Sundsvall: Fastighetsekonomer

Hitta ansökningsinfo om jobbet Fastighetsekonomer i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2021-08-02 // Varaktighet: Heltid

HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter.

HSB Södra Norrland finns i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Här servar vi ca 430 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning av två ekonomer med placering i Gävle och Sundsvall.

Ansvar och arbetsuppgifter

Din främsta uppgift är att vara ett kompetent stöd till våra kunder i ekonomiska och administrativa frågor. Arbetet omfattar bland annat budgetarbete, bokslutsarbete, finansiella frågor samt löpande ekonomisk administration. Arbetet innebär även att ha en ekonomisk rådgivande roll med många kundkontakter i form av ordföranden och styrelser hos bostadsrättsföreningar. Eftersom vi lever i en föränderlig värld där utvecklingen fort går framåt har du en viktig roll i att guida våra kunder genom den utveckling vi genomgår.

I rollen som ekonom förväntas du även vara aktiv och kontinuerligt arbeta med förbättringsarbete när det gäller rutiner, system och processer.

Vi strävar efter att ha en verksamhetsnära förankring vid utveckling av våra arbetssätt och därför är det troligt att den vi söker kommer att ha en roll som SuperUser för något av de verksamhetssystem som ekonomerna arbetar med. Som SuperUser är du ett stöd för dina kollegor i systemfrågor och är också aktivt deltagande i utveckling som sker nationellt och tillsammans med våra leverantörer inom HSB.

Erfarenhet

Du har ekonomisk utbildning från högskola eller motsvarande. Vi letar efter dig som har erfarenhet från redovisningsarbete och därmed är du självgående inom området. Du känner dig trygg med löpande bokföring och bokslutsarbete. Erfarenhet från självständigt ekonomiarbete i mindre företag är meriterande, så även erfarenhet med ekonomiska analyser och utvecklingsarbete. Vi ser därför gärna att du har visat tidigare engagemang i utvecklingsarbete på din tidigare arbetsplats.

Personliga egenskaper

I rollen som ekonom krävs det att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du trivs att arbeta med varierade uppgifter och kan hantera periodvis hög arbetsbelastning.

Eftersom du i rollen både kommer arbeta självständigt och i team krävs det att du lyssnar, kommunicerar och samarbetar bra med andra. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar ditt angreppssätt för att driva processerna framåt, här krävs initiativ- och hög serviceförmåga. Vi söker dig som har god pedagogisk förmåga och anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap beroende på mottagaren. I rollen som ekonom behöver därför du ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Som person har du hög integritet och förmåga att se helheter och samband, vi tror även att du trivs med att analysera och arbeta med siffror

Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot kunder, kollegor och medlemmar utgår ifrån dem.

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Vill Du veta mer? Sista ansökningsdag 30 augusti, intervjuer kan komma att ske löpande. Vill du veta mer, kontakta Chef Fastighetsekonomi, Magdalena Aflarenko, på telefon 010-303 23 11


Som medlem i Fastigo, Fastighetsbranschens arbetsgivarorganisation omfattas våra anställda av schyssta villkor, trygga och moderna kollektivavtal samt bra pensionslösningar. Det ger oss som arbetsgivare ett tydligt regelverk och trygga förutsättningar för anställningar och för personalfrågor. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Fastighetsekonom

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Fastighetsekonom.

Fastighetsekonom Castor Förvaltnings AB

Läs mer Jan 17
Fastighetsekonom
Har du erfarenhet av ekonomisk förvaltning och vill arbeta i en verksamhet med öppet klimat, korta beslutsvägar och trevliga kollegor? Då kan rollen som fastighetsekonom hos Castor Förvaltning vara ditt nästa steg i karriären!
Om oss
Castor har som affärsidé att erbjuda bostadsrättföreningar ett tryggt och enkelt boende. Det gör vi med mångårig erfarenhet av att förvalta bostadsrättsföreningar och vi erbjuder helhetslösningar som ekonomisk och teknisk förvaltning samt fastighetsskötsel och lokalvård. Våra kunder finns från Luleå i norr till Norrköping i söder. Vi har vårt säte i Sundsvalls centrum med ett 40-tal medarbetare och vi ingår i Fenix Holding koncernen som har nära 400 medarbetare. Med personlig anda, passion och omtanke skapar våra duktiga medarbetare starka och långvariga kundrelationer. Vill du bli en av oss?


Om tjänsten
Till vår avdelning för Bokslut och Budget söker vi nu en nyfiken och kommunikativ fastighetsekonom. Du kommer att ingå i bokslutsgruppen vars uppdrag är att se till att våra kunder får den bästa möjliga och personliga service av ekonomiska tjänster inom bland annat bokslut, budget, årsredovisningar och deklarationer. Tjänsten innebär stor självständighet men vi arbetar alltid gemensamt med att utveckla vår verksamhet och oss själva.
Ex på dina arbetsuppgifter är:
· Analys och avstämning av löpande bokföring
· Upprättande av årsredovisning och budget för våra kunder
· Deltagande vid styrelsemöten och föreningsstämmor för genomgång av budget och bokslut samt i förekommande fall stämmoordförande
· Upprätta kalkyler för större renoveringsprojekt
· Offertförfrågningar vid omförhandling av befintliga lån samt nyupplåning
· Deklarerar mervärdesskatt och uttagsbeskattning
· Upprättar inkomstdeklarationer och fastighetsdeklarationer


Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
För att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du har minst en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt ett par års erfarenhet av en liknande roll och arbetsuppgifter. Då rollen innebär kundkontakt är det viktigt att du trivs med och kan utrycka dig väl i tal och skrift.
I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som tycker om att arbeta serviceinriktat och att samarbeta med andra. Förutom att du håller med om att ordning och reda är grundstenarna för en god leverans så tror vi även att du gillar att tänka nytt och att bidra med smarta lösningar i en föränderlig miljö. Vidare ser vi att du har en god förmåga att arbeta självständigt och under stort ansvar.


Start: Enligt överenskommelse
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse
Tjänst: Tillsvidareanställning
Sista ansökningsdag: 2024-02-11
Kontakt: Anette Salomonsson, Avdelningschef Ekonomi , tel. 060-64 47 03.
Skicka din ansökan till: catarina.sjobom@castor.se

Ansök nu

Ekonom sökes till Sundsvall från januari

Läs mer Nov 20
Nu söker vi en utbildad ekonom med erfarenhet av löpande ekonomiuppgifter. Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!

Om uppdraget

Vår kund, som är verksam inom fastighetsbranschen, söker en ekonom på deltid, 50%. Uppdraget löper från 2023-01-16 fram till 2023-05-15.

Dina arbetsuppgifter

Exempel på arbetsuppgifter:

- Upprätta månadsbokslut för verksamheten
- Felrättning och felsökning integration ekonomisystem
- Stöd till chefer vid månadsbokslut och rapportering
- Introduktion av nya chefer till budget- och analysarbete
- Svara på löpande ekonomifrågor från chefer och medarbetare
- Utföra fördelnings- och periodiseringsarbete löpande av kostnader
- Kontroll, rättningar av fakturor och bokföringsordrar
- Uppföljning och kontroll, aktivering av kostnader i investeringsprojekt
- Vara en del av arbetet med att beräkna självkostnader per objekt
- Vara stöd i ekonomifrågor till controller


Dina kvalifikationer

Krav för tjänsten:

- Utbildning inom ekonomi och redovisning
- Erfarenhet av ekonomisystem, exempelvis Raindance och Vitec
- Erfarenhet av att arbeta med löpande ekonomiuppgifter, månadsbokslut, rättningar och korrigeringar
- Erfarenhet av att ha arbetat med integrerade system


Meriterande för tjänsten:- Erfarenhet av arbete med av fastighetsekonomi.


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonom sökes till Sundsvall från januari

Läs mer Nov 18
Nu söker vi en utbildad ekonom med erfarenhet av löpande ekonomiuppgifter. Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!

