Sundsvall: Bolagsekonom till Layer Group med placering Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Bolagsekonom till Layer Group med placering Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-23 // Varaktighet: Heltid

Layer Group AB bildades i maj 2020. Bolagen inom gruppen arbetar under sitt regionala och väletablerade varumärke, men med stödet det innebär att vara en del av något större för att kunna leverera bättre kvalitet och service, nå högre tillväxt och få ännu bättre lönsamhet. Vår uppgift är att ge gruppens entreprenörer och verksamheter rätt förutsättningar för att skapa hög kundnöjdhet. Vår målsättning är att vara Nordens ledande ytskiktsleverantör som samlar de främsta lokala entreprenörerna. Gemensamt för alla företag är ambitionen att vilja nå nästa nivå vad gäller kvalitet och service. Det lokala varumärket, det goda namnet på respektive marknad, måste varje företag själv försvara och utveckla varje dag.

Om tjänsten

Nu bygger vi en central ekonomifunktion inom Layer Group med bas i Sundsvall och du är med på den resan från start.

Rollen som bolagsekonom hos oss på Layer Group innebär en verksamhetsnära och operativ roll med helhetsansvar för redovisningen i ett antal dotterbolag inom Layer-koncernen. Du ska ha vana att jobba självständigt och kommer ha övergripande ansvar för månads-, kvartals- och årsbokslut. Du rapporterar till vår koncernredovisningschef som finns på vårt huvudkontor i Solna. Det här är jobbet för dig som tycker om att jobba verksamhetsnära, rådgivande och trivs i en växande koncern.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak av:

Löpande?

• Bokföring, skatt & moms?, betalningar?
• Avstämningar
• Huvudansvar redovisning, bokslut och rapportering? för ett antal dotterbolag

Framtagande av budget och forecasts tillsammans med dotterbolagens VDar

Bolagsformalia?

• Årsredovisning
• Deklaration
• protokoll?

Huvudansvar rapportering till koncern? i Cognos

• IC (interna mellanhavanden)?
• BR & RR?
• KPI:er

Behjälplig vid onboarding av förvärv

Dina formella kompetenser:

Skallkrav:

Ekonomisk utbildning och några års erfarenhet av liknande arbete

Flytande i svenska och engelska tal och skrift

Goda kunskaper i Excel

Önskade formella kompetenser och erfarenheter:

Erfarenhet av Entré, Fortnox, Adra Balancer och Cognos är meriterande

Personliga kompetenser:

- Självgående, du ska kunna ta stort eget ansvar för ditt ansvarsområde.

- Självstartande, du har en stark inre motor och har lätt för att starta igång dig själv i dina uppgifter.

- Initiativrik, du tycker det är roligt att komma med förslag till förbättringar och förenklingar, till nytta för dotterbolagen och koncernen.

- Kommunikativ, du har lätt för att kommunicera kring ekonomi med roller på olika positioner inom dotterbolag och koncernen.

- Positiv och framåtlutad, du tycker det är självklart att bidra till ett positivt arbetsklimat för dig själv och andra.

Vad du kan förvänta dig av oss?

Vi erbjuder dig ett utvecklande och spännande arbete där du får en nyckelroll för att utveckla Layer Groups ekonomifunktion i ett framåtlutat och expansivt företag.

Tillsammans ska vi bygga upp värdefull expertis och ekonomisk effektivitet.

Låter detta som du? Välkommen med din ansökan snarast, urval sker löpande. I denna rekrytering samarbetar Layer Group med Pointpeople Rekrytering och Executive Search. För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Ulrika Westin, 070-6021133

Du läser mer om Layergroup här:

Vi växer med lokala mästare | Layer Group

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Ekonomiassistent.

Projektadministratör med ekonomiinriktning!

Läs mer Maj 15
Har du ett intresse för ekonomi och vill jobba med administration? Vi söker dig som är driven, strukturerad samt har ett öga för detaljer och vill bli en del av Åsbergs Rör i Sundsvall! Skicka in din ansök redan idag då behovet är omgående och vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Åsbergs rör som är en del av Bravidakoncernen är specialiserade på rörsystem inom papper- och massaindustrin samt vattenkraftindustrin där dom arbetar mot stora kunder såsom SCA, MittSverige Vatten, Valmet och Vattenfall. Du kommer att arbeta från deras kontor i Bydalen där gruppen i dagsläget består av 5 personer. Din främsta uppgift kommer att vara att stötta verksamheten, både kopplat till ekonomistyrning och administration i deras olika projekt där du rapporterar direkt till avdelningschefen.

Du erbjuds
- Ett långsiktigt konsultuppdrag med goda möjlighet till överrekrytering av vår kund om alla parter nöjda med samarbetet
- En dedikerad konsultchef från Academic Work som kommer att stödja och coacha dig i din framtida karriär
- Bli en del av ett familjärt team med högt i tak och med många bollar i luften

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Genomföra löpande ekonomiska analyser och rapporter
* Hantera leverantörfakturor och bevaka betalningstider
* Assistera projektledare med projektuppföljning och bokningar av resor
* Regelbunden kontakt med chefer, leverantörer och beställare


VI SÖKER DIG SOM
- Har några års erfarenhet från en administrativ roll där du har hanterat ekonomifrågor såsom fakturor, budget etc.
- Goda kunskaper i excel och övriga office-verktyg
- Talar obehindrat i svenska samt har goda kunskaper i engelska
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har:
- En eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Erfarenhet av Agresso, Agda eller Handyman

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Flexibel
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Ekonomiassistent sökes för konsultuppdrag i Sundsvall

Läs mer Mar 14
Är du ekonomiassistent med kompetens inom leverantörsreskontra? Har du dessutom kunskap i SAP, IFS eller Agresso och vill vara en nyckelperson och säkerställa ekonomisk kontinuitet för vårt kundföretag i centrala Sundsvall? Då kan detta uppdrag vara rätt nästa steg i din karriär. Joina oss på Jefferson Wells Sundsvall och bidra till vårt kunds framgång. Ansök redan idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Jefferson Wells och vår kund. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells Sundsvall och utföra ditt arbete hos vår kund i centrala Sundsvall. Uppdraget startar så fort som möjligt och förväntas pågå i ca 3 - 4 månader, eventuellt längre. Detta är en utmärkt möjlighet att tillfälligt vara en del av ett professionellt team och bidra till deras framgång.

Om jobbet
Just nu söker vi en ekonomiassistent för ett kortare konsultuppdrag hos en av våra kunder i Sundsvall. Uppdraget innebär att du kommer att agera som en värdefull resurs för kunden med fokus på hantering av leverantörsfakturor och andra administrativa uppgifter inom ekonomiområdet. Rollen är avgörande för att säkerställa kontinuiteten.

Är du rätt person för jobbet?
Vi på Manpower söker dig som har gymnasieutbildning från ekonomiprogrammet eller motsvarande och det är meriterande om du har högskoleutbildning eller YH-utbildning inom ekonomi. Vidare ser vi gärna att du erfarenhet av arbete som ekonomiassistent eller liknande samt kunskaper inom SAP, IFS eller Agresso. (Detta styrks i ditt CV)
För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du är lyhörd och att du arbetar målinriktat för att nå resultat. Det är också viktigt att du är driven och har förmågan att arbeta självständigt, noggrant och strukturerat. Dessutom har du god förmåga att arbeta i team och du kommunicerar obehindrat på svenska.

Vårt erbjudande
Som konsult hos Jefferson Wells i Sundsvall har du alla möjligheter att forma din framtid utifrån din kompetens, dina behov och dina önskemål. Vi samarbetar med många populära arbetsgivare i Sundsvall med omnejd och kan öppna dörrarna till nya, spännande uppdrag. Du får en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.
Givetvis har du en lokalt förankrad konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Det som skiljer sig från den övriga arbetsmarknaden är att du blir anställd av oss, men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder.

Ansökan och kontaktuppgifter
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Vi tar inte emot ansökningar via epost men vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Ajax via e-post: anna.ajax@manpower.se.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag som är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister samt en del av ManpowerGroup med över 65 års erfarenhet av uthyrning och rekrytering. Lokalt i Sundsvall har vi nu funnits i 25 år. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.

Ansök nu

Studerande ekonomiassistent till NP3 Fastigheter i Sundsvall

Läs mer Mar 13
Är du en noggrann och engagerad student som söker ett spännande uppdrag nu under våren samt under sommaren 2024? Har du tidigare erfarenhet av att hantera inkommande fakturor i en leverantörsreskontra eller av rollen som ekonomiassistent?

Då kan detta vara rollen för dig!

Om NP3 Fastigheter

NP3 är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i främst norra Sverige. Företaget grundandes 2010 i Sundsvall och har idag ca 60 anställda.
Bolaget är indelat i åtta affärsområden: Sundsvall, Gävle, Dalarna, Östersund, Umeå, Skellefteå, Luleå och Mellansverige.
Anställda finns i alla de åtta affärsområdena. Fastighetsbeståndet består av cirka 2 000 000 kvadratmeter i uthyrningsbar area fördelat på drygt 500 fastigheter inom kategorierna industri, logistik, handel, kontor och övrigt.

Om oss:

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du att spela en viktig roll i NP3s ekonomiavdelning. Dina primära uppgifter kommer inkludera:

• Granskning samt hantering av leverantörsfakturor
• Vidarefakturering av kostnader till NP3s hyresgäster
• Löpande kontakt med anställda inom koncernen samt med befintliga leverantörer
• Posthantering
• Ta emot inkommande samtal via företagets växel

Kvalifikationer

Vi söker dig som studerar ekonomi (gärna 1a eller 2a året) och vill tillämpa dina teoretiska kunskaper praktiskt hos vår kund. Du ska vilja och kunna jobba extra från april fram till sommaren. Detta innebär att du ska vara tillgängligt för jobb ca. 1 dag i veckan (lite tätare under upplärning). Gör du bra ifrån dig leder detta till ett sommarjobb. Har du tidigare erfarenhet av att hantera inkommande fakturor i en leverantörsreskontra eller av rollen som ekonomiassistent så är detta meriterande. Har du jobbat i Rillion eller i andra ekonomirelaterade affärssystem är detta ett stort plus.

För att klara av rollen bör du vara en ödmjuk person som har ett service-tänk. Du är noggrann och strukturerad samt har förmågan att arbeta effektivt. Tjänsten är placerad hos kunden på dennes kontor och under sommaren är det extra viktigt att kunna vara på plats. Du kommer då att arbeta till största del ensam så det är det viktigt att du är självgående och har hög arbetsmoral.

Övrigt

Start: April 2024

Omfattning: Deltid vid behov, samt heltid under veckorna 28-32

Tid: Kontorstider

Plats: Sundsvall

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Emelie Nordlund på emelie.nordlund@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Vi ser fram emot att välkomna en nyfiken och driven ekonomiassistent till sommaren 2024!

Ansök nu

Ekonomiassistent till tidsbegränsat uppdrag i Sundsvall

Läs mer Jan 25
Vi söker dig som är en riktig doer med ekonomierfarenhet inom lön- och fakturahantering. Är du tillgänglig omgående för ett kortare konsultuppdrag på 50%? Ansök i så fall direkt!
Om uppdraget
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent som skall stötta upp bolagets ekonomiavdelning under en period. Du kommer att vara placerad hos ett bolag som står inför en spännande resa. I rollen arbetar du med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi men med tyngdpunkt på lönehantering och fakturering. Du arbetar mycket i systemet Flex.
Som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga ansvarsområden vara:
Lönehantering
Fakturering
Momsregistrering
Kvittohantering
Andra enklare ekonomiuppgifter och övriga kontorssysslor

Din profil
För att passa för detta uppdrag har du några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och har god kännedom om hela löneprocessen samt fakturahantering. Du är positiv och trygg som person och trivs i en omväxlande roll där du får skapa din egen struktur och ta mycket eget ansvar. Vidare har du en lösningsorienterad inställning och tycker om att ta reda på sådant som kan vara nytt för dig.
Krav för tjänsten
Erfarenhet av ekonomiarbete, inklusive hantering av hela löneprocessen
God kännedom och vana av faktureringsprocesser
Kunskap i lönesystemet Flex HRM Payroll
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt
Ort: Sundsvall
Omfattning: Ca 50%
Anställningsform: Konsultuppdrag på ca 3 månader. Du blir anställd av Stegra men uthyrd till kund under uppdragsperioden
Lön: Månadslön
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 och lina@stegra.nu
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra, här kan du läsa om hur rekryteringsprocessen hos Stegra går till.

Ansök nu

Ekonomikonsult sökes för uppdrag i Sundsvall

Läs mer Jan 12
Har du en ekonomibakgrund med kompetens inom SAP S/4, Invoicetrack eller IFS? Har du dessutom en bakgrund inom leverantörsflöde och vill arbeta för att säkerställa ekonomisk kontinuitet för vårt kundföretag i centrala Sundsvall? Då kan detta konsultuppdrag vara rätt för dig. Vi söker dig som vill arbeta som konsult på heltid eller deltid. Ansök redan idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Jefferson Wells och vår kund. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells Sundsvall och utföra ditt konsultuppdrag hos vår kund i centrala Sundsvall. Uppdraget startar så snart som möjligt. Detta är en utmärkt möjlighet att tillfälligt vara en del av ett professionellt team och bidra till deras framgång. Vi söker dig som vill ta anställning antingen på heltid eller på deltid.

Om jobbet
Vi söker ekonomikonsult för ett kortare uppdrag hos en av våra kunder i Sundsvall. Uppdraget innebär att du kommer att agera som en värdefull resurs för kunden med fokus på leverantörsflödet och hanteringen av leverantörsfakturor och andra administrativa uppgifter inom ekonomiområdet.

Är du rätt person för jobbet?
Vi på Manpower söker dig som har gymnasieutbildning från ekonomiprogrammet eller motsvarande och det är meriterande om du har högskoleutbildning eller YH-utbildning inom ekonomi. Du har arbetat några år inom ekonomi och vi ser gärna att du en bakgrund inom leverantörsflöde. Du har kunskap inom i antingen Invoicetrack, SAP S/4 eller IFS (detta styrks i ditt CV eller personliga brev).
För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du är lyhörd och att du arbetar målinriktat för att nå resultat. Det är också viktigt att du är driven och har förmågan att arbeta självständigt, noggrant och strukturerat. Dessutom har du god förmåga att arbeta i team och du kommunicerar obehindrat på svenska.

Vårt erbjudande
Som konsult hos Jefferson Wells i Sundsvall har du alla möjligheter att forma din framtid utifrån din kompetens, dina behov och dina önskemål. Vi samarbetar med många populära arbetsgivare i Sundsvall med omnejd och kan öppna dörrarna till nya, spännande uppdrag. Du får en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.
Givetvis har du en lokalt förankrad konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Det som skiljer sig från den övriga arbetsmarknaden är att du blir anställd av oss, men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder.

Ansökan och kontaktuppgifter
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Vi tar inte emot ansökningar via epost men vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Ajax via e-post: anna.ajax@manpower.se.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag som är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister samt en del av ManpowerGroup med över 65 års erfarenhet av uthyrning och rekrytering. Lokalt i Sundsvall har vi nu funnits i 25 år. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Pointpeople AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Pointpeople AB .

Företagsam säljare till Skyltstället i Sundsvall

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Apr 25
Företagsam säljare sökes till Skyltstället i Sundsvall

?Skyltstället är ledande i Sverige inom skylt och synlighet för företag. Verksamheten består av lokala franchisekontor över hela landet där varje lokalkontor är en helhetsleverantör inom varumärkesprofilering som hjälper sina kunder med helheten när det kommer till material, miljö, funktion och det grafiska. Skyltstället säger själva “Vårt mål är alltid att sätta dig som kund i fokus och hitta den exponering som passar dig. Därför är vi angelägna om att utreda dina behov och önskemål innan vi presenterar en lösning. “Genom att förverkliga dina idéer med hjälp av våra innovativa skylt- och exponeringslösningar synliggör vi ditt budskap på bästa möjliga sätt.” Skyltstället har sitt ursprung i ett företag i Borlänge med namnet ”Gravyrcentralen” som startades 1985. Här arbetade man med gravyr på olika produkter, bland annat skyltar.

Nu söker Skyltstället i Sundsvall en företagsam och självgående säljare som vill vara en del av ett snabbväxande företag med härlig kultur och stora utvecklingsmöjligheter. För att lyckas i rollen är du en ambitiös och trygg person som älskar att göra goda affärer och som ser det som självklart att vara mer ute hos kunder än inne på kontoret. Du har också en inre övertygelse att allt går att lösa för dina kunder inom ditt ansvarsområde, profilreklam.

Vi ser med fördel att du har denna bakgrund:

Du är redan idag säljare och känner dig redo att ta nästa steg i din säljkarriär, till en roll med stort eget ansvar under frihet.

Du kan uppvisa goda säljresultat och har ett stort upparbetat kontaktnät i regionen.

För att passa i rollen kan du uppvisa följande kompetenser och egenskaper:

-Självstartande

-Initiativtagande

-Social och kontaktsökande

-Resultatdriven

-Målinriktad

-Nytänkande

-Strukturerad och noggrann

-Uthållig

Vi ger dig:

100% hjälp vid offertuppbyggnad och grafiskt arbete på kontoret i Sundsvall

Deltagande i BNI-affärsnätverk.

Trevliga sammankomster och konferenser med kollegor i landet.

Övrigt:

Du har B-körkort.

Du har god datavana och har du kunskap i Adobe Illustrator kommer det vara meriterande.

Tjänsten är helt provisionsbaserad med goda förtjänstmöjligheter.

Tillträde snarast enligt överenskommelse.

I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Pointpeople Rekrytering & Executive Search. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. För ytterligare information, vänligen kontakta rekryteringskonsult Ulrika Westin, 070-6021133.

Välkommen med din ansökan

Ansök nu

Löneadministratör till Layer Group i Sundsvall

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Dec 10
Layer Group AB bildades i maj 2020. Bolagen inom gruppen arbetar under sitt regionala och väletablerade varumärke, men med stödet det innebär att vara en del av något större för att kunna leverera bättre kvalitet och service, nå högre tillväxt och få ännu bättre lönsamhet. Vår uppgift är att ge gruppens entreprenörer och verksamheter rätt förutsättningar för att skapa hög kundnöjdhet. Vår målsättning är att vara Sveriges och Finlands ledande ytskiktsleverantör som samlar de främsta lokala entreprenörerna. Gemensamt för alla företag är ambitionen att vilja nå nästa nivå vad gäller kvalitet och service. Det lokala varumärket, det goda namnet på respektive marknad, måste varje företag själv försvara och utveckla varje dag.

Nu söker vi en Löneadministratör med placering i Sundsvall

Nu bygger vi en till lönehubb inom Layer Group AB och placerar den i Sundsvall. I rollen som löneadministratör kommer Du att tillhöra företagets HR-avdelning. Du kommer att ingå i en trevlig arbetsgrupp med flertalet löneadministratörer på flertalet orter i Sverige bland annat Stockholm och Hässleholm. I Sundsvall är du med på resan från start och tanken är att bygga upp lönefunktionen. Din chef är HR-chefen för Layer Group som finns på huvudkontoret i Solna.

Vem söker vi?

Vi söker dig med ett eget driv som samtidigt trivs med att ge service, du har ett öga för detaljer och tycker om att ha koll, då det är oerhört viktigt att rätt lön i rätt tid betalas ut. Du kommer att arbeta med hela löneprocessen främst för kollektivanställda. I tjänsten ingår viss administration av exempelvis pensioner samt reseräkningar. Du kommer också att arbeta med att ta fram olika former av statistik samt ta ansvar och vara behjälplig med HR-administration och utvecklingen av den.

Formella kompetenser

-Några års erfarenhet av självständigt lönearbete och kan hela processen, från det månatliga såsom mer årliga rutiner såsom semesterårsskifte och lönerevision.

-Du känner dig trygg i rollen och har intresse för lönesystem. Det är meriterande om du har arbetat i Entre.

-Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, och då främst Excel.

-Du uttrycker dig väl i tal och skrift.

I grunden har du lägst en gymnasial utbildning mot ekonomi, administration eller liknande. Vi ser gärna att du har arbetat inom något HR-område.
B-körkort är ett krav, det är dessutom meriterande om du jobbat med Måleri / Byggavtalet såsom med ackordsbearbetning.

Personliga egenskaper

-Du är effektiv och brinner för både HR- och lönearbetet.

-Du är positiv och glad.

-Du har ett eget driv och engagemang och ser till att slutföra det du påbörjat.

-Du tycker om att utveckla och förbättra då vi kontinuerligt jobbar med att förbättra och utveckla rutiner inom löneprocessen.

Vad du kan förvänta dig av oss?

Vi erbjuder dig ett utvecklande och spännande arbete där du får en nyckelroll för att utveckla Layer Groups HR- och lönefunktionen i ett framåtlutat och expansivt företag. Tillsammans ska vi bygga upp värdefull expertis och ekonomisk effektivitet.

Låter detta som du? Välkommen med din ansökan snarast, urval sker löpande. I denna rekrytering samarbetar Layer Group med Pointpeople Rekrytering och Executive Search. För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Ulrika Westin, 070-6021133

Du läser mer om Layer Group här:

Vi växer med lokala mästare | Layer Group

Ansök nu

Cybersäkerhetskonsult

Verksamhetskonsult, IT
Läs mer Dec 5
IT-Säkerhetsbolaget är ett konsultbolag med ett tiotal anställda och ytterligare några underkonsulter. Vi är oberoende experter som tillhandahåller dataskydd, cybersäkerhet, juridik och informationssäkerhet till myndigheter och företag. Vi ser en stor efterfrågan inom cybersäkerhet tillsammans med våra andra tjänster. Vi är ett sammansvetsat team där varje medarbetare är lika viktig. Vi organiserar regelbundna träffar där alla medarbetare från hela landet samlas för att dela kunskap, erfarenheter och stärka vårt teamarbete. Arbetet hos IT-Säkerhetsbolaget utgår från hemmet om så önskas. Vi har kontor i Sundsvall och Enköping.

JOBBESKRIVNING

Som Cybersäkerhetskonsult kommer du hjälpa både myndigheter och företag bland annat genom att erbjuda skräddarsydda tjänster inom cybersäkerhet, exempelvis penetrationstester, sårbarhetsanalyser, ingå i ”redteam” för kunduppdrag och omvärldsbevakning. Du kommer tillsammans med vår seniora cybersäkerhetsexpert att forma bolagets verksamhetsgren inom cybersäkerhet och hjälpa våra kunder att stärka sitt digitala försvar. Som en del av vårt team kommer du att spela en central roll i att utveckla och genomföra strategier för att skydda infrastruktur och digitala miljöer. Hos oss blir du en del av en dynamisk, inspirerande och samarbetsvillig kultur där du kommer att möta intressanta utmaningar och ansvarsområden. I tjänsten kan även ingå drift och utveckling av tjänster och produkter inom cybersäkerhet samt internt arbete inom bolaget. Som konsult kan du behöva utföra vissa uppdrag ute hos kund. Du förväntas löpande utveckla din kompetens inom området bland annat genom att hålla dig uppdaterad inom de senaste trenderna inom cybersäkerhet. Vi tror även att för att du ska vara rätt person för uppdraget, ser det mer som din passionerade hobby att lära dig nya saker inom området, och inte bara som ett jobb. Vi förväntar oss att du som söker har ett högt säkerhetsmedvetande. Vissa kunduppdrag kräver en särskild prövning utifrån Säkerhetsskyddslagen.

Formella kompetenser och erfarenheter:

Du som söker ska inneha kunskaper eller erfarenheter inom ett flertal av nedanstående områden:

• OWASP
• Kodgranskning
• Penetrationstester och sårbarhetsanalyser (minst 3–5 års erfarenhet erfordras)
• Pythonprogrammering
• Känna till branschstandarder såsom NIST och CIS
• Erfarenhet inom Red team/Blue team
• Kommunicera teknisk information, skapa skriftliga rapporter för olika målgrupper
• Projektarbete
• Sårbarhetstester inom: Infrastruktur, Webapplikationer, Cloud (Azure / AWS)
• Arbete med it-forensik
• Utföra utredningar och undersökningar av HW och SW
• It-arkitektur med fokus på it-säkerhet i design och policys
• Arbeta i stora cybersäkerhetsprojekt
• Obehindrat tala och skriva svenska och engelska

PERSONLIGA EGENSKAPER:

• Självgående
• Kommunikativ
• Lyhörd
• Flexibel

MERITERANDE

Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av utveckling och integration av säkerhetsprodukter i produktionsmiljö, är certifierad OSCP eller Burp suite-practitioner.

Om du har erfarenhet av konsultbranschen sedan tidigare är även det en merit.

Något vi även ser som högt meriterande är om du kan visa på en aktiv profil på plattformar som Tryhackme, Hackthebox m.m

VAD VI ERBJUDER

Vi erbjuder dig flexibilitet och kunskapsutveckling

Flexibilitet: Du har stor frihet att planera ut utföra dina arbetsuppgifter från din hemarbetsplats. Vi lever som vi lär och använder riskbaserat den digitala teknikens fördelar. Våra kunder finns främst inom Sveriges gränser. Våra kontor i Sundsvall och Enköping är naturligtvis alltid tillgängliga för dig.

Kunskap: Kompetensutveckling är en naturlig del av arbetet. Inom IT-Säkerhetsbolaget delar vi kunskap kontinuerligt med varandra.

DIN ANSÖKAN

Sista ansökningsdag är den 15 december 2023

Har du några frågor om IT-Säkerhetsbolaget eller om tjänsten kan du kontakta Dennis Johansson på dennis.johansson@itsakerhetsbolaget.se

Välkommen med din ansökan snarast, urval sker löpande. I denna rekrytering samarbetar Layer Group med Pointpeople Rekrytering och Executive Search och du söker jobbet via vår ansökningslänk. För ytterligare information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta rekryteringskonsult Ulrika Westin, 070-6021133

Ansök nu

Receptionist till First Hotel Strand i Sundsvall

Hotellreceptionist
Läs mer Okt 10
First Hotels är en ledande hotellkedja med unika hotell centralt placerade i Norge, Sverige och Danmark. På First Hotels är vi stolta över att erbjuda unika och personliga hotell med modern komfort. First Hotels grundades 1993 och bestod då av sex hotell i Sverige. Sedan dess har hotellportföljen utökats genom förvärv och uppköp av nya hotell. Vår målsättning och förpliktelse är att erbjuda våra gäster kvalitetsupplevelser och individuella val. Alla våra hotell är unika när det gäller stil, atmosfär och design. First Hotel Sundsvall ligger i centrala Sundsvall men ändå med närhet till hav och natur. Hotellet har 203 rum varav flera med utsikt över havet och Sundsvallsbron, konferensmöjligheter och en välbesökt restaurang.

First Hotel Sundsvall söker nu en receptionist för ett föräldravikariat med start omgående. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av serviceyrket och har vana av att möta kunder eller gäster och tycker att ge service till andra är det bästa jobb man kan ha.

Kompetenser vi söker:

• God datorvana och lätt för att lära dig nya system och om du älskar sociala medier och vill dela First Hotel Sundsvalls vardag, är det ett plus.
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift, kunskap i övriga språk är meriterande
• Tidigare erfarenhet av att möta kunder eller gäster är meriterande.

Personliga egenskaper vi söker:

• Serviceminded - du älskar att möta människor och att ge glad och positiv service.
• Kreativ - du har lätt att hitta lösningar på problem med hjälp av tidigare erfarenheter kombinerat med nya idéer.
• Lojal - du har en inbyggd lojalitet till företaget och till arbetskamraterna och tycker det är självklart att ställa upp för andra i teamet.
• Noggrann - du har lätt för att sätta dig in i rutiner och instruktioner och fullföljer uppgifter på ett noggrant sätt.
• Ansvarsfull - tillsammans med dina kollegor visar du stort ansvar för din roll och arbetsuppgifter.

Ditt arbete består bland annat av:

• Telefonhantering
• In- och utcheckning
• Allmän service till hotellets gäster
• Bokning av hotellrum
• Fakturering
• Uppföljning av erbjudanden och bokningar i allmänhet
• Värvning av First Members
• Daglig merförsäljning

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder en fantastisk arbetsplats med omtänksamma och positiva värderingar. Du kommer att möta varierande dagar där vi skapar roligt på jobbet för varandra. Du har även en rad förmåner som rabatt på boende & restauranger inom First Hotels för dig och din familj.

Vi har naturligtvis kollektivavtal.

Tjänsten är på 75 % vikariat med start omgående. Arbetstiderna följer verksamheten vilket innebär dag- och kvällsskift samt helger. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 10 november.

Låter detta som du?

Välkommen med din ansökan snarast, urval sker löpande. I denna rekrytering samarbetar First Hotel Sundsvall med Pointpeople Rekrytering och Executive Search. För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Ulrika Westin, 070-6021133

"Your second home is FIRST"

Ansök nu