Fastighetsekonom jobb i Sundsvall

Hitta lediga jobb som Fastighetsekonom i Sundsvall. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet. Du kan också klicka på en arbetsgivare och se alla jobben i Sundsvall från den arbetsgivaren.

Fastighetsekonom Castor Förvaltnings AB

Fastighetsekonom
Läs mer Jan 17
Fastighetsekonom
Har du erfarenhet av ekonomisk förvaltning och vill arbeta i en verksamhet med öppet klimat, korta beslutsvägar och trevliga kollegor? Då kan rollen som fastighetsekonom hos Castor Förvaltning vara ditt nästa steg i karriären!
Om oss
Castor har som affärsidé att erbjuda bostadsrättföreningar ett tryggt och enkelt boende. Det gör vi med mångårig erfarenhet av att förvalta bostadsrättsföreningar och vi erbjuder helhetslösningar som ekonomisk och teknisk förvaltning samt fastighetsskötsel och lokalvård. Våra kunder finns från Luleå i norr till Norrköping i söder. Vi har vårt säte i Sundsvalls centrum med ett 40-tal medarbetare och vi ingår i Fenix Holding koncernen som har nära 400 medarbetare. Med personlig anda, passion och omtanke skapar våra duktiga medarbetare starka och långvariga kundrelationer. Vill du bli en av oss?


Om tjänsten
Till vår avdelning för Bokslut och Budget söker vi nu en nyfiken och kommunikativ fastighetsekonom. Du kommer att ingå i bokslutsgruppen vars uppdrag är att se till att våra kunder får den bästa möjliga och personliga service av ekonomiska tjänster inom bland annat bokslut, budget, årsredovisningar och deklarationer. Tjänsten innebär stor självständighet men vi arbetar alltid gemensamt med att utveckla vår verksamhet och oss själva.
Ex på dina arbetsuppgifter är:
· Analys och avstämning av löpande bokföring
· Upprättande av årsredovisning och budget för våra kunder
· Deltagande vid styrelsemöten och föreningsstämmor för genomgång av budget och bokslut samt i förekommande fall stämmoordförande
· Upprätta kalkyler för större renoveringsprojekt
· Offertförfrågningar vid omförhandling av befintliga lån samt nyupplåning
· Deklarerar mervärdesskatt och uttagsbeskattning
· Upprättar inkomstdeklarationer och fastighetsdeklarationer


Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
För att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du har minst en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt ett par års erfarenhet av en liknande roll och arbetsuppgifter. Då rollen innebär kundkontakt är det viktigt att du trivs med och kan utrycka dig väl i tal och skrift.
I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som tycker om att arbeta serviceinriktat och att samarbeta med andra. Förutom att du håller med om att ordning och reda är grundstenarna för en god leverans så tror vi även att du gillar att tänka nytt och att bidra med smarta lösningar i en föränderlig miljö. Vidare ser vi att du har en god förmåga att arbeta självständigt och under stort ansvar.


Start: Enligt överenskommelse
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse
Tjänst: Tillsvidareanställning
Sista ansökningsdag: 2024-02-11
Kontakt: Anette Salomonsson, Avdelningschef Ekonomi , tel. 060-64 47 03.
Skicka din ansökan till: catarina.sjobom@castor.se

Ansök nu

Ekonom sökes till Sundsvall från januari

Fastighetsekonom
Läs mer Nov 20
Nu söker vi en utbildad ekonom med erfarenhet av löpande ekonomiuppgifter. Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!

Om uppdraget

Vår kund, som är verksam inom fastighetsbranschen, söker en ekonom på deltid, 50%. Uppdraget löper från 2023-01-16 fram till 2023-05-15.

Dina arbetsuppgifter

Exempel på arbetsuppgifter:

- Upprätta månadsbokslut för verksamheten
- Felrättning och felsökning integration ekonomisystem
- Stöd till chefer vid månadsbokslut och rapportering
- Introduktion av nya chefer till budget- och analysarbete
- Svara på löpande ekonomifrågor från chefer och medarbetare
- Utföra fördelnings- och periodiseringsarbete löpande av kostnader
- Kontroll, rättningar av fakturor och bokföringsordrar
- Uppföljning och kontroll, aktivering av kostnader i investeringsprojekt
- Vara en del av arbetet med att beräkna självkostnader per objekt
- Vara stöd i ekonomifrågor till controller


Dina kvalifikationer

Krav för tjänsten:

- Utbildning inom ekonomi och redovisning
- Erfarenhet av ekonomisystem, exempelvis Raindance och Vitec
- Erfarenhet av att arbeta med löpande ekonomiuppgifter, månadsbokslut, rättningar och korrigeringar
- Erfarenhet av att ha arbetat med integrerade system


Meriterande för tjänsten:- Erfarenhet av arbete med av fastighetsekonomi.


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonom sökes till Sundsvall från januari

Fastighetsekonom
Läs mer Nov 18
Nu söker vi en utbildad ekonom med erfarenhet av löpande ekonomiuppgifter. Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!

Om uppdraget

Vår kund, som är verksam inom fastighetsbranschen, söker en ekonom på deltid, 50%. Uppdraget löper från 2023-01-16 fram till 2023-05-15.

Dina arbetsuppgifter

Exempel på arbetsuppgifter:

- Upprätta månadsbokslut för verksamheten
- Felrättning och felsökning integration ekonomisystem
- Stöd till chefer vid månadsbokslut och rapportering
- Introduktion av nya chefer till budget- och analysarbete
- Svara på löpande ekonomifrågor från chefer och medarbetare
- Utföra fördelnings- och periodiseringsarbete löpande av kostnader
- Kontroll, rättningar av fakturor och bokföringsordrar
- Uppföljning och kontroll, aktivering av kostnader i investeringsprojekt
- Vara en del av arbetet med att beräkna självkostnader per objekt
- Vara stöd i ekonomifrågor till controller


Dina kvalifikationer

Krav för tjänsten:

- Utbildning inom ekonomi och redovisning
- Erfarenhet av ekonomisystem, exempelvis Raindance och Vitec
- Erfarenhet av att arbeta med löpande ekonomiuppgifter, månadsbokslut, rättningar och korrigeringar
- Erfarenhet av att ha arbetat med integrerade system


Meriterande för tjänsten:- Erfarenhet av arbete med av fastighetsekonomi.


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonom sökes till Sundsvall från januari

Fastighetsekonom
Läs mer Nov 18
Nu söker vi en utbildad ekonom med erfarenhet av löpande ekonomiuppgifter. Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!

Om uppdraget

Vår kund, som är verksam inom fastighetsbranschen, söker en ekonom på deltid, 50%. Uppdraget löper från 2023-01-16 fram till 2023-05-15.

Dina arbetsuppgifter

Exempel på arbetsuppgifter:

- Upprätta månadsbokslut för verksamheten
- Felrättning och felsökning integration ekonomisystem
- Stöd till chefer vid månadsbokslut och rapportering
- Introduktion av nya chefer till budget- och analysarbete
- Svara på löpande ekonomifrågor från chefer och medarbetare
- Utföra fördelnings- och periodiseringsarbete löpande av kostnader
- Kontroll, rättningar av fakturor och bokföringsordrar
- Uppföljning och kontroll, aktivering av kostnader i investeringsprojekt
- Vara en del av arbetet med att beräkna självkostnader per objekt
- Vara stöd i ekonomifrågor till controller


Dina kvalifikationer

Krav för tjänsten:

- Utbildning inom ekonomi och redovisning
- Erfarenhet av ekonomisystem, exempelvis Raindance och Vitec
- Erfarenhet av att arbeta med löpande ekonomiuppgifter, månadsbokslut, rättningar och korrigeringar
- Erfarenhet av att ha arbetat med integrerade system


Meriterande för tjänsten:- Erfarenhet av arbete med av fastighetsekonomi.


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonom sökes till Sundsvall från januari

Fastighetsekonom
Läs mer Nov 16
Nu söker vi en utbildad ekonom med erfarenhet av löpande ekonomiuppgifter. Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!

Om uppdraget

Vår kund, som är verksam inom fastighetsbranschen, söker en ekonom på deltid, 50%. Uppdraget löper från 2023-01-16 fram till 2023-05-15.

Dina arbetsuppgifter

Exempel på arbetsuppgifter:

- Upprätta månadsbokslut för verksamheten
- Felrättning och felsökning integration ekonomisystem
- Stöd till chefer vid månadsbokslut och rapportering
- Introduktion av nya chefer till budget- och analysarbete
- Svara på löpande ekonomifrågor från chefer och medarbetare
- Utföra fördelnings- och periodiseringsarbete löpande av kostnader
- Kontroll, rättningar av fakturor och bokföringsordrar
- Uppföljning och kontroll, aktivering av kostnader i investeringsprojekt
- Vara en del av arbetet med att beräkna självkostnader per objekt
- Vara stöd i ekonomifrågor till controller


Dina kvalifikationer

Krav för tjänsten:

- Utbildning inom ekonomi och redovisning
- Erfarenhet av ekonomisystem, exempelvis Raindance och Vitec
- Erfarenhet av att arbeta med löpande ekonomiuppgifter, månadsbokslut, rättningar och korrigeringar
- Erfarenhet av att ha arbetat med integrerade system


Meriterande för tjänsten:- Erfarenhet av arbete med av fastighetsekonomi.


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonomisk förvaltare med känsla för kundservice

Fastighetsekonom
Läs mer Jan 26
Vi söker nu en extrovert ekonom som vill prata med kunderna och få dem att förstå sin bostadsrättsförenings ekonomi! På SBC får du vara med och bidra med din kunskap, bli del av en arbetsplats där vi genuint gillar varandra som individer och proffs och där vi tillsammans förvaltar och utvecklar vår expertis för att kunna ge den bästa servicen.
Vill du vara med på vår framgångsresa? Då finns det möjlighet att hoppa på nu! Vi söker fler Ekonomiska förvaltare som vill hjälpa till att skapa en trygghet och livskvalité för våra kunder!
Jag som blir din chef heter Annika Forsberg och du kommer bli en del av mitt kompetenta gäng som arbetar för att underlätta styrelsearbetet för våra kunder. Det är viktigt för oss som team att vi trivs och kan ha roligt tillsammans och skapa den bästa upplevelsen för kunden!
Vad du kommer att ansvara för
Som ekonomisk förvaltare på SBC kommer du vara kundansvarig för ett antal av våra bostadsrättsföreningar. Du håller kontakt och följer upp att bostadsrättsstyrelsen får den hjälp de behöver.
Din arbetsuppgifter kommer att vara
Stödja bostadsrättsföreningar och övriga kunder i alla ekonomiska och bostadrättsrelaterade frågor.
Ta ett kundsansvar för hela företagets leverans till dina tilldelade kunder.
Budgetmöten
Styrelsekonsultation, föreningsanalys och styrelseutveckling etc.
Utföra avtalade tjänster såsom budgetmöten, tillgångar K2/K3, moms, IMD etc
Ekonomikonsultation, ekonomiska utredningar och planer
Stämmoordförande och andra stämmouppdrag
Uppstart samt introduktion av nya kunder och nya styrelsemedlemmar
Ansvara för framtagande av kommunikationsplan till kunderna för året (årshjul)
Merförsäljning och marknadsföring av våra tjänster och samarbetspartners



Vad du kommer att bidra med
Du är social och bra på att bygga relationer samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt och kan planera dina arbetsdagar. Kort och gott, rollen innebär en hel del eget ansvar, därför behöver du vara proaktiv, ta initiativ och agera när du ser att något behöver göras. Våra kunder sätter vi främst. Så att lyssna in, se kundens behov är också din kopp te (eller kaffe om du föredrar det?). Vidare, är du en person med stor nyfikenhet och positiv inställning vilket gör att du har lätt för att lära nytt. Och de saker du inte redan kan någon annan och tvärtom. Vi löser det tillsammans.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Men såklart finn det ändå några saker som vi vill att du har med dig i bagaget:
Relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis inom ekonomi
Du kan ekonomi, är social med glimten i ögat, har ett helhetstänk och trivs med att bygga relationer
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Datorvana


Vad vi på SBC erbjuder dig
Vi vill att du ska må bra, i dag och i framtiden. Därför får du som anställd på SBC förtroendearbetstid och ett friskvårdsbidrag på 4 000 kronor om året och självklart sparar vi till din pension enligt den ITP-plan som gäller för dig. För att underlätta din vardag har du som anställd, utöver 30 semesterdagar, 47 timmar ledighet som du kan ta ut när det passar dig.