Om uppdraget

Vår kund, som är verksam inom fastighetsbranschen, söker en ekonom på deltid, 50%. Uppdraget löper från 2023-01-16 fram till 2023-05-15.

Dina arbetsuppgifter

Exempel på arbetsuppgifter:

- Upprätta månadsbokslut för verksamheten
- Felrättning och felsökning integration ekonomisystem
- Stöd till chefer vid månadsbokslut och rapportering
- Introduktion av nya chefer till budget- och analysarbete
- Svara på löpande ekonomifrågor från chefer och medarbetare
- Utföra fördelnings- och periodiseringsarbete löpande av kostnader
- Kontroll, rättningar av fakturor och bokföringsordrar
- Uppföljning och kontroll, aktivering av kostnader i investeringsprojekt
- Vara en del av arbetet med att beräkna självkostnader per objekt
- Vara stöd i ekonomifrågor till controller


Dina kvalifikationer

Krav för tjänsten:

- Utbildning inom ekonomi och redovisning
- Erfarenhet av ekonomisystem, exempelvis Raindance och Vitec
- Erfarenhet av att arbeta med löpande ekonomiuppgifter, månadsbokslut, rättningar och korrigeringar
- Erfarenhet av att ha arbetat med integrerade system


Meriterande för tjänsten:- Erfarenhet av arbete med av fastighetsekonomi.


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonom sökes till Sundsvall från januari

Läs mer Nov 18
Nu söker vi en utbildad ekonom med erfarenhet av löpande ekonomiuppgifter. Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!

Om uppdraget

Vår kund, som är verksam inom fastighetsbranschen, söker en ekonom på deltid, 50%. Uppdraget löper från 2023-01-16 fram till 2023-05-15.

Dina arbetsuppgifter

Exempel på arbetsuppgifter:

- Upprätta månadsbokslut för verksamheten
- Felrättning och felsökning integration ekonomisystem
- Stöd till chefer vid månadsbokslut och rapportering
- Introduktion av nya chefer till budget- och analysarbete
- Svara på löpande ekonomifrågor från chefer och medarbetare
- Utföra fördelnings- och periodiseringsarbete löpande av kostnader
- Kontroll, rättningar av fakturor och bokföringsordrar
- Uppföljning och kontroll, aktivering av kostnader i investeringsprojekt
- Vara en del av arbetet med att beräkna självkostnader per objekt
- Vara stöd i ekonomifrågor till controller


Dina kvalifikationer

Krav för tjänsten:

- Utbildning inom ekonomi och redovisning
- Erfarenhet av ekonomisystem, exempelvis Raindance och Vitec
- Erfarenhet av att arbeta med löpande ekonomiuppgifter, månadsbokslut, rättningar och korrigeringar
- Erfarenhet av att ha arbetat med integrerade system


Meriterande för tjänsten:- Erfarenhet av arbete med av fastighetsekonomi.


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonom sökes till Sundsvall från januari

Läs mer Nov 16
Nu söker vi en utbildad ekonom med erfarenhet av löpande ekonomiuppgifter. Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!

Om uppdraget

Vår kund, som är verksam inom fastighetsbranschen, söker en ekonom på deltid, 50%. Uppdraget löper från 2023-01-16 fram till 2023-05-15.

Dina arbetsuppgifter

Exempel på arbetsuppgifter:

- Upprätta månadsbokslut för verksamheten
- Felrättning och felsökning integration ekonomisystem
- Stöd till chefer vid månadsbokslut och rapportering
- Introduktion av nya chefer till budget- och analysarbete
- Svara på löpande ekonomifrågor från chefer och medarbetare
- Utföra fördelnings- och periodiseringsarbete löpande av kostnader
- Kontroll, rättningar av fakturor och bokföringsordrar
- Uppföljning och kontroll, aktivering av kostnader i investeringsprojekt
- Vara en del av arbetet med att beräkna självkostnader per objekt
- Vara stöd i ekonomifrågor till controller


Dina kvalifikationer

Krav för tjänsten:

- Utbildning inom ekonomi och redovisning
- Erfarenhet av ekonomisystem, exempelvis Raindance och Vitec
- Erfarenhet av att arbeta med löpande ekonomiuppgifter, månadsbokslut, rättningar och korrigeringar
- Erfarenhet av att ha arbetat med integrerade system


Meriterande för tjänsten:- Erfarenhet av arbete med av fastighetsekonomi.


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från HSB Riksförbund Ekonomisk Fören

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från HSB Riksförbund Ekonomisk Fören .

Kommunikatörer med styrelseuppdrag

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Feb 17
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 26 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter.

HSB Södra Norrland verkar i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Vi servar ca 450 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i regionen. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning med placering i Sundsvall.

Vi söker två kommunikatörer med olika inriktning som helhjärtat vill medverka i vår fortsatta positiva utveckling. Tjänsterna består till 50 procent av styrelseuppdrag. I rollen som kommunikatör hos HSB Södra Norrland erbjuds du en utvecklande och spännande arbetsvardag och som HSB ledamot utgör du en viktig kugge för styrelserna i bostadsrättsföreningarna.

KOMMUNIKATÖR - INRIKTING VARUMÄRKE, GRAFISK PROFIL OCH WEBB

Ansvar och arbetsuppgifter

Du verkar för att skapa en tydlig och gemensam bild av varumärket HSB gentemot utpekade målgrupper, samt ger verksamheten både direktiv som support i frågor som rör grafisk profil och varumärke. Femtio procent av tjänsten jobbar du som HSB ledamot och är i nära kontakt med styrelserna i bostadsrättsföreningarna. Tjänsten innebär visst kvällsarbete.

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Redaktionellt innehåll och digital publicering

- Support, utbildning och superuser

- Varumärkesansvar

- Driva kampanjer

- Säljmaterial och annonser

- Delta vid marknadsaktiviteter/mässor/seminarier

- HSB ledamot

KOMMUNIKATÖR - INRIKTNING KOMMUNIKATIONS- OCH MARKNADSPLANERING

Ansvar och arbetsuppgifter

Du utvecklar, driver och samordnar företagets kommunikationsverksamhet utifrån de nationella riktlinjerna. Du verkar för att skapa en tydlig och gemensam bild av varumärket HSB gentemot utpekade målgrupper, samt ger verksamheten både direktiv och support i frågor som rör kommunikation. Femtio procent av tjänsten jobbar du som HSB-ledamot och är i nära kontakt med styrelserna i bostadsrättsföreningarna. Tjänsten innebär visst kvällsarbete.

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Upprättande och samordning av kommunikations- och marknadsplan

- Kampanjer kopplade till marknadskommunikation och employer branding

- Press- och mediakontakter

- Förslag till budget för marknad- och kommunikationsaktiviteter

- Projektledning och projektdeltagande vid behov

- Utbildningar kopplade till kommunikationsområdet

- Delta vid marknadsaktiviteter/mässor/seminarier

- HSB ledamot

FÖR ATT LYCKAS I ROLLERNA BEHÖVER DU FÖLJANDE:

Erfarenhet

Vi söker dig som har högskoleutbildning med examen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller kunskap och erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Du har erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete i en större organisation där du har erfarenhet av både operativt och strategiskt arbete. Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift och är bra på att målgruppsanpassa budskap.

För att lyckas i rollen krävs goda kunskaper i Officepaketet. Meriterande om du även har erfarenhet av Apsis, Episerver och InDesign och att du har lätt att lära dig nya digitala verktyg.

Meriterande är också om du har erfarenhet av förenings- och styrelsearbete.

Vi ser helst att du har B-körkort och tillgång till egen bil då det förekommer resor i tjänsten.

Personliga egenskaper

Vi söker en engagerad person som tar ett stort ansvar för sitt arbete, som är självgående och trygg i sin roll och som självständigt kan identifiera kommunikationsbehov. När förutsättningarna ändras, svänger du enkelt om och kan hantera snabba insatser med korta deadlines. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är serviceinriktad och bra på att bygga relationer.

Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot kunder, kollegor och medlemmar utgår ifrån dem.

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Urval sker löpande, ansök därför redan idag. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag 2024-03-10, intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Vill du veta mer, kontakta Tina Enheim Jonsson, chef medlem, marknad och kommunikation, 070-244 93 49 eller tina.enheim@hsb.se.

Björn Könberg, Unionens representant, bjorn.konberg@hsb.se. Camilla Bylund HR-ansvarig, camilla.bylund@hsb.se.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Redovisningsekonom vikariat

Redovisningsekonom
Läs mer Dec 7
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter.

HSB Södra Norrland finns i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Här servar vi ca 430 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning av en ekonom med placering i Sundsvall då en av våra ekonomer går på föräldraledighet.

Ansvar och arbetsuppgifter

Din främsta uppgift är att vara ett kompetent stöd till våra kunder i ekonomiska och administrativa frågor. Arbetet omfattar bland annat budgetarbete, bokslutsarbete, finansiella frågor samt löpande ekonomisk administration. Arbetet innebär även att ha en ekonomisk rådgivande roll med många kundkontakter i form av ordföranden och styrelser hos bostadsrättsföreningar. Eftersom vi lever i en föränderlig värld där utvecklingen fort går framåt har du en viktig roll i att guida våra kunder genom den utveckling vi genomgår.

I rollen som ekonom förväntas du även vara aktiv och kontinuerligt arbeta med förbättringsarbete när det gäller rutiner, system och processer.

Erfarenhet

Vi letar efter dig som har erfarenhet från redovisningsarbete och därmed är du självgående inom området. Du känner dig trygg med löpande bokföring och bokslutsarbete. Erfarenhet från självständigt ekonomiarbete i mindre företag är meriterande, så även erfarenhet med ekonomiska analyser och utvecklingsarbete. Troligen har du eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Vi ser gärna att du har visat engagemang i utvecklingsarbete på din tidigare arbetsplats.

Personliga egenskaper

I rollen som ekonom krävs det att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du trivs att arbeta med varierade uppgifter och kan hantera periodvis hög arbetsbelastning.

Eftersom du i rollen både kommer arbeta självständigt och i team krävs det att du lyssnar, kommunicerar och samarbetar bra med andra. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar ditt angreppssätt för att driva processerna framåt, här krävs initiativ- och hög serviceförmåga. Vi söker dig som har god pedagogisk förmåga och anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap beroende på mottagaren. I rollen som ekonom behöver därför du ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Som person har du hög integritet och förmåga att se helheter och samband, vi tror även att du trivs med att analysera och arbeta med siffror

Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot kunder, kollegor och medlemmar utgår ifrån dem.

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Tjänsten gäller ett vikariat på heltid ett år med start mars 2024, placering i Sundsvall.

Sista ansökningsdag 31 december. Urval kan komma att ske löpande, så vänta inte med din ansökan.

Vill du veta mer, kontakta teamchef Fastighetsekonomi, Sebastian Sandberg på telefon 010-303 24 24, eller sebastian.sandberg@hsb.se.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Fastighetsförvaltare

Fastighetsförvaltare
Läs mer Nov 20
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter.

HSB Södra Norrland verkar i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Vi servar ca 450 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning i Sundsvall. Vi söker en person som helhjärtat vill medverka i vår fortsatta positiva utveckling.

Ansvar och arbetsuppgifter

Dina uppgifter blir att arbeta som förvaltare för bostadsrättsföreningar i Sundsvall med omnejd. Du ansvarar för att på ett affärsmässigt och kundorienterat sätt utveckla fastigheternas värde och våra kunders bostadsområden. Förvaltaren är en kvalificerad rådgivare till styrelsen i föreningen och säkerställer att beslut genomförs.

Traditionella förvaltningsuppgifter såsom besiktningar, lokal och underhållsprojekt, entreprenörskontakter, med mera är en stor del av jobbet. Beställningsarbeten, fakturahantering och kontakt med boende är också exempel på områden som förvaltaren ansvarar för. Du arbetar i gemensamma projekt för att genomföra åtgärder utefter underhållsplaner och med att skapa goda relationer med styrelser, boende samt myndigheter. Du kommer att planera och genomföra styrelsemöten och årsstämmor i enlighet med våra kunders stadgar. Arbetet innebär även kvällsarbete. Placeringsort Sundsvall.

Erfarenhet

Du har relevant utbildning och stor erfarenhet från liknande arbete. Meriterande är att du har 3-5 års branscherfarenhet inom teknisk förvaltning samt att du har haft kundansvar.

Vi fortsätter att utveckla rollen och satsar bland annat på långsiktiga planer för att stärka utvecklingen och värdet i de fastigheter som våra kunder äger. Av denna anledning ser vi gärna att du som söker har erfarenhet av upphandling inom bygg och underhåll samt att du haft ett ekonomiskt ansvar. I din roll som fastighetsförvaltare planerar du självständigt ditt arbete. Rollen kräver att du behärskar svenska i både tal och skrift samt att du har god datorvana.

B-körkort är ett krav.

Personliga egenskaper

Du är van att självständigt planera ditt arbete, är kundfokuserad och har en hög serviceförmåga. God samarbetsförmåga och förmåga att ta initiativ är förutsättningar för att lyckas i arbetet.

Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot kunder, kollegor och medlemmar utgår ifrån dem

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag 2023-12-10. Urval sker löpande, ansök därför redan idag.

Vill du veta mer, kontakta Christopher Henberg, chef förvaltargruppen, på telefon 010-303 23 66 eller christopher.henberg@hsb.se.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Kontorsvaktmästare

Kontorsvaktmästare
Läs mer Okt 10
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige. Idag bor över en miljon människor - ensamstående, par och familjer - i HSBs 26 708 hyresrätter och 346 381 bostadsrättslägenheter. HSB erbjuder också Sveriges största bosparande som ger förtur till ett eget hem.

HSB Södra Norrland verkar i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Vi servar vi ca 450 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning i Sundsvall.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som kontorsvaktmästare hos oss arbetar du nära och med personalen på kontoret i Sundsvall. Arbetet är omväxlande och socialt. Du rapporterar till din arbetsledare och får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. I arbetsuppgifterna ingår bland annat städning av kontorets lokaler, inköp av kontorsmaterial, posthantering, kontakt med leverantörer och andra vanligt förekommande kontorsgöromål.

Erfarenhet

Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet inom lokalvård, allehanda kontorsgöromål och service. I tjänsten som kontorsvaktmästare krävs att du har datorvana, att du behärskar det svenska språket i tal och skrift samt att du har B-körkort.

Personliga egenskaper

Egenskaper som noggrannhet, social kompetens, ansvarskänsla och engagemang är viktiga för att kunna fullgöra uppdraget och leverera med hög kvalité. Du får gärna vara händig. Arbetet kräver att du är självgående, strukturerad och trivs med att själv planera ditt arbete och din arbetsdag. Du ska ha förmåga att kunna arbeta såväl självständigt som i grupp. Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot medlemmar och kunder utgår ifrån dem.

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Tjänsten som omfattas av F-avtalet mellan Fastigo och Fastighetsanställdas förbund är på deltid, 75 procent och inleds med 6 månaders provanställning.

Sista ansökningsdag 2023-10-31, intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vill du veta mer, kontakta arbetsledare, Chatrine Rodin på telefon 010-303 23 16 eller e-post chatrine.rodin@hsb.se.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Se filmen "HSB Södra Norrland på 1 minut"

Ansök nu

Kommunikatör

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Maj 8
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter.

HSB Södra Norrland verkar i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Vi servar ca 450 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning i Sundsvall. Vi söker en person som helhjärtat vill medverka i vår fortsatta positiva utveckling.

Ansvar och arbetsuppgifter

I rollen som kommunikatör hos HSB Södra Norrland erbjuds du en utvecklande och spännande arbetsvardag där du driver kommunikationsarbetet. Du utför företagets interna och externa kommunikation utifrån marknadsplanen och de nationella riktlinjerna. Du verkar för att skapa en tydlig och gemensam bild av varumärket HSB gentemot utpekade målgrupper, samt ger verksamheten både direktiv som support i frågor som rör kommunikation, grafisk profil och varumärke.

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Samordning och upprättande av marknadsplanen

- Kampanjer kopplade till marknadsplanen

- Kommunikations och säljmaterial

- Varumärket

- Press- och mediakontakter

- Redaktionellt innehåll och digital publicering

- Support och super user för redaktionell del av intranät och webb

- Kommunikativt stöd i debatt och opinion

- Innehåll och pedagogik i e-kurser

Placeringsort Sundsvall.

Erfarenhet

Vi söker dig som har högskoleutbildning med examen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller kunskap och erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Minst två års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete i en större organisation där du har erfarenhet av både operativt som strategiskt arbete. Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift och är bra på att målgruppsanpassa budskapet.

För att lyckas i rollen krävs goda kunskaper i Officepaketet och InDesign. Meriterande om du även har erfarenhet av Apsis och Episerver och att du har lätt att lära dig nya digitala verktyg.

Vi ser gärna att du har B-körkort och tillgång till egen bil då det förekommer resor i tjänsten.

Personliga egenskaper

Vi söker en engagerad person som tar ett stort ansvar för sitt arbete, som är självgående och trygg i sin roll och som självständigt kan identifiera kommunikationsbehov. När förutsättningarna ändras, svänger du enkelt om och kan hantera snabba insatser med korta deadlines. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är serviceinriktad och bra på att bygga relationer.

Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot kunder, kollegor och medlemmar utgår ifrån dem.

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Urval sker löpande, ansök därför redan idag. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag 2023-05-31, intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Vill du veta mer, kontakta Tina Enheim, Medlems- och utbildningsansvarig, 010-303 23 88 eller tina.enheim@hsb.se.

Björn Könberg, Unionens representant, bjorn.konberg@hsb.se. Camilla Bylund HR-ansvarig, camilla.bylund@hsb.se.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Fastighetsskötare

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Mar 2
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter.

HSB Södra Norrland verkar i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Vi servar vi ca 450 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning i Sundsvall.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som fastighetsskötare hos oss arbetar du närmast kunden. Arbetet är omväxlande och socialt. Du rapporterar till din arbetsledare och får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Arbetsuppgifterna handlar främst om skötsel av inre och yttre fastighetsmiljöer samt att köra tyngre maskiner. En viktigt del i tjänsten är att identifiera och föreslå åtgärder för att utveckla våra kunders fastigheter så att de blir effektiva och hållbara. Beredskap ingår i tjänsten.

Erfarenhet

Du har goda kunskaper inom skötsel av fastigheter och vi ser gärna att du är utbildad inom teknisk förvaltning. I tjänsten som fastighetsskötare krävs att du har datorvana, att du behärskar det svenska språket i tal och skrift, att du har B-körkort samt förarbevis på traktor.

Personliga egenskaper

I rollen som fastighetsskötare är du HSBs ansikte utåt. Egenskaper som noggrannhet, ansvarskänsla och engagemang är viktiga för att kunna fullgöra uppdraget och leverera med hög kvalité. Arbetet kräver att du är självgående, strukturerad och trivs med att själv planera ditt arbete och din arbetsdag. Du ska ha förmåga att kunna arbeta såväl självständigt som i grupp. Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot medlemmar och kunder utgår ifrån dem. Vi ser gärna kvinnliga sökande.

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Sista ansökningsdag 2023-04-10. Urval kan komma att ske löpande så vänta inte med din ansökan. Vill du veta mer, kontakta arbetsledare, Henrik Bufvers på 010-303 23 51 eller henrik.bufvers@hsb.se.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu