Sundsvall: Löneadministratör till Layer Group i Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Löneadministratör till Layer Group i Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2023-12-10 // Varaktighet: Heltid

Layer Group AB bildades i maj 2020. Bolagen inom gruppen arbetar under sitt regionala och väletablerade varumärke, men med stödet det innebär att vara en del av något större för att kunna leverera bättre kvalitet och service, nå högre tillväxt och få ännu bättre lönsamhet. Vår uppgift är att ge gruppens entreprenörer och verksamheter rätt förutsättningar för att skapa hög kundnöjdhet. Vår målsättning är att vara Sveriges och Finlands ledande ytskiktsleverantör som samlar de främsta lokala entreprenörerna. Gemensamt för alla företag är ambitionen att vilja nå nästa nivå vad gäller kvalitet och service. Det lokala varumärket, det goda namnet på respektive marknad, måste varje företag själv försvara och utveckla varje dag.

Nu söker vi en Löneadministratör med placering i Sundsvall

Nu bygger vi en till lönehubb inom Layer Group AB och placerar den i Sundsvall. I rollen som löneadministratör kommer Du att tillhöra företagets HR-avdelning. Du kommer att ingå i en trevlig arbetsgrupp med flertalet löneadministratörer på flertalet orter i Sverige bland annat Stockholm och Hässleholm. I Sundsvall är du med på resan från start och tanken är att bygga upp lönefunktionen. Din chef är HR-chefen för Layer Group som finns på huvudkontoret i Solna.

Vem söker vi?

Vi söker dig med ett eget driv som samtidigt trivs med att ge service, du har ett öga för detaljer och tycker om att ha koll, då det är oerhört viktigt att rätt lön i rätt tid betalas ut. Du kommer att arbeta med hela löneprocessen främst för kollektivanställda. I tjänsten ingår viss administration av exempelvis pensioner samt reseräkningar. Du kommer också att arbeta med att ta fram olika former av statistik samt ta ansvar och vara behjälplig med HR-administration och utvecklingen av den.

Formella kompetenser

-Några års erfarenhet av självständigt lönearbete och kan hela processen, från det månatliga såsom mer årliga rutiner såsom semesterårsskifte och lönerevision.

-Du känner dig trygg i rollen och har intresse för lönesystem. Det är meriterande om du har arbetat i Entre.

-Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, och då främst Excel.

-Du uttrycker dig väl i tal och skrift.

I grunden har du lägst en gymnasial utbildning mot ekonomi, administration eller liknande. Vi ser gärna att du har arbetat inom något HR-område.
B-körkort är ett krav, det är dessutom meriterande om du jobbat med Måleri / Byggavtalet såsom med ackordsbearbetning.

Personliga egenskaper

-Du är effektiv och brinner för både HR- och lönearbetet.

-Du är positiv och glad.

-Du har ett eget driv och engagemang och ser till att slutföra det du påbörjat.

-Du tycker om att utveckla och förbättra då vi kontinuerligt jobbar med att förbättra och utveckla rutiner inom löneprocessen.

Vad du kan förvänta dig av oss?

Vi erbjuder dig ett utvecklande och spännande arbete där du får en nyckelroll för att utveckla Layer Groups HR- och lönefunktionen i ett framåtlutat och expansivt företag. Tillsammans ska vi bygga upp värdefull expertis och ekonomisk effektivitet.

Låter detta som du? Välkommen med din ansökan snarast, urval sker löpande. I denna rekrytering samarbetar Layer Group med Pointpeople Rekrytering och Executive Search. För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Ulrika Westin, 070-6021133

Du läser mer om Layer Group här:

Vi växer med lokala mästare | Layer Group

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Löneadministratör.

Area Assistant- affärsnära stöd till NCC Asphalt North

Läs mer Maj 2
Till vårt team behöver vi nu hitta en till stjärna inom administration och chefsstöd! Är du en lösningsorienterad person som trivs med att arbeta i en miljö som präglas av tight samarbete och ett stort driv? Fortsätt läsa för då kan du vara den vi söker!
Rollen som Area Assistant
Trivs du i rollen som spindeln i nätet, gillar du att ha varierande arbetsuppgifter och leverera en god service? Önskar du samtidigt ett fritt och omväxlande jobb på ett av Sveriges populäraste asfaltsföretag? I så fall är rollen som Area Assistent hos oss något för dig.
Arbetsuppgifterna som Area Assistant kan variera beroende på din profil, men nedan är exempel på arbetsuppgifter:
Förfrågningsarbete (anbudsprocessen, dokumentation, kreditkontroll)
Utförande (ordermottagning, arbetsordrar, resursplanering, dokumentation, kundregister, kvalitetsrapportering)
Efterarbete (fakturering, leverantörsfakturor, kostnadsfördelning, kundfordringar, kreditkontroll, uppföljning)
Delta i verksamhetens planeringsmöten
Stötta verksamheten & arbetsledningen i system och processer
Kundkontakter
Löneadministration
Stötta verksamheten inom produktionsrelaterade områden
Driva och utveckla våra rutiner och stötta verksamheten att jobba enligt våra fastställda rutiner
Support av verksamhetens månatliga rapportering


Din profil som Area Assistant
Som person är du driven och duktig på att samarbeta tillsammans med såväl kollegor som kunder. Du trivs med att ha varierande arbetsuppgifter samt förstår att dessa kan variera från tid till tid och att vissa dagar inte blev som du planerade. Du stimuleras även av att ha många kontaktytor. Arbetet kräver noggrannhet, struktur men samtidigt flexibilitet. Du får ett stort ansvar och har en mycket viktig uppgift att fylla för att vår produktion ska fungera fullt ut.

Ansök nu

Erfaren löneadministratör till Myndighet i Sundsvall

Läs mer Mar 19
Vi söker för kunds räkning en löneadministratör till myndighet i Sundsvall. Uppdraget är heltid och förväntas starta 15 maj. Uppdraget förväntas pågå c.a 6 månader med chans till förlängning. Du blir anställd av oss på Dreamwork som konsult men arbetar på plats hos kund. Distansarbete kan efter överenskommelse med chef på plats komma att bli aktuell upp till två dagar i veckan, men utgångspunkten är arbete på plats i myndighetens lokaler.

Om tjänsten
Du kommer att arbeta i ett team med HR- och löneadministratörer som administrerar bland annat hanteringen av lön och anställningsunderlag, levererar utdata samt tar fram rapporter och intyg. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att vara löneadministratör och i detta ingår bland annat registrera lönehändelser, supporta i frågor kring lön samt avtalsfrågor och ha direktkontakt och support till medarbetare och chefer.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Löneadministration
• Personalstatistik
• Hantering av personakter
• Pensionshantering
• HR-support

Du förväntas även vara delaktig och samverka med andra inom HR-området.


Vem är du?
Vi söker dig med minst gymnasium eller likvärdig utbildning.
Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med löneadministration. Du har goda kunskaper i MS Office. Du har stor vana av att arbeta i lönesystem som tex. Palasso eller likvärdigt. Du har goda kunskaper i ekonomisystem som tex. U4 Agresso, Raindance m.fl. samt har en vana av att arbeta med nyckeltal. Du har goda kunskaper i kollektivavtal. Meriterande är om du tidigare arbetat i en organisation som har skifttjänstgöring samt erfarenhet av att arbeta inom den statliga sektorn med tillämpning av de statliga villkorsavtalen. Du kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Detta uppdrag ställer höga krav på medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan en anställning kan träda i kraft kommer du därför att genomgå en säkerhetsprövning.

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Vi söker två löneadministratörer till statlig myndighet i Sundsvall

Läs mer Mar 19
Har du erfarenhet av löneadministration och är på jakt efter en roll där du får arbeta i ett HR-team på en samhällsviktig myndighet? Då har vi tjänsten för dig

Om uppdraget
Vi söker nu 2 st. löneadministratörer till Tullverket, tjänsten är ett konsultuppdrag som utförs genom oss på Bemannia. Uppdraget beräknas starta 15 maj och sträcker sig ett år framöver med en möjlighet till förlängning, omfattningen är 100% din placeringsort är Sundsvall. Distansarbete kan efter överenskommelse med ansvarig chef komma att bli aktuellt med upp till två dagar per vecka men utgångspunkten är att arbete sker på plats i Tullverkets lokaler.

HR-avdelningen har ansvar för frågor som rör kompetensförsörjning, chef- och ledarskap, arbetsmiljö och arbetsrätt. Inom HR-avdelningen finns specialister och generalister som på olika sätt arbetar med HR-frågorna nationellt. I HR-avdelningen ingår även HR-Specialister, HR-Generalister, Lärande-, Instruktörs- och Arbetstidsenheten. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med andra kollegor utveckla HR-arbetet utifrån ett stödjande- och serviceuppdrag.

HR har en strategisk roll som innebär att arbeta med metodutveckling och policyarbete men även att praktiskt driva och utveckla HR-frågor.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som löneadministratör kommer du tillhöra HR-avdelningen och arbeta nära specialister och generalister och andra löneadministrationer som på olika sätt arbetar med HR-frågor nationellt. Du kommer arbeta med att administrera b.la hanteringen av lön och anställningsunderlag, levererar utdata samt ta fram rapporter och intyg. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att vara löneadministratör och i detta ingår bland annat registrera lönehändelser, supportera i frågor kring lön samt avtalsfrågor och ha direktkontakt och support till medarbetare och chefer.

Som löneadministratör arbetar du bland annat med att:

- Löneadministration

- Personalstatistik

- Hantering av personakter

- Pensionshantering

- HR-support



Dina kvalifikationer

- Gymnasium eller likvärdig utbildning

- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör

- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

- Goda kunskaper i lönesystem (exempelvis Primula och Heroma)

- Goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)

- Goda kunskaper om kollektivavtal

- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

- Möjlighet att medverka vid en eventuell onlineintervju mellan den 5-19 april

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå säkerhetsprövning med registerkontroll.

Meriterande

- Erfarenhet av organisation som har skifttjänstgöring

- Erfarenhet av att arbeta med nyckeltal

- Arbetat inom den statliga sektorn med tillämpning av de statliga villkorsavtalen.

- Erfarenhet av lönesystemet Palasso

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 3 april

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons på sanna.perjons@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Två Löneadministratörer till Tullverket

Läs mer Mar 20
Två Löneadministratörer till Tullverket

Om tjänsten:
Som Löneadministratör kommer du att arbeta i ett team med HR- och löneadministratörer som b.la administrerar hanteringen av lön och anställningsunderlag, levererar utdata samt tar fram rapporter och intyg. Som löneadministratör ingår även att registrera lönehändelser, ge support i frågor kring lön samt avtalsfrågor. Du kommer också att ha direktkontakt och ge support till medarbetare och chefer.

Övrigt förekommande arbetsuppgifter:
- Löneadministration
- Personalstatistik
- Hantering av personakter
- Pensionshantering
- HR-support

Du förväntas även vara delaktig och samverka med andra inom HR-området.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som löneadministratör med placeringsort i Sundsvall, är ett konsultuppdrag på heltid med start 15 maj och beräknas pågå under ett år. Möjlighet till en eller två längre förlängningar finns.

Du ska finnas tillgänglig för online intervju inom 2 veckor från den 5 april. Uppdraget på Tullverket kräver att du godkänner att en säkerhetsprövning genomförs på dig. Godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll är en förutsättning för att få tillträde till Tullverkets lokaler.

Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Goda kunskaper i lönesystem (exempelvis Palasso, Primula och Heroma)
• Goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance med flera)
• Goda kunskaper om kollektivavtal
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Meriterande för tjänsten:
- Arbetat inom den statliga sektorn med tillämpning av de statliga villkorsavtalen.
- Erfarenhet av organisation som har skifttjänstgöring
- Erfarenhet av lönesystemet Palasso
- Erfarenhet av att arbeta med nyckeltal

Om dig:
Vi söker dig som är noggrann och som har en god organisations - och prioriteringsförmåga för att hantera komplexa underlag för korrekt löneunderlag. Du har en god kommunikationsförmåga både skriftligt och muntligt  för att tydligt kunna förmedla information till både medarbetare och chefer samt för att ge support kring löne- och avtalsfrågor.
Som löneadministratör är det av största vikt att du visar integritet och behandlar information på ett säkert och förtroendefullt sätt. 

Då urval sker löpande kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 3 april.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan!

Om Adecco:
Vi är en del av det multinationella företaget Adecco Group som är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Adecco samarbetar med många attraktiva företag och det finns stora möjligheter att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss.

Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige. Ramavtalen kan användas för avrop av alla myndigheter under regeringen samt myndigheter under riksdagen och andra offentligt styrda organ.

Om Tullverket:
Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Tullverket förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Tullverkets uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har idag cirka 2 100 anställda. Tullverket verkar i hela landet men finns främst vid gränsorter med större resande- och godsflöden, i huvudsak i Stockholm, Göteborg och Malmö. Ytterligare information finns på www.tullverket.se 

Kontaktuppgifter:
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Anki Arnquist via Adeccos växel 010 – 173 73 00 alt. anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Ansök nu

Löneadministratör till Myndighet i Sundsvall

Läs mer Mar 19
Vi söker en engagerad löneadministratör till myndighet i Sundsvall. Uppdraget är heltid och förväntas starta 15 maj. Uppdraget kommer att pågå i 6 månader med chans till förlängning. Du kommer att få möjligheten att arbeta i ett dedikerat team med HR- och löneadministratörer där du kommer att ha en central roll i hantering av löner och anställningsrelaterade frågor.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina arbetsuppgifter: Som löneadministratör kommer du att arbeta med löneadministration, personalstatistik, hantering av personakter, pensionshantering och HR-support. Din huvudsakliga uppgift blir att administrera lönehändelser och ge support kring lönefrågor samt avtalsfrågor till medarbetare och chefer. Du förväntas även samverka med andra inom HR-området.

Tjänsten är placerad i Sundsvall. Distansarbete kan efter överenskommelse med ansvarig chef bli aktuellt upp till två dagar per vecka, men utgångspunkten är arbete på plats i kundens lokaler. Tjänsterna är belagd på heltid.

Vem är du?
• Har erfarenhet av löneadministration och HR-support.
• Är van att arbeta självständigt och i team.
• Har god kommunikationsförmåga och servicekänsla.
• Trivs med att arbeta i en föränderlig miljö och hantera olika arbetsuppgifter.

Detta uppdrag ställer höga krav på medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan en anställning kan träda i kraft kommer du därför att genomgå en säkerhetsprövning.

Vi ser fram emot din ansökan och att få välkomna dig till vårt team på HR-avdelningen!

Om verksamheten
Att arbeta med lön är ett viktigt arbete som regleras av lagar och regler, därmed är kraven på kompetens och ett strukturerat arbetssätt mycket höga. Att lön är en stor utgiftspost för företaget och en viktig del även för de anställda gör det extra viktigt för oss på Poolia att hitta rätt person till rätt plats oavsett om du är lönespecialist, löneadministratör eller lönechef.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Pointpeople AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Pointpeople AB .

Företagsam säljare till Skyltstället i Sundsvall

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Apr 25
Företagsam säljare sökes till Skyltstället i Sundsvall

?Skyltstället är ledande i Sverige inom skylt och synlighet för företag. Verksamheten består av lokala franchisekontor över hela landet där varje lokalkontor är en helhetsleverantör inom varumärkesprofilering som hjälper sina kunder med helheten när det kommer till material, miljö, funktion och det grafiska. Skyltstället säger själva “Vårt mål är alltid att sätta dig som kund i fokus och hitta den exponering som passar dig. Därför är vi angelägna om att utreda dina behov och önskemål innan vi presenterar en lösning. “Genom att förverkliga dina idéer med hjälp av våra innovativa skylt- och exponeringslösningar synliggör vi ditt budskap på bästa möjliga sätt.” Skyltstället har sitt ursprung i ett företag i Borlänge med namnet ”Gravyrcentralen” som startades 1985. Här arbetade man med gravyr på olika produkter, bland annat skyltar.

Nu söker Skyltstället i Sundsvall en företagsam och självgående säljare som vill vara en del av ett snabbväxande företag med härlig kultur och stora utvecklingsmöjligheter. För att lyckas i rollen är du en ambitiös och trygg person som älskar att göra goda affärer och som ser det som självklart att vara mer ute hos kunder än inne på kontoret. Du har också en inre övertygelse att allt går att lösa för dina kunder inom ditt ansvarsområde, profilreklam.

Vi ser med fördel att du har denna bakgrund:

Du är redan idag säljare och känner dig redo att ta nästa steg i din säljkarriär, till en roll med stort eget ansvar under frihet.

Du kan uppvisa goda säljresultat och har ett stort upparbetat kontaktnät i regionen.

För att passa i rollen kan du uppvisa följande kompetenser och egenskaper:

-Självstartande

-Initiativtagande

-Social och kontaktsökande

-Resultatdriven

-Målinriktad

-Nytänkande

-Strukturerad och noggrann

-Uthållig

Vi ger dig:

100% hjälp vid offertuppbyggnad och grafiskt arbete på kontoret i Sundsvall

Deltagande i BNI-affärsnätverk.

Trevliga sammankomster och konferenser med kollegor i landet.

Övrigt:

Du har B-körkort.

Du har god datavana och har du kunskap i Adobe Illustrator kommer det vara meriterande.

Tjänsten är helt provisionsbaserad med goda förtjänstmöjligheter.

Tillträde snarast enligt överenskommelse.

I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Pointpeople Rekrytering & Executive Search. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. För ytterligare information, vänligen kontakta rekryteringskonsult Ulrika Westin, 070-6021133.

Välkommen med din ansökan

Ansök nu

Bolagsekonom till Layer Group med placering Sundsvall

Ekonomiassistent
Läs mer Nov 23
Layer Group AB bildades i maj 2020. Bolagen inom gruppen arbetar under sitt regionala och väletablerade varumärke, men med stödet det innebär att vara en del av något större för att kunna leverera bättre kvalitet och service, nå högre tillväxt och få ännu bättre lönsamhet. Vår uppgift är att ge gruppens entreprenörer och verksamheter rätt förutsättningar för att skapa hög kundnöjdhet. Vår målsättning är att vara Nordens ledande ytskiktsleverantör som samlar de främsta lokala entreprenörerna. Gemensamt för alla företag är ambitionen att vilja nå nästa nivå vad gäller kvalitet och service. Det lokala varumärket, det goda namnet på respektive marknad, måste varje företag själv försvara och utveckla varje dag.

Om tjänsten

Nu bygger vi en central ekonomifunktion inom Layer Group med bas i Sundsvall och du är med på den resan från start.

Rollen som bolagsekonom hos oss på Layer Group innebär en verksamhetsnära och operativ roll med helhetsansvar för redovisningen i ett antal dotterbolag inom Layer-koncernen. Du ska ha vana att jobba självständigt och kommer ha övergripande ansvar för månads-, kvartals- och årsbokslut. Du rapporterar till vår koncernredovisningschef som finns på vårt huvudkontor i Solna. Det här är jobbet för dig som tycker om att jobba verksamhetsnära, rådgivande och trivs i en växande koncern.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak av:

Löpande?

• Bokföring, skatt & moms?, betalningar?
• Avstämningar
• Huvudansvar redovisning, bokslut och rapportering? för ett antal dotterbolag

Framtagande av budget och forecasts tillsammans med dotterbolagens VDar

Bolagsformalia?

• Årsredovisning
• Deklaration
• protokoll?

Huvudansvar rapportering till koncern? i Cognos

• IC (interna mellanhavanden)?
• BR & RR?
• KPI:er

Behjälplig vid onboarding av förvärv

Dina formella kompetenser:

Skallkrav:

Ekonomisk utbildning och några års erfarenhet av liknande arbete

Flytande i svenska och engelska tal och skrift

Goda kunskaper i Excel

Önskade formella kompetenser och erfarenheter:

Erfarenhet av Entré, Fortnox, Adra Balancer och Cognos är meriterande

Personliga kompetenser:

- Självgående, du ska kunna ta stort eget ansvar för ditt ansvarsområde.

- Självstartande, du har en stark inre motor och har lätt för att starta igång dig själv i dina uppgifter.

- Initiativrik, du tycker det är roligt att komma med förslag till förbättringar och förenklingar, till nytta för dotterbolagen och koncernen.

- Kommunikativ, du har lätt för att kommunicera kring ekonomi med roller på olika positioner inom dotterbolag och koncernen.

- Positiv och framåtlutad, du tycker det är självklart att bidra till ett positivt arbetsklimat för dig själv och andra.

Vad du kan förvänta dig av oss?

Vi erbjuder dig ett utvecklande och spännande arbete där du får en nyckelroll för att utveckla Layer Groups ekonomifunktion i ett framåtlutat och expansivt företag.

Tillsammans ska vi bygga upp värdefull expertis och ekonomisk effektivitet.

Låter detta som du? Välkommen med din ansökan snarast, urval sker löpande. I denna rekrytering samarbetar Layer Group med Pointpeople Rekrytering och Executive Search. För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Ulrika Westin, 070-6021133

Du läser mer om Layergroup här:

Vi växer med lokala mästare | Layer Group

Ansök nu

Cybersäkerhetskonsult

Verksamhetskonsult, IT
Läs mer Dec 5
IT-Säkerhetsbolaget är ett konsultbolag med ett tiotal anställda och ytterligare några underkonsulter. Vi är oberoende experter som tillhandahåller dataskydd, cybersäkerhet, juridik och informationssäkerhet till myndigheter och företag. Vi ser en stor efterfrågan inom cybersäkerhet tillsammans med våra andra tjänster. Vi är ett sammansvetsat team där varje medarbetare är lika viktig. Vi organiserar regelbundna träffar där alla medarbetare från hela landet samlas för att dela kunskap, erfarenheter och stärka vårt teamarbete. Arbetet hos IT-Säkerhetsbolaget utgår från hemmet om så önskas. Vi har kontor i Sundsvall och Enköping.

JOBBESKRIVNING

Som Cybersäkerhetskonsult kommer du hjälpa både myndigheter och företag bland annat genom att erbjuda skräddarsydda tjänster inom cybersäkerhet, exempelvis penetrationstester, sårbarhetsanalyser, ingå i ”redteam” för kunduppdrag och omvärldsbevakning. Du kommer tillsammans med vår seniora cybersäkerhetsexpert att forma bolagets verksamhetsgren inom cybersäkerhet och hjälpa våra kunder att stärka sitt digitala försvar. Som en del av vårt team kommer du att spela en central roll i att utveckla och genomföra strategier för att skydda infrastruktur och digitala miljöer. Hos oss blir du en del av en dynamisk, inspirerande och samarbetsvillig kultur där du kommer att möta intressanta utmaningar och ansvarsområden. I tjänsten kan även ingå drift och utveckling av tjänster och produkter inom cybersäkerhet samt internt arbete inom bolaget. Som konsult kan du behöva utföra vissa uppdrag ute hos kund. Du förväntas löpande utveckla din kompetens inom området bland annat genom att hålla dig uppdaterad inom de senaste trenderna inom cybersäkerhet. Vi tror även att för att du ska vara rätt person för uppdraget, ser det mer som din passionerade hobby att lära dig nya saker inom området, och inte bara som ett jobb. Vi förväntar oss att du som söker har ett högt säkerhetsmedvetande. Vissa kunduppdrag kräver en särskild prövning utifrån Säkerhetsskyddslagen.

Formella kompetenser och erfarenheter:

Du som söker ska inneha kunskaper eller erfarenheter inom ett flertal av nedanstående områden:

• OWASP
• Kodgranskning
• Penetrationstester och sårbarhetsanalyser (minst 3–5 års erfarenhet erfordras)
• Pythonprogrammering
• Känna till branschstandarder såsom NIST och CIS
• Erfarenhet inom Red team/Blue team
• Kommunicera teknisk information, skapa skriftliga rapporter för olika målgrupper
• Projektarbete
• Sårbarhetstester inom: Infrastruktur, Webapplikationer, Cloud (Azure / AWS)
• Arbete med it-forensik
• Utföra utredningar och undersökningar av HW och SW
• It-arkitektur med fokus på it-säkerhet i design och policys
• Arbeta i stora cybersäkerhetsprojekt
• Obehindrat tala och skriva svenska och engelska

PERSONLIGA EGENSKAPER:

• Självgående
• Kommunikativ
• Lyhörd
• Flexibel

MERITERANDE

Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av utveckling och integration av säkerhetsprodukter i produktionsmiljö, är certifierad OSCP eller Burp suite-practitioner.

Om du har erfarenhet av konsultbranschen sedan tidigare är även det en merit.

Något vi även ser som högt meriterande är om du kan visa på en aktiv profil på plattformar som Tryhackme, Hackthebox m.m

VAD VI ERBJUDER

Vi erbjuder dig flexibilitet och kunskapsutveckling

Flexibilitet: Du har stor frihet att planera ut utföra dina arbetsuppgifter från din hemarbetsplats. Vi lever som vi lär och använder riskbaserat den digitala teknikens fördelar. Våra kunder finns främst inom Sveriges gränser. Våra kontor i Sundsvall och Enköping är naturligtvis alltid tillgängliga för dig.

Kunskap: Kompetensutveckling är en naturlig del av arbetet. Inom IT-Säkerhetsbolaget delar vi kunskap kontinuerligt med varandra.

DIN ANSÖKAN

Sista ansökningsdag är den 15 december 2023

Har du några frågor om IT-Säkerhetsbolaget eller om tjänsten kan du kontakta Dennis Johansson på dennis.johansson@itsakerhetsbolaget.se

Välkommen med din ansökan snarast, urval sker löpande. I denna rekrytering samarbetar Layer Group med Pointpeople Rekrytering och Executive Search och du söker jobbet via vår ansökningslänk. För ytterligare information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta rekryteringskonsult Ulrika Westin, 070-6021133

Ansök nu

Receptionist till First Hotel Strand i Sundsvall

Hotellreceptionist
Läs mer Okt 10
First Hotels är en ledande hotellkedja med unika hotell centralt placerade i Norge, Sverige och Danmark. På First Hotels är vi stolta över att erbjuda unika och personliga hotell med modern komfort. First Hotels grundades 1993 och bestod då av sex hotell i Sverige. Sedan dess har hotellportföljen utökats genom förvärv och uppköp av nya hotell. Vår målsättning och förpliktelse är att erbjuda våra gäster kvalitetsupplevelser och individuella val. Alla våra hotell är unika när det gäller stil, atmosfär och design. First Hotel Sundsvall ligger i centrala Sundsvall men ändå med närhet till hav och natur. Hotellet har 203 rum varav flera med utsikt över havet och Sundsvallsbron, konferensmöjligheter och en välbesökt restaurang.

First Hotel Sundsvall söker nu en receptionist för ett föräldravikariat med start omgående. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av serviceyrket och har vana av att möta kunder eller gäster och tycker att ge service till andra är det bästa jobb man kan ha.

Kompetenser vi söker:

• God datorvana och lätt för att lära dig nya system och om du älskar sociala medier och vill dela First Hotel Sundsvalls vardag, är det ett plus.
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift, kunskap i övriga språk är meriterande
• Tidigare erfarenhet av att möta kunder eller gäster är meriterande.

Personliga egenskaper vi söker:

• Serviceminded - du älskar att möta människor och att ge glad och positiv service.
• Kreativ - du har lätt att hitta lösningar på problem med hjälp av tidigare erfarenheter kombinerat med nya idéer.
• Lojal - du har en inbyggd lojalitet till företaget och till arbetskamraterna och tycker det är självklart att ställa upp för andra i teamet.
• Noggrann - du har lätt för att sätta dig in i rutiner och instruktioner och fullföljer uppgifter på ett noggrant sätt.
• Ansvarsfull - tillsammans med dina kollegor visar du stort ansvar för din roll och arbetsuppgifter.

Ditt arbete består bland annat av:

• Telefonhantering
• In- och utcheckning
• Allmän service till hotellets gäster
• Bokning av hotellrum
• Fakturering
• Uppföljning av erbjudanden och bokningar i allmänhet
• Värvning av First Members
• Daglig merförsäljning

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder en fantastisk arbetsplats med omtänksamma och positiva värderingar. Du kommer att möta varierande dagar där vi skapar roligt på jobbet för varandra. Du har även en rad förmåner som rabatt på boende & restauranger inom First Hotels för dig och din familj.

Vi har naturligtvis kollektivavtal.

Tjänsten är på 75 % vikariat med start omgående. Arbetstiderna följer verksamheten vilket innebär dag- och kvällsskift samt helger. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 10 november.

Låter detta som du?

Välkommen med din ansökan snarast, urval sker löpande. I denna rekrytering samarbetar First Hotel Sundsvall med Pointpeople Rekrytering och Executive Search. För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Ulrika Westin, 070-6021133

"Your second home is FIRST"

Ansök nu