Med det centrala läget i Sundsvall med närhet till allt man kan tänkas behöva i vardagen är detta en arbetsplats att trivas på!
Varmt välkomna till Trädgårdsgatan 4.


Följ SBC på social media!
Facebook
www.facebook.com/SBCSverigesbostadsrattscentrum
LinkedIn
www.linkedin.com/company/sbc-sverigesbostadsr-ttscentrum-ab
Instagram
www.instagram.com/sbc_bostadsrattscentrum_






SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB, är ett av landets ledande företag av förvaltningstjänster för bostadsrätter. Bolaget grundades 1921 och är idag en helhetsleverantör som erbjuder expertis för bostadsrättsföreningen: ekonomisk och teknisk förvaltning, energirådgivning, projektledning av ombyggnation och renoveringar samt juridisk rådgivning. SBC tar varje år fram branschkompassen Sveriges Bostadsrättrapport och är en aktiv röst i media. SBC, som är en del av den internationella Odevogruppen har idag 350 anställda och omsatte år 2021, och omsatte 500 mkr i koncernen.
Sökord: avgiftsförvaltare, redovisningsekonom, bostadsrättskonsult, bostadsrättsspecialist, ekonom, bostadsrättsekonom, fastighetsekonom

Ansök nu

Hyressamordnare till Regionfastigheter i Sundsvall

Fastighetsekonom
Läs mer Dec 21
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.

Regionfastigheter ingår i Regionledningsförvaltningen och agerar som en intäktsfinansierad resultatenhet. Regionfastigheters verksamhetsidé är att utifrån kundens behov och ett ansvarsfullt fastighetsägande, skapa, anpassa och förvalta ett väl sammansatt bestånd av ändamålsenliga lokaler.
Som hyresvärd ansvarar vi för lokalförsörjning, drift, teknisk förvaltning och underhåll av regionens fastigheter. Vi ansvarar vid in-och uthyrning av lokaler för att åstadkomma och förvalta en sund och välordnad kontraktsportfölj som möter behoven. Den yta som förvaltas uppgår till c:a 450 000 m2 bruksarea i länet. Vid ny-, om-och tillbyggnationer svarar vi för upphandling, projektledning och kontroll. Vidare ansvarar Regionfastigheter för strategiska och långsiktiga fastighetsfrågor som energieffektivisering, investeringsplanering samt köp och försäljning av fastigheter.

Vi söker nu hyressamordnare för tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Placeringsort är Sundsvall med möjlighet till delvis distansarbete. Fastighetsbeståndet omfattar sjukhuset i Sundsvall samt övriga fastigheter inom fastighetsförvaltingsområdet i Medelpad.

ROLLEN SOM HYRESSAMORDNARE

Som hyressamordnare tillhör du vår centrala stab och är direkt underställd fastighetschefen. Tjänsten är både
kund- och ekonomiorienterad och du har stora möjligheter att utvecklas i samarbetet med dina kollegor, samt att i uppdragen medverka till en god och ändamålsenlig lokalförsörjning för regionens verksamheter.

I rollen som hyressamordnare omfattar dina arbetsuppgifter i huvudsak att:
- upprätthålla och samordna regionens hyresmodul och fastighetsdatabas samt portfölj av interna och externa hyresavtal inom Härnösand, Kramfors, Örnsköldsvik och Sollefteå kommuner, omfattande ca 200 000 kvm lokalarea
- upprätta, följa upp och stämma av budget för bland annat hyresintäkter samt mediakostnader
- utföra interna hyresomräkningar samt upprätta hyreskalkyler i samband med investeringsprojekt
- ta fram förslag till, samt visa lokaler som möter framförda behov
- i samarbete med fastighetschefen handlägga inhyrning av lokaler för regionens behov på den externa hyresmarknaden, inkluderande att ta in hyresofferter, granska och förhandla kontraktsvillkor vid såväl ny inhyrning som omförhandling av hyresavtal
- i samarbete med fastighetschefen handlägga uthyrning av lokaler i regionens fastigheter till externa hyresgäster, inkluderande att lämna hyresofferter och förhandla kontraktsvillkor vid såväl ny uthyrning som omförhandling av hyresavtal
- handlägga och bevaka hyrestvister vid hyresnämnd, inskrivningsärenden vid lantmäteriets fastighetsregister samt bidra vid andra allmänna fastighetsjuridiska ärenden
- medverka vid köp och försäljning av fastigheter och bostadsrätter
- vara ett stöd för Region Västernorrlands verksamheter i ovanstående frågor
Uppdragen kan vara av varierande art och storlek men alltid med en god lokalförsörjning för verksamheten i fokus. En god lokalförsörjning omfattar såväl effektiva som ändamålsenliga lokaler.

Vi ser att du har en bakgrund med högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi, eller annan ekonomisk utbildning som vi tillsammans med erfarenhet bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av att självständigt arbeta med ekonomiska frågor relaterade till fastighetsverksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete direkt mot kund/hyresgäst samt har kunskaper i fastighets- och hyresjuridik. För tjänsten krävs B-körkort samt goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift.

Vi söker en person som är en självgående lagspelare som tar ansvar för sina arbetsuppgifter. Du arbetar på ett strukturerat sätt mot uppsatta mål, tycker om att hålla ordning och är prestigelös. Sist men inte minst har du lätt för att skapa förtroendefulla och goda relationer med såväl kunder som kollegor. Då vi är en förhållandevis liten grupp kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Fastighetsekonom till uppdrag i Härnösand

Fastighetsekonom
Läs mer Jan 7
Vi på Manpower är specialister inom bemanning och rekrytering och vi söker alltid efter nya talanger med bred kompetens. Just nu letar vi efter dig som är utåtriktad och har god känsla för service till rollen som Fastighetsekonom hos vår kund i fastighetsbranschen. Jobbet innebär såväl spännande arbetsdagar med utmanande arbetsuppgifter som trevliga kollegor. Sök tjänsten redan idag!

Det här är ett konsultuppdrag som varar sex månader. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Om rollen som Fastighetsekonom

Som Fastighetsekonom kommer du att arbeta på ett spännande företag i fastighetsbranschen. Inledningsvis kommer ditt uppdrag att pågå i sex månader, men om alla parter är nöjda med samarbetet kan du antingen bli överrekryterad eller få förlängt uppdrag. Du kommer först och främst att arbeta med redovisning och rapportering, kontrollera att redovisningen sker enligt de lagar och regler som gäller och säkerställa att företagets bokföring utförs korrekt och följer samtliga krav och lagar i enighet med branschen. Utöver det kommer du även att göra revision av bolaget eller föreningen.

Är du rätt för rollen som Fastighetsekonom?

Vi söker dig med en fallenhet för administration, ekonomi och bokföring och som förmodligen redan haft en liknande yrkesroll sedan tidigare. Du är väldigt tillmötesgående och professionell i ditt jobb och arbetar troligen redan inom branschen. Vidare tror vi att du brinner för att leverera kvalitet i allt du gör, klarar av ett högt tempo och är en person som kan ha många bollar i luften samtidigt. Det är även meriterande om du har vana och kunskap av programmet Vitec.

Erbjudande

Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ideal Shala via ideal.shala@manpower.se.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Fastighetsekonom Castor Förvaltnings AB

Fastighetsekonom
Läs mer Nov 29
Fastighetsekonom
Har du erfarenhet av ekonomisk förvaltning och vill arbeta i en verksamhet med öppet klimat, korta beslutsvägar och trevliga kollegor? Då kan rollen som fastighetsekonom hos Castor Förvaltning vara ditt nästa steg i karriären!
Om oss
Castor har som affärsidé att erbjuda bostadsrättföreningar ett tryggt och enkelt boende. Det gör vi med mångårig erfarenhet av att förvalta bostadsrättsföreningar och vi erbjuder helhetslösningar som ekonomisk och teknisk förvaltning samt fastighetsskötsel och lokalvård. Våra kunder finns från Luleå i norr till Norrköping i söder. Vi har vårt säte i Sundsvalls centrum med ett 40-tal medarbetare och vi ingår i Fenix Holding koncernen som har drygt 330 medarbetare. Med personlig anda, passion och omtanke skapar våra duktiga medarbetare starka och långvariga kundrelationer. Vill du bli en av oss?


Om tjänsten
Till vår avdelning för Bokslut och Budget söker vi nu en nyfiken och kommunikativ fastighetsekonom. Du kommer att ingå i bokslutsgruppen vars uppdrag är att se till att våra kunder får den bästa möjliga och personliga service av ekonomiska tjänster inom bland annat bokslut, budget, årsredovisningar och deklarationer. Du ansvarar för egen kundportfölj men nära tillhands har du fem kompetenta och trevliga kollegor samt en närvarade och stöttande chef. Tjänsten innebär stor självständighet men vi arbetar alltid gemensamt med att utveckla vår verksamhet och oss själva.
Ex på dina arbetsuppgifter är:
· Analys och avstämning av löpande bokföring
· Upprättande av årsredovisning och budget för våra kunder
· Deltagande vid styrelsemöten och föreningsstämmor för genomgång av budget samt bokslut samt i förekommande fall stämmoordförande
· Upprätta kalkyler för större renoveringsprojekt
· Offertförfrågningar vid omförhandling av befintliga lån samt nyupplåning
· Deklarerar mervärdesskatt och uttagsbeskattning
· Upprättar inkomstdeklarationer och fastighetsdeklarationer


Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
För att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du har minst en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt ett par års erfarenhet av en liknande roll och arbetsuppgifter. Då rollen innebär kundkontakt är det viktigt att du trivs med och kan utrycka dig väl i tal och skrift.
I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som tycker om att arbeta serviceinriktat och att samarbeta med andra. Förutom att du håller med om att ordning och reda är grundstenarna för en god leverans så tror vi även att du gillar att tänka nytt och att bidra med smarta lösningar i en föränderlig miljö. Vidare ser vi att du har en god förmåga att arbeta självständigt och under stort ansvar.


Start: Enligt överenskommelse
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse
Tjänst: Tillsvidareanställning
Sista ansökningsdag: 211219
Kontakt: Anette Salomonsson, Avdelningschef Ekonomi och Hyresavdelningen, tel. 060-64 47 03, Catarina Sjöbom, HR-ansvarig, tel 070-600 60 86
Skicka din ansökan till: catarina.sjobom@tfservice.se

Ansök nu

Fastighetsekonom Castor Förvaltnings AB

Fastighetsekonom
Läs mer Sep 10
Fastighetsekonom
Har du erfarenhet av ekonomisk förvaltning och vill arbeta i en verksamhet med öppet klimat, korta beslutsvägar och trevliga kollegor? Då kan rollen som fastighetsekonom hos Castor Förvaltning vara ditt nästa steg i karriären!
Om oss
Castor har som affärsidé att erbjuda bostadsrättföreningar ett tryggt och enkelt boende. Det gör vi med mångårig erfarenhet av att förvalta bostadsrättsföreningar och vi erbjuder helhetslösningar som ekonomisk och teknisk förvaltning samt fastighetsskötsel och lokalvård. Våra kunder finns från Luleå i norr till Norrköping i söder. Vi har vårt säte i Sundsvalls centrum med ett 40-tal medarbetare och vi ingår i Fenix Holding koncernen som har drygt 330 medarbetare. Med personlig anda, passion och omtanke skapar våra duktiga medarbetare starka och långvariga kundrelationer. Vill du bli en av oss?


Om tjänsten
Till vår avdelning för Bokslut och Budget söker vi nu en nyfiken och kommunikativ fastighetsekonom. Du kommer att ingå i bokslutsgruppen vars uppdrag är att se till att våra kunder får den bästa möjliga och personliga service av ekonomiska tjänster inom bland annat bokslut, budget, årsredovisningar och deklarationer. Du ansvarar för egen kundportfölj men nära tillhands har du fem kompetenta och trevliga kollegor samt en närvarade och stöttande chef. Tjänsten innebär stor självständighet men vi arbetar alltid gemensamt med att utveckla vår verksamhet och oss själva.
Ex på dina arbetsuppgifter är:
· Analys och avstämning av löpande bokföring
· Upprättande av årsredovisning och budget för våra kunder
· Deltagande vid styrelsemöten och föreningsstämmor för genomgång av budget samt bokslut samt i förekommande fall stämmoordförande
· Upprätta kalkyler för större renoveringsprojekt
· Offertförfrågningar vid omförhandling av befintliga lån samt nyupplåning
· Deklarerar mervärdesskatt och uttagsbeskattning
· Upprättar inkomstdeklarationer och fastighetsdeklarationer


Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
För att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du har minst en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt ett par års erfarenhet av en liknande roll och arbetsuppgifter. Då rollen innebär kundkontakt är det viktigt att du trivs med och kan utrycka dig väl i tal och skrift.
I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som tycker om att arbeta serviceinriktat och att samarbeta med andra. Förutom att du håller med om att ordning och reda är grundstenarna för en god leverans så tror vi även att du gillar att tänka nytt och att bidra med smarta lösningar i en föränderlig miljö. Vidare ser vi att du har en god förmåga att arbeta självständigt och under stort ansvar.


Start: Enligt överenskommelse
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse
Tjänst: Tillsvidareanställning
Sista ansökningsdag: 210930
Kontakt: Anette Salomonsson, Avdelningschef Ekonomi och Hyresavdelningen, tel. 060-64 47 03, Catarina Sjöbom, HR-ansvarig, tel 070-600 60 86
Skicka din ansökan till: catarina.sjobom@tfservice.se

Ansök nu

Fastighetsekonomer

Fastighetsekonom
Läs mer Aug 2
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter.

HSB Södra Norrland finns i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Här servar vi ca 430 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning av två ekonomer med placering i Gävle och Sundsvall.

Ansvar och arbetsuppgifter

Din främsta uppgift är att vara ett kompetent stöd till våra kunder i ekonomiska och administrativa frågor. Arbetet omfattar bland annat budgetarbete, bokslutsarbete, finansiella frågor samt löpande ekonomisk administration. Arbetet innebär även att ha en ekonomisk rådgivande roll med många kundkontakter i form av ordföranden och styrelser hos bostadsrättsföreningar. Eftersom vi lever i en föränderlig värld där utvecklingen fort går framåt har du en viktig roll i att guida våra kunder genom den utveckling vi genomgår.

I rollen som ekonom förväntas du även vara aktiv och kontinuerligt arbeta med förbättringsarbete när det gäller rutiner, system och processer.

Vi strävar efter att ha en verksamhetsnära förankring vid utveckling av våra arbetssätt och därför är det troligt att den vi söker kommer att ha en roll som SuperUser för något av de verksamhetssystem som ekonomerna arbetar med. Som SuperUser är du ett stöd för dina kollegor i systemfrågor och är också aktivt deltagande i utveckling som sker nationellt och tillsammans med våra leverantörer inom HSB.

Erfarenhet

Du har ekonomisk utbildning från högskola eller motsvarande. Vi letar efter dig som har erfarenhet från redovisningsarbete och därmed är du självgående inom området. Du känner dig trygg med löpande bokföring och bokslutsarbete. Erfarenhet från självständigt ekonomiarbete i mindre företag är meriterande, så även erfarenhet med ekonomiska analyser och utvecklingsarbete. Vi ser därför gärna att du har visat tidigare engagemang i utvecklingsarbete på din tidigare arbetsplats.

Personliga egenskaper

I rollen som ekonom krävs det att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du trivs att arbeta med varierade uppgifter och kan hantera periodvis hög arbetsbelastning.

Eftersom du i rollen både kommer arbeta självständigt och i team krävs det att du lyssnar, kommunicerar och samarbetar bra med andra. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar ditt angreppssätt för att driva processerna framåt, här krävs initiativ- och hög serviceförmåga. Vi söker dig som har god pedagogisk förmåga och anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap beroende på mottagaren. I rollen som ekonom behöver därför du ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Som person har du hög integritet och förmåga att se helheter och samband, vi tror även att du trivs med att analysera och arbeta med siffror

Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot kunder, kollegor och medlemmar utgår ifrån dem.

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Vill Du veta mer? Sista ansökningsdag 30 augusti, intervjuer kan komma att ske löpande. Vill du veta mer, kontakta Chef Fastighetsekonomi, Magdalena Aflarenko, på telefon 010-303 23 11


Som medlem i Fastigo, Fastighetsbranschens arbetsgivarorganisation omfattas våra anställda av schyssta villkor, trygga och moderna kollektivavtal samt bra pensionslösningar. Det ger oss som arbetsgivare ett tydligt regelverk och trygga förutsättningar för anställningar och för personalfrågor. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Fastighetsekonom Sundsvall

Fastighetsekonom
Läs mer Aug 3
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter.

HSB Södra Norrland finns i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Här servar vi ca 430 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning av två ekonomer med placering i Gävle och Sundsvall.

Ansvar och arbetsuppgifter

Din främsta uppgift är att vara ett kompetent stöd till våra kunder i ekonomiska och administrativa frågor. Arbetet omfattar bland annat budgetarbete, bokslutsarbete, finansiella frågor samt löpande ekonomisk administration. Arbetet innebär även att ha en ekonomisk rådgivande roll med många kundkontakter i form av ordföranden och styrelser hos bostadsrättsföreningar. Eftersom vi lever i en föränderlig värld där utvecklingen fort går framåt har du en viktig roll i att guida våra kunder genom den utveckling vi genomgår.

I rollen som ekonom förväntas du även vara aktiv och kontinuerligt arbeta med förbättringsarbete när det gäller rutiner, system och processer.

Vi strävar efter att ha en verksamhetsnära förankring vid utveckling av våra arbetssätt och därför är det troligt att den vi söker kommer att ha en roll som SuperUser för något av de verksamhetssystem som ekonomerna arbetar med. Som SuperUser är du ett stöd för dina kollegor i systemfrågor och är också aktivt deltagande i utveckling som sker nationellt och tillsammans med våra leverantörer inom HSB.

Erfarenhet

Du har ekonomisk utbildning från högskola eller motsvarande. Vi letar efter dig som har erfarenhet från redovisningsarbete och därmed är du självgående inom området. Du känner dig trygg med löpande bokföring och bokslutsarbete. Erfarenhet från självständigt ekonomiarbete i mindre företag är meriterande, så även erfarenhet med ekonomiska analyser och utvecklingsarbete. Vi ser därför gärna att du har visat tidigare engagemang i utvecklingsarbete på din tidigare arbetsplats.

Personliga egenskaper

I rollen som ekonom krävs det att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du trivs att arbeta med varierade uppgifter och kan hantera periodvis hög arbetsbelastning.

Eftersom du i rollen både kommer arbeta självständigt och i team krävs det att du lyssnar, kommunicerar och samarbetar bra med andra. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar ditt angreppssätt för att driva processerna framåt, här krävs initiativ- och hög serviceförmåga. Vi söker dig som har god pedagogisk förmåga och anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap beroende på mottagaren. I rollen som ekonom behöver därför du ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Som person har du hög integritet och förmåga att se helheter och samband, vi tror även att du trivs med att analysera och arbeta med siffror

Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot kunder, kollegor och medlemmar utgår ifrån dem.

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Vill Du veta mer? Sista ansökningsdag 30 augusti, intervjuer kan komma att ske löpande. Vill du veta mer, kontakta Chef Fastighetsekonomi, Magdalena Aflarenko, på telefon 010-303 23 11


Som medlem i Fastigo, Fastighetsbranschens arbetsgivarorganisation omfattas våra anställda av schyssta villkor, trygga och moderna kollektivavtal samt bra pensionslösningar. Det ger oss som arbetsgivare ett tydligt regelverk och trygga förutsättningar för anställningar och för personalfrågor. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Fastighetsekonomer

Fastighetsekonom
Läs mer Jul 30
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter.

HSB Södra Norrland finns i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Här servar vi ca 430 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning av två ekonomer med placering i Gävle och Sundsvall.

Ansvar och arbetsuppgifter

Din främsta uppgift är att vara ett kompetent stöd till våra kunder i ekonomiska och administrativa frågor. Arbetet omfattar bland annat budgetarbete, bokslutsarbete, finansiella frågor samt löpande ekonomisk administration. Arbetet innebär även att ha en ekonomisk rådgivande roll med många kundkontakter i form av ordföranden och styrelser hos bostadsrättsföreningar. Eftersom vi lever i en föränderlig värld där utvecklingen fort går framåt har du en viktig roll i att guida våra kunder genom den utveckling vi genomgår.

I rollen som ekonom förväntas du även vara aktiv och kontinuerligt arbeta med förbättringsarbete när det gäller rutiner, system och processer.

Vi strävar efter att ha en verksamhetsnära förankring vid utveckling av våra arbetssätt och därför är det troligt att den vi söker kommer att ha en roll som SuperUser för något av de verksamhetssystem som ekonomerna arbetar med. Som SuperUser är du ett stöd för dina kollegor i systemfrågor och är också aktivt deltagande i utveckling som sker nationellt och tillsammans med våra leverantörer inom HSB.

Erfarenhet

Du har ekonomisk utbildning från högskola eller motsvarande. Vi letar efter dig som har erfarenhet från redovisningsarbete och därmed är du självgående inom området. Du känner dig trygg med löpande bokföring och bokslutsarbete. Erfarenhet från självständigt ekonomiarbete i mindre företag är meriterande, så även erfarenhet med ekonomiska analyser och utvecklingsarbete. Vi ser därför gärna att du har visat tidigare engagemang i utvecklingsarbete på din tidigare arbetsplats.

Personliga egenskaper

I rollen som ekonom krävs det att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du trivs att arbeta med varierade uppgifter och kan hantera periodvis hög arbetsbelastning.

Eftersom du i rollen både kommer arbeta självständigt och i team krävs det att du lyssnar, kommunicerar och samarbetar bra med andra. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar ditt angreppssätt för att driva processerna framåt, här krävs initiativ- och hög serviceförmåga. Vi söker dig som har god pedagogisk förmåga och anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap beroende på mottagaren. I rollen som ekonom behöver därför du ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Som person har du hög integritet och förmåga att se helheter och samband, vi tror även att du trivs med att analysera och arbeta med siffror

Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot kunder, kollegor och medlemmar utgår ifrån dem.

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Vill Du veta mer? Sista ansökningsdag 30 augusti, intervjuer kan komma att ske löpande. Vill du veta mer, kontakta Chef Fastighetsekonomi, Magdalena Aflarenko, på telefon 010-303 23 11


Som medlem i Fastigo, Fastighetsbranschens arbetsgivarorganisation omfattas våra anställda av schyssta villkor, trygga och moderna kollektivavtal samt bra pensionslösningar. Det ger oss som arbetsgivare ett tydligt regelverk och trygga förutsättningar för anställningar och för personalfrågor. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Hyresadministratör till Castor

Fastighetsekonom
Läs mer Apr 9
Nu söker vi en kvalitetsmedveten och serviceinriktad medarbetare med ett analytiskt sinne som tillsammans med oss vill arbeta för nöjda kunder!


Vem trivs hos oss?
Vi arbetar gemensamt med att utveckla vår verksamhet och ständigt förbättra avdelningens resultat, genom att tillsammans hitta de optimala lösningarna för Castor och våra kunders behov. Vi strävar efter att varje medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Hos oss erbjuds du en stimulerande arbetsplats med härliga kollegor där du som medarbetare får möjlighet att utvecklas och ta eget ansvar.

Utmaningen
I rollen som hyresadministratör är du företagets ansikte utåt och tar emot och välkomnar besökare, svarar i telefon, ansvarar för ett antal föreningar som bl. a innefattar hyresavisering, medlemskontakter, löpande bokföring och betalning av leverantörsfakturor, hanterar felanmälningar, nyckelutlämning och posthantering. Du ingår i företagets hyrgrupp där ni tillsammans ser till att våra kunder får en personlig service som präglas av enkelhet och trygghet för våra kunder. Tjänsten innebär stor självständighet och eget ansvar vilket gör det till en viktig funktion för oss.

Vem är du?
Som person är du en öppen och glad lagspelare. Du tycker om att arbeta serviceinriktat och har ett intresse, vilja och en förmåga att samarbeta med andra. Samtidigt som du planerar ditt arbete på ett effektivt sätt är du även flexibel och ser dig själv jobba i en föränderlig miljö. Vi tror även att du har en god förmåga att arbeta självständigt och under stort ansvar.
Vi ser gärna att du har:
• Gymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande
• Kunskaper inom kund- och leverantörsreskontra
• Ett par års erfarenhet inom hyresadministration
• God datorvana och goda kunskaper i Office-paketet
• Du utrycker dig väl i tal och skrift

Om företaget
Castor har som affärsidé att erbjuda bostadsrättföreningar ett tryggt och enkelt boende. Det gör vi med mångårig erfarenhet av att förvalta bostadsrättsföreningar och innebär att vi kan erbjuda helhetslösningar som ekonomisk och teknisk förvaltning samt fastighetsskötsel och lokalvård. Våra kunder finns från Luleå i norr till Norrköping i söder. Företaget har sitt säte i Sundsvalls centrum med ca 35 medarbetare och ingår i Fenix Holding koncernen som har drygt 320 medarbetare. Med personlig anda, passion och omtanke skapar våra duktiga medarbetare starka och långvariga kundrelationer.

Ansök nu

Förhandlare Sundsvall

Fastighetsekonom
Läs mer Feb 8
Är du ekonom, jurist, fastighetsekonom/mäklare eller har liknande bakgrund?

Vi söker en förhandlare till Hyresgästföreningen Region Norrland med placering på vårt Sundsvallskontor.  

Region Norrlands förhandlingsenhet arbetar i ett geografiskt område från Kiruna i norr till Sundsvall i söder och ansvarar för att förhandla hyror för ca 130 000 hushåll.

Hyresgästföreningen är en medlemsorganisation som verkar för hyresgästers intressen och rättigheter. Vår övergripande verksamhetsidé är att alla har rätt till en god bostad till en rimlig kostnad. Vi är en partipolitiskt obunden och demokratiskt uppbyggd organisation med över en halv miljon medlemmar.

Som förhandlare har du möjlighet att arbeta i en stark och dynamisk organisation som har en viktig funktion i det svenska samhället. Du arbetar bland annat med att:


• Själv och tillsammans med kollegor förbereda, genomföra och utvärdera hyresförhandlingar med privata och kommunala bolag.
• Omvärldsbevakning rörande boende och bostadspolitik.
• Hålla i utbildningar för medlemmar och förtroendevalda.

Vår förhandlingsenhet består av ett team med 12 medarbetare. Vi är spridda på våra kontor i Kiruna, Luleå, Skellefteå, Umeå, Östersund och Sundsvall. Kontor som vi delar med övriga kollegor som arbetar med folkrörelseutveckling, juridisk rådgivning och kommunikation. Totalt är vi ca 40 medarbetare i regionen.

Med krav på att arbeta med ständiga förbättringar och för ökad hållbarhet har vi påbörjat en digitaliseringsresa. Tillsammans utvecklar vi arbetssätt och mötesformer.  Det är därför en självklarhet att du är bekväm med att arbeta med verktyg som Teams/Zoom för distansmöten med kollegor, förtroendevalda i Hyresgästföreningen och de fastighetsägare du ska förhandla med.

Vem söker vi?

Det är viktigt att du delar Hyresgästföreningens värderingar. För att passa in i rollen som förhandlare måste du kunna ta eget ansvar, vara förtroendeingivande och nyfiken. Vi letar efter dig som har en analytisk fallenhet, ett systematiskt arbetssätt, är trygg och kan fokusera även i pressade situationer.  Du ska kunna arbeta självständigt samtidigt som du gillar att arbeta i team. Du är serviceinriktad och kommunikativ i både tal och skrift.

 Kvalifikationer;

 Högskoleutbildning inom ekonomi, juridisk, annan likvärdig högskoleutbildning eller lång erfarenhet av förhandlingsarbete.


• Erfarenhet av att arbeta i IT-baserade verksamhetssystem
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Körkort och tillgång till bil

Tjänsten är en heltidsanställning, där visst kvällsarbete kan ingå och arbetstiden är oreglerad. Tjänsten medför vissa resor inom regionen. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.

Ansökan

Välkommen med din ansökan via vår e-rekrytering genom att klicka dig in på den aktuella tjänsten under "om oss", ”lediga jobb” på vår webbsida http://www.hyresgastforeningen.se.

Sista ansökningsdag 2021-02-28

För mer information om tjänsten, kontakta Marie Hjorth, enhetschef förhandling tel. 010-459 18 35.

Fackliga kontaktpersoner Handels: Anna Lyckholm tel. 010-459 18 04, SACO: Johannah Malmin tel. 010-459 18 03.

Film om Hyresgästföreningen Region Norrland:

https://www.youtube.com/watch?v=WxnX9LLMxQw

Ansök nu

Hyressamordnare till Regionfastigheter i Sundsvall

Fastighetsekonom
Läs mer Jan 28
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.


Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.

Regionfastigheter ingår i Regionledningsförvaltningen och agerar som en intäktsfinansierad resultatenhet. Regionfastigheters verksamhetsidé är att utifrån kundens behov och ett ansvarsfullt fastighetsägande, skapa, anpassa och förvalta ett väl sammansatt bestånd av ändamålsenliga lokaler. Som hyresvärd ansvarar vi för lokalförsörjning, drift, teknisk förvaltning och underhåll av regionens fastigheter. Vi ansvarar vid in- och uthyrning av lokaler för att åstadkomma och förvalta en sund och välordnad kontraktsportfölj som möter behoven. Den yta som förvaltas uppgår till c:a 500 000 m2 bruksarea i länet.
Vid ny-, om- och tillbyggnationer svarar vi för upphandling, projektledning och kontroll. Vidare ansvarar Regionfastigheter för strategiska och långsiktiga fastighetsfrågor som energieffektivisering, investeringsplanering samt köp och försäljning av fastigheter.

.

Vi erbjuder en tjänst i vår centrala stab, direkt underställd fastighetschefen, som är både kund- och ekonomiorienterad och där du har stora möjligheter att utvecklas i samarbetet med dina kollegor, samt att i uppdragen medverka till en god och ändamålsenlig lokalförsörjning för regionens verksamheter.

Som hyressamordnare omfattar dina arbetsuppgifter i huvudsak att:
- upprätthålla och samordna regionens fastighetsdatabas samt portfölj av interna och externa hyresavtal inom Sundsvalls, Timrå och Ånge kommuner, omfattande ca 250 000 kvm
- upprätta, följa upp och stämma av budget för hyresintäkter, övriga intäkter samt mediakostnader
- utföra återkommande interna hyresomräkningar samt upprätta hyreskalkyler i samband med investeringsprojekt
- ta fram förslag till samt visa lokaler som möter framförda behov
- handlägga inhyrning av lokaler för regionens behov på den externa hyresmarknaden, inkluderande att ta in hyresofferter, granska och förhandla kontraktsvillkor vid såväl ny inhyrning som omförhandling av hyresavtal
- handlägga uthyrning av lokaler i regionens fastigheter till externa hyresgäster, inkluderande att lämna hyresofferter och förhandla kontraktsvillkor vid såväl ny uthyrning som omförhandling av hyresavtal
- handlägga och bevaka hyrestvister vid hyresnämnd, inskrivningsärenden vid lantmäteriets fastighetsregister och andra allmänna fastighetsjuridiska ärenden
- medverka vid köp och försäljning av fastigheter och bostadsrätter
Uppdragen kan vara av varierande art och storlek men alltid med en god lokalförsörjning för verksamheten i fokus. En god lokalförsörjning omfattar såväl effektiva som ändamålsenliga lokaler.
Placeringsort är Sundsvall. Fastighetsbeståndet omfattar sjukhuset i Sundsvall och övriga fastigheter inom fastighetsförvaltingsområdet (Sundsvalls, Timrå och Ånge kommun).


Din bakgrund är högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi, eller annan ekonomisk utbildning som vi tillsammans med erfarenhet bedömer som likvärdig. Du har god erfarenhet av att självständigt arbeta med ekonomiska frågor relaterade till fastighetsverksamhet och hyresförhållanden. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta direkt mot kund/hyresgäst, samt om du har grundkunskaper inom fastighets- och hyresjuridik.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som kan hålla ordning och reda i en stor kontraktsportfölj och databas, samtidigt som du kan lyssna och förstå kunders problem och behov och se lösningar. Din förmåga att samarbeta med alla parter i processen skapar en miljö som alla tycker om att verka i.

Du har också ett strukturerat arbetssätt som säkerställer att alla samtidigt pågående uppdrag och aktiviteter smidigt löper mot fastställda sluttider. Som person är du positiv, prestigelös och har en god personlig mognad.
B-körkort liksom god svenska i såväl tal som skrift är ett krav.

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsekonom till SKIFU

Fastighetsekonom
Läs mer Apr 9
SKIFU är ett fastighetsbolag inom Sundsvalls kommunkoncern. Vår vision är att vara ledande inom att utveckla och levandegöra fastigheter som stärker Sundsvall.

Vi är inne i en expansiv fas och har flera spännande projekt på gång, så som resecentrum och nya parkeringshus, liksom utvecklingen av Grönborg och universitetsområdet.

Vi sitter i centrala lokaler i Sundsvall och i bolaget är vi 14 anställda, varav sex inom ekonomi/administration. Nu ska en av våra ekonomer gå i pension. Vill du vara med och utveckla Sundsvall? Bli vår nya kollega!

Dina arbetsuppgifter

Du kommer vara delaktig i budget, delårs- och bokslutsarbete samt årsredovisningar.

Du kommer att arbeta med fastighetsekonomiska arbetsuppgifter, så som uppföljning, sammanställning och rapportering.

Då vi är en mindre organisation kommer du även att vara behjälplig inom fler områden, så som IT, fastighetsfrågor och annat som rör verksamheten.

Vi arbetar aktivt med att nå och följa upp verksamhetens och kommunens uppsatta mål.

Kvalifikationer

Högskoleexamen i ekonomi med inriktning mot redovisning och/eller företagsekonomi, alternativt motsvarande kunskaper och erfarenheter förvärvade på annat sätt.

Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet. Du har arbetat med redovisning, bokslut och budget och har mycket goda kunskaper kring dessa områden. 

Goda kunskaper i MS Officeprogrammen, främst Excel och Word.

Eftersom vi bland annat skriver många rapporter, har du mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.

Meriterande

Erfarenhet av fastigheter/fastighetsekonomi, moms och bolagsbeskattning.

Erfarenhet av systemen Vitec, Palette, Konstrukt, Strastys eller Qlicksense.

Intresse av IT och vidareutveckling av befintliga och nya system.

Dina personliga egenskaper

För att trivas i rollen som redovisningsekonom hos oss behöver du ha ett stort intresse för ekonomi.

Du är noggrann, analytisk, strukturerad och har förmågan att ta initiativ.

Då arbetet både är självständigt och i nära samarbete med dina kollegor på ekonomi och fastighetsförvaltning är det viktigt att du är en lagspelare som kan hantera arbetsuppgifterna på egen hand såväl som i grupp. Du bidrar positivt till hela arbetsgruppen och är prestigelös när det kommer till att hjälpa dina kollegor, även inom andra arbetsområden.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en spännande roll med varierade arbetsuppgifter.

SKIFU har en platt och prestigelös organisation med högt i tak och god stämning. Vi satsar på våra medarbetares utveckling, utbildning och välmående.

Här får du möjligheten att växa i en expansiv organisation. Ta chansen att arbeta för Sundsvalls framtid!

Övrigt

Anställningen är tillsvidare på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetet är förlagt till kontorstid, med möjlighet till flextid. Vid arbetstoppar och gemensamma aktiviteter kan arbete på kvällar och helger bli aktuellt.

I Sundsvalls kommun arbetar vi aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid. Sundsvalls kommun genomför ett obligatoriskt drogtest på alla tillsvidareanställda.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Vill du veta mer?

Frågor om tjänsten: Kontakta Ida Martinsson, tfn 070-204 31 36.

Frågor om rekryteringsprocessen: Kontakta Anna Persson, rekryteringsspecialist tfn 060-19 21 17.

Läs mer om SKIFU på skifu.se.

Fackliga företrädare

Helene Frank Johnson, tfn 073-929 19 05.

Sista ansökningsdag är 28 april.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu