Sundsvall: Ekonom/ administratör sökes till Trafikverket i Västernorrland

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonom/ administratör sökes till Trafikverket i Västernorrland i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-14 // Varaktighet: Heltid

Till Trafikverket i Västernorrland söker vi nu en redovisningsekonom/ administratör som kommer att arbeta 50 % med ekonomi och 50 % med administration.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsbeskrivning
Konsulten kommer att arbeta med planering och samordning av underhållsplanen. Detta innebär bland annat att ta emot och tolka anvisningar, strukturera upp arbetet och säkerställa
kvaliteten på det inlämnade underlaget, samt arbete med kontinuerlig uppföljning. Vara spindeln i nätet för de som beställer uppdrag och de som ska utföra uppdrag.

Konsulten kommer även att arbeta inom ekonomi och redovisning såsom bokslutsarbete, kontroller och kvalitetsgranskningar samt kommunikation och utbildning inom redovisningsfrågor. I rollen
som planerare/ekonom kommer konsulten att ha daglig kontakt med projektteam samt vara stöd till och ha nära samarbete med controllers.

Några exempel på arbetsuppgifter för erbjuden konsult:

• Planering och samordning av underhållsplanen
• Hantera befintliga och kommande internbeställningar
• Granska åtgärdsbeskrivningar och bilagor
• Bokslutsarbete
• Kvalitetsgranskning och kontroller
• Arbetet innebär även att strukturera upp arbetet samt säkerställa kvaliteten på inlämnat underlag samt arbeta med kontinuerlig uppföljning av underhållsplanen. Ta emot och tolka anvisningar, skapa och samordna behovslistor. Löpande arbeta med kvalitetsgranskning och kontroller inom exempelvis områdena kontering och tidsredovisning.

Konsulten ska finnas på valfri ort i norra regionen: Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland eller Jämtland.
Vem är du?
Erbjuden konsult ska uppfylla nedan kompetenskrav;

• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt tre (3) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst två (2) års erfarenhet av att ha arbetat med ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.), erfarenheten får inte vara äldre än 5 år
• Minst två (2) års erfarenhet av att ha arbetat med analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt), erfarenheten får inte vara äldre än 5 år
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Du erbjuds
Du erbjuds ett konsultuppdrag med omfattning på heltid med start snarast, dock senast 2024-05-01 och pågå till och med 2024-12-31. Startdatumet är preliminärt och gäller under förutsättning att kontraktet har trätt i kraft. Det finns möjlighet till eventuell förlängning. Placering: arbetet kan ske på distans men konsulten ska finnas på valfri ort i norra regionen (Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland). Du kommer att bli anställd av Jurek Talents och vara uthyrd till Trafikverket. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se eller Elvira Björebäck på elvira.bjoreback@jurek,se 

Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Redovisningsekonom.

Redovisningsekonom i Sundsvall, vikariat.

Läs mer Apr 11
Vi söker en analytisk, strukturerad, handlingskraftig person som kan bidra med rätt kompetens till vår kund.

ArbetsuppgifterSom Redovisningsekonom ansvarar du för löpande hantering av redovisningsflödet.
Exempel på arbetsuppgifter är:
Redovisning
Moms
Skatter
Bokslut
IFRS Redovisning


I rollen rapporterar du till Ekonomichefen och ekonomiavdelningen består av sju kollegor. Som Redovisningsekonom jobbar du med tighta rapporteringsdeadlines. Företaget arbetar idag i SAP men det kommer ske ett systembyte under den här perioden. Vissa av arbetsuppgifterna kan variera beroende på olika projekt men du får en bra upplärning och överlämning.

KvalifikationerVi tror att du har 3–5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Ett krav är att kunna IFRS och erfarenhet av aktiebolagsredovisning.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Du har även god datavana och särskilt inom Office365 och Excel.
Det är meriterande om du har universitetsexamen och gärna erfarenhet från industriföretag.

Personliga egenskaperVi söker efter en konsultativ person som har vill ha fokus på förbättringar. Vi ser gärna att du kan bidra med nya infallsvinklar till vår verksamhet. Att vara kommunikativ är viktigt i denna roll då du har många kontaktytor. Är du en person som är orädd för att fråga och ta tag i saker själv

Mer om tjänsten
Tillsättning: start 1: a augusti 2024.
Omfattning: 75–100%
Placering: Sundsvall med stor möjlighet till hybrid även om man under den första tiden kommer vara på plats för upplärning.
Vikariat på 1 år och du blir anställd av Andara Group som konsult.
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder, ellen.ploman-wolinder@andragroup.se
Urval kommer att ske löpande.Mer om Andara Economy
Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens ochkundens villkor. Andara Economyär ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Economyär ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sommarvikarierande Redovisningsekonom till Kubal

Läs mer Mar 22
Kubikenborg Aluminium AB är Sveriges enda producent av primäraluminium och är ett av de största industriföretagen i Sundsvall. Fabriken byggdes 1942 och producerar idag ca 120 000 ton aluminium per år. Slutprodukten som består av göt levereras till press och valsverk över hela Europa. Kubal har idag 450 anställda och ägs av Rusal, som är ett av världens största aluminiumproducent.
Vi söker nu efter en vikarierande Redovisningsekonom som kommer att arbeta med Kubals fakturahantering.


Arbetsuppgifter:
· Mottagning och all behandling av leverantörsfakturor, både i elektroniskt- och pappersformat: registrering, kontering och kontroll av ankomst m.m.
· Kontroll över inleveranser, hantering av förskottsbetalningar, bokning av slutliga fakturor samt avstämningar med leverantörer
· Avstämningar av kontoutdrag med leverantörer
· Kontrollera statusen av fakturor med betalningspåminnelser, samt stämma av betalningskrav från Inkasso/ Kronofogden
· Arkivering av fakturaoriginal, som inte arkiveras av Scancloud
· Behjälplig i att betala fakturor

Utbildning/Kvalifikationer:
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller som är ekonomistuderande på gymnasium. Vi ser att du är en person som är självgående, ordningsam och initiativtagande samt att du har en ambition av att vilja utvecklas.
Vi förutsätter att du är en van dataanvändare med mycket goda kunskaper program inom MS Office framför allt Excel.
Goda kunskaper krävs i det svenska och engelska språket, i både tal och skrift.
Har du erfarenhet inom fakturahantering ser vi detta som meriterande.


Om tjänsten:
Tjänsten avser ett sommarvikariat under sommar/höst mellan perioderna
2024-06-01 – 2024-09-15 med placering vid Kubals fabrik i Sundsvall på 100 % .
Möjlighet till distansarbete efter genomgången introduktionsutbildning finns.
Tjänsten rapporterar direkt till Ekonomichef.


För ytterligare information om tjänsten kontaktas:
Ksenia Falck, Ekonomichef, 073 – 988 59 68

Fackliga företrädare:
Peter Eliasson Unionen 073-988 59 81
peter.eliasson@kubal.se
Marcus Lansink Ledarna 073- 988 58 88
marcus.lansink@kubal.se

Övrigt:
Vi vill ha en alkohol och drogfri arbetsmiljö. Därför genomför vi ett alkohol- och drogtest vid nyanställning, samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under året.
Skicka din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Sista ansökningsdatum är: 2024-04-30
Ansökan märkt ”Redovisningsekonom” skickas till: jobb@kubal.se

Ansök nu

Ekonom med erfarenhet av bokslut och årsredovisning

Läs mer Mar 5
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av alla delar i bokslut och årsredovisning.

Vi tror att du som söker denna tjänst har jobbat på byrå tidigare och har kännedom om tempot som där hör till. Du har god erfarenhet av att jobba med bokslut och årsredovisningar på ett självständigt sätt. Dina tidigare erfarenheter innefattar att ha jobbat med kunder inom olika branscher och vill gärna vara ett professionellt bollplank till dina kunder.




Företaget tillhandahåller specialistkompetens inom juridik och finans och är idag 16 medarbetare. Du kommer att bli en viktig del av ett stabilt och välmående företag som hela tiden lägger vikt vid att vidareutveckla sina medarbetare. En unik utvecklingsplan är framtagen för att du hela tiden ska ha möjlighet att växa i din roll och inom bolaget. Planen baserar vi på din grund och tidigare utbildning/erfarenhet.

Företaget är väldigt mån om gruppen och teamkänslan, därför söker vi nu en lagspelare som sätter laget före jaget men inte räds för att ta initiativ i sitt arbete. Här kommer dina idéer att tas tillvara och känslan av att vara med att påverka är väldigt viktig för oss. Vidare tror vi att vår nästa kollega är social, lojal och har framåtanda. Du vill gärna utvecklas individuellt men också i grupp och räds inte för att komma med förbättringsförslag.



Kunderna består av främst av små till medelstora företag med medarbetarantal på ca 10-30 och vi har ett starkt inflöde av nya uppdrag, därav ser vi fram emot att lära känna dig!

Vi har trevliga lokaler mitt i Sundsvall och arbetar dagtid med en omfattning på 100%.




Varmt välkommen att ta nästa steg i din ekonomkarriär!

Om oss
Nordic Bemanning & Rekrytering är ett bemanning- och rekryteringsföretag med över 13 års erfarenhet som är verksamma inom de flesta branscher. Vi är ett personligt företag med kontor i Sundsvall och Gävle men vi förmedlar personal på ett flertal orter i Sverige med noggrannhet och träffsäkerhet.




Vi är medlemmar i vår branschorganisation kompetensföretagen där du som konsult känna dig trygg hos oss då du omfattas av alla kollektivavtals avtalsenliga villkor gällande lön, semester, sjukfrånvaro etc.
Detta är ett rekryteringsuppdrag där Nordic Bemanning & Rekrytering ansvarar för hela rekryteringsprocessen men du blir anställd direkt hos vår kund.


Skicka in din ansökan via länken.
Har du frågor om tjänsten?
Välkommen att kontakta Linda Jonsson på Nordic Bemanning & Rekrytering. Tel 070-250 40 09 alt. linda.jonsson@nordicbemanning.se
Eller Malin Persson på tel 072-403 07 73 alt. malin.persson@nordicbemanning.se

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Jurek Recruitment & Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Jurek Recruitment & Consulting AB .

Rekryteringsassistent sökes till kund i Sundsvall!

HR-assistent
Läs mer Feb 2
Till vår kund i Sundsvall söker vi en rekryteringsassistent för ett spännande konsultuppdrag,

Välkommen med din ansökan redan idag!

Beskrivning av uppdrag
Vi söker en rekryteringsassistent till vår kund som tillsammans med ordinarie medarbetare ska arbeta med volymrekrytering av sommarvikarier. Rekryteringsassistenten kommer ingå i en arbetsgrupp med vikariesamordnare och stärka upp arbetet i deras rekryteringsprocesser med huvudsakligen administrativa uppgifter, genomgång av videointervjuer samt hålla telefonintervjuer. Arbetet är självständigt men sker i mycket nära samarbete med Bemanningsenhetens vikariesamordnare.

Som rekryteringsassistent är man delaktig i intervju och referensfasen av sökande kandidater i rekryteringsprocessen, du kommer även ansvara för vissa andra administrativa delar som är av vikt i rekryteringsprocessen. I rollen ingår också att dokumentera och sammanställa material samt ha kontakt med sökande.
Arbetsuppgifter
• Stöd till vikariesamordnare
• Administration av sammanställningar av sökande
• Boka intervjuer
• Genomföra telefonintervjuer
• Referenstagning
• Administration av mail till sökande i vårt rekryteringssystem.
• Övriga administrativa arbetsuppgifter

Rollen kräver att du trivs i att arbeta med flera processer parallellt och har förmåga att prioritera mellan dem och driva dem framåt på eget initiativ, och trivas att arbeta i grupp.
Vem är du?
Konsulten måste uppfylla;

• Examen från personal och arbetslivsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Har erfarenhet av HR-arbete genom praktik eller anställning
• Har mycket goda IT-kunskaper och mycket god vana av att arbeta med IT-stöd då det är vårt främsta arbetsredskap
• Behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift

Det är meriterande om konsulten har;

• Kunskap om de olika arbeten inom vård och omsorgsarbete
• God kunskap och förståelse för rekryteringsprocessen samt grundkunskaper inom arbetsrätt.
• Erfarenhet av arbete med rekryteringsprocesser och/eller rekryterings-administration
• Hr-arbete inom politisk styrd organisation
• Erfarenhet och/eller kännedom regler kring arbetstillstånd för att få arbeta i Sverige

Det är viktigt att du är kvalitetsmedveten och strukturerad samt är bra på att följa rutiner och processer.
Du erbjuds
Du kommer att vara anställd av Jurek Talents AB och vara stationerad ute hos vår kund i Sundsvall. Uppdraget förväntas starta omgående men senast 1 mars 2024 och pågår fram till 30 april 2024 med eventuell förlängning, dock längst till 31 maj. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se Välkommen med din ansökan redan idag på www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Om verksamheten

Jurek Recruitment & Consulting erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Ansök nu

HR-specialist med inriktning arbetsrätt sökes för konsultuppdrag

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Nov 3
Jurek söker nu en HR-specialist som är inriktad på det arbetsrättsliga området för ett kortare konsultuppdrag på deltid (50 %) för att stötta Sundsvalls kommuns förhandlingschef vid kommunens HR-stad. Passar denna beskrivning in på dig och är du tillgänglig omgående? Då kan detta uppdrag vara något för dig! 

 

Välkommen in med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Som HR-specialist kommer du att arbeta på uppdrag av förhandlingschef/tillförordnad förhandlingschef vid kommunens HR-stab. Uppdraget består till största del av att ge stöd till HR-organisationen i nära dialog med tillförordnad förhandlingschef. Du kommer stötta HR-chefer i arbetsrättsliga frågor. Det kan även hända att du kommer att bistå med specifika identifierade uppdrag som exempelvis utredningar och sammanställningar.

Arbetet innebär att agera som ett konsultativt arbetsrättsligt stöd till HR inom nedanstående områden:

• Arbetsrätt, lagar och avtal
• Misskötsamhet, t.ex. varning, uppsägning personliga skäl, avsked m.m.
• Överläggningar och förhandling med fack
• Rådgivning, utredning kopplat till organisationsförändringar
• Övertalighet, omplacering och arbetsbristprocesser

Vem är du?
Du ska ha en akademisk utbildning inom HR eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. 

Du ska ha flerårig erfarenhet av att arbeta rådgivande och som stöd inom det arbetsrättsliga området, gärna från kommun eller Region. Erfarenhet av att arbeta med dessa frågor från kommun är starkt meriterande. 

Det är ett plus om du har erfarenhet av att arbeta rådgivande på en övergripande nivå inom HR.
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag på 50 % med start omgående till 2024-02-29. Uppdragets omfattning kan komma att bli 100 %. Det finns även möjlighet till förlängning i 1-2 månader på konsultuppdraget. Distansarbete sker enl. överenskommelse med uppdragsgivaren. 

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se. 

Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! 
Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Ansök nu

Interimschef sökes till kund i Sundsvall!

Affärsområdeschef
Läs mer Okt 20
Till vår kund i Sundsvall söker vi en interim chef för ett konsultuppdrag,

Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
I uppdraget kommer du vara första linje inom en avdelning i verksamheten. Medarbetargruppen består av ca 20 medarbetare som konsulten har personal-, verksamhets- och budgetansvar för och innefattar sedvanliga arbetsuppgifter för en första linjens chef såsom att säkerställa leverans, dialog med medarbetare och till viss del uppdragsgivaren.
Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare chefserfarenhet från ett liknande uppdrag och storlek på arbetsgrupp.
Du erbjuds
Du kommer att vara anställd i Jureks uthyrningsverksamhet och vara stationerad ute hos vår kund i Sundsvall. Uppdraget förväntas starta omgående och pågår fram till januari 2024. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Elvira Björebäck på elvira.bjoreback@jurek.se Välkommen med din ansökan redan idag på www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Ansök nu