrad i svenska i tal och skrift
• Utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom logistik är starkt meriterande

För att du ska trivas i rollen som transportledare ser vi att du är avslappnad i sociala situationer och gillar att ha många kontaktytor. Du kommer att ha dagliga kontakt med externa intressenter och räds inte för att ta första steget till ett samtal. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och kan formulera dig på ett sätt som gör att du får fram det du vill säga. Fortsatt tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det är i en sådan roll som du trivs bäst. Trots att du kommer arbeta självständigt har du en nära relation med dina kollegor. Därför är det viktig att tycker om att samarbeta, du känner sällan konkurrens utan är snarare den som ställer upp och stöttar dina kollegor vid behov. På KoF Nord får du möjlighet att ta en plats i startelvan där laget går före jaget!

Övrig information:

Start: Mitten av maj
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Junior maskinkonstruktör / Mechanical Design Engineer

Civilingenjör, maskin
Läs mer Mar 22
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 9 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos ELE Engineering. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

ELE Engineering är ett nytänkande ingenjörsföretag som levererar tekniska konsulttjänster och heltäckande lösningar till företag och offentliga aktörer. De tar ansvar och hjälper till med allt från idé till komplett leverans, installation och igångkörning. De har kompetens inom mekanik, hydraulik, beräkning, maskinsäkerhet, el och automation, de hjälper även till med utveckling av produkter, utrustning och anläggningar.

Tillsammans med sitt systerbolag ELE Manufacturing producerar och tillverkar de efter kundens önskemål, både utifrån egna och kunds ritningar. De producerar allt ifrån robotceller och kompletta maskin- och monteringslinjer till fixturer och verktyg.

ELE arbetar i en dynamisk arbetsmiljö med högt i tak och snabba beslutsvägar där varje medarbetare får möjlighet att vara med och utforma företaget, produkter och tjänster.

Arbetsuppgifter:

I rollen som maskinkonstruktör arbetar du med att leverera specialanpassade lösningar till kunder inom industrin. Du arbetar både i enskilda konsultuppdrag och i kompletta leveransprojekt, genom hela kedjan från förfrågningsunderlag till idrifttagning. I dina arbetsuppgifter ingår förutom konstruktionsarbete även konceptutveckling, genomförandet tekniska förstudier, kalkylarbete, riskbedömningar och beräkningsarbete.

Hos ELE Enginnering arbetar du i en varierande vardag, där du ena dagen designar en komplett maskinlinje och andra dagen utvecklar ett handhållet specialverktyg.

I dina huvudsakliga uppgifter ingår bland annat:
• Arbete i både individuella konsultuppdrag och fullskaliga leveransprojekt
• Delaktig i hela processen från förfrågningsunderlag till idrifttagning
• Ansvarar för konstruktion, konceptutveckling, tekniska förstudier och riskbedömningar

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tekniskutbildning från högskola eller yrkeshögskola
• 1-2 års arbetslivserfarenhet inom konstruktion
• Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift
• B-körkort
• Erfarenhet inom SolidWorks och Inventor är meriterande

I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team. Därför är det viktigt att du gillar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Du stimuleras av att vara med och förbättra processer och rutiner, och uppskattar en roll där du ges möjligheten att bidra med dina tankar och idéer och har mandat att utveckla befintliga rutiner. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det också är i en sådan roll som du trivs bäst. Du blir motiverad av problemlösning och tycker det är roligt att fördjupa dig i komplexa problem. Du anstränger dig alltid för att kunna leverera bästa möjliga lösning. När du pratar med kunder har du alltid en lösningsorienterad inställning till deras problem.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Transportledare till Kyl- och Frysexpressen Nord

Transportledare
Läs mer Apr 5
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Kyl- och Frysexpressen Nord är logistikföretaget som tillhandahåller helhetslösningar inom tempererad logistisk för alla företag, stora som små. Företagets hjärta brinner extra mycket för Norrland, KoF Nord ser till att det finns färsk mat i butikerna, möjlighet till att äta gott på restaurang och tillgång till läkemedel när behovet finns. De bidrar även till att företag norr om Dalälven ska växa, förbli konkurrenskraftiga och stanna i bygden. KoF Nord är den perfekta partnern för företag i södra Sverige som vill nå kunder i mellersta och norra Norrland, och norrländska företag som vill nå kunder i övriga Sverige. De hittar den perfekta logistiklösningen för dig – i och utanför Norrland.

Om företaget:

Det här är ett konsultuppdrag mellan juni-augusti men med goda möjligheter till förlängning av uppdraget och på sikt finns möjlighet till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura. Detta ger både dig och Kyl och Frysexpressen en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Arbetsuppgifter:

Som transportledare är din huvudsakliga uppgift att säkerställa att gods levereras till avtalad plats, i rätt tid och på ett kostnadseffektivt sätt. Du har således en koordinerade samt administrativ roll där du ansvarar för planering av lastbilslinjer och den dagliga kontakten med olika åkerier för att boka och säkerhetsställa leveranser av tempererat gods. Därtill har du daglig kontakt med kunder med syfte att informera dem om deras leveranser och sköter uppföljning av gods som hamnat på villovägar. Avslutande ingår administrativt arbete såsom prissättning, hantering av fakturor och andra relaterade administrativa kvalifikationer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande:
• Planera lastbilslinjer och turer
• Daglig kontakt med åkerier och kunder
• Säkerställa leveranser av gods
• Prissätta, hantera fakturor och administrera

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avklarad gymnasieutbildning
• Arbetslivserfarenhet från serviceyrke eller liknande
• Obehindrad i svenska i tal och skrift
• Utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom logistik är starkt meriterande

För att du ska trivas i rollen som transportledare ser vi att du är avslappnad i sociala situationer och gillar att ha många kontaktytor. Du kommer att ha dagliga kontakt med externa intressenter och räds inte för att ta första steget till ett samtal. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och kan formulera dig på ett sätt som gör att du får fram det du vill säga. Fortsatt tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det är i en sådan roll som du trivs bäst. Trots att du kommer arbeta självständigt har du en nära relation med dina kollegor. Därför är det viktig att tycker om att samarbeta, du känner sällan konkurrens utan är snarare den som ställer upp och stöttar dina kollegor vid behov. På KoF Nord får du möjlighet att ta en plats i startelvan där laget går före jaget!

Övrig information:

Start: Mitten av maj
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Teknisk säljare

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Mar 15
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos AO Hydraulik.

Om företaget:

AO Hydraulilk har sedan de grundades 2014, som en utbrytning av Bosch Rexroths, fokuserat på service, förebyggande underhåll och renoveringar av pumpar, hydraulmotorer och -cylindrar mot industrin. De är en komplett leverantör och erbjuder även support och försäljning av komponenter. Med sin gedigna erfarenhet inom branschen säkerställer de sina kunders hydraulmaskineri både driftsäkert och produktivt.

Idag är dom 4st i företaget med målbilden att öka sin tillväxt.

Arbetsuppgifter:

Som teknisk säljare ansvarar du för kundbearbetningen inom och utanför regionen där ditt mål är att utveckla samarbeten, identifiera affärsmöjligheter och skapa mervärde gentemot kund. Du sköter hela säljprocessen självständigt, från uppsökande av kund till framtagande av offerter och avtalsskrivning. Du säljer in hydraulikkomponenter, service, underhåll och reparationer till kunder inom industribranschen.

En viktig del av arbetet blir att prospektera nya kunder och boka personliga införsäljningsmöten hos potentiella kundföretag. I rollen har du ett eget ansvar för att bygga långsiktiga relationer och för dina egna kunder, likväl budget- och resultatansvar.

• Prospekterar och bearbetar nya kunder
• Reser och besöker kunder
• Ansvar i hela säljkedjan
• Budget- och resultatansvar

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Flera års erfarenhet av försäljning
• Kunskap inom hydraulik, pneumatik, styr och automation
• God datorvana och systemförståelse
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• B-körkort

För att trivas i rollen är du självgående och trivs med ett rörligt arbete då du har hela Sverige som din arbetsplats. Du är strukturerad och trygg med att själv styra och planera din tid. Som utesäljare ser vi att du ett stort tekniskt intresse, drivs av att förstå utmaningar och att hitta effektiva lösningar till kunder. Du brinner för att göra affärer, är nyfiken för att förstå kundens behov, lyhörd och förtroendegivande. Då rollen innebär många kontaktytor, är du en lagspelare och ser ett värde i att samarbeta. Inom denna typ av försäljning arbetar man emellanåt i längre säljcykler där du behöver ha tålamod under processen.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse, bonussystem

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu